ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Έλεγχος Ροής - Παραδείγματα Χειμερινό Εξάμηνο 2015.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Η/Υ ΙΙ Μάθημα 6 Παλινδρόμηση – Δημιουργία Video - Συναρτήσεις - GUI
Advertisements

Factoring and Testing Primes in Small Space Viliam Geffert P.J.Šafárik University, Košice, Slovakia Dana Pardubská Comenius University, Bratislava, Slovakia.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #6: Απλές Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
ORACLE PL/SQL Άρης Στουγιαννίδης. ΒΡΟΧΟΣ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΗ FOR REM forloop.sql REM This is an example of a FOR loop. BEGIN FOR v_Counter IN LOOP INSERT.
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
Πολυδιάστατοι πίνακες α) Στατικοί πίνακες Πως δηλώνονται: π.χ. INTEGER A(3,5) REAL B(1991:2000,1:12) REAL C(4,8,12:20) ή INTEGER, DIMENSION(3,5)::A REAL,
Αναδρομικές Συναρτήσεις Σύνταξη: RECURSIVE type FUNCTION name1 (variables) RESULT (name2) IMPLICIT NONE Τμήμα δηλώσεων Εκτελέσιμες εντολές END FUNCTION.
ΔΠΘ-ΤΜΗΜΑ ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ C & C++ Δ.Π.Θ. - ΤΜΗΜΑ Μ.Π.Δ. ΕΞΑΜΗΝΟ Α’
Περιγραφικά μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς μιας Ποσοτικής μεταβλητής σε σχέση με μία Ποιοτική μεταβλητή (εντολή By variable) π.χ. Να συγκριθούν οι.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (LOGISTICS) ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ ΤΡΥΦΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση.
ΑΣΤΡΙΝΆΚΗ ΜΑΡΊΑ Δυσδιάστατοι πίνακες. Γιατί πολυδιάστατους πίνακες; Αναλόγως με τις ανάγκες του προγράμματος, μπορεί να είναι πιο εύχρηστοι Προβλήματα.
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ – Ποσοτικές μεταβλητές
Στατιστική ανάλυση των πειραματικών μετρήσεων
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας (Γ’ Γυμνασίου)
Στατιστικές Υποθέσεις
Εκτιμητική: σημειακές εκτιμήσεις παραμέτρων
Βελτιστοποίηση σε τρίλιζα Καταδίωξη/διαφυγή
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πίνακες Προγραμματισμός Ι
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Εφαρμογές Υπολογιστών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αλγόριθμοι Ταξινόμησης – Μέρος 3
Ενισχυτική διδασκαλία
Εισαγωγή στις Πιθανότητες
Δομές διακλάδωσης, επαναλήψεις, μέθοδοι
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 ΔΔΕ
Ταξινόμηση Ορισμός: Δοθέντων των στοιχείων a1,a2,… ,an η ταξινόμηση συνίσταται στην αντιμετάθεση της θέσης των στοιχείων ώστε να τοποθετηθούν με μια νέα.
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Το φάσμα του λευκού φωτός
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρότυπα Προγραμματισμού
«Από τη MicroWorlds Pro στην Python»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ JAVA
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Συγχώνευση.
Ποσοτικές Μέθοδοι Δρ. Χάϊδω Δριτσάκη MSc Τραπεζική & Χρηματοοικονομική
Η στήριξη και η κίνηση στους ζωικούς οργανισμούς
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Η Κωνσταντινα και οι αραχνεσ τησ
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2).
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
Κεφάλαιο 7 10/11/2018 Ξένιος Αντωνιάδης.
Μεταγλωττιστές Μεταγλωττιστής είναι το λογισμικό το οποίο πραγματοποιεί την μετάφραση ενός προγράμματος από μία γλώσσα σε μία άλλη. Γιατί ασχολούμαστε.
الشـــغل والطـــاقة الشغل
Εισαγωγή στον αλγεβρικό λογισμό
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Κεφάλαιο 3 Αριθμητικά Περιγραφικά Μέτρα.
Προβλήματα Ελάχιστου Κόστους Ροής σε Δίκτυο
Αρχές Bιοστατιστικής Γεωργία Βουρλή Τμήμα Βιοστατιστικής και Επιδημιολογίας Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Αγγειοχειρουργική.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Έλεγχος Ροής - Παραδείγματα Χειμερινό Εξάμηνο 2015

Δίσεκτο έτος Ένα έτος είναι δίσεκτο αν διαιρείται ακριβώς με το 400 ή διαιρείται ακριβώς με το 4 και δεν διαιρείται ακριβώς με το 100 Υπολογίστε αν ένα δοθέν έτος είναι δίσεκτο 2 year = int(input('Enter a year: ')) if year%400 == 0: print(year, 'is a leap year') elif year%4 == 0 and year%100 != 0: print(year, 'is a leap year') else: print(year, 'is a common year')

ln(2) – συγκλίνον άθροισμα Ο φυσικός λογάριθμος του 2 μπορεί να υπολογιστεί με την εξίσωση: ln(2) = 1/1 – 1/2 + 1/3 – 1/4 =… 3 from math import log print('computes ln(2) up to a given accuracy’) error = float(input('allowed error = ')) sum=0 previous=1000 #a very large integer sign=-1 i=1 while abs(sum-previous)>error: previous=sum sign=sign*(-1) sum=sum+sign/float(i) i=i+1 print('%f %f %10.8f’ % (sum, log(2), abs(sum-log(2)))) log(): φυσικός λογάριθμος log(x,base)= log(x)/log(base)

Προπαίδεια του 7 Τύπωσε στοιχισμένα την προπαίδεια του 7 4 print ('Προπαίδεια του 7') for i in range (1,11): print('%2d x 7 = %2d'%(i,i*7)) 1 x 7 = 7 2 x 7 = 14 3 x 7 = 21 4 x 7 = 28 5 x 7 = 35 6 x 7 = 42 7 x 7 = 49 8 x 7 = 56 9 x 7 = x 7 = 70

Πίνακας προπαίδειας Τύπωσε στοιχισμένα τις προπαίδειες του 1 εώς του 10 5 print ('Πίνακας Προπαίδειας') for i in range (1,11): for j in range (1,11): print('%2dx%d=%2d'%(i,j,i*j),end=' ') print() Τυπώνει ένα κενό στο τέλος αντί να αλλάξει γραμμή 1x1= 1 1x2= 2 1x3= 3 1x4= 4 1x5= 5 1x6= 6 1x7= 7 1x8= 8 1x9= 9 1x10=10 2x1= 2 2x2= 4 2x3= 6 2x4= 8 2x5=10 2x6=12 2x7=14 2x8=16 2x9=18 2x10=20 3x1= 3 3x2= 6 3x3= 9 3x4=12 3x5=15 3x6=18 3x7=21 3x8=24 3x9=27 3x10=30 4x1= 4 4x2= 8 4x3=12 4x4=16 4x5=20 4x6=24 4x7=28 4x8=32 4x9=36 4x10=40 5x1= 5 5x2=10 5x3=15 5x4=20 5x5=25 5x6=30 5x7=35 5x8=40 5x9=45 5x10=50 6x1= 6 6x2=12 6x3=18 6x4=24 6x5=30 6x6=36 6x7=42 6x8=48 6x9=54 6x10=60 7x1= 7 7x2=14 7x3=21 7x4=28 7x5=35 7x6=42 7x7=49 7x8=56 7x9=63 7x10=70 8x1= 8 8x2=16 8x3=24 8x4=32 8x5=40 8x6=48 8x7=56 8x8=64 8x9=72 8x10=80 9x1= 9 9x2=18 9x3=27 9x4=36 9x5=45 9x6=54 9x7=63 9x8=72 9x9=81 9x10=90 10x1=10 10x2=20 10x3=30 10x4=40 10x5=50 10x6=60 10x7=70 10x8=80 10x9=90 10x10=100

Τρίγωνο από αστεράκια Τυπώστε ένα ορθογώνιο τρίγωνο με βάση και ύψος x αστεράκια 6 x = int(input('Input triangle\'s height: ')) for i in range (1,x+1): for j in range (1,i+1): print('*',end='') print() * ** *** **** ***** x = 5 x = int(input('Input triangle\'s height: ')) for i in range (1,x+1): print(i*'*')

Δέντρο από αστεράκια Τυπώστε ένα δέντρο από αστεράκια με ύψος x 7 x = int(input('Input tree\'s height: ')) for i in range (1,x+1): for j in range (1,x-i+1): print(' ',end='') for j in range (1,2*i): print('*',end='') print() * *** ***** ******* ********* x = 5 x = int(input('Input tree\'s height: ')) for i in range (1,x+1): print(" "*(x-i),end='') print("*"*(2*i-1))

Ύψωση σε δύναμη: x y 8 x = int(input('Input base: ')) y = int(input('Input power: ')) value = 1 for i in range(0, y): value *= x print('%d to the power of %d = %d' % (x, y, value)) x = int(input('Input base: ')) y = int(input('Input power: ')) from math import pow print('%d to the power of %d = %d' % (x, y, pow(x,y)))

Παραγοντικό: x! 9 x = int(input('Input a number: ')) f = 1 for i in range(1,x+1): f *= i print('%d! = %d' % (x,f)) x = int(input('Input a number: ')) from math import factorial print('%d! = %d' % (x, factorial(x))) x! = 1*2*3*…*x

Υπολογισμός αθροίσματος ψηφίων ακέραιου αριθμού 10 n = int(input('Input a number: ')) dsum = 0 while n>0: dsum += n%10 n//=10 print('The sum of the number\'s digits is', dsum) x = 4579, dsum = = 25 n = int(input('Input a number: ')) dsum = 0 s = str(n) for i in s: dsum+=int(i) print('The sum of the number\'s digits is', dsum)

Υπολογισμός μέσης τιμής 11 a = [4,5,7,9], μ = ( )/4 s = input('Input a set of numbers separated by commas: ') a = [eval(x) for x in s.split(",")] print('The mean of your numbers is',sum(a)/len(a))

Υπολογισμός τυπικής απόκλισης 12 a = [4,5,7,9], μ = ( )/4, from math import sqrt s = input('Input a set of numbers separated by commas: ') a = [eval(x) for x in s.split(",")] print('The mean of your numbers is',sum(a)/len(a)) sumdiff = 0.0 for num in a: sumdiff += (num-sum(a)/len(a))**2 stdev = sqrt(sumdiff/len(a)) print('The standard deviation is',stdev)

Άσκηση: άθροισμα ζυγών 13 Δίνεται μια λίστα αριθμών. Βρές το άθροισμα των ζυγών στη λίστα s = input('Input a set of numbers separated by commas: ') a = [int(x) for x in s.split(",")] s = input('Input a set of numbers separated by commas: ') a = [int(x) for x in s.split(",")] print("The sum is: ", sum([x for x in a if x%2==0])) esum = 0 for x in a: if x%2 ==0: esum = esum + x print("The sum is: ", esum)

Άσκηση 14 Δίνονται δύο λίστες αριθμών. Υπολόγισε μια νέα λίστα που περιέχει το γινόμενο όλων των ζευγών από τις 2 λίστες  Π.χ. L1 = [3,4,5], L2 = [1,2], L3 = [3,6,4,8,5,10] s1 = input('Input a set of numbers separated by commas: ') L1 = [int(x) for x in s1.split(",")] s2 = input('Input a set of numbers separated by commas: ') L2 = [int(x) for x in s2.split(",")] L3 = [] for x in L1: for y in L2: L3.append(x*y) print(L3)

Ορισμός και χρήση πινάκων 15 Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λίστες ως πίνακες  Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και πλειάδες  Ποια η διαφορά; >>> A = [4,5,6,7] >>> A[2] 6 >>> B = [[1, 2, 3], [4, 5, 6], [7, 8, 9]] >>> B[2][1] 8 >>> A = [4,5,6,7] >>> A[2] 6 >>> B = [[1, 2, 3], [4, 5, 6], [7, 8, 9]] >>> B[2][1] 8 μονοδιάστατος πίνακας: A = [ ] προσπέλαση του Α i με A[i] δισδιάστατος πίνακας: προσπέλαση του B ij με B[i][j]

Ορισμός και χρήση πινάκων 16 Η αρχικοποίηση ενός πίνακα συγκεκριμένων διαστάσεων μπορεί να γίνει με την εντολή for >>> A = [0 for i in range(10)] >>> A [0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0] >>> M=[[0 for i in range(3)] for i in range(3)] >>> M [[0, 0, 0], [0, 0, 0], [0, 0, 0]] >>> A = [0 for i in range(10)] >>> A [0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0] >>> M=[[0 for i in range(3)] for i in range(3)] >>> M [[0, 0, 0], [0, 0, 0], [0, 0, 0]]

Πρόσθεση πινάκων 17 Πρόσθεση δύο πικάνων διαστάσεων N x M N=M=2 A = [[0.0 for j in range(M)] for i in range(N)] B = [[0.0 for j in range(M)] for i in range(N)] C = [[0.0 for j in range(M)] for i in range(N)] for i in range(N): for j in range(M): A[i][j] = float(input('A[%d][%d]: ' % (i, j))) for i in range(N): for j in range(M): B[i][j] = float(input('B[%d][%d]: ' % (i, j))) for i in range(N): for j in range(M): C[i][j] = A[i][j] + B[i][j] for i in range(N): for j in range(M): print('C[%d][%d]:%7.2f ' % (i, j, C[i][j]), end = '') print('')

Πολλαπλασιασμός πινάκων N x N 18 N=2 A = [[0.0 for j in range(N)] for i in range(N)] B = [[0.0 for j in range(N)] for i in range(N)] C = [[0.0 for j in range(N)] for i in range(N)] for i in range(N): for j in range(N): A[i][j] = float(input('A[%d][%d]: ' % (i, j))) for i in range(N): for j in range(N): B[i][j] = float(input('B[%d][%d]: ' % (i, j))) for i in range(N): for j in range(N): for k in range(N): C[i][j] += A[i][k]*B[k][j] for i in range(N): for j in range(N): print('C[%d][%d]:%7.2f ' % (i, j, C[i][j]), end = '') print('')

Εύρεση ελάχιστου σε πίνακα 19 N=M=2 A = [[0.0 for j in range(N)] for i in range(N)] for i in range(N): for j in range(M): A[i][j] = float(input('A[%d][%d]: ' % (i, j))) minelem = A[0][0] for i in range(N): for j in range(M): if minelem > A[i][j]: minelem = A[i][j] print('The minimum element is ',minelem) Ερώτηση: Τι θα επιστρέψει το min(A); Ερώτηση: πως θα βρούμε το ελάχιστό ΚΑΙ τη θέση του;

Υπολογισμός ανάστροφου πίνακα 20 N=2 M=3 A = [[0.0 for j in range(M)] for i in range(N)] invA = [[0.0 for j in range(N)] for i in range(M)] for i in range(N): for j in range(M): A[i][j] = float(input('A[%d][%d]: ' % (i, j))) invA[j][i] = A[i][j] for i in range(M): for j in range(N): print('invA[%d][%d]:%7.2f ' % (i, j, invA[i][j]), end = '') print('')

Άσκηση 21 Όρισε ένα άνω τριγωνικό πίνακα, με τα στοιχεία από τη διαγώνιο και πάνω =1 M=[[0 for i in range(3)] for j in range(3)] for i in range(3): for j in range(3): if i<=j: M[i][j]=1 for row in M: print(row)