Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα Μάστορη Θεοδώρα Καταβελάκου Βασίλης Ουρανός

2 Ελεύθερος χρόνος είναι το σύνολο των ασχολιών στις οποίες μπορεί να επιδοθεί το άτομο εκούσια αφού προηγουμένως αποσπαστεί από τις επαγγελματικές, οικογενειακές ή κοινωνικές υποχρεώσεις του για να αναπαυθεί και να διασκεδάσει ή για να βελτιώσει αφιλοκερδώς την ενημέρωσή του και να προάγει τη μόρφωσή του.

3 Ο Αριστοτέλης υποστήριζε ότι ο ελεύθερος χρόνος δεν είναι το τέλος της δουλειάς αλλά η δουλειά είναι το τέλος του ελεύθερου χρόνου και ότι ο ελεύθερος χρόνος πρέπει να αφιερώνεται στην τέχνη, την επιστήμη και κατά προτίμηση την φιλοσοφία. Οι σημερινοί νέοι, ιδιαίτερα οι νέοι των πόλεων, πρέπει να έχουν αρκετό χρόνο για άθληση. Οι σημερινοί νέοι πρέπει να έχουν χρόνο για κινηματογράφο και θέατρο, για μουσική, για ταξίδια, για ανθρώπινες σχέσεις, για συζήτηση και προβληματισμό. Οι σημερινοί νέοι πρέπει να έχουν χρόνο για να αναπτύξουν πολύπλευρα τον χαρακτήρα τους και να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους.

4 Με το ερωτηματολόγιο το οποίο θέσαμε, θέλαμε να μάθουμε το πώς αξιοποιούν οι μαθητές του σχολείου τον ελεύθερο χρόνο τους. Το ερωτηματολόγιο θα απευθυνθεί στους μαθητές του σχολείου μας Α’ Β’ και Γ’ τάξης γιατί θα έχουμε μια πλήρη εικόνα για το ερωτηματολόγιο που φτιάξαμε και για το πώς οι έφηβοι αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους. Αρχικά στο ερωτηματολόγιο θα υπάρχουν ερωτήσεις για το φύλο και την ηλικία του εφήβου. Στη συνέχεια υπάρχει ερώτηση για το πόσες ώρες την εβδομάδα ξοδεύει ο έφηβος για εξωσχολικές δραστηριότητες για τις οποίες πληρώνει η οικογένεια. Έπειτα, ρωτάμε τον έφηβο να μας πει συγκεκριμένα ποιες είναι αυτές οι εξωσχολικές δραστηριότητες. Ύστερα υπάρχει ένα ερώτημα που ρωτάει γενικότερα για το πόσες ώρες την εβδομάδα διαθέτει ο έφηβος για τον ελεύθερο χρόνο και του ζητάμε να μας τις αναφέρει. Τέλος, οι δύο τελευταίες ερωτήσεις σχετίζονται με το τι βλέπει στην τηλεόραση και τι κάνει στον υπολογιστή του. Στο ερωτηματολόγιο δεν απάντησαν όλοι οι μαθητές του σχολείου διότι κάποιοι πιθανόν να μην το πήραν τόσο σοβαρά όσο θα έπρεπε ή θεώρησαν ότι δεν έχουν αρκετά ελεύθερο χρόνο ώστε να απαντήσουν στις ερωτήσεις.

5 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Σας παρακαλούμε να απαντήσετε σημειώνοντας ένα Χ στο σωστό τετράγωνο. ΤάξηΑΒΓ Φύ λοΑγόριΚορίτσι Πόσες ώρες την εβδομάδα διαθέτεις για εξωσχολικές/παραεκπαιδευτικές δραστηριότητες για τις οποίες πληρώνει η οικογένεια; ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟκαμίαμέχρι περισσότερε ς από 8 Ξένες Γλώσσες (α) Φροντιστήρια υποστήριξης σχολικών μαθημάτων Χορός Αθλητισμός (β) Μουσική (γ) Η/Υ Άλλες (δ)797 21

6 (α) Ποιες ξένες Γλώσσες μαθαίνεις; (β) Ποια αθλήματα διδάσκεσαι; (γ) Ποι όργανο μαθαίνεις; (δ) Με ποιες άλλες δραστηριότητες ασχολείσαι;

7

8

9 Το ερωτηματολόγιο όπως το δώσαμε στους μαθητές.

10

11

12 Γράφημα για τον ελεύθερο χρόνο όλων των παιδιών του σχολείου!!

13 Βάση του παραπάνω διαγράμματος και των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου μας μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για το πώς περνάνε τα παιδιά του σχολείου μας τον ελεύθερο τους χρόνο. Τα παιδιά του σχολείου μας αντιπροσωπεύουν ένα μέρος των εφήβων της κοινωνίας μας και με αυτών τον τρόπο μπορούμε να έχουμε μια εικόνα για το τι κάνουν οι έφηβοι στον ελεύθερο τους χρόνο γενικότερα. Το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών του σχολείου μας προτιμά να παρακολουθεί τηλεόραση ή να πηγαίνει βόλτα με τους φίλους του στον ελεύθερο του χρόνο. Το 13% των παιδιών του σχολείου μας προτιμά να ασχολείται με τον υπολογιστή του. Ακολουθούν τα Video, η ενασχόληση με τον εαυτό μου και ο αθλητισμός με ποσοστό 11%. Ύστερα ένα ποσοστό 10% προτιμά να πηγαίνει στο σινεμά, στο θέατρο και σε συναυλίες. Τα μικρότερα ποσοστά έχουν οι δραστηριότητες: βοήθεια στο σπίτι, εξωσχολικά βιβλία και άλλες δραστηριότητες που φαίνεται να μην ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τους εφήβους

14 Ως συμπέρασμα παρατηρούμε πως τα περισσότερα παιδία περνάνε τον ελεύθερο τους χρόνο με την τεχνολογία (τηλεόραση, υπολογιστής) και περνώντας χρόνο με τους φίλους τους. Ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό των παιδιών βοηθάνε στις δουλείες του σπιτιού και διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία.


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google