Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε ενότητες Σε κάθε ενότητα προτάσσονται τα κύρια θέματα Εικονογράφηση ενσωματωμένη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε ενότητες Σε κάθε ενότητα προτάσσονται τα κύρια θέματα Εικονογράφηση ενσωματωμένη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

2 ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε ενότητες Σε κάθε ενότητα προτάσσονται τα κύρια θέματα Εικονογράφηση ενσωματωμένη στο κείμενο Διαγραμματική διατύπωση του κειμένου Παρένθετοι πίνακες-επεξηγηματικοί Περιορίζεται η αφήγηση (π.χ. η σύντομη αφήγηση του περιεχομένου της Οδύσσειας αντικαθίσταται από το συνοπτικό ημερολόγιο )

3 Προηγούνται χάρτες και πίνακες Περιορίζονται τα αποσπάσματα των ραψωδιών Τα παράλληλα κείμενα είναι ενταγμένα σε κάθε ενότητα Οι ερωτήσεις στην ανακεφαλαίωση είναι κυρίως κλειστού τύπου Τα εισαγωγικά σημειώματα είναι σύντομα

4

5

6 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Συντομία πολυτροπικότητα διαθεματικότητα

7 Το βιβλίο του εκπαιδευτικού: 1.Γενικά ενημερωτικά στοιχεία (σκοποί της Οδύσσειας, μέθοδος διδασκαλίας, διδακτικό παράδειγμα, αξιολόγηση, εργασίες, ενδεικτικός προγραμματισμός) 2.Παρουσίαση κάθε διδακτικής ενότητας: o Στόχοι o Ερμηνευτικές και διδακτικές επισημάνσεις-προτάσεις o Επισημάνσεις στα θέματα για συζήτηση o Αποσπάσματα από τη σχετική βιβλιογραφία/αρθρογραφία 3. Βιβλιογραφία/αρθρογραφία

8 Σκοποί της διδασκαλίας της Οδύσσειας: 1.Να κατανοήσουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά του ηρωικού έπους 2.Να αντιληφθούν τα βασικά θέματα και τα προβλήματα της Οδύσσειας 3.Να εκτιμήσουν την αξία της Οδύσσειας ως λογοτεχνικού έργου

9 Διδακτική πρόταση: α Άφιξη της Αθηνάς στην Ιθάκη και φιλοξενία της από τον Τηλέμαχο Στόχοι:  Να παρακολουθήσουν την εξέλιξη του μύθου (εφαρμογή σχεδίου Αθηνάς)  Να ανιχνεύσουν το εθιμοτυπικό της φιλοξενίας σε σχέση με τον πολιτισμό της εποχής  Να κατανοήσουν τις έννοιες σκηνή- εικόνα

10 Βήματα: I.Ανάγνωση του αποσπάσματος II.Επισήμανση της εξέλιξης του μύθου (χώρος- χρόνος-πρόσωπα-δράση) III. Οι μαθητές, αφού διαβάσουν στη σελίδα 30 τη διαφορά σκηνής και εικόνας, χωρισμένοι σε ομάδες αναζητούν σκηνές και εικόνες μέσα στο απόσπασμα. IV.Χωρισμένοι σε ομάδες μελετούν τη σκηνή της φιλοξενίας και αναζητούν τα στάδια της φιλοξενίας, τα πρόσωπα που εμπλέκονται και τη θέση τους στο χώρο. V.Να εντοπίσουν οι μαθητές τα στάδια της φιλοξενίας και στα δύο παράλληλα κείμενα που ακολουθούν VI.Να προσέξουν τις εικόνες που πλαισιώνουν το κείμενο και να τις εντάξουν μέσα στο κείμενο.

11 Εργασία: περιγράψτε το τυπικό της φιλοξενίας που ισχύει στο δικό σας σπίτι. Να λάβετε υπόψη σας τις παρακάτω ερωτήσεις: 1.Πώς είμαστε ντυμένοι όταν περιμένουμε κάποιον ξένο; 2.Πώς τον υποδεχόμαστε; 3.Πού τον βάζουμε να καθίσει; 4.Τι του προσφέρουμε; 5.Ποια σκεύη χρησιμοποιούμε για να τον περιποιηθούμε; 6.Τι ερωτήσεις του κάνουμε; 7.Σε ποια περίπτωση του κάνουμε το τραπέζι; 8.Του κάνουμε δώρα ή όχι; 9.Πώς αντιμετωπίζουμε έναν ξένο και πώς έναν φίλο ή συγγενή όταν μας επισκέπτεται ξαφνικά;


Κατέβασμα ppt "ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε ενότητες Σε κάθε ενότητα προτάσσονται τα κύρια θέματα Εικονογράφηση ενσωματωμένη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google