Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και κοινωνικές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και κοινωνικές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και κοινωνικές συνιστώσες.

3  Η ανάπτυξη, όρος συνώνυμος με το άπλωμα, την αύξηση, την εξέλιξη, είναι μια δυναμική διαδικασία που αρχίζει πριν τη γέννηση, ακολουθεί έντονους ρυθμούς κατά την παιδική ηλικία και παρουσιάζει μια εντυπωσιακή επιτάχυνση κατά την εφηβική ηλικία. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ανάπτυξη είναι μια διαρκής αλλαγή προς το καλύτερο, το πιο λειτουργικό, με τελικό στόχο την αυτοδυναμία

4 Το μοντέλο που ακολουθεί η ανάπτυξη στον άνθρωπο είναι γενετικά προκαθορισμένο, με συγκεκριμένα στάδια και ορόσημα. Η αλληλουχία των σταδίων της είναι σταθερή και καθορισμένη, και η μετάβαση σε ένα επόμενο στάδιο προϋποθέτει κατάκτηση του προηγουμένου Το παιδί αναπτύσσεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με το φυσικό και το ανθρώπινο περιβάλλον του.

5  Η ανάπτυξη αρχίζει με τη σύλληψη και θεωρητικά τελειώνει με το τέλος της εφηβείας. Η εξέλιξη του ανθρώπου, όμως, διαρκεί μέχρι το τέλος της ζωής του.  Ορισμένοι παράγοντες, γενετικοί και περιβαλλοντικοί, μπορεί να επιδρούν και πριν τη σύλληψη και να επηρεάζουν το ενδομήτριο περιβάλλον

6

7

8

9  Bιολογικό περιβάλλον Διατροφή, ιατρική φροντίδα, φάρμακα, ατυχήματα-τραύματα  Κοινωνικό περιβάλλον Οικογένεια, φίλοι, σχολείο, κοινότητα, κουλτούρα

10

11 Πλούσια αισθητηριακά και κοινωνικά ερεθίσματα ενισχύουν τον αριθμό και την ποιότητα των συνάψεων Αντίθετα, στέρηση ερεθισμάτων οδηγεί σε κατάργηση των συνάψεων που δεν χρησιμοποιούνται

12

13  Γνωστική(παιχνίδι/εκπαίδευση)  Συναισθηματική  Κοινωνική Απαραίτητες όλες οι μορφές εμπειρίας οι οποίες υποχρεωτικά αλληλεπιδρούν

14

15  Ο εγκέφαλος αναπτύσσεται μόνο κάτω από την επίδραση της εμπειρίας.  Επαναλαμβανόμενη χρήση ενδυναμώνει την λειτουργία των συνάψεων  Εάν οι συνάψεις δεν λειτουργούν μπορεί να καταργηθούν

16  Συμβάλλουν στην εμφάνιση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του ατόμου.

17  Το σύνολο των ατομικών διαφορών όσον αφορά την ποιότητα και την ένταση των συναισθηματικών αντιδράσεων, το επίπεδο δραστηριότητας, τη συγκέντρωση και την συγκινησιακή αυτορρύθμιση.

18  Οικογένεια  Παιχνίδι  Σχολείο

19

20 Οι συνιστώσες της ανθρώπινης ύπαρξης, ο σωματικός, ψυχικός, γνωστικός, συναισθηματικός και κοινωνικός τομέας ωριμάζουν σε αλληλεπίδραση μεταξύ τους και με το περιβάλλον. Η ανάλυση της προσωπικότητας στους τομείς αυτούς εξυπηρετεί την παρατήρηση, την καταγραφή, την έρευνα, αλλά δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι στην ουσία αποτελούν όψεις ενός πρίσματος και ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι και αδιαχώριστοι. Η αλληλεπίδραση και η παράλληλη ωρίμανσή τους καθορίζει την πορεία προς τη σχολική ετοιμότητα και την κοινωνική ένταξη.

21 Τυχόν διαταραχή ή καθυστέρηση σε έναν τομέα ανάπτυξης επιφέρει αλυσιδωτές επιδράσεις και στους άλλους τομείς. Για παράδειγμα, οι διαταραχές της κίνησης στερούν το παιδί από τη δυνατότητα να εξερευνήσει απρόσκοπτα το περιβάλλον του και επηρεάζουν σημαντικά τους άλλους τομείς της ανάπτυξής του. Αντίστροφα, διαταραχές της νοητικής και κοινωνικής ανάπτυξης επιβραδύνουν την κατάκτηση των κινητικών δεξιοτήτων.

22 Οι αναπτυξιακές διαταραχές προκύπτουν σε περιπτώσεις όπου βιολογικοί ή περιβαλλοντικοί παράγοντες έδρασαν βλαπτικά στον παιδικό εγκέφαλο. Στα παιδιά με αυτούς τους παράγοντες κινδύνου, μπορεί να παρατηρηθούν διαταραχές ή αποκλίσεις στην αδρή και λεπτή κινητικότητα, στο λόγο και ομιλία, στις γνωστικές και συμπεριφορικές λειτουργίες, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (επικοινωνία, κοινωνικές δεξιότητες), με αντίκτυπο στην προσαρμογή και την απόδοσή τους στη σχολική ηλικία.

23  συνολική αναπτυξιακή καθυστέρηση  διαταραχές κινητικών δεξιοτήτων ή δυσπραξία  νοητική υστέρηση  αυτιστικού τύπου διαταραχές  καθυστέρηση λόγου  διαταραχές όρασης- ακοής  διαταραχές συμπεριφοράς  διάσπαση προσοχής ή/και υπερκινητικότητα αναπτυξιακά προβλήματα λόγω προωρότητας  αναπτυξιακά προβλήματα στα πλαίσια γενετικών και χρόνιων νευρολογικών νοσημάτων.  μαθησιακές δυσκολίες

24 ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ Προγεννητικά  Γενετικά  Ενδομήτριο περιβάλλον Περιγεννητικά Μεταγεννητικά ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ (κοινωνικά) 9


Κατέβασμα ppt "Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και κοινωνικές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google