Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μαθήματα 5ο και 6ο : Ανατολίζουσα περίοδος. Το φαινόμενο της ανατολίζουσας τέχνης είναι γενικό και επηρεάζει όλους σχεδόν τους μεσογειακούς λαούς από.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μαθήματα 5ο και 6ο : Ανατολίζουσα περίοδος. Το φαινόμενο της ανατολίζουσας τέχνης είναι γενικό και επηρεάζει όλους σχεδόν τους μεσογειακούς λαούς από."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μαθήματα 5ο και 6ο : Ανατολίζουσα περίοδος

2 Το φαινόμενο της ανατολίζουσας τέχνης είναι γενικό και επηρεάζει όλους σχεδόν τους μεσογειακούς λαούς από την Σκυθία και την Φοινίκη ως την Ισπανία. ΄Πρόκειται για τρία διακριτά φαινόμενα: εισαγωγή αντικειμένων από την Ανατολή, εγκατάσταση καλλιτεχνών προερχόμενων από την ίδια γεωγραφική περιοχή στις αναδυόμενες οικονομικά περιοχές, κα;ι κυρίως την εισαγωγή καλλιτεχνικών μοτίβων και τεχνικών διακόσμησης που οι ντόπιοι δανείζονται από τους προηγμένους πολιτισμούς της Ανατ. Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Αν και οι ανατολικές επιδράσεις στις άλλες τέχνες ήδη είναι εμφανείς από το 750 π.Χ. περίπου, στην αγγειογραφία η ανατολίζουσα τεχνοτροπία εμφανίζεται μόλις στο τελευταίο τέταρτο του 8ου αι. στην Κόρινθο, μια πόλη όπου το γεωμετρικό στυλ, παρά τη μακρά παράδοσή του, δεν είχε δημιουργήσει μια σημαντική εικονιστική παράδοση. Ο Ανατολίζων ρυθμός καλύπτει σχεδόν το σύνολο του 7ου αι.

3 Ανατολίζουσα κεραμική Κόρινθος Αττική Βοιωτία και Εύβοια Ανατολικό Αιγαίο και Μικρά Ασία Κυκλάδες Κρήτη Μεγάλη Ελλάδα, Σικελία και Ετρουρία

4 Η πρωτοκορινθιακή κεραμική Γραμμική Πρωτοκορινθιακή: Πρώιμη Πρωτοκορινθιακή (ΠρΠΚ): Μέση Πρωτοκορινθιακή 1 (ΜΠΚ 1): Μέση Πρωτοκορινθιακή 2 (ΜΠΚ 2): Ύστερη Πρωτοκορινθιακή (ΥΠΚ): Μεταβατική Περίοδος:

5 Πρώιμη πρωτοκορινθιακή κεραμική Κυρίως μικρού μεγέθους αγγεία Υπογεωμετρικοί αρύβαλλοι Ομάδες του περιγράμματος

6 1. Υπογεωμετρικός αρύβαλλος. Ελβετία, ιδιωτ. Συλλογή. 2. Πρώιμος ΠΚ αρύβαλλος. Συρακούσες.

7 1. Πρώιμη πρωτοκορινθιακή κωνική οινοχόη Νέας Υόρκης. 700 π.Χ.

8 1. Γραμμική ΠρΠΚ κωνική οινοχόη. Δήλος. 2. Πρώιμη ΠΚ κοτύλη. Αίγινα.

9 Πρ ΠΚ Αρύβαλλος. Πρώτη Ομάδα του Περιγράμματος. Βοστώνη.

10 Νάπολη. Πρώιμος ΠΚ αρύβαλλος της Πρώτης Ομάδας του περιζώματος από την Κύμη.

11 Πρώιμος πρωτοκορινθιακός αρύβαλλος. Λονδίνο Ζωγράφος του Evelyn.

12 Πρώιμος ΠΚ αρύβαλλος. Ζωγράφος του Evelyn.

13 Η ανακάλυψη του μελανόμορφου ρυθμού Ο μελανόμορφος αποτελεί προσαρμογή της τεχνικής της μεταλλοτεχνίας (εγχάραξη) του συρο-φοινικικού χώρου. Ο ζωγράφος, πάνω στο αγγείο στο χρώμα του πηλού (κιτρινωπός στην Κόρινθο), ζωγραφίζει την μορφή με την τεχνική της σκιαγραφίας, και κατόπιν χαράσσει τις λεπτομέρειες και το περίγραμμα. Ο ρυθμός εισάγεται στις αρχές του 7ου αιώνα, εκ παραλλήλου με την σκιαγραφία και την τεχνική του περιγράμματος Από τον ύστερο 8ο ως τα μέσα του 6ου, η εξέλιξη του κορινθιακού μελανόμορφου ρυθμού είναι σταθερή, χωρίς σημαντικές επαναστάσεις, είτε στην τεχνολογία είτε στην εκφραστική αντίληψη του ζωγραφικού έργου.

14 ΜΠΚ αλάβαστρο. Λονδίνο. Θραύσμα ΠΚ κοτύλης από την Αίγινα.

15 1. ΠρΠΚ Οινοχόη του Ζωγράφου της Tolosa από τις Συρακούσες. 700 π.Χ. 2. ΠρΠΚ οινοχόη, πιθανόν ιταλικής προέλευσης. Ταρκυνία π.Χ.

16 Μέση πρωτοκορινθιακή κεραμική 1 Η εμφάνιση του μελανόμορφου ρυθμού Ομάδα της Κύμης

17 Οινοχόες της Ομάδας της Κύμης. 700 π.Χ Νάπολη.

18 ΜΠΚ 1 αρύβαλλος του Ζωγράφου του Αίαντα. Βοστώνη, MFA.

19 1. Αρύβαλλος του Ζωγράφου του Αίαντα. Λούβρο. 2. Μέσος ΠΚ 1 αρύβαλλος. Βοστώνη.

20 Mέση ΠρΚ 1 κοτύλη. Virginia Museum of Art

21

22 Μέση πρωτοκορινθιακή κοτύλη 2. Αίγινα.

23 1. Μέσο πρωτοκορινθιακό 2 αλάβαστρο. Λονδίνο. 2. ΜΠΚ 2 Όλπη από τους Βήιους.

24 1. Μέσος ΠΚ 2 Αρύβαλλος. Ζωγράφος του Κυνηγού. Κόρινθος. 2. Μέσος ΠΚ αρύβαλλος. Ομάδα του Ζωγράφου του Chigi. Βοστώνη.

25 Ύστερη πρωτοκορινθιακή όλπη. Ρώμη, Museo di Villa Giulia.

26

27

28 Αρύβαλλος Macmillan. Ζωγράφος του Chigi. Λονδίνο.

29 Κοτύλες του Ζωγράφου του Κυνηγόσκυλου. 1. Αίγινα. 2. Λονδίνο

30 Ύστερος πρωτοκορινθιακός αρύβαλλος. Λούβρο

31 1. ΥΠΚ κωνική οινοχόη από την Περαχώρα. Αθήνα. 2. ΥΠΚ όλπη. Οξφόρδη

32 Ύστερες πρωτοκορινθιακές όλπες του Μαύρου Πολύχρωμου Ρυθμού Ρώμη, Villa Giulia.

33 Τέσσερις Ύστεροι Πρωτοκορινθιακοί αρύβαλλοι από ταφές του Cerveteri

34 Ύστερα πρωτοκορινθιακά αγγεία από ιδιωτική συλλογή.

35 1. Ύστερος ΠΚ αρύβαλλος. Cozzio Micchelicchio. 2. ΥΠΚ οινοχόη. Συρακούσες.

36 Ύστερο πρωτοκορινθιακό πλαστικό αγγείο. 1. Λούβρο. 2. Μόναχο

37 Αγγεία της Μεταβατικής περιόδου. 1. Malibu. 2. Compiègne. 3. Ναντ

38 Οινοχόη μεταβατικής περιόδου. Βασιλεία. Οινοχόη της Villa Giulia από το Vulci. Μεταβατικής περιόδου

39 Η πρωτοαττική Κεραμική Ύστερη γεωμετρική περίοδος 2: Πρώιμη πρωτοαττική περίοδος: Μέση πρωτοαττική περίοδος: Ύστερη πρωτοαττική περίοδος: Πρώιμος μελανόμορφος:

40 ΠΠΑ περίοδος: Ο Ζωγράφος του Αναλάτου και οι μαθητές του Προέρχεται από το ΥΓ 2 εργαστήριο του Ζ. της Αθήνας 894. Διακοσμεί αγγεία μεγάλου μεγέθους (λουτροφόροι, κρατήρες κα.) σε παραδοσιακή θεματολογία (π΄ρόθεση, πομπές αρμάτων, χοροί), αλλά εισάγει και στοιχεία από το καμπυλόγραμμο ιδίωμα της Ανατολής Ανεξάρτητη σχολή από την Κόρινθο, προέρχεται από εσωτερική ωρίμανση και δε σχετίζεται με την μεταλλοτεχνία. Ο 7ος αιώνας στην Αθήνα είναι γενικά περίοδος παρακμής Ο αγγειογράφος έχει επαφή με την κεραμική παραγωγή της Μεγάλης Ελλάδας στα μέσα του 7ου αι. Πιθανόν να μετανάστευσε εκεί.

41 1. Ύστερος γεωμετρικός αμφορέας. 2. Πρώιμη πρωτοαττική υδρία. Αθήνα.

42 1. ΠρΠΑ αμφορέας από την Αθήνα. Κάποτε στη συλλογή Έλγιν. 700 π.Χ. 2. Αμφορέας από την Αγορά της Αθήνας. 700 π.Χ.

43 Τμήμα ΠρΠΑ κρατήρα. 700 π.Χ. Λούβρο CA 3256.

44 ΠρΠΑ λουτροφόρος-υδρία Αθήνας. Ζωγράφος του Αναλάτου

45 1. ΠρΠΑ λουτροφόρος-αμφορέας του Ζωγράφου του Αναλάτου. Λούβρο. 2. Αμφορέας Λονδίνου.

46 Μόναχο. Κρατήρας Ζωγράφου του Αναλάτου

47 1. Πώμα κρατήρα Λονδίνου. 2, Πίνακας από το ιερό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Ζωγράφος του Αναλάτου, ΠρΠΑ ρυθμός.

48 ΠρΠΑ κύπελλο από τον Κεραμεικό.

49 Η μέση ΠΠΑ περίοδος και ο μαυρόασπρος ρυθμός Χαρακτηριστικό της ομάδας : εναλλαγή άσπρων και μαύρων χρωμάτων για την απόδοση της μορφής. Η τεχνική αυτή επιτρέπει επικάλυψη μεταξύ των μορφών, καθώς και μεγαλύτερη ακρίβεια στο σχέδιο. Οι συνθέσεις ξεφεύγουν εντελώς από το πνεύμα της Γεωμ. Εποχής, που κυριαρχούσε στο έργο του Ζωγράφου του Αναλάτου Η ομάδα των αγγειογράφων που παράγουν αγγεία του ασπρόμαυρου ρυθμού (Ζ. του Πολύφημου. Ζωγράφος οινοχόης των κριών. Ζωγράφος Ορέστειας. Ζωγράφος του Νέσσου της Ν. Υόρκης, Ζ. της Σκακιέρας) κατάγεται από το εργαστήριο του Ζ. του Αναλάτου. Η Sara Morris απέδωσε ένα τμήμα της παραγωγής του Μαυρόασπρου ρυθμού στην Αίγινα. Εκτός από λίγα αγγεία από την Ελευσίνα, τον Κεραμικό, την Αγορά και το Άργος, η υπόλοιπη παραγωγή της ομάδας προέρχεται από ταφές στην Αίγινα. Βασικό στοιχείο της επιχειρηματολογίας είναι επίσης η παρουσία Αιγινήτικου αλφαβήτου σε αγγείο του Ζ. του Πολυφήμου (Μενέλας).

50 Δύο αγγεία των μέσων του 7ου αιώνα από τη Βούλα. Μουσείο Πειραιά

51 Αγορά της Αθήνας. Οινοχόες του Μέσου Πρωτοαττικού Ρυθμού π.Χ.

52 Επώνυμο αγγείο του ζωγράφου της οινοχόης της Αίγινας. ΜΠΑ περίοδος.

53 Επώνυμος αμφορέας του Ζωγράφου του Νέττου της Νέας Υόρκης. ΜΠΑ Μαυρόασπρος ρυθμός.

54 1. Θραύσμα ΜΠΑ κρατήρα. Ζωγράφος του Νέττου της Νέας Υόρκης. Βασιλεία.

55 Μέσος πρωτοαττικός αμφορέας Ελευσίνας. Μαυρόασπρος Ρυθμός. Ζωγράφος του Πολυφήμου

56 Μέσος πρωτοαττικός αμφορέας Ελευσίνας. Λεπτομέρεια από την κοιλία του αγγείου

57 Αίγινα. Υπόστατο. Ζωγράφος του Πολυφήμου.

58 Bερολίνο Α 7. ΜΠΑ κρατήρας του Μαυρόασπρου ρυθμού. Ζωγράφος της Ορέστειας

59 1. Κρατήρας Λονδίνου από την Αθήνα. 2. Οινοχόη Αθήνας 322. ΜΠΑ μαυρόασπρος ρυθμός. Ζωγράφος της Οινοχόης της Αίγινας

60 ΜΠΑ κρατήρας από τον Κεραμικό. Στην Αθήνα παράγονται αγγεία εκτός της παράδοσης του Μαυρόασπρου ρυθμού που χρησιμοποιούνται στα τοπικά νεκροταφεία και ιερά

61 Ύστερος Πρωτοαττικός ρυθμός Ο Ζωγράφος του Νέσσου: ο πρώτος πραγματικά μελανόμορφος ρυθμός της Αττικής. Η φάση αυτή προετοιμάζει την έκρηξη του Αρχαϊκού στυλ στην Αθήνα. Τα πρωτοαττικά αγγεία είναι πάντα μεγάλου μεγέθους και σχετίζονται με ταφές και (δευτερευόντως) με προσφορές σε ιερά.

62 Αθήνα, από την οδό Πειραιώς. ΥΠΑ αμφορέας του Ζωγράφου του Νέσσου.

63 ΥΠΑ Αμφορέας του Ζωγράφου του Νέσσου. Λονδίνο.

64 Λουτροφόρος-υδρία του Ζωγράφου του Νέσσου. Αθήνα, Φετιγέ Τζαμί.

65

66 ΥΠΑ αμφορέας από την Αγορά της Αθήνας π.Χ.

67 1. Αθήνα 353, αμφορέας του Ζωγράφου του Πειραιά. 2. Αθήνα 16391, αμφορέας του Ζωγράφου του Βελλερεφόντη.

68 Πινάκιο Αθήνας, αρ.ευρ από την Βάρη. Τέλη 7ου αι.

69 Κεραμική Ανατολικής Ελλάδας Υπογεωμετρικός ρυθμός : κοτύλες πτηνών και ροδάκων. Η παραγωγή τους χωρίζεται σε 4 φάσεις, , , , Θεωρείτο παλαιότερα ροδιακής προέλευσης, αλλά οι εργαστηριακές αναλύσεις έδειξαν ότι και άλλα κέντρα της ανατ. Ελλάδος τα παρασκεύαζαν. Πρώιμος ανατολίζων ρυθμός στην Ανατ. Ελλάδα. Η παραγωγή ξεκινά περί το 680 π.Χ.: ελάχιστα δείγματα εικονιστικών αγγείων

70 1. Ροδιακή υπογεωμετρική οινοχόη. Ρόδος. 2. Θραύσμα εγχάρακτου ανατολίζοντος αγγείου από την Σμύρνη π.Χ. Izmir.

71 Ο ρυθμός των Αιγάγρων Πρώιμος ρυθμός των Αιγάγρων: Μιλητος Μέσος Ρυθμός των Αιγάγρων 1: Μίλητος Μέσος ρυθμός των Αιγάγρων 2: Μίλητος Ύστερος Ρυθμός των Αιγάγρων: Κλαζομενές Μέσος ρυθμός των Αιγάγρων 3: μετά το 600 – περίπου 560 π.Χ. Μίλητος και περίχωρα

72 Ο ρυθμός των Αιγάγρων Σε αντίθεση με τον μελανόμορφο της Κορίνθου, δεν υπάρχουν εγχάρακτες λεπτομέρειες της ανατομίας στο σώμα των ζώων, αλλά αποδίδονται είτε με γραμμές στο χρώμα του πηλού, είτε με ζώνες χωρίς γέμισμα στο κάτω μέρος ζώων. Κατά τον R. Cook η επιρροή στο ρυθμό των Αιγάγρων ήταν η υφαντική, και μάλιστα τοπικών και όχι Ανατολικών Σχολών, ενώ στην Κόρινθο η επίδραση έρχεται από την μεταλλοτεχνία της Συρο-Φοινίκης. Παλαιότερα θεωρείτο ροδιακός ρυθμός, όμως οι εργαστηριακές αναλύσεις έδειξαν ότι τα αγγεία δεν παράγονταν εκεί. Οι ανασκαφές στη Μίλητο επιβεβαίωσαν την υπόθεση ότι αυτό ήταν το σημαντικότερο κέντρο παραγωγής. Διάφορα συστήματα ονομασιών, φαίνεται όμως ότι η παραδοσιακή τριμερής διάταξη είναι η καταλληλότερη. Εναλλακτικά προτάθηκε η ονομασία Νότιος ιωνικός ρυθμός 1 και 2 (ΠΡΑ και ΜΡΑ 1 και 2).

73 Ο πρώιμος Ρυθμός των Αιγάγρων Παραδοσιακά σχήματα, όπως οινοχόη με πλατύ στόμιο και κρατήρας. Εκτός του αιγάγρου, συναντά κανείς σκύλους, λιοντάρια, σφίγγες, γρύπες, λαγούς και σπανιότερα αγριόχοιρους, κριούς και αλεπούδες. Οι ανθρώπινες μορφές είναι εξαιρετικά σπάνιες.

74 Δίνος Πρώιμου ρυθμού των Αιγάγρων. Würzburg. Οινοχόη. Bochum.

75 Οινοχόες ΠΡΑιγ. 1. Μόναχο. 2. Ρόδος. Από τη Ρόδο.

76 Οινοχόες πρώιμου ρυθμού των Αιγάγρων. 1. Elvehjem college. 2. San Antonio

77 1. Ρώμη, Villa Giulia. 2. Βρυξέλλες. ΠΡΑ Oινοχόες από το Vulci και τη Ρόδο

78 Ο Μέσος Ρυθμός των Αιγάγρων 1 Οι μορφές βρίσκονται στον ώμο και στην κοιλιά του αγγείου. Αυξάνεται η πανίδα : ελάφια με στικτό δέρμα, ταύροι, πάνθηρες και κυρίως οι χήνες. Συμπληρωματικό ρόλο παίζει και το χελιδόνι. Οι αίγαγροι και τα ελάφια έχουν μια ζώνη στο κάτω μέρος του σώματός τους στο χρώμα του πηλού, ή με στιγμές.

79 Οινοχόες του Μέσου Ρυθμού 1 των Αιγάγρων 1. Providence, Rhodes Island School of Design. 2. Boston, MFA.

80 Οινοχόη ΜΡΑ 1 από τη Ρόδο, Σιάνα. Βιέννη.

81 1. Πινάκιο του Μέσου ρυθμού των Αιγάγρων 1 από την Κάμειρο. Λονδίνο, ΒΜ. 2. Χαμένο σήμερα ΜΡΑ 1 πινάκιο με ψηλό πόδι από τα Βρουλιά της Ρόδου.

82 Ο Μέσος Ρυθμός των Αιγάγρων 2. Σύγχρονος με τον Πρώιμο Κορινθιακό ( περίπου). Βασική διαφοροποίηση : ενώ στον ΜΡΑ 1 οι εικονιστικές ζώνες εναλάσονταν με διακοσμητικές ζώνες, στον ΜΡΑ 2 η μετάβαση γίνεται απλά με μια στενή γραμμή χρώματος. Οι αίγαγροι αποκτούν μακρύτερο σώμα. Το στυλ είναι λιγότερο προσεγμένο. Τα πιο δημοφική ζώα είναι οι αίγαγροι, με δεύτερη τη χήνα. Η σφίγγα είναι πιο δημοφιλής απ΄ ότι κατά την προηγούμενη φάση. Σε γενικές γραμμές η παραγωγή οδηγείται σε παρακμή, που μάλλον οφείλεται στην μηχανική παραγωγή των εργαστηρίων της Μιλήτου με σκοπό την εξαγωγή.

83 Αγγεία του Μέσου Ρυθμού 2 των Αιγάγρων. 1. Λούβρο (οινοχόη Lowy). 2. Malibu, Getty Museum.

84 Οινοχόες του Μέσου Ρυθμού 2 των Αιγάγρων. 1. Βοστώνη. 2. Αθήνα, από τη Ρόδο

85 1 Πινάκιο Μέσου Ρυθμού των Αιγάγρων. 2. Αρύβαλλος ΜΡΑ2. Δήλος, ιερό της Ήρας.

86 Μέσος ρυθμός των Αιγάγρων 3 Λίγα αγγεία από τη Μίλητο αποτελούν αυτό που ο Cook ονομάζει ΜΡΑ 3. Το σχέδιο είναι πολύ βιαστικό και πρόχειρο. Τα φυτικά κοσμήματα είναι εξαιρετικά απλοποιημένα. Θεωρητικά η φάση αυτή αποτελεί το στάδιο της μετάβασης προς τον ρυθμό των Φικελλούρων, που τοποθετείται στο π.Χ. Λίγοι μελετητές αποδέχονται την αυτονομία, και κυρίως τη χαμηλή χρονολόγηση της φάσης αυτής

87 Μίλητος. Αποσπασματικό αγγείο του ΜΡΑ 3. Πρώιμος 6ος αι. π.Χ.

88 Ύστερος ρυθμός των Αιγάγρων Εντοπίζεται στη Βόρεια Ιωνία. Παρουσίαζεται προς το τέλος της φάσης ΡΜΑ 2 στην Ν. Ιωνία, η ακμή του διαδέχεται το τέλος της φάσης 2 στην Μίλητο. Πρόκειται ουσιαστικά για μετάφραση του ιδιώματος στην μελανόμορφη τεχνική, σε χρήση μαζί με τον παλαιότερο ρυθμό της σκιαγραφίας /περιγράμματος, ποτέ όμως στην ίδια διακοσμητική ζώνη. Ο Αίγαγρος είναι πολύ πιο συνηθισμένος τώρα, αν και η βασική του στάση (βοσκή), αντικαθίσταται από ένα πιο χαριτωμένο μοντέλο : τρέχει, γυρνά πίσω το κεφάλι. Τα σχήματα είναι παραδοσιακά, αλλά και με επιρροές από την Κόρινθο.

89 Θραύσμα αγγείου του ΥΡΑ από τις Κλαζομενές.

90 Ύστερος ρυθμός των Αιγάγρων. Κρατήρες κορινθιακής έμπνευσης. 1. Λούβρο. 2. Νέα Υόρκη.

91 ΥΡΑ οινοχόη από τις Συρακούσες

92 Berezan. Αμφορέας και οινοχόη ΥΡΑ.

93 Δήλος. Οινοχόη ΥΡΑ. Ιερό της Ήρας. Λονδίνο. Οινοχόη.

94 Βασιλεία. Κρατήρας Ύστερου Ρυθμού των Αιγάγρων.

95 1. Πινάκιο από την Κάμειρο. Ομάδα του Ευφόρβου. Λονδίνο. 2. Βοστώνη, MFA

96 Πινάκια του ύστερου ρυθμού των Αιγάγρων. 1. Ρόδος. 2. Νίσυρος

97 Τοπικές παραλλαγές Σμύρνη Αιολίδα Δωρίδα Χίος Λυδία Φρυγία Καρία

98 Εφεσιακό αποσπασματικό πινάκιο ΜΡΑ. Izmir.

99 Δωρικό πινάκιο ΥΡΑ από την Κάμειρο. Βερολίνο

100 1. Αιολικός στάμνος από την Μύρρινα. Λούβρο. 2. Αιολικός στάμνος από την Πιτάνη. Izmir.

101 Αιολικός δίνος ρυθμού των Αιγάγρων. Βασιλεία

102 Αιολικός δίνος Πιτάνης. Ομάδα του Δίνου του Λονδίνου. Izmir.

103 1. Καρική οινοχόη. Tampa. 2. Καρική όλπη. San Antonio

104 Καρική πυξίδα. Bochum.

105 1. Λυδικός δίνος του ΜΡΑ από τις Σάρδεις. Μουσείο Manisa. 2. Λυδική πυξίδα από την Αφροδισιάδα.

106 Δύο φρυγικά αγγεία με τον τρόπο του ΠΡΑ από το Γόρδιον. 7ος αι. π.Χ.

107 Κυπριακό αγγείο, απομίμηση του πρώιμου ρυθμού των Αιγάγρων.

108 Ανατολίζουσα κεραμική της Χίου: 1. Κρατήρας από το Vulci.

109 Χιακός κάλυκας από τη Δήλο και σχεδιαστική αναπαράσταση του εσωτερικού

110 Χιακοί κάλυκες. 1. Θάσος. 2. Χίος

111 Κάλυκας του Λούβρου από την Ετρουρία

112 Δύο χιακοί κάλυκες από το νεκροταφείο της Αγίας Παρασκευής. Μουσείο Θεσσαλονίκης.

113 Χιακός κάλυκας από το νεκροταφείο της Αγίας Παρασκευής. Μουσείο Θεσσαλονίκης.

114 Λεκανίδα από τη Ναύκρατι. 600 π.Χ. Λονδίνο

115 Θασιακό πινάκιο χιακής τεχνοτροπίας.

116 Αγγεία των Βρουλίων από τη Ρόδο Ρόδος. 3. Λούβρο

117 1. Σαμιακή κύλικα από το Vulci. 2. Κύλικα από το Vulci. Ζωγράφος των Χελιδονιών

118 Άλλοι Ανατολίζοντες ρυθμοί του Ελλαδικού χώρου Κυκλάδες Εύβοια Λακωνία Άργος Κρήτη

119 Υπογεωμετρική κύκλαδικός σκύφος. Λονδίνο

120 Κυκλαδική ΥΓ κοτύλη. Cerveteri

121 Κυκλαδική οινοχόη (Πάρος;) από την Αίγινα. Λονδίνο

122 Θραύσμα ναξιακού αγγείου με υπογραφή ζωγράφου

123 Πιθαμφορείς νησιωτικού γραμμικού ρυθμού. 1. Παρίσι. 2. Αθήνα.

124 « Μηλιακός » αμφορέας. Αθήνα, ΕΑΜ.

125 Λεπτομέρειες από το ίδιο αγγείο.

126 1-2. «Μηλιακές» υδρίες Δήλου. 3. Απόσπασμα αμφορέα Βερολίνου.

127 Μηλιακές υδρίες από τη Ρηνεία

128 Μηλιακή υδρία Ρηνείας. Δήλος.

129 Πινάκιο και λεκανίδα από τη Δήλο, μηλιακού εργαστηρίου.

130 1. Αμφορέας από την Ερέτρια. 2. Αθήνα. Πυξίδα από την Ερέτρια. Μέσα του 7ου αι. π.Χ.

131 Βοιωτικά υπο-γεώμετρικά αγγεία. 6ος αι. Αθήνα, Αρχ.Μουσείο

132 1. Βρυξέλλες. 2. Λούβρο

133 1. Βοιωτική κύλικα πτηνών. Συλλ. Πολίτη. 2. Βοιωτικός ανατολίζον κρατήρας. Αθήνα 228.

134 Λακωνικά αγγεία από τον Τάραντα. Ύστερος 7ος αι. π.Χ. 1. Ψηλή κοτύλη. 2. Κανθαροειδές κύπελλο.

135 Tάρας. Λακωνική κύλικα του τέλους της Ανατολίζουσας περιόδου.

136 1. Αναθηματική ασπίδα από την Τίρυνθα. 2. Θραύσμα κρατήρα από το Άργος.

137 Ανατολίζοντα αγγεία από την Κρήτη: Πυξίδα από τις Αρκάδες. Ηράκλειο Ηράκλειον. Δίνος από το Αφρατί. Μέσα του 7ου αι. π.Χ.

138 Ανατολίζοντα αγγεία από την Κρήτη. Οινοχόη από τις Αρκάδες με παράσταση ιερογαμίας.

139 Κνωσσιακό μελανόμορφο αλάβαστρο. Ηράκλειο.

140 Ανάγλυφος πίθος από την Τήνο με παράσταση του Δουρείου Ίππου π.Χ.

141 Ανάγλυφος πίθος από τη Βοιωτία. Ο Περσεύς και η Μέδουσα. 650 π.Χ.

142 Ανάγλυφοι πίθοι από τη Μύκονο. 7ος αι. π.Χ.

143 Η Ανατολίζουσα κεραμική στην Ιταλία και την Σικελία

144 Μεταπόντιον. Πίθος από τα Incoronata

145 Μεταπόντιον. Δίνος από τα Incoronata. Συρακούσες. Κρατήρας των μέσων του 7ου αι. π.Χ. από το νεκροταφείο στο Fusco

146 Θραύσμα πολύχρωμου δίνου από τα Μέγαρα Υβλαία. Συρακούσες

147 Βασιλεία. Πίθος από τα Μέγαρα Υβλαία με μυθολογικές παραστάσεις

148 Σικελικός δίνος Γέλας. 7ος αι. π.Χ.

149 Σικελικός δίνος π.Χ. Ακράγας

150 Ανατολίζουσα κεραμική στην Ετρουρία

151 Αγγείο του Αριστόνοθου. Cerveteri. 650 π.Χ. Ρώμη, Villa Giulia.

152 1. Οινοχόη με πλοία και ψάρια. Ταρκυνία. Μέσα 7ου αι. π.Χ. 2. Αμφορέας του Άμστερνταμ. 2. Αμφορέας του Ζωγράφου του Επταχόρδου.

153 Πίθος άλλοτε στη συλλ. Fleishmann. Η διακόσμηση είναι πιθανόν σύγχρονη προσθήκη.

154 1. Πίθος white-on-red. Cerveteri. 2. Αμφορέας της Pescia Romana.

155 1. Olla. Ζωγράφος της Civitavecchia. 2. Οινοχόη ζωγράφου της Ανδρόσφιγγος. Ρώμη.

156 Ετρουσκοκορινθιακά αγγεία του 7ου αι. π.Χ Ρώμη, Villa Giulia


Κατέβασμα ppt "Μαθήματα 5ο και 6ο : Ανατολίζουσα περίοδος. Το φαινόμενο της ανατολίζουσας τέχνης είναι γενικό και επηρεάζει όλους σχεδόν τους μεσογειακούς λαούς από."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google