Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ι.Δ. Βαραλής, Ελεφαντοστέινο κτένι με τις προσωποποιήσεις της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης, Μουσείο Μπενάκη 2 (2002), 71-86 3 ο Το χέρι του καλλιτέχνη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ι.Δ. Βαραλής, Ελεφαντοστέινο κτένι με τις προσωποποιήσεις της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης, Μουσείο Μπενάκη 2 (2002), 71-86 3 ο Το χέρι του καλλιτέχνη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ι.Δ. Βαραλής, Ελεφαντοστέινο κτένι με τις προσωποποιήσεις της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης, Μουσείο Μπενάκη 2 (2002), ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα

2 Το κτένι και οι συνάφειές του

3 Κοπτικά κτένια από ξύλο. Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη Το κτένι και οι συνάφειές του

4 Κοπτικά κτένια από ελεφαντόδοντο. Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη. Παρίσι, Μουσείο Λούβρου. Κάιρο, Κοπτικό Μουσείο Το κτένι και οι συνάφειές του

5 Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες Χρυσό μετάλλιο (αξίας δύο σολίδων) του Κωνστάντιου Β’ κοπής Θεσσαλονίκης, περ

6 Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες: η εικονογραφία της θεάς Ρώμης Ρώμη, βάση του κίονα του Αντωνίνου Πίου με την παράσταση της αποθέωσης του αυτοκράτορα και της συζύγου του Φαυστίνας με τις προσωποποιήσεις της Ρώμης και του Campus Martius, 161 μ.Χ. Προσωποποίηση της Ρώμης σε μετάλλιο ψηφιδωτού δαπέδου από την Τυνησία. Μουσείο του Brooklyn, αρ , 1ος -2ος αι. μ.Χ.

7 Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες: η εικονογραφία της θεάς Ρώμης Προσωποποίηση της Ρώμης από το θησαυρό του Εσκουϊλίνου. Λονδίνο, Βρετανικό Μουσείο

8 Πρόταση αποκατάστασης της αρχικής θέσης των αγαλματιδίων: η sella curulis

9 Πρόταση αποκατάστασης της αρχικής θέσης των αγαλματιδίων: το φορείο της sella curulis (κατά Gudrun Bühl)

10 Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες: η εικονογραφία της θεάς Ρώμης Κτένι από την Αντινόη και πυξίδα με την Ανάσταση του Λαζάρου και τη συνομιλία με τη Σαμαρείτισσα από το Μουσείο Cluny, αρ. CL444, 6 ος αι.

11 Προσωποποίηση της Κωνσταντινούπολης σε ελεφάντινα πλακίδια. Μιλάνο, Μουσείο Castello Sforzesco και Augst, Ρωμαϊκό Μουσείο, αρ Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες: η εικονογραφία της Κωνσταντινούπολης

12 Προσωποποίηση της Κωνσταντινούπολης στο χρυσό ποτήριο από το θησαυρό του Vrap. Νέα Υόρκη, Μητροπολιτικό Μουσείο της Τέχνης Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες: η εικονογραφία της Κωνσταντινούπολης

13 Ελεφάντινες πυξίδες από την Αίγυπτο: Wiesbaden, Landesmuseum (άνω) και Λονδίνο, Βρετανικό Μουσείο (κάτω) Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες: η εικονογραφία της Κωνσταντινούπολης

14 Ελεφάντινα έργα από την Αίγυπτο: πενταμερές δίπτυχο στο Εθνικό Μουσείο της Ραβέννας και πυξίδα με τις Μυροφόρες στο μνήμα στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, αρ

15 Προσωποποιήσεις της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης σε ελεφάντινο δίπτυχο. Βιέννη, Μουσείο της Ιστορίας της Τέχνης Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες

16 Βαλτιμόρη, Μουσείο Τέχνης Walters, πυξίδα με την κρίση του Πάρη, αρ Τεχνοτροπικοί παραλληλισμοί και χρονολογικοί προβληματισμοί

17 Πυξίδα με την ίαση του εκ γενετής τυφλού από το Μουσείο Cluny, αρ. CL445, 6 ος αι.

18 Πώμα οστέινης πυξίδας που βρέθηκε στις ανασκαφές της Kôm-el-Dikka στην Αλεξάνδρεια Εικονογραφικές επιλογές και εκλεκτικές συγγένειες: η εικονογραφία της Κωνσταντινούπολης

19

20 Υπολείμματα κατεργασίας ελεφάντινων έργων από το εργαστήριο της Αλεξάνδρειας

21 Προσωποποιήσεις της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης σε ελεφάντινο δίπτυχο. Βιέννη, Μουσείο της Ιστορίας της Τέχνης 5 ος -6 ος ή 9 ος αι. (;)

22 Το πρόβλημα του πλαισίου: σύγκριση με το υπατικό δίπτυχο του Φήλικα, Ρώμη, 428. Παρίσι, Εθνική Βιβλιοθήκη

23 Το πρόβλημα του πλαισίου: σύγκριση με το υπατικό δίπτυχο του Αναστασίου Παύλου, Κωνσταντινούπολη, 517. Παρίσι, Εθνική Βιβλιοθήκη

24 Το πρόβλημα της μορφής της Νίκης: σύγκριση με το πενταμερές φύλλο διπτύχου με τον έφιππο αυτοκράτορα (ελεφαντοστό Barberini). Παρίσι, Λούβρο,τέλη 5 ου ή αρχή 6 ου αι.

25 Το πρόβλημα της απόδοσης του προσώπου και του στήθους: σύγκριση με το ανάγλυφο της Αριάδνης. Παρίσι, Λούβρο, τέλη 5 ου αι.

26

27

28 Πορφυρό τετραευάγγελο της μονής Lorsch ( codex purpureus Laurensius ), σήμερα διαμελισμένο ανάμεσα στη Βατικανή βιβλιοθήκη (Vat. Lat. 50) και τη Βιβλιοθήκη Documenta Batthyneum στην Alba Iulia της Ιταλίας. Το πρόσθιο εξώφυλλο βρίσκεται στο Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου, στο Λονδίνο, και το πίσω στη Βιβλιοθήκη του Βατικανού. Φιλοτεχνήθηκε για τον Καρλομάγνο σε σκριπτόριο του Άαχεν, περ. 810.

29 Πενταμερές φύλλο διπτύχου με τον Χριστό μεταξύ των κορυφαίων αποστόλων και θαύματα θεραπείας και ανάστασης, άνω ο αποκαλυπτικός σταυρός και κάτω η ιστορία του Ιωνά, πρόσθια και πίσω όψη. Από τη μονή του San Michele στο Μουράνο. Ραβέννα, Εθνικό Μουσείο, αρ. 2

30 Ανάγλυφο της Αριάδνης, κόρης του Μίνωα και της Πασιφάης, και συζύγου του Διονύσου. Βρέθηκε σε τάφο στις όχθες του Ρήνου, από τον οποίον προέρχονται επίσης δύο λεοντοκεφαλές από ορεία κρύσταλλο. Παρίσι, Μουσείο Cluny, CL455, περ. 500


Κατέβασμα ppt "Ι.Δ. Βαραλής, Ελεφαντοστέινο κτένι με τις προσωποποιήσεις της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης, Μουσείο Μπενάκη 2 (2002), 71-86 3 ο Το χέρι του καλλιτέχνη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google