Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Οδηγίες για τη διατήρηση των οπτικοακουστικών υλικών της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου” Γκουτή Αγοραστή Ευαγόρου Αθηνούλα Κονταξάκη Στυλιανή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Οδηγίες για τη διατήρηση των οπτικοακουστικών υλικών της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου” Γκουτή Αγοραστή Ευαγόρου Αθηνούλα Κονταξάκη Στυλιανή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Οδηγίες για τη διατήρηση των οπτικοακουστικών υλικών της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου” Γκουτή Αγοραστή Ευαγόρου Αθηνούλα Κονταξάκη Στυλιανή

2 Library of Congress (LC)  Μια από τις μεγαλύτερες βιβλιοθήκες του κόσμου  Ιδρύθηκε το 1800 στην Ουάσινγκτον  Έχει πολυάριθμες και ποικίλες συλλογές  Ανάπτυξη πολιτικών διατήρησης

3 Υπηρεσίες του τμήματος διατήρησης  Περιβαλλοντική διατήρηση σπανιοτήτων: μια δραστηριότητα της LC για τη συντήρηση των Κορυφαίων Θησαυρών της  Προληπτικό τμήμα διατήρησης: αρμόδιο για την διαδικασία συντήρησης, τον έλεγχο των περιβαλλοντικών συνθηκών και την τεχνική ανταπόκριση σε έκτακτα περιστατικά

4 Τμήμα επαναμορφοποιημένης διατήρησης  Παρέχεται πρόσβαση στα υλικά-κινδύνου με την αντιγραφή τους σε νέα σχήματα όπως μικροφίλμ ή ψηφιακές αναπαραγωγές  Συνεργάζεται με άλλα όργανα για την ανάπτυξη προγραμμάτων επαναμορφοποιημένης διατήρησης για βελτίωση της ποιότητας, του περιεχομένου και της δυνατότητας πρόσβασης στις επαναμορφοποιημένες εργασίες

5 Υπηρεσίες έρευνας για τη διατήρηση και εξεταστικό τμήμα  Αναλαμβάνουν την επιστημονική και τεχνική έρευνα για την ανάπτυξη και προώθηση της συντήρησης  Φορητό σχήμα παράδοσης εγγράφων (PDDF): καθορίζει ένα έγγραφο τελικής μορφής για αποθήκευση και μεταφορά μέσω διαδικτύου

6  Διατήρηση των CDs: ανάπτυξη προγράμματος με σκοπό την δοκιμή και τον έλεγχο των CDs  Έρευνα για μη χαρτώα υλικά: ανάπτυξη προγραμμάτων που αφορούν την αξιολόγηση κινδύνων για αυτά τα υλικά

7 Πρόγραμμα της IFLA για διατήρηση και συντήρηση (PAC) Αρχές του PAC:  Η συντήρηση των υλικών των βιβλιοθηκών και των αρχείων είναι ουσιαστική για την επιβίωση και την ανάπτυξη του πολιτισμού και της γνώσης  Κάθε χώρα έχει ευθύνη να διατηρήσει το υλικό των βιβλιοθηκών και των αρχείων του πολιτισμού και της κουλτούρας της

8 Εθνικό Ψηφιακό Κέντρο Εφημερίδων  Εθνικός ψηφιακός πόρος επιλεκτικής συλλογής των δημόσιων αμερικανικών εφημερίδων υψηλής ερευνητικής αξίας και ευρείας γεωγραφικής και χρονικής κάλυψης

9 Φροντίδα φωτογραφικών συλλογών  Παρεμπόδιση της επιδείνωσης: κατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες (θερμοκρασία, σχετική υγρασία)  Σωστή αποθήκευση, φύλαξη και διαχείριση  Λήψη κατάλληλων προφυλάξεων για την ασφάλεια τους

10 Ψηφιακές εικόνες  Διατήρηση των εικόνων πρόσβασης: δημιουργούνται αρχειακά αντίγραφα ή αντίτυπα διατήρησης  Πρότυπα εικόνων: δημιουργία και χρήση συστημάτων για την καταγραφή εικόνων  Η ποιότητα της ψηφιακής εικόνας καθορίζεται από καθολικής εμβέλειας ποιοτικές οπτικές επιλογές

11 Ψηφιακός σχεδιασμός και μικροφίλμ  Μικροφωτογράφηση: η κύρια προσέγγιση στη διατήρηση  Η ποιότητα των ψηφιακών εικόνων περιγράφεται ως ίση ή ανώτερη από αυτή των εικόνων των μικροφίλμ

12 Όροι που αφορούν το ψηφιακό σχεδιασμό για τη διατήρηση οπτικού υλικού  Τύπος υλικού: προκαθορισμένος από την τεχνολογία μεταφοράς που υπήρχε από τη στιγμή που η πληροφορία του αντικειμένου σώθηκε σε φυσική φόρμα  Περιεχόμενο: α) υλικό περιεχόμενο= η παρούσα μορφή των χαρακτηριστικών της πληροφορίας που περιλαμβάνεται σε ένα αντικείμενο β) ηλεκτρονικό περιεχόμενο= ψηφιακό

13  Ηλεκτρονική μορφή: κωδικοποίηση των δεδομένων της ψηφιακής εικόνας ή συμπίεση των μέσων και εφαρμογή των αρχείων της  Χρήση: η ψηφιακή εικόνα χρησιμοποιείται είτε ως αντίγραφο διατήρησης είτε ως αντίγραφο πρόσβασης

14 Προβληματισμοί σχετικά με το ψηφιακό σχεδιασμό  Τα μέσα θα διαρκέσουν;  Θα παραμείνουν διαθέσιμα το μηχάνημα που διαβάζει τα μέσα και το ελεγχόμενο λογισμικό του;  Εγγυούνται επαρκή ποιότητα τα χαρακτηριστικά της ληφθείσας εικόνας;  Η πρόσβαση είναι ανεκτή;

15 Επίλογος Συμμετέχουμε σε μια φυλή ενάντια στο χρόνο. Σύμφωνα με αυτά που οι μοιρολάτρες λένε για το χρόνο ότι είναι «ο χειρότερος εχθρός μας», μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε ότι έχει έναν προσβλητικό τρόπο και για τα πιο χρήσιμα και ομορφότερα πράγματα στη ζωή. Ένας από τους νόμους της φύσης φαίνεται να είναι ότι ο χρόνος δεν πρέπει να μας εξαπατήσει προκειμένου να κερδίσει. Αν και ο χρόνος είναι ο φυσικός εχθρός του προσωπικού συντήρησης και των οργάνων που εξυπηρετεί, πρέπει να αναγνωρίσουμε εκείνη την ανθρώπινη ευστροφία, την εργασία και την επαγγελματική υποχρέωση που είναι σίγουρα οι σύμμαχοι μας

16 Βιβλιογραφία  Foundation of the American Institute for Conservatian (FAIC): Email: infoaic@aol.cominfoaic@aol.com www: http://aic.stanford.edu/http://aic.stanford.edu/  www.loc.gov/ www.loc.gov/  www.loc.gov/preserv/guide/guid_exc. html www.loc.gov/preserv/guide/guid_exc. html  www.loc.gov/preserv/guide/guid_int.h tml www.loc.gov/preserv/guide/guid_int.h tml E-

17 The End


Κατέβασμα ppt "“Οδηγίες για τη διατήρηση των οπτικοακουστικών υλικών της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου” Γκουτή Αγοραστή Ευαγόρου Αθηνούλα Κονταξάκη Στυλιανή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google