Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ιδέα Αξιοποίηση των ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής, μετατρέποντάς τες σε ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμους Η γραμμή θα αποτελεί τμήμα ευρύτερου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ιδέα Αξιοποίηση των ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής, μετατρέποντάς τες σε ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμους Η γραμμή θα αποτελεί τμήμα ευρύτερου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Η ιδέα Αξιοποίηση των ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής, μετατρέποντάς τες σε ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμους Η γραμμή θα αποτελεί τμήμα ευρύτερου Μητροπολιτικού δικτύου ποδηλάτου της Αττικής, και ραχοκοκαλιά του δικτύου των τοπικών συνδέσεων ποδηλάτου των δήμων που διανύει. Ποδηλ - Αττική Oδός

3

4 ΠΡΟΣ ΣΕΙΡΙΟ ΠΡΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΠΡΟΣ ΣΟΥΝΙΟ

5 Μητροπολιτικά δίκτυα στο εξωτερικό Παρίσι Εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων (velib) Λονδίνο Cycle SuperΗighway. Πρόσφατο, εντυπωσιακό δίκτυο ποδηλατοδρόμων με σημεία ενοικίασης ποδήλατου (Barklays) Μόναχο 200 χλμ. για 5,2 εκ. κατοίκους Βερολίνο 620 χλμ. διαδρομών (bike paths), 80 χλμ. ποδηλατοδρόμων (bike lanes) για 5,0 εκ. κατοίκους Κοπεγχάγη 30% των μετακινήσεων γίνεται με ποδήλατο! Βιέννη 1,050 χλμ. για 2,268,656 κατοίκους Άμστερνταμ Το ποδήλατο είναι παρόν σε κάθε δρόμο της πόλης και ενταγμένο στην καθημερινότητα Σκανδιναβικές Χώρες Αδιαφορώντας για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν, το ποδήλατο έχει κυρίαρχο ρόλο στην καθημερινή ζωή των Σκανδιναβών Νέα Υόρκη 1000 χλμ. για 19εκ. κατοίκους. Στόχος είναι κάθε κάτοικος να μην απέχει περισσότερο από 10 λεπτά από σταθμό μέσου σταθερής τροχιάς. Σικάγο 179 χλμ. για 9,785,747 κατοίκους Αυστραλία Το Σίδνεϋ και η Μελβούρνη είναι από τις πιο αναπτυγμένες μεγαλουπόλεις του πλανήτη που πρόσφατα ανέπτυξαν μεγάλο πλέγμα ποδηλατοδρόμων για μετακινήσεις προς την εργασία Τορόντο 112 χλμ. λωρίδων, 168χλμ. μονοπατιών για 5,113,149 κατοίκους

6 Πανευρωπαϊκό δίκτυο υπεραστικών ποδηλατοδρόμων Το EuroVelo, ευρωπαϊκό δίκτυο υπεραστικών ποδηλατοδρόμων είναι ένα πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών (ECF) που έχει αναπτύξει 14 ποδηλατικές διαδρομές, οι οποίες διασχίζουν την Ευρώπη. Το συνολικό τους μήκος είναι πάνω από χλμ, εκ των οποίων περισσότερα από χλμ είναι σε λειτουργία. Ένα παράδειγμα: Το VenTo στην Ιταλία (679 χλμ) ενώνει Βενετία – Τορίνο δίπλα από τον Πάδο ποταμό. Είχε κόστος 90 εκ. € και έχει αναμενόμενο κέρδος 100 εκ. €/ έτος. Νέα Υόρκη Κοπεγχάγη Γερμανία – rail trail

7 Αστικό Τμήμα_ Promenade Plantee- Παρίσι Παράδειγμα για αντίστοιχες μετατροπές Μήκος 4,7 χλμ Έκταση τετρ.χλμ Πλάτος 3-9μ. Σταμάτησε να λειτουργεί 1969 Επαναλειτουργία ως πράσινη διαδρομή αναψυχής 1993 Βρίσκεται στα ανατολικά της πόλης, 6-7 χλμ από το κέντρο

8 Αστικό Τμήμα_ Highline_ Μανχάταν, Νεα Υόρκη Γραμμικό Παρκο στο Δυτικό Μανχάταν- πρώην ΒΙ.ΠΕ. Εγκαταλείφθηκε σταδιακά το 1980 Μήκος 2,4 χλμ Έκταση τετρ.χλμ Περνάει ΚΑΙ μέσα από οικοδομικά τετράγωνα Ανελκυστήρες για πλήθος συνδέσεων Γκαλερί, στούντιο, μουσεία, εστιατόρια Για πεζούς και ΑΜΕΑ 152 εκ. δολάρια

9 Αστικό και Περιαστικό Τμήμα_ Beltline, Atlanta Δακτύλιος γύρω από την πόλη Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπλασης 25ετίας – Συνδεση κινητικότητας – μεταφορών- TOD Μήκος 35,4 χλμ Έπιφάνεια επιρροής 10,3 τετρ.χλμ Συνδέει 45 κοινότητες και πολλές πρών ΒΙ.ΠΕ. Ανελκυστήρες για πλήθος συνδέσεων Γκαλερί, στούντιο, μουσεία, εστιατόρια Για πεζούς και ΑΜΕΑ 152 εκ. δολάρια

10 Περιαστικό Τμήμα_ Elroy Sparta κ.α.

11 Περιαστικό Τμήμα_ Virginia Creeper Trail & Cowboy Trail

12

13 Στην Ελλάδα...έχουν κατασκευαστεί πολλοί μεμονωμένοι ποδηλατόδρομοι σε διάφορες πόλεις όχι όμως πλήρη δίκτυα Σκοπός είναι το ποδήλατο να μπει στη ζωή μας και να αντιμετωπιστούν έτσι κορεσμός, ρύπανση, θόρυβος, ατυχήματα, κατανάλωση και υποβάθμιση του δημόσιου χώρου Πρώτες προσπάθειες αξιοποίησης εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών

14 Γιατί η Περιφέρεια;  Ο διοικητικός κατακερματισμός της Αττικής σε δεκάδες Δήμους μπορεί να αντιμετωπιστεί με ενοποιητικά δίκτυα. Ο κοινωνικός κατακερματισμός μπορεί να αμβλυνθεί με στρατηγικές που φέρνουν κοντά τους πολίτες.

15 Οι παλιές σιδηροδρομικές γραμμές της Αττικής Βασικό Δίκτυο Λεκανοπεδίου (Κεντρικά) Κηφισιά – Φάληρο (Βόρεια – Νότια) Παραθαλάσσιο Μέτωπο (Νότια) Παλαιά Σιδηροδρομική Γραμμή Αθηνών – Κορίνθου (Δυτικά) Παλαιά Σιδηροδρομική Γραμμή Αθηνών – Λαυρίου (Ανατολικά)

16 Η γραμμή Αγ. Ανάργυροι – Σούνιο. Πλεονεκτήματα Ελεύθερη λωρίδα με πλάτος 5-16μ Χώρος επαρκής για αμφίδρομη λωρίδα Χαμηλή κλίση < 2,5% Σχετικά ευθύγραμμη (ελάχιστη ακτίνα καμπυλότητας 180μ) Συνδέει αεροδρόμιο, λιμάνια, σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς και πόλους πολιτισμού Έχει μικρό κόστος κατασκευής

17 Τοπικά οφέλη Δημιουργία σταθμών ξεκούρασης – σύνδεσης με τους Δήμους Οι παλαιοί πέτρινοι σταθμοί μετατρέπονται σε κέντρα αναψυχής αναψυκτήρια σημεία επισκευής εγκαταστάσεις υγιεινής Κατά μήκος της γραμμής αναπτύσσονται - αναδεικνύονται: Ξενοδοχειακές μονάδες Αρχαιολογικοί χώροι και Μουσεία Αθλητικά κέντρα Πολιτιστικά κέντρα Εστιατόρια – οινοποιία - Επισκέψιμες αγροτικές μονάδες

18 Θεματικά Οφέλη Τουρισμός Δημιουργία θεματικού ποδηλατικού τουρισμού Αγροτουτουρισμός Ποδηλατικές οργανώσεις Ανάδειξη ιστορικών αρχαιολογικών χώρων Περιβάλλον Ελάττωση της ηχορύπανσης Μείωση των ρυπογόνων ουσιών Υγεία Ψυχαγωγία Ευεξία Βελτίωση της φυσικής κατάστασης Αειφόρος Ανάπτυξη Ευκαιρία για ανάπτυξη και ανάδειξη των περιοχών της Ανατολικής Αττικής Βελτίωση του βιωτικού επιπέδου Μετάβαση στη δουλειά με το ποδήλατο Ευκολία στις μετακινήσεις Σύνδεση με λιμάνια και με νησιά Σύνδεση με Αεροδρόμιο


Κατέβασμα ppt "Η ιδέα Αξιοποίηση των ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής, μετατρέποντάς τες σε ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμους Η γραμμή θα αποτελεί τμήμα ευρύτερου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google