Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πετρίτης Σπύρος Αναπληρωτής Εκπ/κός Θεατρικής Αγωγής Υπ. Δρ. Τμήματος Θεατρ. Σπουδών ΕΚΠΑ 8ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πετρίτης Σπύρος Αναπληρωτής Εκπ/κός Θεατρικής Αγωγής Υπ. Δρ. Τμήματος Θεατρ. Σπουδών ΕΚΠΑ 8ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πετρίτης Σπύρος Αναπληρωτής Εκπ/κός Θεατρικής Αγωγής Υπ. Δρ. Τμήματος Θεατρ. Σπουδών ΕΚΠΑ 8ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας

2 Σκεπτικό της επιλογής του έργου και της μεθόδου δραματοποίησης Ο Διονύσιος Σολωμός, εκτός από εθνικός μας ποιητής, αποτελεί ένα μοναδικό και συνάμα χαρακτηριστικό παράδειγμα ποιητή σε διεθνές επίπεδο για τον 19ο αιώνα. Ανήκει στη ρομαντική σχολή και για αυτό το μεγάλο του έργο, “Ελεύθεροι Πολιορκημένοι”, σώζεται στα λεγόμενα “σχεδιάσματα”, δηλ. έμεινε ημιτελές. Ο Σολωμός πρόλαβε να αφήσει πλούσιο έργο, αφού έζησε στα Επτάνησα, που δεν γνώρισαν τον τουρκικό ζυγό. Οι “Ελεύθεροι Πολιορκημένοι” επιλέχθηκαν γιατί είναι ένα έργο μοναδικής αξίας, γνωστό στους μαθητές της Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου από το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων των Ε’-Στ’ τάξεων, καθώς επίσης γιατί έχουν ένα βαθύτερο πολιτικό αλλά και υπαρξιακό νόημα. Το νόημα αυτό σχετίζεται με τον αγώνα για την “ελευθερία”, σε όλα τα επίπεδα, που αποτυπώνεται στα λόγια του γνωστού Κρητικού τραγουδιστή Νίκου Ξυλούρη (“την λεφτεριά σου μην τον ζητιανεύεις”), ο οποίος επιλέχθηκε από τον μουσικοσυνθέτη Γ. Μαρκόπουλο όταν εκείνος, λίγα χρόνια μετά την πτώση της χούντας, ηχογράφησε την δική του μουσική εκδοχή του έργου για να τιμήσει όχι μόνο τους ήρωες του 1821, αλλά και του αντιδικτατορικού αγώνα της περιόδου Το σύντομης διάρκειας δρώμενο/η παρουσίαση που φτιάχτηκε συνδύαζε: αφήγηση, προβολές διαφανειών μέσω υπολογιστή, απαγγελία ποίησης καθώς και το κινητικό μέρος, που κατά κάποιο τρόπο αναπαρίστανε ή καλύτερα σχολίαζε τον υπέροχο ποιητικό λόγο του Σολωμού. Ξεχωριστή σημασία αποδόθηκε στους “Στοχασμούς του Ποιητή”, όπου αποκαλύπτονται οι ποιητικές του προθέσεις, η οικουμενική διάσταση που ήθελε να δώσει στον αγώνα των πολιορκημένων Μεσολογγιτών: “Κι᾿ ἀπ᾿ ὅπου χαράζει Ὡς ὅπου βυθᾶ, Τὰ μάτια μου δὲν εἶδαν τόπον ἐνδοξότερον ἀπὸ τοῦτο τὸ ἁλωνάκι”.

3 Μεγάλο μέρος της δράσης επί σκηνής, αλλά ακόμα κι εν γένει η δομή, ενσωμάτωσε ιδέες των μαθητών, οι οποίες κυρίως προέκυψαν μέσα από συνεχείς αυτοσχεδιασμούς. Το δρώμενο συμπλήρωσαν λίγα αντικείμενα ως σκηνικός διάκοσμος σε ένα αφαιρετικό σκηνικό τόπο λόγω της ιδιαιτερότητας της ποιητικής σύνθεσης αφού ο ίδιος ο Σολωμός ουδέποτε βρέθηκε στο Μεσολόγγι πραγματικά (πχ: “Όραμα του Ποιητή”). Η γιορτή συνέπεσε με τον εορτασμό των σαράντα πρώτων χρόνων από την ψήφιση του τελευταίου συντάγματος της ελληνικής δημοκρατίας, αλλά και με την μαύρη επέτειο των σαράντα χρόνων από την εισβολή στην Κύπρο, πράγμα που σχολιάστηκε και μέσα από την τελευταία διαφάνεια που παρατίθεται σε αυτή την παρουσίαση. Θερμές ευχαριστίες στον σκηνοθέτη κο Τσακίρη για την παραχώρηση φωτογραφιών από την πρόσφατη δική του παράσταση με βάση το ίδιο έργο.

4 Εισαγωγή Επτάνησα και η Επτανησιακή Σχολή Ελεύθεροι Πολιορκημένοι Θεατρικό δρώμενο Ο Στοχασμός του Ποιητή Ωδή απάνου στο πέσιμο του Μισολογγίου Το όραμα του ποιητή Δέηση – Α’ Σχεδιάσμα Αφήγηση Ο Ποιητής στον Στοχασμό Ο Ποιητής στην Ωδή Η μούσα του Ποιητή Ο Ποιητής μέσα στο όραμά του Ακολουθούν οι διαφάνειες.

5 Επτάνησα ή Ιόνια νησιά

6 Διονύσιος Σολωμός

7 Οι Στοχασμοί του Ποιητή

8

9 Η έξοδος του Μεσολογγίου Θ. Βρυζάκης ( )

10 Ελεύθεροι Πολιορκημένοι Σκην. Σταύρος Τσακίρης 2007

11 Κύπρος, 1974


Κατέβασμα ppt "Πετρίτης Σπύρος Αναπληρωτής Εκπ/κός Θεατρικής Αγωγής Υπ. Δρ. Τμήματος Θεατρ. Σπουδών ΕΚΠΑ 8ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google