Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ

2 Διερευνητικό λογισμικό και σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

3 Xρήση υπολογιστικών εργαλείων στο μάθημα Η υπολογιστική τεχνολογία ως νοητικό εργαλείο (Jonassen & Reeves, 1995) για πειραματισμό και έκφραση μαθηματικών ιδεών με χρήση διερευνητικού λογισμικού (diSessa, Noss & Hoyles, 1995) Μη αυταπόδεικτη η χρήση υπολογιστών στο μάθημα Παράμετροι - συνεργατική μάθηση - αλλαγή παραδοσιακών ρόλων - πλαίσιο διδασκαλίας - ανατιθέμενο έργο - διδακτική πολυπλοκότητα μαθηματικών εννοιών

4 H έννοια του σεναρίου  Κατασκευαστικό ρεύμα (constructionism, Harel & Papert, 1991)  Σενάριο: την περιγραφή μιας διδασκαλίας με εστιασμένο γνωστικό(ά) αντικείμενο(α), συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους, διδακτικές αρχές και σχολικές πρακτικές. - Το σενάριο ως ερευνητικό εργαλείο σε έρευνες σχεδιασμού (design research) - Το σενάριο ως σχέδιο δραστηριότητας για αποκόμιση μαθησιακών/παιδαγωγικών οφελών - Το σενάριο ως εργαλείο επιρροής της κουλτούρας της τάξης από τους εκπαιδευτικούς μέσα από την οργάνωση των δραστηριοτήτων και το μεταξύ τους διάλογο (Hoyles, 2001).

5  Μαθησιακή συνιστώσα - επιστημολογία μαθηματικών εννοιών - δυσκολίες μαθητών - σχέση σεναρίου και μαθησιακών διαδικασιών  Διδακτική συνιστώσα - διδακτικές μέθοδοι - τρόπος εργασίας μαθητών (π.χ. ομάδες) - ρόλος του διδάσκοντα H έννοια του σεναρίου

6  Υπολογιστικά εργαλεία - προσφερόμενες λειτουργικότητες - τεκμηρίωση της χρήσης  Διαδικασία εφαρμογής στη σχολική μονάδα - θεματικές ενότητες και χρονισμός εφαρμογής - γνωστικό αντικείμενο και Αναλ. Πρόγραμμα - επιμόρφωση εκπαιδευτικών H έννοια του σεναρίου

7 Η δομή ενός σεναρίου ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΙΤΛΟΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ

8  Tαυτότητα  Συγγραφέας (είς)  Γνωστική περιοχή των μαθηματικών Διακρίνουμε την Άλγεβρα, τη Γεωμετρία, τη Στατιστική και τις Πιθανότητες  Θέμα (τα) Αφορούν τις μαθηματικές έννοιες τις οποίες διαπραγματεύεται το σενάριο Η δομή ενός σεναρίου

9  Σκεπτικό  Καινοτομίες  Προστιθέμενη αξία  Γνωστικά – διδακτικά προβλήματα Αναφορά σε υπάρχουσα έρευνα Εμπειρική γνώση του διδάσκοντα Αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο Η δομή ενός σεναρίου

10  Πλαίσιο εφαρμογής  Σε ποιους απευθύνεται. Ηλικία, τάξη.  Χρόνος υλοποίησης. Αριθμός διδακτικών ωρών για την υλοποίηση του σεναρίου  Χώρος υλοποίησης. Αίθουσα διδασκαλίας ή άλλος χώρος (π.χ. εργαστήριο υπολογιστών)  Προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών  Απαιτούμενα βοηθητικά υλικά και εργαλεία.  Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης  Στόχοι της δραστηριότητας. Έμφαση στους διδακτικούς στόχους Η δομή ενός σεναρίου

11  Ανάλυση του σεναρίου Παρουσίαση των φάσεων εφαρμογής παράλληλα με την ανάλυση της αναμενόμενης διδακτικής και μαθησιακής πορείας  Ροή εφαρμογής των δραστηριοτήτων  Εργαλεία  Άλλες πηγές  Κοινωνική ενορχήστρωση, ρόλοι εμπλεκομένων (μαθητών και διδάσκοντα) Η δομή ενός σεναρίου

12  Αξιολόγηση του σεναρίου  Επέκταση του σεναρίου  Βιβλιογραφία Η δομή ενός σεναρίου


Κατέβασμα ppt "Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google