Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού Νέων Δ/νσης Δ.Ε. Δ΄Αθήνας ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ

2 Το ιστορικό του Γραφείου Συμβουλευτικής στο 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου Ένα πιλοτικό πρόγραμμα Σε συνεργασία με τη Δ/νση και το Σύλλογο Καθηγητών του Σχολείου Σε συνεργασία με τη Δ/νση και το Σύλλογο Καθηγητών του Σχολείου Η πρόταση που έγινε δεκτή Η πρόταση που έγινε δεκτή Συνδυασμός με ένα Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Συνδυασμός με ένα Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

3 Η ομάδα Αγωγής Υγείας ή η Ομάδα συμβουλευτικής όπως την έλεγαν

4 Οι αριθμοί του Γραφείου Συμβουλευτικής Σχολείο: 2ο Γυμνάσιο Αγ. Δημητρίου Αριθμός μαθητών 405-436 Σχολικά έτη 2004-2005 και 2005-2006 Ώρες εβδομαδιαίως 6-8 (2 φορές την εβδομάδα)

5 Οι αριθμοί του Γραφείου Συμβουλευτικής Μαθητές που επισκέφθηκαν το Γραφείο 80 Γονείς που επισκέφθηκαν το Γραφείο 48 Καθηγητές που συνεργάστηκαν 20 Συνολικές ώρες συμβουλευτικής 218

6 Προσέλευση στο Γραφείο Συμβουλευτικής Αγόρια48 Κορίτσια32 Μητέρες38 Πατέρες10

7 Τρόπος προσέλευσης αγοριών στο Γραφείο Συμβουλευτικής Αυτόβουλα (μετά από δικό τους αίτημα) 6,3% Μετά από αίτημα των γονέων τους 41,6% Μετά από παραπομπή καθηγητού ή της Διεύθυνσης του Σχολείου 52,1% Μέσος όρος συναντήσεων 2+

8 Τρόπος προσέλευσης αγοριών στο Γραφείο Συμβουλευτικής (συνέχεια) Μητέρες22 Πατέρες5 Και οι δύο γονείς 2 Ώρες συνολικά 116

9 Τρόπος προσέλευσης κοριτσιών στο Γραφείο Συμβουλευτικής Αυτόβουλα (μετά από δικό τους αίτημα) 40,6 % Μετά από αίτημα των γονέων τους 25 % Μετά από παραπομπή καθηγητού ή της Διεύθυνσης του Σχολείου 34,4 % Μέσος όρος συναντήσεων 3-4

10 Τρόπος προσέλευσης κοριτσιών στο Γραφείο Συμβουλευτικής (συνέχεια) Μητέρες13 Πατέρες2 Και οι δύο γονείς 1 Ώρες συνολικά 102

11 Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Χαμηλές επιδόσεις, αδιαφορία για τα μαθήματα, έλλειψη κινήτρων για μάθηση 39 % Προβλήματα οικογενειακά (διαζύγιο, διάσταση γονέων, διενέξεις, ανεργία, οικον. προβλήματα, ασθένεια μέλους της οικογενείας, εγκατάλειψη από γονέα) 31 %

12 Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Προκλητική συμπεριφορά, επιθετικότητα διενέξεις με καθηγητές ή γονείς 22 % Μαθησιακά προβλήματα (συνεργασία με Ειδικούς παιδαγωγούς, ΚΔΑΥ κ.α.) και έλλειψη οργάνωσης στη μελέτη 18 %

13 Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Πολλές ώρες τηλεθέασης και ενασχόλησης με ηλεκτρονικά παιχνίδια και Η/Υ- Internet 18 % Άγχος για τα μαθήματα και φοβίες για το Σχολείο 14 %

14 Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Μειωμένη παρουσία του πατέρα και υπερπροστασία της μητέρας 14 % Αποδοκιμασίες συμμαθητών, δυσκολίες ένταξης στην ομάδα της τάξης 12 %

15 Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με αγόρια Θάνατος γονέα ή κοντινού συγγενούς 6 % Σοβαρές ψυχικές διαταραχές (παραπομπή σε Κέντρα ψυχικής υγείας κ.α. δημόσιες υπηρεσίες) 4 %

16 Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με κορίτσια Προβλήματα οικογενειακά (διαζύγιο, διάσταση γονέων, διενέξεις, ανεργία, οικον. προβλήματα, ασθένεια μέλους της οικογενείας, εγκατάλειψη από γονέα) 34 % Συναισθηματικές διαταραχές, έξαρση αισθημάτων λύπης, αυτοκτονικός ιδεασμός (πιο σπάνια) 25 %

17 Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με κορίτσια Προβλήματα επικοινωνίας με συνομηλίκους 18 % Προκλητική συμπεριφορά στο Σχολείο, σύγκρουση με γονείς και καθηγητές 18 %

18 Θέματα, αιτήματα και προβλήματα που απασχόλησαν τις συμβουλευτικές συναντήσεις με κορίτσια Άγχος για τα μαθήματα και τις εξετάσεις, φόβος για τη μη ανταπόκριση στις προσδοκίες των γονέων 15 % Μαθησιακά προβλήματα (συνεργασία με Ειδικούς παιδαγωγούς, ΚΕΔΔΥ κ.α.) 6 % Σοβαρές ψυχικές διαταραχές (παραπομπή σε Κέντρα ψυχικής υγείας κ.α. δημόσιες υπηρεσίες) 4%

19 Συμπεράσματα Ο έφηβος μαθητής του Γυμνασίου συνήθως σε μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τις συνομήλικές του μαθήτριες απευθύνεται με δική του πρωτοβουλία και δικό του αίτημα για εκπαιδευτική συμβουλευτική στους καθηγητές του ή σε κάποιον ειδικό. Ο έφηβος μαθητής του Γυμνασίου συνήθως σε μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τις συνομήλικές του μαθήτριες απευθύνεται με δική του πρωτοβουλία και δικό του αίτημα για εκπαιδευτική συμβουλευτική στους καθηγητές του ή σε κάποιον ειδικό. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι μαθητές που επισκέφθηκαν το Γραφείο Συμβουλευτικής ήταν αγόρια μαθητές μετά από προτροπή των καθηγητών και των γονέων τους. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι μαθητές που επισκέφθηκαν το Γραφείο Συμβουλευτικής ήταν αγόρια μαθητές μετά από προτροπή των καθηγητών και των γονέων τους.

20 Συμπεράσματα Οι μαθήτριες που συνάντησα στο Γραφείο Συμβουλευτικής ήταν λιγότερες. Πολλές μαθήτριες σε αντίθεση με τα αγόρια επισκέφθηκαν το Γραφείο Συμβουλευτικής αυτόβουλα και ο μέσος όρος των συναντήσεων με κορίτσια ήταν μεγαλύτερος. Οι μαθήτριες που συνάντησα στο Γραφείο Συμβουλευτικής ήταν λιγότερες. Πολλές μαθήτριες σε αντίθεση με τα αγόρια επισκέφθηκαν το Γραφείο Συμβουλευτικής αυτόβουλα και ο μέσος όρος των συναντήσεων με κορίτσια ήταν μεγαλύτερος. Ο έφηβος μαθητής αν και διστάζει στην αρχή τελικά ανοίγεται στο σύμβουλο καθηγητή που του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη, τηρεί την εχεμύθεια και αισθάνεται ότι μπορεί να τον βοηθήσει. Ο έφηβος μαθητής αν και διστάζει στην αρχή τελικά ανοίγεται στο σύμβουλο καθηγητή που του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη, τηρεί την εχεμύθεια και αισθάνεται ότι μπορεί να τον βοηθήσει.

21 Συμπεράσματα Μετά την παραπομπή τους σε συμβουλευτική συνάντηση τις περισσότερες φορές οι έφηβοι μαθητές είναι ειλικρινείς και συνεργάζονται. Μετά την παραπομπή τους σε συμβουλευτική συνάντηση τις περισσότερες φορές οι έφηβοι μαθητές είναι ειλικρινείς και συνεργάζονται. Τα θέματα που συχνότερα απασχολούν το μαθητή έφηβο είναι: οι χαμηλές επιδόσεις σε κάποια μαθήματα, η σχολική αποτυχία, η βία που δέχεται ή ασκεί στο περιβάλλον του, η σύγκρουση με κάποιο καθηγητή ή συμμαθητή, το διαζύγιο ή η διάσταση των γονέων του. Τα θέματα που συχνότερα απασχολούν το μαθητή έφηβο είναι: οι χαμηλές επιδόσεις σε κάποια μαθήματα, η σχολική αποτυχία, η βία που δέχεται ή ασκεί στο περιβάλλον του, η σύγκρουση με κάποιο καθηγητή ή συμμαθητή, το διαζύγιο ή η διάσταση των γονέων του.

22 Συμπεράσματα Όσον αφορά τα μαθησιακά προβλήματα υπάρχουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες τοποθετήσεις των γονέων απέναντι στο πρόβλημα. Όσον αφορά τα μαθησιακά προβλήματα υπάρχουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες τοποθετήσεις των γονέων απέναντι στο πρόβλημα. Πλήρης αδιαφορία Πλήρης αδιαφορία Συνήθως μητέρες που υπερεμπλέκονται σ’ αυτή τη διαδικασία και αρχίζουν να παρουσιάζουν κόπωση Συνήθως μητέρες που υπερεμπλέκονται σ’ αυτή τη διαδικασία και αρχίζουν να παρουσιάζουν κόπωση

23 Συμπεράσματα Τα αγόρια είναι πιο ευάλωτα και διαχειρίζονται δυσκολότερα τα οικογενειακά προβλήματα σε σύγκριση με τα συνομήλικά τους κορίτσια. Το οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας συχνά προσδιορίζει και την ποιότητα της συνεργασίας με το Γραφείο Συμβουλευτικής το Σχολείου.

24 Προτάσεις Είναι απαραίτητο ένα Γραφείο Συμβουλευτικής σε κάθε Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι απαραίτητο ένα Γραφείο Συμβουλευτικής σε κάθε Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο κάθε εκπαιδευτικός είναι εν δυνάμει και λόγω θέσεως ένας ενδιάμεσος σύμβουλος και μπορεί με μία ανάλογη κατάρτιση να βοηθήσει τα μέγιστα τους εφήβους που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα να απευθυνθούν σε κάποιους ειδικούς. Ο κάθε εκπαιδευτικός είναι εν δυνάμει και λόγω θέσεως ένας ενδιάμεσος σύμβουλος και μπορεί με μία ανάλογη κατάρτιση να βοηθήσει τα μέγιστα τους εφήβους που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα να απευθυνθούν σε κάποιους ειδικούς.

25 Προτάσεις Χρειάζεται συνεχής εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην επικοινωνία και στη συμβουλευτική υποστήριξη μαθητών. Χρειάζεται συνεχής εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην επικοινωνία και στη συμβουλευτική υποστήριξη μαθητών. Μπορούν οι καθηγητές σύμβουλοι σε κάποια μικρομεσαία προβλήματα να βοηθήσουν τους μαθητές υποστηρικτικά με αρκετά μεγάλη επιτυχία. Μπορούν οι καθηγητές σύμβουλοι σε κάποια μικρομεσαία προβλήματα να βοηθήσουν τους μαθητές υποστηρικτικά με αρκετά μεγάλη επιτυχία. Είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί να συναντώνται συχνά και υπό την εποπτεία κάποιων ειδικών να ανταλλάσσουν απόψεις για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα προβλήματα των μαθητών τους. Είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί να συναντώνται συχνά και υπό την εποπτεία κάποιων ειδικών να ανταλλάσσουν απόψεις για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα προβλήματα των μαθητών τους.


Κατέβασμα ppt "2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google