Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “ΑΡΧΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ” Ε Ε Δ Ε ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ 19η – 21η Ιανουαρίου, 2009 Εισηγητής: Αλέξιος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “ΑΡΧΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ” Ε Ε Δ Ε ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ 19η – 21η Ιανουαρίου, 2009 Εισηγητής: Αλέξιος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “ΑΡΧΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ” Ε Ε Δ Ε ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ 19η – 21η Ιανουαρίου, 2009 Εισηγητής: Αλέξιος Βαρελάς

2 Συστάσεις  Όνομα – Επώνυμο,  Τμήμα, θέση,  Προϋπηρεσία, συνολική  Τι περιμένω από το συγκεκριμένο σεμινάριο;

3 Μια Κινέζικη Παροιμία λεει:
“Αν Ακούσετε κάτι ... το Ξεχνάτε! Αν Δείτε κάτι ... το Θυμόσαστε! Αν Κάνετε κάτι ... το Καταλαβαίνετε!” Κινέζικη παροιμία

4 Ένα παλιό Γνωμικό Λέει:
“Tell me and I’ll forget; Show me and I may remember; Involve me and I’ll understand!” Chinese Proverb

5 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “The only way you can motivate people is to communicate with them”. Lee Iacocca

6 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Research shows that:
“85% of your career success is in direct proportion to your communication skills.”

7 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Communication is, and always has been,
the glue that binds an organization together!

8 Effective Business Communication One Cannot Communicate

9 Το Τρίγωνο Της Δύναμης ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

10 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΗΚΑΤΕ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΑ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΙΛΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΑ!

11 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “The quality of communication is a major factor in determining the quality of individual and group outcomes.”

12 COMMUNICATION Potential Principle:
When we communicate the right information, at the right time, in the right way and to the right people, our communication will be more effective.

13 COMMUNICATION Ο κρίσιμος ρόλος της επικοινωνίας
Ο καθηγητής Henry Mintzberg στην μελέτη του σχετικά με τις εργασίες των διευθυντών, διαπίστωσε ότι ο μέσος διευθυντής, σε καθημερινή βάση, αφιερώνει το 78% του χρόνου του στην επικοινωνία.

14 THE 5 C’s OF COMMUNICATION
The 5 C’s of effective communication: Clarity Completeness Conciseness Concreteness Correctness.

15 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Δεκάδες βιβλία και εκατοντάδες άρθρα έχουν γραφτεί τα τελευταία Χρόνια σχετικά με την Σημασία της Αποτελεσματικής ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ μεταξύ των Ανθρώπων, ΤΟΣΟ μέσα στην Επιχείρηση ή τον Οργανισμό, ΟΣΟ και την ΖΩΗ και την Κοινωνία Γενικότερα.

16 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Παρ’ όλα αυτά οι έρευνες και η πραγματικότητα συνεχίζουν να δείχνουν ότι το % της Επικοινωνίας μεταξύ των Ανθρώπων στις καθημερινές τους επαφές, αλλά και των εργαζομένων σε μια επιχείρηση περιέχει ΑΤΕΛΗ ή ΕΛΛΕΙΠΗ Μεταβίβαση των ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ.

17 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΤΩΝ :
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, ΣΚΕΨΕΩΝ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ, ΙΔΕΩΝ - ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ και ΓΝΩΜΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.

18 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΛΟΚΟΙ,
ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Ιδού τι λέει ο Peter Drucker:

19 Ιδού τι λέει ο Peter Drucker:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ιδού τι λέει ο Peter Drucker: “Poor Communications are a direct result of our ignorance. We don’t know: What to say, When to say it, How to say it, or To whom to say it!”

20 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τις θέσεις και την αντίληψη των άλλων, Δεν καταφέρνουμε να επηρεάσουμε την συμπεριφορά των άλλων για να ικανοποιήσουμε τις δικές μας ανάγκες ή τις επιθυμίες,

21 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: Δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε την συμπεριφορά μας σε σχέση με τους άλλους ανθρώπους, Δεν θα καταβάλλουμε τις προσπάθειες που απαιτούνται για την βελτίωση των διαπροσωπικών μας σχέσεων.

22 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: ΑΔΥΝΑΤΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ Επιχείρησης ή του Οργανισμού, ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ και την ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.

23 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ PENGUINS!
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ PENGUINS!

24 Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Φίλτρο Μήνυμα Φίλτρο Αποστολέας Παραλήπτης Σχέση Φίλτρο Ανάδραση Φίλτρο

25 RAPPORT Είναι η ικανότητα της Αναγνώρισης, της Έκφρασης και της Εισχώρησης, άνευ κριτικής, στον κόσμο του συνομιλητή σου!

26 RAPPORT Είναι η ικανότητά μας να εγκαταστήσουμε, να καθιερώσουμε και να στηρίξουμε ένα φιλικό, οικείο και καθαρά επαγγελματικό κλίμα με τον συνάδελφο – συνεργάτη μας.

27 RAPPORT Μια αρμονική Συμφωνία ή Σχέση η οποία διευκολύνει την επικοινωνία με τον συνεργάτη, ή τον πελάτη και την καθιστά εφικτή και δυνατή.

28 Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Μετάδοση του μηνύματος, Φιλτράρισμα – Λογοκρισία, Λήψη του Μηνύματος από τον αποδέκτη, Κατανόηση του Μηνύματος, Ανατροφοδότηση από τον αποδέκτη, Λήψη από την πλευρά του αποστολέα.

29 Α) ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Α) ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Είναι η απλούστερη και η βασικότερη μορφή ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Αποτελείται από την ΜΕΤΑΦΟΡΑ Πληροφοριών, Στοιχείων και Δεδομένων ΜΟΝΟ προς ΜΙΑ κατεύθυνση.

30 Α) ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Α) ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ανεξάρτητα αν πρόκειται για Γραπτό ή Προφορικό Λόγο, η Ροή των Πληροφοριών ΔΕΝ επιτρέπει την Αλληλεπίδραση ή την ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ του Αποστολέα του ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ. Χρησιμοποιείται στην διαχείριση Κρίσεων!

31 ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΦΥΛΛΑΔΙΑ,
ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ, ΦΑΞ, S, ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ – INTERNET, ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ, ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ,

32 ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ,
ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ή ΜΙΑΣ ΣΥΣΚΕΥΗΣ, ΟΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ, ΦΩΝΗΤΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ, ΒΙΝΤΕΟΤΑΙΝΙΕΣ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, κλπ.

33 Β) ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Β) ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Η ΜΟΡΦΗ ΑΥΤΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΓΙΝΕ Η ΣΥΝΕΝΟΗΣΗ.

34 Β) ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Β) ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΥΚΛΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, ΟΠΟΥ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ.

35 Β) ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Β) ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ο ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΧΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ. ΕΤΣΙ, Ο ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΟΗΣΗΣ.

36 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΤΑ S ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΟΙ ΣΥΣΚΕΨΕΙΣ, ΟΙ ΤΗΛΕΣΥΣΚΕΨΕΙΣ, ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ, ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ, Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ - ΜΜΕ, κλπ.

37 Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Φίλτρο Μήνυμα Φίλτρο Αποστολέας Παραλήπτης Σχέση Φίλτρο Ανάδραση Φίλτρο

38 Το Κτίσιμο της Αμφίδρομης Επικοινωνίας
ΕΙΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Το Κτίσιμο της Αμφίδρομης Επικοινωνίας Οι δεξιότητες οι οποίες μπορεί να χρησιμοποιηθούν για το κτίσιμο διαλόγου είναι οι εξής: Η Υποβολή Ανοικτών Ερωτήσεων, Η Υποβολή Κλειστών Ερωτήσεων, Η Ενεργός Ακρόαση, Η Παράφραση.

39 ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ως Επικοινωνία Ορίζεται η Διαδικασία Εκείνη, η οποία βοηθά τους Ανθρώπους να Αντιλαμβάνονται και να Φροντίζουν να Εναρμονίζουν τις Προσπάθειές τους για την Επίτευξη των Τελικών τους Στόχων! ή την Επίτευξη κάποιου Αποτελέσματος.

40 ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Communication is an Exchange of Thoughts, Ideas and Information, whether by speaking, writing, signals, or behaviours.

41 ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Επικοινωνία είναι η Ανταλλαγή Σκέψεων, Ιδεών, και Πληροφοριών, είτε με την Ομιλία, είτε Γραπτά, είτε με Σήματα, ή ακόμα και Συμπεριφορές.

42 COMMUNICATION Clear and truthful communication becomes even more vital, as does the lifting of spirits and a sustained emphasis on seizing the few new opportunities available, the recession not withstanding.

43 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΤΕ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΤΕ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΝΝΟΕΙΤΕ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

44 PERCEPTION IS REALITY!!! ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ IT IS NOT WHAT YOU SAY,
BUT WHAT IS HEARD. IT IS NOT WHAT YOU SHOW, BUT WHAT IS SEEN. IT IS NOT WHAT YOU MEAN, BUT WHAT IS UNDERSTOOD. PERCEPTION IS REALITY!!!

45 “The Way It Is” Model I See It You See It It Is The Way The Way
Communication The Way It Is

46 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΚΑΔΕΣ

47 The Mehrabian Model of communication
VERBAL The words used – What is said – What you say Effective Communication 2. VOCAL The quality of voice: How it is said How you sound 3. VISUAL The body language: What is seen How you appear

48 The relative importance of the Model
Visual 55% Verbal 7% Vocal 38%

49 Οι Αρχές της Επικοινωνίας
Ως γενικές Αρχές της Επικοινωνίας θεωρούνται οι εξής: Η αρχή της Σαφήνειας, ώστε ο Αποδέκτης να καταλάβει το δυνατόν σαφέστερα και συντομότερα το μήνυμα. Η αρχή της Συντομίας, σε συνδυασμό με εκείνη της σαφήνειας. Η αρχή της ορθής επιλογής των λέξεων.

50 Οι Αρχές της Επικοινωνίας
Ως γενικές Αρχές της Επικοινωνίας θεωρούνται οι εξής: Η αρχή της ικανοποίησης της περιέργειας του αποδέκτη, για να μην επέρχεται η αδιαφορία, αλλά να διατηρείται το ενδιαφέρον και ο ερεθισμός του. Η αρχή της διακριτικότητας, της ευγένειας και του μέτρου των εκφράσεων.

51 Οι Αρχές της Επικοινωνίας
Ως γενικές Αρχές της Επικοινωνίας θεωρούνται οι εξής: Η αρχή της χρησιμότητας, δηλαδή το μήνυμα να περιέχει χρήσιμη πληροφορία για τον αποδέκτη. Η αρχή της ευθύτητας, δεδομένου ότι η έλλειψή της, οδηγεί στην καχυποψία. Η αρχή του ελέγχου των αντιδράσεων του “συνομιλητή”.

52 Η Διαδικασία της Επικοινωνίας
Από την παραπάνω περιγραφή συμπεραίνουμε ότι για την αποτελεσματική επικοινωνία απαιτείται να συνυπάρχουν έξι (6) στοιχεία. Ο Αποστολέας Το Μέσο Το Μήνυμα Ο Αποδέκτης Η Ανατροφοδότηση (Feedback) Η Αντίληψη του Παραλήπτη!

53 Η Διαδικασία της Επικοινωνίας
Συχνά η διαδικασία της επικοινωνίας αποτυγχάνει να εκπληρώσει τους στόχους της επειδή δεν δόθηκε η απαιτούμενη σημασία σε μια, φαινομενικά τουλάχιστον, ασήμαντη λεπτομέρεια.

54 Η Διαδικασία της Επικοινωνίας
Οποιαδήποτε δυσκολία στην εξέλιξη της διαδικασίας μπορεί να καταλήξει σε μια ανεπιθύμητη αποτυχία, π.χ. αποτυχία να τονίσουμε το μήνυμα μπορεί να καταλήξει σε καταστροφικά αποτελέσματα.

55 Η Διαδικασία της Επικοινωνίας
Για να υπάρξει επικοινωνία πρέπει να ισχύουν δύο (2) σημαντικές προϋποθέσεις: Δεν είναι δυνατόν να απουσιάζει ένα (1) από τα έξι (6) βασικά στοιχεία της επικοινωνίας. Είναι πολύ δύσκολο να προσδιορίσει κανείς ποιο από τα έξι (6) αυτά στοιχεία είναι το πλέον σημαντικό.

56 ΟΙ 4 ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΤΥΠΙΚΗ α. Γραπτή β. Προφορική ΑΤΥΠΗ

57 ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τα Κανάλια της Επικοινωνίας διακρίνονται σε: ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ και ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ

58 ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Εσωτερικά Κανάλια: Τηλέφωνο, Voice – mail, , Άτυπες συζητήσεις, Επίσημες συζητήσεις, Συσκέψεις, Γεγονότα εκτός εργασιακού χώρου, Στρατηγικός σχεδιασμός.

59 ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Το Περιβάλλον της Επικοινωνίας αποτελείται από: Τα Κανάλια Επικοινωνίας, Τα Logistics και Την Προσωπική Eπαφή.

60 ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Εξωτερικά Κανάλια: Τηλέφωνο, , .

61 αλλά, ακόμη περισσότερο από
Η Επικοινωνία Μπορούμε να παρατηρήσουμε πως: Το τι λες καθορίζεται αποφασιστικά από Το ποιος θεωρείσαι εσύ που το λες, αλλά, ακόμη περισσότερο από Το πώς το λες.

62 Επικοινωνία

63 Ένα Μοντέλο Επικοινωνίας
Το Εξωτερικό Περιβάλλον Κωδικοποίηση Λήψη Μεταβίβαση Μέσο Αποκωδικοποίηση Αποστολέας Παραλήπτης

64 Επικοινωνία 100 % Αποστολέας Κωδικοποίηση Encoding Μήνυμα Message
Μετάδοση Transmission Μέσο Mode & Flow

65 Επικοινωνία Παραλήπτης Εμπόδια Barriers Αποκωδικοποίηση Λήψη Decoding
Receiving Αποκωδικοποίηση Decoding

66 Επικοινωνία 30 - 50 % Αντίληψη Perception Feedback Μετάδοση
Transmission

67 Επικοινωνία Εμπόδια Barriers Μέσο Mode & Flow Αποστολέας !!!!

68 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ και ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ

69 COMMUNICATION INTERNAL And EXTERNAL

70 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Paris in the the Spring

71 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Finished files are the result of years of scientific study combined with the experience of many years of experts.

72 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΟΓ ΚΡΑ ΜΕΡ ΤΡΝ ΔΑΞ ΡΕΝ ΒΡΥ ΜΙΡ ΣΓΑ ΧΡΕ

73 The Clearest Instructions
C O M M U N I C A T I O N The Clearest Instructions are always abbreviation – free!

74 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΠΕΛΜΑ ΠΑΛΑΜΗ ΠΟΔΙ ΧΕΡΙ ΚΝΗΜΗ ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ ΓΟΝΑΤΟ ΩΜΟΠΛΑΤΗ ΜΗΡΟΣ ΚΕΦΑΛΙ

75 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Η δασκάλα στον μικρό μαθητή: “Πως σε λένε παιδί μου;”

76 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Απάντηση: “Παναγιώτη!”

77 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Η δασκάλα: “Και στο σπίτι πως σε φωνάζουν;”

78 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ο μαθητής: “Παναγιώώώώώώώτηηηηηηηηηη!”

79 Complete the word: _any
C O M M U N I C A T I O N Complete the word: _any

80 Complete the word: Many
C O M M U N I C A T I O N Complete the word: Many

81 Complete the word: _ENY
C O M M U N I C A T I O N Complete the word: _ENY

82 Complete the word: DENY
C O M M U N I C A T I O N Complete the word: DENY

83 ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΟΧΙ ΤΗΝ ΛΕΞΗ
ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΟΧΙ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΚΙΤΡΙΝΟ ΜΠΛΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΜΑΥΡΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΩΒ ΚΙΤΡΙΝΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΠΕΖ ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΑΥΡΟ ΜΠΛΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΩΒ ΜΠΛΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΦΕ ΓΚΡΙ ΛΕΥΚΟ ΜΠΕΖ ΚΙΤΡΙΝΟ

84 Πόσα Τετράγωνα Βλέπετε;

85

86

87

88 6

89 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς κάθε άνθρωπος (αποστολέας) που απευθύνεται σε έναν άλλο (συνομιλητή – αποδέκτη του μηνύματος) οφείλει: Να διευκρινίσει την σκέψη του: σε τι αποβλέπει με τα όσα θα πει, σε ποιον απευθύνεται, για ποιο λόγο και για ποιο σκοπό.

90 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Σε κάθε επικοινωνιακή επαφή να εντάσσει κατά το δυνατόν λιγότερα θέματα. Να εστιάζεται δηλαδή σε ολιγάριθμα και συγκεκριμένα θέματα.

91 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να γίνει αποδεκτός από τον “συνομιλητή” – ακροατήριό του, αποδεικνύοντας ότι έχει επαρκή γνώση του θέματος που αναπτύσσει και κύρος για να το χειριστεί.

92 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να χρησιμοποιεί, ως προς τα νοήματα, το επίπεδο έκφρασης, το περιεχόμενο κλπ., γλώσσα κατανοητή κι ανάλογη με εκείνη του “συνομιλητή” – ακροατηρίου του, καθώς και σήματα ή σύμβολα γνωστά στον αποδέκτη και σύμφωνα με τη θέση και το επίπεδό του.

93 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Χρειάζεται, κατά συνέπεια, να γνωρίζει πολυπρισματικά τον αποδέκτη για να μπορεί να συνταυτιστεί κατά το δυνατόν μαζί του.

94 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να κερδίζει από την αρχή το ενδιαφέρον του “συνομιλητή” (ακροατή, αναγνώστη, τηλεθεατή, κλπ.) και να το διατηρεί σ’ όλη τη διάρκεια της επικοινωνιακής επαφής.

95 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να επιλέγει το προσφορότερο για κάθε περίπτωση Μέσο (του προφορικού ή του γραπτού λόγου) ή να προβαίνει στην κατάλληλη ενέργεια για να μεταδώσει πιο επαγωγικά το μήνυμά του.

96 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Για τον λόγο αυτό χρειάζεται στην κατάλληλη στιγμή να χρησιμοποιεί λέξεις, σλόγκαν, συνθήματα κ.ά. που επηρεάζουν και εντυπωσιάζουν τον αποδέκτη.

97 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να επιλέγει τον κατάλληλο χρόνο, ένταση και διάρκεια του μηνύματος, όταν δηλαδή ο “συνομιλητής” είναι ψυχολογικά έτοιμος να δεχτεί το μήνυμα.

98 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Η ψυχολογική κατάσταση του αποδέκτη παίζει σημαντικό ρόλο, γιατί ανάλογα μ’ αυτή ο κάθε άνθρωπος δίνει άλλο νόημα και περιεχόμενο στην έννοια των λόγων.

99 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να προσπαθήσει να κερδίσει τον “συνομιλητή”, παρουσιάζοντάς του θέματα που έχουν πρακτική αξία και έμμεση σημασία γι’ αυτόν. Το μεταδιδόμενο μήνυμα ν’ αναφέρεται, δηλαδή, στις προσωπικές ανάγκες του αποδέκτη.

100 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να είναι σε θέση να συλλάβει και να εκτιμήσει τις αντιδράσεις του “συνομιλητή” – ακροατηρίου του. Ο αποστολέας μηνυμάτων τότε μόνο, μπορεί να επηρεάσει, όταν κι ο ίδιος δέχεται με προσήνεια την αντίδραση των άλλων.

101 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να έχει την ευχέρεια τροποποίησης της πορείας της επικοινωνιακής επαφής, σύμφωνα με τις αντιδράσεις του ακροατηρίου. Βοήθεια στο σημείο αυτό θα είναι αν γνωρίζει τι σκέφτονται και τι αισθάνονται οι άλλοι γι’ αυτόν, το θέμα και τον τρόπο που το αναπτύσσει.

102 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Να επιτυγχάνει αβίαστη επαφή με τον κάθε “συνομιλητή” του, άσχετα με την προέλευση του τελευταίου. Την στιγμή της συνομιλίας όλοι όσοι παίρνουν μέρος σ’ αυτή πρέπει να θεωρούνται ισότιμοι.

103 ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Τα όσα υποστηρίζει να συμβαδίζουν με τα όσα πράττει (Δάσκαλε που δίδασκες και νόμον δεν εκράτεις)!

104 ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ Πριν ακόμα εξετάσουμε την Ανατροφοδότηση (Feedback),
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ Πριν ακόμα εξετάσουμε την Ανατροφοδότηση (Feedback), θα πρέπει να βεβαιωθούμε Ότι το Μήνυμα το οποίο θέλουμε να μεταβιβάσουμε είναι σωστό.

105 Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ Σωστό σημαίνει: Περιέχει αυτά που πραγματικά θέλουμε να πούμε; Η γλώσσα και οι λέξεις που χρησιμοποιήσαμε είναι οι σωστές και οι πλέον ενδεδειγμένες;

106 Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ Σωστό σημαίνει: Ότι το Μήνυμά μας έχει διατυπωθεί στην κατάλληλη γλώσσα και μορφή, ούτως ώστε να γίνει αντιληπτό από το ακροατήριο στόχος!

107 ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ Όταν δημιουργήσουμε το μήνυμα επιβάλλεται να κάνουμε τις εξής ερωτήσεις: Οι συνεργάτες μας, οι συνάδελφοί μας, οι προϊστάμενοι θα καταλάβουν το μήνυμα χωρίς υποδείξεις ή διευκρινήσεις; Το κοινό μας θα καταλάβει το μήνυμα; Θα το πιστέψουν; Το δέχονται;

108 ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ Έχει σχέση με τα ενδιαφέροντά τους; Πως τους επηρεάζει;
Έχει σχέση με τα συμφέροντά τους; Μπορούν να κάνουν αυτό που τους ζητάτε με το μήνυμα; Είναι σε θέση να ενεργήσουν και σε ποιο βαθμό;

109 TO MHNYMA Complete messages include four (4) components:
Observations – Παρατηρήσεις Thoughts – Σκέψεις Feelings – Συναισθήματα Needs – Ανάγκες

110 The meaning of your communication is the response you get!
TO MHNYMA The meaning of your communication is the response you get!

111 ΕΜΠΟΔΙΑ – ΦΙΛΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΑ ΦΙΛΤΡΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΕΧΝΗΤΑ ή ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ, ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ή ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

112 ΕΜΠΟΔΙΑ – ΦΙΛΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΦΙΛΤΡΩΝ: Η ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΜΕ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ , ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ, Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, Η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΟΙ ΘΟΡΥΒΟΙ, ΟΙ ΦΩΝΕΣ, Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ, κλπ. Η Έλλειψη καναλιών Επικοινωνίας.

113 ΕΜΠΟΔΙΑ – ΦΙΛΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΦΙΛΤΡΩΝ: Η ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΗΘΕΛΗΜΕΝΟ ΞΕΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ, ΟΙ ΤΥΧΟΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ, Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ. ΟΧΙ ΠΟΛΛΕΣ ΜΑΖΙ!

114 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΠΟΛΩΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΑΦΩΝ ΑΤΟΜΟΥ ΜΕ ΑΤΟΜΟ

115 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΝΟΣ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ, -ΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΣΣΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ, -ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ -ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΙΔΕΕΣ.

116 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Συμπεριφορές των ανθρώπων σε ιδιωτικό ή επαγγελματικό επίπεδο. Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ.

117 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ.

118 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ, ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ.

119 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΤΑΝ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ.

120 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΝΟΙΑ ΤΩΝ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.

121 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΣΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ Η ΜΗ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥΣ.

122 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΜΑΣ. ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΙΣΩΣ, ΕΓΩΙΣΤΙΚΟ! ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ.

123 ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

124 ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΤΟ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ. ΣΑΝ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΥΣΤΙΚΟ.

125 ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΝΤΙ ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΜΕΣΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ. ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟΙ ΑΚΡΟΑΤΕΣ.

126 ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ. ΝΑ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.

127 ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΙΛΑΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΑΚΟΥΜΕ ΛΙΓΟ. ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ. ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΕ ΜΕ ΠΑΘΟΣ.

128 ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ, ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΧΕΡΙΩΝ ή ΤΙΣ ΣΥΣΠΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.

129 ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΥΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ, ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ. (ΛΑΘΟΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ)

130 ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΓΝΟΟΥΜΕ ΤΗN ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ.

131 ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ, ΣΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ, ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ, κλπ. ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗ ή ΤΗΝ ΜΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

132 ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ ΑΓΝΟΙΑ (ΗΘΕΛΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΚΡΟΑΣΗΣ),
ΠΡΟΣΠΟΙΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΚΟΥΩ, ΑΚΟΥΩ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ, ΑΚΟΥΩ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ, ΑΚΟΥΩ ΜΕ ΠΑΘΟΣ.

133 Ηθελημένη πλήρης έλλειψη
ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ Ακούω με πάθος Ακούω μετά προσοχής Ακούω επιλεκτικά Επίπεδα ακρόασης Προσποιούμαι ότι ακούω Ηθελημένη πλήρης έλλειψη ακοής (άγνοια)

134 LEVELS OF LISTENING Empathetically Attentively Listening Selectively
Pretend Ignore

135 Α Κ Ρ Ο Α Σ Η “I only wish I could find an institute that teaches people how to Listen. After all, a good manager needs to listen at least as much as he needs to talk. Too many people fail to realize that real communication goes in both directions”. Lee Iacocca

136 Listening to people provides definite ideas.
Α Κ Ρ Ο Α Σ Η Όταν ακούμε προσεκτικά τους άλλους ανθρώπους θα μας δώσουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουμε σαφείς και καθορισμένες ιδέες. Listening to people provides definite ideas.

137 Α Κ Ρ Ο Α Σ Η “Οι μεγάλοι άνθρωποι μονοπωλούν την Ακρόαση.
Οι μικροί άνθρωποι μονοπωλούν την Ομιλία”.

138 Α Κ Ρ Ο Α Σ Η “At least half of effective Communication is Listening”.
“Τουλάχιστον το μισό της αποτελεσματικής Επικοινωνίας είναι Ακρόαση!”

139 Η Αποτελεσματική Ακρόαση ακολουθεί την Αγγλική Λέξη LADDER:
Α Κ Ρ Ο Α Σ Η Η Αποτελεσματική Ακρόαση ακολουθεί την Αγγλική Λέξη LADDER: Look at the other person Ask questions Don’t interrupt Don’t change the subject Express emotion with control Respond appropriately.

140 Η Αποτελεσματική Ακρόαση ακολουθεί την Αγγλική Λέξη LADDER:
Α Κ Ρ Ο Α Σ Η Η Αποτελεσματική Ακρόαση ακολουθεί την Αγγλική Λέξη LADDER: L – Κοιτάζω τον Συνομιλητή μου A – Κάνω Ερωτήσεις D – Δεν τον Διακόπτω D – Δεν Αλλάζω το Θέμα της Συζήτησης E – Εκφράζομαι με Ελεγχόμενα Συναισθήματα R – Απαντώ με τον Κατάλληλο Τρόπο.

141 Α Κ Ρ Ο Α Σ Η “The most important thing in communication is to hear what isn’t being said.” Peter F. Drucker

142 “A person who seems to have all the answers, usually isn’t listening.”
Α Κ Ρ Ο Α Σ Η “A person who seems to have all the answers, usually isn’t listening.” Jeffrey Gitomer

143 Α Κ Ρ Ο Α Σ Η “It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt!” Mark Twain

144 Λαλήσας πολλάκις μετεννόησα, σιωπήσας ουδέποτε!
Α Κ Ρ Ο Α Σ Η Λαλήσας πολλάκις μετεννόησα, σιωπήσας ουδέποτε!

145 Όποιος Μιλάει Σπέρνει και όποιος Ακούει Θερίζει!
Α Κ Ρ Ο Α Σ Η Μια Περσική παροιμία λέει: Όποιος Μιλάει Σπέρνει και όποιος Ακούει Θερίζει!

146 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ; ΔΩΣΤΕ ΜΟΥ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ. ΠΩΣ ΕΤΣΙ; ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΠΕΙΤΕ ΜΕ ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ; Α! ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕ. Η ΛΕΞΗ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΣΗΜΑΣΙΕΣ. ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΟΥ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ;

147 “A = X + Y + Z” SECRETS OF SUCCESS A = Success X = Work Y = Play
Z = Keep Your Mouth Shut Albert Einstein


Κατέβασμα ppt "Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “ΑΡΧΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ” Ε Ε Δ Ε ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ 19η – 21η Ιανουαρίου, 2009 Εισηγητής: Αλέξιος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google