Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το όραμα της ειρήνης και η πραγματικότητα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το όραμα της ειρήνης και η πραγματικότητα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το όραμα της ειρήνης και η πραγματικότητα
Διδ. Εν. 8 Το όραμα της ειρήνης και η πραγματικότητα

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11 Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου

12

13 Τραυματίες στη Φαλούτζα

14

15

16 παιδί μου…

17

18

19 Αποδεκατισμός ανθρώπων

20

21 Μακελειό στη Βαγδάτη

22 Απώλειες…

23 Απώλεια αγαπημένων

24

25

26

27 Γιατί;

28 Τι είναι πόλεμος; Είναι η ένοπλη σύγκρουση μεταξύ κρατών ή οργανωμένων πολιτικών ομάδων μέσα στο κράτος (εμφύλιος πόλεμος).

29 Αίτια πολέμων Αδυναμία επίλυσης των διαφορών με το διάλογο, αδιαλλαξία
Κατακτητικές βλέψεις των μεγάλων δυνάμεων- ιμπεριαλισμός- εθνικιστικός φανατισμός Ανάπτυξη των εξοπλισμών Τεράστια οικονομικά συμφέροντα, οικονομικές σκοπιμότητες, ανισομερής κατανομή του πλούτου Κρίση ηθικών αξιών

30 Οικονομικά συμφέροντα κρύβονται πίσω από πολεμικές συρράξεις
<<Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα …ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος , η αιτία των πολέμων, για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;>> Μ. Βασίλειος Άρα …. Οικονομικά συμφέροντα κρύβονται πίσω από πολεμικές συρράξεις

31 Αποτελέσματα Υλικά: καταστροφή έργων υποδομής , γέφυρες , δρόμοι, εργοστάσια Βιολογικά:αποδεκατισμός ανθρώπων απώλεια αγαπημένων Ψυχολογικά τραύματα, ποδοπάτηση ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αβεβαιότητα , ανασφάλεια Ψυχικός και σωματικός βιασμός Ξερίζωμα προσφυγιά Οικονομικά : Παραλύει η οικονομική δραστηριότητα, πληθωρισμός, έλλειψη αγαθών Πνευματικός μαρασμός Οικολογική καταστροφή

32 Ο πόλεμος αποδεικνύει την ηθική αλλοτρίωση και κατάπτωση του ανθρώπου, την αποκτήνωση του, τη μεταβολή της ειρηνικής φύσης του σε βίαιη, αφού όπως διδάσκουν οι γενετιστές ο άνθρωπος δεν έχει υπό κανονικές συνθήκες καμία έμφυτη ιδιότητα βίας.

33 Ειρήνη :όραμα ή πραγματικότητα;
Σημερινή ειρήνη, πάνοπλη ειρήνη , ειρήνη του τρόμου

34 Διαχρονική η αναγκαιότητα της ειρήνης
Το όραμα της ειρήνης είναι διαχρονικό Ο Μιχαίας και Ησαΐας αναφέρονται στην εποχή που θα σταματήσουν οι πόλεμοι << Και θα κάνουν τα ξίφη τους αλέτρια, και τ' ακόντιά τους κλαδευτήρια, και κανένα έθνος δε θα στρέψει ποτέ ξίφος εναντίον άλλου έθνους, κι ούτε πια θα διδάσκεται η τέχνη του πολέμου>>. (Μιχαίας)

35 Η εποχή αυτή άρχισε με τη σάρκωση του Χριστού, καταλύτη της φθοράς και του θανάτου, που είναι άρχοντας της ειρήνης και θα ολοκληρωθεί στη Β Παρουσία. Ο ίδιος στην επί του όρους ομιλία συνιστούσε στους ανθρώπους να αγωνίζονται για την ειρήνη ( μακάριοι οι ειρηνοποιοί) προκειμένου να είναι άξιοι για τη ΒτΘ.

36 Για να εξασφαλίσουμε εξωτερική ειρήνη πρέπει πρώτα να διασφαλίσουμε την εσωτερική ειρήνη
Και εσωτερική ειρήνη, εσωτερική γαλήνη και ηρεμία, είναι η υπέρβαση του εγωισμού

37 Αν δεν καταφέρουμε να νικήσουμε τον εγωισμό (προσωπικό, εθνικό, φυλετικό), τη μισαλλοδοξία την αντιπαλότητα ,την κακεντρέχεια ,το ρατσισμό ,την ιδιοτέλεια, την αναξιοκρατία, τη διαφθορά, δε θα μπορούμε να εξασφαλίσουμε ειρήνη ούτε προσωπική ούτε συλλογική. Θα παραμένουμε πάντα συναισθηματικά νάνοι και ανίκανοι να μετατραπούμε σε γίγαντες

38 Ποιά η στάση της εκκλησίας έναντι του πολέμου και της ειρήνης;
Βασικός άξονας:όλοι οι άνθρωποι είναι παιδιά του ίδιου πατέρα , γι αυτό και ο χριστιανός πρέπει να συνυπάρχει ειρηνικά με λαούς άλλης θρησκευτικής ή πολιτιστικής ταυτότητας. Αλλιώς εμφύλιος πόλεμος…

39 Στη Θεία Λειτουργία που αποτελεί κέντρο της χριστιανικής λατρείας , οι ευχές για την ειρήνη είναι συνεχείς, μιας και η επικράτησή της , πρέπει να είναι μέλημα όλων μας <<υπέρ της ειρήνης του σύμπαντος κόσμου>>, <<εν ειρήνη του Κυρίου δεηθώμεν>.

40 Όταν εξαντλούνται οι δυνατότητες για αποφυγή του πολέμου, που οδηγούμαστε; Πότε δικαιώνεται ηθικά ένας πόλεμος; Ό ειρηνοποιός χριστιανός, προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποφύγει τον πόλεμο, γιατί γνωρίζει καλά, ότι η ένοπλη σύγκρουση, απλά μετατρέπει τα θύματα σε θύτες, αναπαράγοντας τη βία. Όταν όμως θίγονται τα ιερά και τα όσιά του πρέπει να αντιδράσει …

41 Η συμμετοχή του ανθρώπου σε αμυντικούς πολέμους , είναι επιβεβλημένη όταν πρόκειται για την προάσπιση της εδαφικής ακεραιότητας και της εθνικής ανεξαρτησίας της χώρας. Η εκκλησία ευλογώντας τα όπλα συμμετέχει σε εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες και στις λατρευτικές της συνάξεις, προσεύχεται υπέρ των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας. Παράλληλα συμμετέχει σε διεθνείς συνάξεις για ειρήνη , καταγγέλλει εξοπλισμούς και καταδικάζει τον πόλεμο ως μέσο επίλυσης των διαφορών.

42 Ποια είναι η θέση των άλλων θρησκειών έναντι της ειρήνης ;
Ειρήνη και Ισλάμ: Τζιχάντ σημαίνει να μάχεσαι για την αγάπη του Αλλάχ, δεν είναι ο βίαιος προσηλυτισμός στο Ισλάμ , αλλά η δημιουργία ενός περιβάλλοντος , όπου οι άνθρωποι μπορούν ελεύθεροι να λατρέψουν τον Αλλάχ.

43 Ειρήνη και Ιουδαϊσμός: ο εβραϊκός χαιρετισμός salom, σημαίνει ειρήνη και εκφράζει την ελπίδα το ανθρώπινο γένος να ζήσει ειρηνικά μαζί . Ειρήνη και Βουδισμός: το βουδιστικό ιδανικό (αγάπη), δε δικαιολογεί τον πόλεμο και εργάζεται για παγκόσμια ειρήνη Ειρήνη και Κομφουκιανισμός :αν κάθε άτομο, αγαπούσε τους γονείς του και σεβόταν τους ηλικιωμένους , όλος ο κόσμος θα απολάμβανε την ειρήνη. Ειρήνη και Ινδουισμός: χρήση βίας μόνο σε περιπτώσεις άμυνας. Ειρήνη και Αφρικανικά θρησκεύματα:από τη φύση τους ειρηνικά. Αμύνονταν στο βίαιο εξισλαμισμό ή εκχριστιανισμό.

44 Κι όμως οι πόλεμοι υφίστανται…
Γιατί την πραγματική ειρήνη μπορεί να τη φέρει μόνο ο Χριστός και αυτή αναφέρεται σε όλες τις διαστάσεις της ζωής του ανθρώπου: Ειρήνη με το Θεό Ειρήνη με τον εαυτό μας Ειρήνη με το συνάνθρωπο Ειρήνη με τη φύση

45 Το όραμα της ειρήνης πιο επίκαιρο σήμερα , από ποτέ άλλοτε
Η ειρήνη δεν πρέπει να στηρίζεται σε συμμαχίες και συνεχείς εξοπλισμούς , αλλά να συμπορεύεται με την αγάπη και τη δικαιοσύνη και να είναι ένας συνεχής αγώνας απόκτησης του Χριστού (του άρχοντα της ειρήνης) στην καρδιά μας. Μόνο τότε γινόμαστε ειρηνικοί και βοηθάμε και τους συνανθρώπους μας στην απόκτηση της ειρήνης.

46 Αγιοπατερική μαρτυρία: Ιωάν. Χρυσοστόμου.
<<Εάν όλοι αγαπούσαν ο ένας τον άλλο αμοιβαία, σε τίποτε πλέον δε θα μπορούσε ο ένας τον άλλο να αδικήσει, το αντίθετο μάλιστα και οι φόνοι και οι μάχες και οι επαναστάσεις και οι αρπαγές και οι πλεονεξίες και όλα τα κακά θα παραμερίζονταν, ώστε να φτάναμε στο σημείο να αγνοούμε ακόμη και ονομαστικά την κακία>>.

47 Αποφθέγματα Κανένας δεν είναι τόσο ανόητος που να προτιμάει τον πόλεμο από την ειρήνη. Γιατί στον καιρό της ειρήνης τα παιδιά θάβουν τους γονείς τους, ενώ, αντίθετα, στον καιρό του πολέμου οι γονείς θάβουν τα παιδιά τους. (Ηρόδοτος)

48 Εκείνοι που επικαλούνται την ειρήνη, για να κάνουν πόλεμο, αναμφίβολα δε σκέφτονται παρά την ειρήνη των νεκροταφείων. (Leibnitz)

49 Όπου βλέπεις πολέμους, μην έχεις καμία αμφιβολία πως εκεί η πολιτική έχει χωριστεί από την ηθική. Οι συχνοί πόλεμοι είναι σημάδι αδιάψευστο της πλεονεξίας και της βαρβαρότητας των Εθνών. Μόνος νόμιμος πόλεμος είναι ο πόλεμος υπέρ της ελευθερίας και της αυτονομίας. Και τότε μόνο συγχωριέται ο πόλεμος, όταν έρχονται οι ξένοι να πολεμήσουν άδικα την πατρίδα, ή οι κυβερνήτες της πατρίδας, αφού καταπάτησαν όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα, μελετούνε φανερά τον εξολοθρεμό των κυβερνωμένων. Εκτός από αυτόν τον πόλεμο, όλοι οι άλλοι είναι επιδρομές ληστών και φονιάδων, όχι πολιτισμένων εθνών νόμιμες μάχες. (Κοραής)

50 ειρήνη

51 Ερωτήσεις εμπέδωσης Για τον χριστιανό κάθε πόλεμος εκλαμβάνεται ως εμφύλιος πόλεμος Σ Λ Ειρήνη για το χριστιανό σημαίνει παράδοση άνευ όρων στην αδικία του εχθρού Ο αγώνας για ειρήνη είναι μάταιος αν δεν εξασφαλίσουμε εσωτερική ειρήνη. Σ Λ

52 Ύψωσε τη δική σου φωνή για την ειρήνη…


Κατέβασμα ppt "Το όραμα της ειρήνης και η πραγματικότητα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google