Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χιτλερική νεολαία 1932-1945. Το θεατρικό μονόπρακτο «Ο Σπιούνος «αποτελεί μια από τις 24 σκηνές –καταγγελία του ναζιστικού καθεστώτος που έγραψε ο Μπέρτολτ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χιτλερική νεολαία 1932-1945. Το θεατρικό μονόπρακτο «Ο Σπιούνος «αποτελεί μια από τις 24 σκηνές –καταγγελία του ναζιστικού καθεστώτος που έγραψε ο Μπέρτολτ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χιτλερική νεολαία

2 Το θεατρικό μονόπρακτο «Ο Σπιούνος «αποτελεί μια από τις 24 σκηνές –καταγγελία του ναζιστικού καθεστώτος που έγραψε ο Μπέρτολτ Μπρέχτ εξόριστος,ανάμεσα στο 1935 και 1939, πριν ακόμα αποκαλυφθεί όλη η φρίκη του ναζισμού. Ο Μπρεχτ δραματοποιεί πραγματικά γεγονότα σε μια σειρά από αυτόνομες σκηνές παρουσιάζοντας τον τρόμο στην πρωτόγονη μορφή του. Ο άνθρωπος πιασμένος στο δίχτυ του τρόμου δεν γίνεται μόνο θύμα του αλλά και φορέας του. Πέφτει σ’ αναρίθμητες αντιφάσεις, αλλοτριώνεται,αποδέχεται και διαιωνίζει αυτή την αλλοτρίωση. Η συνειδητοποίηση αυτών των αντιφάσεων είναι για τον Μπρεχτ η αρχή της απελευθέρωσης του. Αφότου ο Χίτλερ ανέβηκε στην εξουσία, καταργήθηκαν όλα τα άλλα κινήματα της νεολαίας και ως εκ τούτου, η οργάνωση της Χιτλερικής Νεολαίας μεγάλωσε γρήγορα. Το 1936, ο αριθμός των μελών ανήλθε σε 4 εκατομμύρια διότι πλέον η εγγραφή ήταν υποχρεωτική. Στους κανονισμούς της λειτουργίας της αναφερόταν ρητά ότι αν ο γονέας είχε αντίρρηση θα έπρεπε να καταγγελθεί, ίσως και από το ίδιο το παιδί.Η ποινή για τον γονέα ήταν πρόστιμο ή φυλάκιση ή και τα δύο. Προς τον έξω κόσμο, η νεολαία του Χίτλερ φαινόταν να προσωποποιεί την γερμανική πειθαρχία. Στην πραγματικότητα, αυτή η εικόνα ήταν μακριά από την ακρίβεια.. Στα σχολεία εκπαιδευτικοί κατήγγειλαν ότι τα αγόρια και τα κορίτσια ήταν τόσο κουρασμένα από τιςκαθημερινές συνεδριάσεις κάθε βράδυτης, που δεν μπορούσαν να μείνουν ξύπνιοι την επόμενη μέρα στο σχολείο. Σκοπός της εκπαίδευσης αυτής ήταν οι αυριανοί «καθαροί γερμανοί»να είναι όχι μορφωμένοι αλλά πειθήνια όργανα και καλά οργανωμένοι ως στρατιώτες. Τα κορίτσια είχαν ένα διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών, δεδομένου ότι έπρεπε να προετοιμαστούν για ένα μόνο και πολύ σαφή ρόλο.. Αυτός ο ρόλος ήταν ότι θα πρέπει να είναι καλές μητέρες ανατρέφουν τα παιδιά στο σπίτι τους συζύγους τους, ενώ εργαζόταν. Τελικά η εκπαίδευση η ίδια ήταν ένα μέσο προπαγάνδας. Οι εκπαιδευτικοί ήταν υποχρεωμένοινα γραφτούν ως μέλη του κόματος, να παρακολουθούν σεμινάρια επιμόρφωσης. Όλοι τους οι έπρεπε να είναι προσεκτικοί σχετικά με το τι θα πούν και τα παιδιά είχαν ενθαρρυνθεί να ενημερώνουν τις αρχές εάν ένας καθηγητής είπε κάτι που δεν ταιριάζει με το πρόγραμμα σπουδών των Ναζί για τα σχολεία. Θέματα που υπέστη μια σημαντική αλλαγή στα σχολεία. Μερικά από τα επλήγησαν περισσότερο ήταν Ιστορία και Βιολογία.

3 Στον «Σπιούνο» που σήμερα θα παρακολουθήσουμε, ο συγγραφέας διαπραγματεύεται το θέμα της σιωπής και της συνενοχής σε συνθήκες ολοκληρωτισμού Εδώ, η αρχαία ελληνική αντίληψη για την ελευθερία και τη δημοκρατία δεν υπάρχει. Κυριαρχεί αντίθετα, η απεμπόλιση από μέρους της Ναζιστικής Γερμανίας των οικογενειακών δεσμών ως «οχυρό» της ελευθερίας του ατόμου και η«διεμβόλιση»του οικογενειακού ιστού.

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44


Κατέβασμα ppt "Χιτλερική νεολαία 1932-1945. Το θεατρικό μονόπρακτο «Ο Σπιούνος «αποτελεί μια από τις 24 σκηνές –καταγγελία του ναζιστικού καθεστώτος που έγραψε ο Μπέρτολτ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google