Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα κομμάτια του παζλ που ψάχνουμε να βρούμε … ή το ταξίδι της «Πληροφορικής» στην θάλασσα της «Εκπαίδευσης». ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕΝΤΣΑΣ ΕΡΓΑΤΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα κομμάτια του παζλ που ψάχνουμε να βρούμε … ή το ταξίδι της «Πληροφορικής» στην θάλασσα της «Εκπαίδευσης». ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕΝΤΣΑΣ ΕΡΓΑΤΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα κομμάτια του παζλ που ψάχνουμε να βρούμε … ή το ταξίδι της «Πληροφορικής» στην θάλασσα της «Εκπαίδευσης». ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕΝΤΣΑΣ ΕΡΓΑΤΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ) ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΟΡΩΝΗΣ ΡΟΔΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» Ρε συ Αδάμ, λες να μαζευτούν σύννεφα και να βρέξει; Μα τι λες ρε Εύα, μπορεί να βρέξει στη σαχάρα αλλά εδώ δε βρέχει. Απόλαυσε λοιπόν τον ύπνο σου και μη σκέφτεσε τίποτα!

2 ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Εμφανίζεται στον ορίζοντα ένα νησί …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος Επάνω στο νησί ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»

3 Αντί Προλόγου ΜΕΝΟΥ Μια μέρα λοιπόν ενώ διάβαζα ένα ενδιαφέρον παιδαγωγικό βιβλίο, συναντώ μια άγνωστη λέξη : "ενσυναίσθηση". Τρέχω λοιπόν στον "Μπαμπινιώτη" και με αγωνία ψάχνω να βρω την ερμηνεία της λέξης. Βρε ψάχνω από δω ψάχνω από κει, τίποτα η λέξη. Λέω λοιπόν, για να μην υπάρχει στον "Μπαμπινιώτη" θα είναι καμιά από αυτές τις λέξεις που δεν έχουν και τόση αξία. Το ξεχνάω λοιπόν. Αυτή όμως δε με ξέχασε. Μια εβδομάδα μετά, κατά την διάρκεια ενός βιωματικού σεμιναρίου νάτη ξανά μπροστά μου. Αυτή τη φορά την ξεστόμισε μια συμπαθέστατη φιλόλογος. Τη ρωτάω λοιπόν και εκείνη μου την εξηγεί με το νι και με το σίγμα. Εγώ βέβαια αμέσως μετά ένοιωσα τεράστιο κενό μέσα μου και είπα: είναι δυνατόν τόσο καιρό να δουλεύω χωρίς το σημαντικότερο "εργαλείο"; Τώρα θα μου πείτε τη σχέση έχουν όλα αυτά με την 2η ΠΔΚΠΔΕ. Νομίζω πως έχουν διότι εμείς οι "Πληροφορικάριοι" από τη φύση μας είμαστε πιο ευάλωτοι στην έλλειψη τέτοιων εργαλείων. Μας παρασύρει πολύ εύκολα το απόλυτα τεχνοκρατικό ρεύμα και πολλές φορές ξεχνάμε ότι είμαστε εκπαιδευτικοί. Και αυτό το λέω κυρίως για τον εαυτό μου. Η 2η ΠΔΚΠΔΕ λοιπόν μου έδωσε την αφορμή να μοιραστώ μαζί σας μια εναλλακτική διαθεματική πρόταση. Είναι ένα απλό και μικρό θεατρικό σενάριο μέσα από το οποίο το όφελος που βγαίνει για το μάθημα της Πληροφορικής είναι η κατανόηση της έννοιας "Πληροφορία". Πρωταγωνιστές σ' αυτό το σενάριο είναι : Μαθητές από διάφορα κοινωνικά στρώματα. Ένας ταλαίπωρος καθηγητής. Διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν (προς το καλύτερο ή το χειρότερο) την εκπαιδευτική διαδικασία. Τώρα θα μου πείτε πως προέκυψε το θέατρο. Λοιπόν στο σχολείο μου (Γυμνάσιο Σορωνής) γίνεται καταπληκτική δουλειά για το θέατρο, δε θα μπορούσε λοιπόν να μην επηρεάσει και εμένα. Θέλω να κλείσω με ένα απόσπασμα από το βιβλίο : "Σχολικές & Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Α'-ΣΤ' Δημοτικού, Βιβλίο Δασκάλου". "…Το παιδί μέσα από τις θεατρικές πρακτικές καλλιεργεί τις φυσικές, διανοητικές και ψυχικές του ικανότητες. Με τη δύναμη της φαντασίας και την ελευθερία των συναισθημάτων φθάνει να κατασκευάσει το δικό του κόσμο μεταμορφώνοντας το πραγματικό σε μαγικό. Ακόμη μαθαίνει να σέβεται τους κανόνες της ομάδας, να συνθέτει μέσα από το διάλογο…." ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

4 ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ Ρε συ Αδάμ, τι θέλουν όλοι αυτοί εδώ και μας χαλάν την ησυχία; Αμάν ρε Εύα όλο γκρίνια είσε, δε θα ‘πρεπε ν’ ασχοληθεί κάποιος και μ’αυτούς;

5 Ο Γιώργος είναι έφηβος. Ο πατέρας του είναι εργάτης οικοδομών. Έχει άλλα 2 αδέλφια, τον Κώστα και την Καλλιόπη. Ο Κώστας είναι 17 ετών και πηγαίνει στη 3η Λυκείου. Η Καλλιόπη είναι μικρούλα, μόλις 2 ετών. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

6 Η Μαρία είναι έφηβη. Η Μαρία φοράει γυαλιά (μάλιστα πολλά παιδιά την κοροϊδεύουν γιατί τα γυαλιά της είναι πολύ χοντρά). Η Μαρία είναι μοναχοπαίδι. Είναι επίσης ένα πολύ ντροπαλό παιδί. ΜΑΡΙΑ ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

7 Ο Λευτέρης είναι έφηβος. Οι γονείς του είναι εκπαιδευτικοί. Είναι μοναχοπαίδι. Φοράει σκουλαρίκι, και από ότι λένε τον έχουν δει να καπνίζει. Πολλοί τον φωνάζουν «χαμένο», ίσως επειδή είναι πολύ αντιδραστικός. ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

8 Η Δήμητρα είναι έφηβη. Ο πατέρας της είναι ιερέας, ενώ η μητέρα της ασχολείται με τα οικιακά. Έχει άλλα 4 αδέλφια, 2 μικρότερα και 2 μεγαλύτερα. ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

9 Ο Αχιλλέας είναι έφηβος. Ζει με τον πατέρα του. Την μητέρα του την έχασε όταν ήταν 10 ετών. Σπάνια θα τον δει κάποιος με άλλα παιδιά. Συνήθως είναι πολύ σκεπτικός. ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

10 Η Γιωργία είναι έφηβη. Ο πατέρας της είναι γιατρός και η μητέρα της δικηγόρος. Είναι μοναχοπαίδι. ΓΙΩΡΓΙΑ ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

11 Ο Roland είναι έφηβος. Δε γνωρίζουμε και πολλά για τον Roland παρά μόνο ότι ήρθε πρόσφατα στα μέρη μας. ROLAND ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

12 O καπετάνιος: Ο Οδυσσέας είναι 35 ετών. Είναι παντρεμένος και έχει ένα κοριτσάκι 3,5 ετών. Έχει πάρει δίπλωμα από τη σχολή καπετανέων πριν από 13 χρόνια. Στη σχολή οι καθηγητές του, του λέγανε: «εσύ παιδί μου είσαι γεννημένος για μεγάλα ταξίδια». Μετά την αποφοίτηση του μπήκε αμέσως στο καράβι για το πρώτο του ταξίδι. Σήμερα πολλοί τον χαρακτηρίζουν εμπειρικό καπετάνιο, ίσως επειδή από το πρώτο του ταξίδι έως τα τώρα ότι ξέρει τα έμαθε από μόνος του. ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

13 Virtual reality (όποια πέτρα και αν σηκώσεις είναι από κάτω-αυτό για τη στεριά, κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τη θάλασσα). Είναι η τεχνητή πραγματικότητα που είναι παρέα μας στην καθημερινότητα. Guest star 1 ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

14 Reality (σε αντίθεση με την Virtual reality, δεν την υπολογίζουν και πολ[λοί-ύ]). Είναι η αντικειμενική πραγματικότητα που θα έπρεπε να είναι μαζί μας στην καθημερινότητα. Guest star 2 ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

15 Όν (η αινιγματική μορφή στο –κάθε-νησί) Guest star 3 ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

16 Διευθυντής Μια ευδιάθετη-ευχάριστη προσωπικότητα (τις περισσότερες φορές άντρας), που τις περισσότερες φορές βρίσκεται μπροστά σου όταν δεν τον χρειάζεσαι. Από την άλλη όταν τον χρειάζεσαι δύσκολα τον βρίσκεις μπροστά σου. Guest star 4 ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

17 ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ (Ο ΧΟΡΟΣ) ΑΦΗΓΗΤΗΣ ΜΕΝΟΥ Προηγούμενο ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

18 Εμφανίζεται στον ορίζοντα ένα νησί Το ταξίδι έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό …. και συνεχίζεται ….. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

19 Στεριά εμπρός !!! Εμφανίζεται στον ορίζοντα ένα νησί ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

20 Πλήρωμα όλοι στις θέσεις σας, θα προσεγγίσουμε τη στεριά και θα κατέβουμε για ανεφοδιασμό. Εμφανίζεται στον ορίζοντα ένα νησί ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

21 Είναι σίγουρα στεριά καπετάνιε; H Μαρία επεμβαίνει χαμηλόφωνα Από την ομίχλη θόλωσαν τα γυαλιά της Μαρίας και δεν μπορούσε να διακρίνει καθαρά Εμφανίζεται στον ορίζοντα ένα νησί ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

22 Μα είναι ολοφάνερο, δε βλέπεις, κοίτα, εκεί στο βάθος το τεράστιο βουνό. Εμφανίζεται στον ορίζοντα ένα νησί ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

23 Virtual reality, νομίζω πως τα γυαλιά της Μαρίας θόλωσαν από την ομίχλη, γι’αυτό δεν μπορεί να δει καθαρά. Οδυσσέας προς Reality Εμφανίζεται στον ορίζοντα ένα νησί ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ Μπορείς να μας περιγράψεις αναλυτικά τι είναι αυτό που βλέπουμε;

24 Βέβαια καπετάνιε. Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή … …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος Εμφανίζεται στον ορίζοντα ένα νησί ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

25 Πλήρωμα πριν κατέβουμε θέλω να είμαι σίγουρος ότι ο κάθε ένας από σας ξέρει τι να κάνει. Γι’αυτό λοιπόν θα ξαναθυμηθ… Πλήρωμα πριν κατέβουμε θέλω να είμαι σίγουρος ότι ο κάθε ένας από σας ξέρει τι να κάνει. Γι’αυτό λοιπόν θα ξαναθυμηθ… Πριν προλάβει να ολοκληρώσει την φράση του ο καπετάνιος, τον διακόπτει ο Λευτέρης …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

26 Καπετάνιε πάλι τα ίδια, έχουμε βαρεθεί να τ’ ακούμε όποτε φτάνουμε σε κάποιο νησί. Ας κατέβουμε να τελειώνουμε. Επεμβαίνει η Δήμητρα …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

27 Εγώ νομίζω πως θα ήταν σωστό να ακούσουμε με προσοχή αυτά που έχει να πει ο καπετάνιος για να είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε σωστά σε οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση. Πριν προλάβει να μιλήσει ο καπετάνιος, επεμβαίνει η Virtual reality εμφανώς συνοφρυωμένη. …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

28 Καπετάνιε πως μπορείς και επιτρέπεις στον Λευτέρη αυτή τη συμπεριφορά; Άρχισε να γίνεται κουραστικός με τις αντιδράσεις του Ο Οδυσσέας προς Virtual reality με ελαφρύ χαμόγελο …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

29 Σε παρακαλώ άφησε με να αναλάβω εγώ, μια και είμαι ο καπετάνιος. Και συνεχίζει προς Λευτέρη…. …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

30 Λευτέρη είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις. Για να είμαι όμως σίγουρος πως όλα θα πάνε καλά και πως όλοι μας θα αντιδράσουμε σωστά όταν χρειαστεί, θα αναγκαστείς και εσύ και όλοι οι υπόλοιποι να με ακούσετε προσεκτικά. Και συνεχίζει προς το πλήρωμα… …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

31 Μας περιμένει μια περιπέτεια …. Ο καπετάνιος εξηγεί αναλυτικά το πρωτόκολλο …. Επάνω στο νησί …Δυο κουπιές από το νησί, που λέει ο λόγος ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

32 Επάνω στο νησί. … Θα έλεγα πως ο καπετάνιος και το πλήρωμα βρέθηκαν μπροστά σε κάτι συνηθισμένο. Ένα ακόμα αινιγματικό νησί. Εδώ πρέπει να σας αναφέρω ότι το πρώτο πράγμα που έκανε ο καπετάνιος με το που πατούσε το πόδι του σε κάποιο νησί ήταν να του δώσει ένα όνομα. Και η περιπέτεια ξεκινούσε …. … Θα έλεγα πως ο καπετάνιος και το πλήρωμα βρέθηκαν μπροστά σε κάτι συνηθισμένο. Ένα ακόμα αινιγματικό νησί. Εδώ πρέπει να σας αναφέρω ότι το πρώτο πράγμα που έκανε ο καπετάνιος με το που πατούσε το πόδι του σε κάποιο νησί ήταν να του δώσει ένα όνομα. Και η περιπέτεια ξεκινούσε …. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

33 Σκέφτεται λίγο, κοιτάζει γύρω του …να το πούμε «Πληροφορία». Συμφωνείτε; Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ Λέω να πούμε το νησί …

34 Βέβαια ο καπετάνιος δεν έδινε τελείως αυθαίρετα την ονομασία. Δε γνώριζαν οι υπόλοιποι στο πλήρωμα [με εξαίρεση ίσως την Reality] ότι από τη στιγμή που ξεκινούσε το καράβι για τον καινούριο προορισμό του μέχρι να φτάσει σε αυτόν, ο καπετάνιος είχε όλες του τις αισθήσεις σε εγρήγορση και ρουφούσε πραγματικά οτιδήποτε αντιλαμβάνονταν στη διαδρομή. Έτσι με τον καιρό ο καπετάνιος απέκτησε εμπειρία η οποία του έδινε το δικαίωμα να είναι αυτός που θα έχει τον κύριο λόγο στην ονομασία. Και βέβαια κανείς δεν τον αμφισβητούσε από το πλήρωμα, ή σχεδόν κανείς γιατί όπως θα δείτε….. Βέβαια ο καπετάνιος δεν έδινε τελείως αυθαίρετα την ονομασία. Δε γνώριζαν οι υπόλοιποι στο πλήρωμα [με εξαίρεση ίσως την Reality] ότι από τη στιγμή που ξεκινούσε το καράβι για τον καινούριο προορισμό του μέχρι να φτάσει σε αυτόν, ο καπετάνιος είχε όλες του τις αισθήσεις σε εγρήγορση και ρουφούσε πραγματικά οτιδήποτε αντιλαμβάνονταν στη διαδρομή. Έτσι με τον καιρό ο καπετάνιος απέκτησε εμπειρία η οποία του έδινε το δικαίωμα να είναι αυτός που θα έχει τον κύριο λόγο στην ονομασία. Και βέβαια κανείς δεν τον αμφισβητούσε από το πλήρωμα, ή σχεδόν κανείς γιατί όπως θα δείτε….. Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

35 ΠΛΗΡΩΜΑ: Ότι πεις καπετάνιε. Ακούγονται γέλια Όμως … Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

36 Επεμβαίνει η Γιωργία … σε έντονο ύφος Εγώ διαφωνώ. Δε μου μοιάζει το νησί με «Πληροφορία». Ας σκεφτούμε άλλο όνομα, ας πούμε… Σκέφτεται για λίγο πιάνοντας το σαγόνι της και μέσα σε μια έξαρση χαράς λέει… …..τριαντάφυλλο. Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

37 Οι υπόλοιποι στο πλήρωμα κοιτάζονται μεταξύ τους και κάτι λένε χαμηλόφωνα. Μόνο η φωνή της Virtual reality ξεχωρίζει και ακούγεται να λέει… Οι υπόλοιποι στο πλήρωμα κοιτάζονται μεταξύ τους και κάτι λένε χαμηλόφωνα. Μόνο η φωνή της Virtual reality ξεχωρίζει και ακούγεται να λέει… Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

38 Πράγματι, αν κοιτάξει κάποιος το νησί καλύτερα, να εκεί ας πούμε … Και δείχνει με το χέρι της δυτικά ….βλέπετε εκείνο το βουνό; Δε μοιάζει με τριαντάφυλλο; Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

39 Ο καπετάνιος δεν άκουσε καλά καλά τη Virtual reality, όμως προτίμησε να ασχοληθεί με την Γιωργία Γιωργία καμιά αντίρρηση να συζητήσουμε το όνομα του νησιού. Μόνο που θέλω να πείσεις και εμένα αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα για το όνομα που θέλεις. Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

40 Ακολουθεί -η αλήθεια είναι - πολιτισμένος διάλογος όπου τελικά η Γιωργία συμφωνεί με την ονομασία «Πληροφορία» Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ Το πλήρωμα ξεκινά την πορεία του προς το εσωτερικό του νησιού. Η Reality –όπως πάντοτε άλλωστε- είναι η ιχνηλάτης. Προηγείται αρκετά μέτρα των υπολοίπων. Ξαφνικά εκεί που επικρατεί σχεδόν απόλυτη ησυχία ακούγεται ένας περίεργος θόρυβος και ταυτόχρονα η Reality με συγκεκριμένα νοήματα ενημερώνει για κάτι που είδε τον καπετάνιο. Το πλήρωμα ξεκινά την πορεία του προς το εσωτερικό του νησιού. Η Reality –όπως πάντοτε άλλωστε- είναι η ιχνηλάτης. Προηγείται αρκετά μέτρα των υπολοίπων. Ξαφνικά εκεί που επικρατεί σχεδόν απόλυτη ησυχία ακούγεται ένας περίεργος θόρυβος και ταυτόχρονα η Reality με συγκεκριμένα νοήματα ενημερώνει για κάτι που είδε τον καπετάνιο

41 …. Ήταν ένα αινιγματικό όν. Δε θα το έλεγε κανείς τέρας επειδή δεν είχε τρομακτική όψη. Έμοιαζε περισσότερο με άνθρωπο παρά με ζώο. Το όν στρέφεται προς το προβληματισμένο αλλά και λίγο φοβισμένο πλήρωμα της «Πληροφορικής»…. Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

42 Μη με φοβάστε δεν πρόκειται να σας κάνω κακό. Για να συνεχίσετε όμως προς το εσωτερικό του νησιού και να πάρετε τρόφιμα και νερό θα πρέπει να λύσετε ένα αίνιγμα. Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ Ενώ το όν τα έλεγε αυτά παρατηρούσε με γουρλωμένα μάτια ένα ένα τα μέλη του πληρώματος. Η ματιά του έκατσε για μια στιγμή πάνω στη Virtual reality, και συνέχισε την πορεία της μέχρι να καταλήξει και σταθεροποιηθεί πάνω στον Αχιλλέα Ενώ το όν τα έλεγε αυτά παρατηρούσε με γουρλωμένα μάτια ένα ένα τα μέλη του πληρώματος. Η ματιά του έκατσε για μια στιγμή πάνω στη Virtual reality, και συνέχισε την πορεία της μέχρι να καταλήξει και σταθεροποιηθεί πάνω στον Αχιλλέα

43 Ο Αχιλλέας του έκανε μάλλον εντύπωση γιατί ήταν ο πιο φοβισμένος και θα έλεγε κανείς ότι έτρεμε κιόλας από τον φόβο του Ο καπετάνιος που δεν άφηνε τίποτα απαρατήρητο κατάλαβε την δύσκολη θέση του Αχιλλέα και για να αποσπάσει την προσοχή του όντος είπε … Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

44 Ο Οδυσσέας προς το όν… Είμαστε σύμφωνοι για το αίνιγμα, το ακούμε. Το ον πήρε τα μάτια του από τον Αχιλλέα και τα έστρεψε στον καπετάνιο Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

45 Ο Οδυσσέας με σίγουρο ύφος απαντά Εσύ πρέπει να είσαι ο καπετάνιος. Ναι Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

46 Και ξεκινά η αφήγηση του αινίγματος … Άκου λοιπόν και συ και οι υπόλοιποι. Το ον βγάζει από το σάκο του ένα δοχείο Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

47 Δείχνει με το χέρι του το κλαδί ενός δέντρου Μέσα σ’αυτό το δοχείο υπάρχει παχύρευστο υγρό που μάζεψα από εκεί πάνω. Βέβαια εννοούσε την κυψέλη με το μέλι. Θέλω να μου πείτε πως βρέθηκε αυτό το γλυκό παχύρευστο υγρό σε εκείνον το σάκο πάνω στο δέντρο. Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

48 Είπε και έβγαλε κάτι που έμοιαζε με κλεψύδρα από το σάκο του και το γύρισε ανάποδα Έχετε μισή ώρα καιρό για την λύση του αινίγματος. Είπε το όν και εξαφανίστηκε Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

49 Ο Οδυσσέας στρέφεται προς το πλήρωμα… Ο χρόνος είναι αρκετός. Θα προσπαθήσουμε να συνεργαστούμε για να βρούμε τη λύση. Θέλω να με βοηθήσετε με τη σκέψη σας. Το πλήρωμα άρχισε να προβληματίζεται… Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

50 Εγώ νομίζω πως τον σάκο αυτόν τον έφτιαξε το όν και το κρέμασε εκεί πάνω. Είπε η Virtual reality και έδειξε την κυψέλη Επεμβαίνει ο Γιώργος Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

51 Τι λες καλέ, ένα τόσο όμορφο πράγμα το έφτιαξε αυτό το αποκρουστικό όν; Ο Γιώργος σε ακατέργαστο ύφος παρορμητικό θα έλεγε κάποιος… Εμφανώς νευριασμένη η Virtual reality απαντά … Σε παρακαλώ πως μου μιλάς έτσι; Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

52 Ο καπετάνιος σαν πυροσβέστης …. προς Virtual reality και Γιώργο Σας παρακαλώ δεν είναι ώρα για τσακωμούς, αν θέλουμε πραγματικά να πάρουμε νερό και φαΐ θα πρέπει να επικεντρωθούμε στη λύση του αινίγματος. Ο καπετάνιος απευθύνεται στο πλήρωμα … Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

53 Προτείνω να γίνουμε όλοι παρατηρητικοί, να κοιτάξουμε προσεκτικά αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και ίσως προκύψουν στοιχεία για την λύση του αινίγματος. Η απάντηση μπορεί να είναι δίπλα μας και να μην τη βλέπουμε. Για μερικά λεπτά όλοι παρατηρούν το περιβάλλον γύρω τους και ξαφνικά … Νομίζω ότι είδα κάτι να κινείται γύρω από τον σάκο. …είπε ντροπαλά η Μαρία Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

54 Ναι έχει δίκιο, είναι κάποια μικρά ιπτάμενα ζωύφια και μάλιστα μπαίνουν και βγαίνουν από αυτόν. Είπε ο Λευτέρης και πετάχτηκε πάνω σαν ελατήριο από τη χαρά του Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ Δίπλα στον Λευτέρη κάθονταν ο Αχιλλέας. Είχε το πρόσωπό του στραμ- μένο στο έδαφος και παρατηρούσε κάτι ανέκφραστος. Ο καπετάνιος τον παρατηρεί. Δίπλα στον Λευτέρη κάθονταν ο Αχιλλέας. Είχε το πρόσωπό του στραμ- μένο στο έδαφος και παρατηρούσε κάτι ανέκφραστος. Ο καπετάνιος τον παρατηρεί

55 Ο Οδυσσέας πλησιάζει σιγά τον Αχιλλέα και χαμηλόφωνα τον ρωτά : Τι παρατηρείς Αχιλλέα; Ο Αχιλλέας στρέφει το βλέμμα του προς τον καπετάνιο αργά αργά και απαντά : Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

56 Ένα από αυτά μαζεύει κίτρινη σκόνη από ένα λουλούδι. Λέει και προσπαθεί να χαμογελάσει Έχεις δίκιο Αχιλλέα, μπράβο πολύ καλή παρατήρηση. Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

57 Επεμβαίνει η Μαρία Επομένως, το ιπτάμενο ζωύφιο μαζεύει την κίτρινη σκόνη από τα λουλούδια και την πηγαίνει στον σάκο. Ο Roland που μέχρι τώρα απλά άκουγε και δε μιλούσε, αποφάσισε να μιλήσει … Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

58 Αφού μαζέψουν πολύ κίτρινη σκόνη, μετά όλα μαζί ζωύφια δουλεύουν για να γίνει το υγρό. …με σπαστή προφορά Μετά τον Roland το λόγο παίρνει η Δήμητρα Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

59 Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι όλα αυτά τα ζωύφια είναι μια μεγάλη οικογένεια και ότι ο σάκος είναι το σπίτι τους. Ο καπετάνιος κοιτάζει τη Δήμητρα και κάνει ένα καταφατικό νεύμα με το κεφάλι. Στη συνέχεια παίρνει ένα ξύλο και σχεδιάζει κάτι στο χώμα. Έμοιαζε κάπως έτσι: Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

60 Λουλούδι, Κίτρινη σκόνη Ιπτάμενο Ζωύφιο, Σάκος πάνω στο δέντρο Χρυσαφί παχύρευστο υγρό Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ Στη συνέχεια σηκώνεται η Reality και απευθύνεται προς τον καπετάνιο

61 Καπετάνιε μου επιτρέπεις να κάνω κάποιες αλλαγές; Να πούμε εδώ ότι ο καπετάνιος έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στη Reality Ελεύθερα… Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

62 Έτσι λοιπόν μετά την επέμβαση της Reality το σχήμα έγινε κάπως έτσι: Λουλούδι, Γύρη Μέλισσα, Κυψέλη Μέλι ΔΕΔΟΜΕΝΑΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ Μόλις ολοκλήρωσε το σχήμα η Reality φάνηκε και το όν

63 Το ον κοιτάζοντας με έκπληξη το σχήμα είπε βλοσυρά Είστε ελεύθεροι να πάρετε νερό και φαΐ και να συνεχίσετε το ταξίδι σας. … είπε και χάθηκε ξανά Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

64 Το πλήρωμα ξέσπασε σε τρελούς πανηγυρισμούς, και αφού εφοδιάστηκε με όλα τα απαραίτητα ξεκίνησε το δρόμο της επιστροφής προς το καράβι. Μετά την επιβίβαση όλων στο καράβι, ο καπετάνιος συγχαίρει το πλήρωμα και μετά ενθουσιασμένος λέει: Το πλήρωμα ξέσπασε σε τρελούς πανηγυρισμούς, και αφού εφοδιάστηκε με όλα τα απαραίτητα ξεκίνησε το δρόμο της επιστροφής προς το καράβι. Μετά την επιβίβαση όλων στο καράβι, ο καπετάνιος συγχαίρει το πλήρωμα και μετά ενθουσιασμένος λέει: Εμπρός πλήρωμα, φόρτσα τα πανιά, συνεχίζουμε την πορεία μας προς την Ιθ.. Πριν προλάβει να ολοκληρώσει τη φράση ακούγεται … Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ

65 Ο καπετάνιος αργεί να συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει. Αργά αργά πηγαίνει προς την πόρτα του εργαστηρίου και την ανοίγει. Είναι ο διευθυντής… Ο καπετάνιος αργεί να συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει. Αργά αργά πηγαίνει προς την πόρτα του εργαστηρίου και την ανοίγει. Είναι ο διευθυντής… Παναγιώτη πάλι ονειρεύεσαι; …ΤΟΚ… ΤΟΚ… ΤΟΚ… Όχι κύριε διευθυντά … ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Επάνω στο νησί. ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ …απαντά ο καπετάνιος αμήχανα

66 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Η εικόνα του π αζλ είναι η εικόνα της σχολικής τάξης ή του σχολικού εργαστηρίου ( εννοώ το έμψυχο υλικό κυρίως ). Κάθε π αζλ α π οτελείται α π ό π ολλά κομμάτια. Ό π ως καταλαβαίνετε λοι π όν η π αραγωγή του π άζλ π ρέ π ει να είναι μια π ολύ σοβαρή υ π όθεση. Έτσι λοι π όν το π άζλ π ρέ π ει να α π οτελεί σ π αζοκεφαλιά όχι μόνο γι ’ αυτόν ( ή αυτούς ) π ου π ρόκειται να συνθέσουν τα κομμάτια του και να εμφανιστεί η εικόνα, αλλά και γι ' αυτόν ( ή αυτούς ) π ου το π αράγει, αφού τα κομμάτια δεν π ρέ π ει να είναι εύκολα αναγνωρίσιμα και αντικαταστάσιμα. Κά π οτε αυτή η δουλειά ( η π αραγωγή ενός π άζλ δηλαδή ) γινόταν στο χέρι, όμως τα π αζλ είχαν μειωμένες διαστάσεις. Τώρα, χάρη σε ειδικά software π ου βοηθούν το σχεδιασμό στον υ π ολογιστή (cad), φτιάχνονται με χιλιάδες κομμάτια. Ας δούμε τις διάφορες φάσεις π αραγωγής ενός π αζλ. 1. Ε π ιλέγονται οι εικόνες π ου θα χρησιμο π οιηθούν για το π αζλ. 2. Σκανάρονται οι εικόνες και ελέγχονται μέσω υ π ολογιστή, βελτιώνονται μέσω π ρογράμματος γραφικών και χωρίζονται σε κομμάτια. 3. Ετοιμάζεται η χαρτοκο π τική εντυ π ωτική μηχανή π ου θα δώσει το π ερίγραμμα στα κομμάτια. 4. Αφού η εικόνα τυ π ωθεί σε γυαλιστερό χαρτί, ενώνεται με το χαρτόνι υ π οστήριξης και κολλιέται με κόλλα ζωικής π ροέλευσης. Είναι η μοναδική ουσία π ου εγγυάται αντοχή στο χρόνο. 5. Έ π ειτα το χαρτόνι π ερνά στη χαρτοκο π τική μηχανή. Πρόκειται για π ρέσα π ου ασκεί π ίεση ανάλογη μ ' εκείνη π ου χρησιμο π οιείται για την κο π ή των λαμαρινών των αυτοκινήτων. Έτσι η ε π ιφάνεια κόβεται με ακρίβεια, χαρακτηριστικό π ου εκτιμάται ιδιαίτερα α π ό τους φανατικούς των π αζλ. 6. Τέλος, το π αζλ ελέγχεται με ένα π λήρως συναρμολογημένο δείγμα. ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚ ΤΗΤΑ


Κατέβασμα ppt "Τα κομμάτια του παζλ που ψάχνουμε να βρούμε … ή το ταξίδι της «Πληροφορικής» στην θάλασσα της «Εκπαίδευσης». ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕΝΤΣΑΣ ΕΡΓΑΤΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google