Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόταση Πρόταση Ειδικής Μεθοδολογικής Προσέγγισης των Σχολικών Γλωσσικών Μαθημάτων σε άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Γενικού και Ειδικού Γυμνασίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόταση Πρόταση Ειδικής Μεθοδολογικής Προσέγγισης των Σχολικών Γλωσσικών Μαθημάτων σε άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Γενικού και Ειδικού Γυμνασίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόταση Πρόταση Ειδικής Μεθοδολογικής Προσέγγισης των Σχολικών Γλωσσικών Μαθημάτων σε άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Γενικού και Ειδικού Γυμνασίου 7 0 Συνέδριο ΠΕΣΕΑ 7 0 Συνέδριο ΠΕΣΕΑ (Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής) Ασημίνα Μαυροειδή Φιλόλογος – Ειδική Εκπαιδευτικός www.assimimavro.gr

2 Εισαγωγή - Εισαγωγή - Περιεχόμενο Εισήγησης  απουσία ειδικού υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού στο Γενικό και Ειδικό Γυμνάσιο  δυσκολίες μαθητών με Ε.Ε.Α στο Γενικό Γυμνάσιο  δυσκολίες μαθητών με Ε.Ε.Α στο Ειδικό Γυμνάσιο  αναγκαιότητα προσαρμογής της διδακτέας ύλης  πρόταση ειδικής μεθοδολογικής προσέγγισης σχολικών γλωσσικών μαθημάτων στο Γενικό Γυμνάσιο  πρόταση τροποποίησης διδακτέας ύλης σε μαθητές με Ε.Ε.Α του Ειδικού Γυμνασίου  υποδειγματικά παραδείγματα Ασημίνα Μαυροειδή 2 www.assimimavro.gr

3 Απουσία Απουσία Ειδικού Υποστηρικτικού Εκπαιδευτικού Υλικού στο Γενικό και Ειδικό Γυμνάσιο Ασημίνα Μαυροειδή 3 www.assimimavro.gr

4 Απουσία Απουσία Ειδικού Υποστηρικτικού Εκπ. Υλικού Συνέπειες της Απουσίας  γνωστική σύγχυση μαθητών  μη πρόσβαση σε ουσιώδεις – ωφέλιμες πληροφορίες Ασημίνα Μαυροειδή 4 www.assimimavro.gr

5 Δυσκολίες Δυσκολίες Μαθητών με Ε.Ε.Α στο Γενικό Γυμνάσιο Ασημίνα Μαυροειδή 5 www.assimimavro.gr

6 Δυσκολίες Δυσκολίες Μαθητών με Ε.Ε.Α στο Γενικό Γυμνάσιο (1)  στην ανάγνωση μακροσκελών κειμένων  στην κατανόηση – χρήση πάρα πολλών λέξεων  στον ορισμό φαινομένων (φυσικών – κοινωνικών)  στη νοηματική επεξεργασία κειμένων Ασημίνα Μαυροειδή 6 www.assimimavro.gr

7  στην κατανόηση – έκφραση επαγωγικών – ερμηνευτικών πληροφοριών  σε δοκιμασίες νοηματικής πύκνωσης (περίληψη)  στην γλωσσική απόδοση διαδικασιών / σταδίων  στην παραγωγή γραπτού λόγου Ασημίνα Μαυροειδή 7 www.assimimavro.gr Δυσκολίες Δυσκολίες Μαθητών με Ε.Ε.Α στο Γενικό Γυμνάσιο (2)

8 Δυσκολίες Δυσκολίες Μαθητών με Ε.Ε.Α στο Ειδικό Γυμνάσιο Ασημίνα Μαυροειδή 8 www.assimimavro.gr

9  στην ανάγνωση  στην κατανόηση κυριολεκτικών πληροφοριών  στην παραγωγή προφορικού αφηγηματικού λόγου  στην παραγωγή γραπτού λόγου Δυσκολίες Δυσκολίες Μαθητών με Ε.Ε.Α στο Ειδικό Γυμνάσιο Ασημίνα Μαυροειδή 9 www.assimimavro.gr

10 Ασημίνα Μαυροειδή 10 www.assimimavro.gr Αναγκαιότητα Προσαρμογής της Διδακτέας Ύλης

11 Αναγκαιότητα Αναγκαιότητα Προσαρμογής της Διδακτέας Ύλης  ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων  ανάπτυξη γλωσσικών ικανοτήτων  πηγή απόκτησης χρήσιμων πληροφοριών  ενεργή συμμετοχή των ΑμΕΕΑ Ασημίνα Μαυροειδή 11 www.assimimavro.gr

12 Ασημίνα Μαυροειδή 12 www.assimimavro.gr Πρόταση Ειδικής Μεθοδολογικής Προσέγγισης του Κειμένου της Ιστορίας του Γυμνασίου

13 Πρόταση Πρόταση Ειδικής Προσέγγισης του Κειμένου της Ιστορίας του Γυμνασίου (1)  απλοποίηση συντακτικών σχημάτων  π.χ. γενική υποκειμενική με χρήση ρηματικών τύπων  απλοποίηση λεξιλογικών σχημάτων  π.χ. χρήση συνώνυμων ή επεξηγηματικών όρων  παράλληλη χρήση όρων με την αντίστοιχη επεξήγηση  π.χ. μεταρρύθμιση (αλλαγή) Ασημίνα Μαυροειδή 13 www.assimimavro.gr

14 Πρόταση Πρόταση Ειδικής Προσέγγισης του Κειμένου της Ιστορίας του Γυμνασίου (2)  απαίτηση χρήσης συγκεκριμένου αριθμού λεξιλογικών τύπων  π.χ. ο πολιτισμός αναπτύχθηκε  χωροχρονική τοποθέτηση με οπτικά μέσα  δυνατότητα ηχητικής αναπαραγωγής του κειμένου  π.χ. mp3 Ασημίνα Μαυροειδή 14 www.assimimavro.gr

15 Παράδειγμα Βυζαντινή – Μεσαιωνική Ιστορία Β’ Γυμνασίου Ασημίνα Μαυροειδή 15 www.assimimavro.gr

16 «Η Μεταβατική Εποχή (μια εποχή που αλλάζει): Οι Έριδες (οι διαφωνίες) για το Ζήτημα των Εικόνων» (1) Ορισμός της Εικονομαχίας Από τον 8ο αιώνα μέχρι τα μέσα του 9ου αιώνα δηλαδή από το 720 μΧ. μέχρι το 850 μΧ. το Βυζάντιο κλονίστηκε έντονα από την Εικονομαχία. Ο βυζαντινός λαός πέρασε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Τι ήταν όμως η Εικονομαχία; Ασημίνα Μαυροειδή 16 www.assimimavro.gr

17 «Η Μεταβατική Εποχή (μια εποχή που αλλάζει): Οι Έριδες (οι διαφωνίες) για το Ζήτημα των Εικόνων» (2) Η Εικονομαχία ήταν μια πνευματική κίνηση, μια κίνηση των ανθρώπων των γραμμάτων, η οποία κατέληξε σε οξεία (έντονη) διαμάχη. Η κίνηση αυτή έθετε το ερώτημα εάν πρέπει να λατρεύουν οι χριστιανοί τις εικόνες στην εκκλησία ή όχι. Οι πιστοί χωρίστηκαν Ασημίνα Μαυροειδή 17 www.assimimavro.gr

18 «Η Μεταβατική Εποχή (μια εποχή που αλλάζει): Οι Έριδες (οι διαφωνίες) για το Ζήτημα των Εικόνων» (3) σε Εικονομάχους και σε Εικονολάτρες. Οι Εικονομάχοι πίστευαν πως δεν πρέπει οι πιστοί να λατρεύουν τις εικόνες, ενώ οι Εικονολάτρες πίστευαν πως πρέπει. Ασημίνα Μαυροειδή 18 www.assimimavro.gr

19 «Η Μεταβατική Εποχή (μια εποχή που αλλάζει): Οι Έριδες (οι διαφωνίες) για το Ζήτημα των Εικόνων» (4) Αίτια της Εικονομαχίας Τα αίτια που οι εικονομάχοι ήταν ενάντια στις εικόνες ήταν τα εξής: 1) Είχαν επηρεαστεί από τις ανεικονικές αντιλήψεις της θρησκείας των Ιουδαίων ( των Εβραίων ) και των Ισλαμιστών Ασημίνα Μαυροειδή 19 www.assimimavro.gr

20 «Η Μεταβατική Εποχή (μια εποχή που αλλάζει): Οι Έριδες (οι διαφωνίες) για το Ζήτημα των Εικόνων» (5) ( αυτών που πίστευαν στον Μωάμεθ ). Αυτοί πίστευαν πως «το θείο» δεν μπορεί να αποδοθεί με ανθρώπινες μορφές. Γι’ αυτό απέρριπταν, καταδίκαζαν τη λατρεία των εικόνων ως ειδωλολατρική εκδήλωση, δηλαδή ως εκδήλωση αυτών που πίστευαν στα είδωλα, στα αντικείμενα. 2) Άλλο αίτιο Ασημίνα Μαυροειδή 20 www.assimimavro.gr

21 «Η Μεταβατική Εποχή (μια εποχή που αλλάζει): Οι Έριδες (οι διαφωνίες) για το Ζήτημα των Εικόνων» (6) που οι εικονομάχοι μάχονταν τις εικόνες ήταν οι δεισιδαιμονίες (η πίστη σε δαίμονες και κακά πνεύματα) και οι υπερβολές που υπήρχαν εκείνη την εποχή γύρω από τη λατρεία των εικόνων, γεγονός που έκανε του πιστούς να μην τις θέλουν. Ασημίνα Μαυροειδή 21 www.assimimavro.gr

22 ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ: ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΝΟΙΑΣ – ΑΙΤΙΑ (1) Ασημίνα Μαυροειδή 22 www.assimimavro.gr Αιτία αιτία είναι αυτό που ΓΕΓΟΝΟΣ προκαλεί το γεγονός είναι πριν το γεγονός βοηθά το γεγονός να συμβεί ΑΙΤΙΑ ΠΡΙΝ

23 ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ: ΑΙΤΙΟ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΝΟΙΑΣ – ΑΙΤΙΑ (2) Ασημίνα Μαυροειδή 23 www.assimimavro.gr Αιτία Η αιτία του γεγονότος είναι ότι + ονοματική φράση + ρηματική φράση όνομα ( από ονοματοποίηση της ενέργειας ) Τα αίτια της εικονομαχίας ήταν ότι ο Θεός δεν ζωγραφίζεται. Τα αίτια της εικονομαχίας ήταν η πίστη ότι το Θείο δεν αποδίδεται σε εικόνα.

24 ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ: ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ Ασημίνα Μαυροειδή 24 www.assimimavro.gr Για τι πράγμα μας μιλάει το κείμενο αυτό; Ποιά είναι τα κύρια γεγονότα που συνέβησαν Τι είναι σημαντικό να συγκρατήσουμε από το κείμενο αυτό;

25 ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ: ΑΞΟΝΑΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ Ασημίνα Μαυροειδή 25 www.assimimavro.gr 0700800500600300400100200 100 Γέννηση του Χριστού Γέννηση του Χριστού μΧ πΧ Ρωμαϊκοί Χρόνοι Βυζαντινοί Χρόνοι

26 Ασημίνα Μαυροειδή 26 www.assimimavro.gr Πρόταση Ειδικής Μεθοδολογικής Προσέγγισης των Αρχαίων Ελληνικών Γυμνασίου (μτφρ) ΑΣΗΜΙΝΑ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ - ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΦΥΛΑ

27 Πρόταση Πρόταση Ειδικής Προσέγγισης των Αρχαίων Ελληνικών Γυμνασίου (μτφρ) (1)  επεξήγηση με απλό, βιωματικό τρόπο του έπους ως ποιητικό έργο  ειδική γραφή κειμένου (απόδοση μετάφρασης)  κείμενο με απλά συντακτικά – λεξιλογικά σχήματα  σύζευξη με προηγούμενες πληροφορίες  χωρο - χρονική τοποθέτηση  επεξήγηση λεξιλογίου (οπτικά – ακουστικά) ως στρατηγική κατανόησης κειμένου Ασημίνα Μαυροειδή 27 www.assimimavro.gr

28 Πρόταση Πρόταση Ειδικής Προσέγγισης των Αρχαίων Ελληνικών Γυμνασίου (μτφρ) (2)  μνημονικές τεχνικές – διαγράμματα ανάκλησης  κύριων Ονομάτων  βασικών γεγονότων  οργάνωση των παρατηρήσεων σε κατηγορίες  πολιτισμικές  ερμηνευτικές  τεχνικές Ασημίνα Μαυροειδή 28 www.assimimavro.gr

29 Παράδειγμα «Ιλιάδα: Ομηρικά Έπη» Β’ Γυμνασίου ΑΣΗΜΙΝΑ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΦΥΛΑ Ασημίνα Μαυροειδή 29 www.assimimavro.gr

30 Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ενότητα Ζ 369 – 529 Εισαγωγή (Α. Μαυροειδή – Κ. Σταφυλά) Ο Τρωικός πόλεμος συνεχίζεται. Στην προηγούμενη ενότητα ο Έκτορας συναντήθηκε με τη μητέρα του, την Εκάβη. Σ’αυτήν, θα συναντηθεί με την γυναίκα του την Ανδρομάχη και τον γιό του. Για να καταλάβουμε τη σκηνή, πρέπει να φαντασθούμε ότι ο Έκτορας και η Ανδρομάχη συναντιούνται στα τείχη της πόλης της Τροίας. … Ασημίνα Μαυροειδή 30 www.assimimavro.gr

31 Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ενότητα Ζ 369 – 529 Κείμενο (Α. Μαυροειδή – Κ. Σταφυλά) (1) Ασημίνα Μαυροειδή 31 www.assimimavro.gr Ο Έκτορας αναζητά την Ανδρομάχη Ο Έκτορας πήγε στο παλάτι του. Εκεί αναζήτησε τη γυναίκα του, την Ανδρομάχη, αλλά δεν τη βρήκε. Η πιο έμπιστη υπηρέτρια του είπε ότι η γυναίκα του είχε τρέξει ανήσυχη στα τείχη, μόλις έμαθε ότι οι Αχαιοί

32 Ασημίνα Μαυροειδή 32 www.assimimavro.gr Ο Έκτορας συναντά την Ανδρομάχη νικούσαν τους Τρώες στη μάχη. Τότε, ο Έκτορας, αναζητώντας τη γυναίκα του, έφτασε μέχρι την πύλη των τειχών, όπου και βρήκε την Ανδρομάχη. Εκεί, είδε το γιο του στην αγκαλιά της υπηρέτριας που τον πρόσεχε. … Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ενότητα Ζ 369 – 529 Κείμενο (Α. Μαυροειδή – Κ. Σταφυλά) (2)

33 Ασημίνα Μαυροειδή 33 www.assimimavro.gr Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ενότητα Ζ 369 – 529 Λεξιλόγιο (Α. Μαυροειδή – Κ. Σταφυλά) Λέξεις που πρέπει να συγκρατήσω από αυτήν την ενότητα… αναζητώ = ψάχνω επίμονα να βρω κάτι ή κάποιον έμπιστος = αυτός που είναι άξιος να τον εμπιστευθεί κάποιος ορφανός = αυτός που έχει χάσει τον έναν ή και τους δύο γονείς χήρα = η γυναίκα της οποίας ο σύζυγος έχει πεθάνει αξίωμα = η υψηλή θέση σε ιεραρχία π.χ. το δικαστικό αξίωμα

34 Ασημίνα Μαυροειδή 34 www.assimimavro.gr Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ενότητα Ζ 369 – 529 Διάγραμμα Ανάκλησης Προσώπων (Α. Μαυροειδή – Κ. Σταφυλά) Πρόσωπα που πρέπει να θυμάμαι από αυτήν την ενότητα… Σ ΚΑΜΑΝΔΡΙΟΣ Ή Α ΣΤΥΑΝΑΚΤΑΣ Γιος του Έκτορα. Ε ΚΤΟΡΑΣ Γιος του Πρίαμου, του βασιλιά της Τροίας, και της Εκάβης. Π ΑΡΗΣ Ή Α ΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Γιος του Πρίαμου και της Εκάβης. Α ΝΔΡΟΜΑΧΗ Σύζυγος του Έκτορα.

35 Ασημίνα Μαυροειδή 35 www.assimimavro.gr Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ενότητα Ζ 369 – 529 Παρατηρήσεις (Α. Μαυροειδή – Κ. Σταφυλά) (1) Παρατηρήσεις που αφορούν την προσωπικότητα, τους χαρακτήρες και τη συμπεριφορά των ηρώων που πρέπει να θυμάμαι… Ε ΚΤΟΡΑΣ O Έκτορας είναι ψύχραιμος γιατί χρησιμοποιεί τη λογική για να ηρεμήσει την απελπισμένη γυναίκα του.. Εμείς οι σημερινοί αναγνώστες ή ακροατές χαρακτηρίζουμε τον Έκτορα από τα λόγια του και τις πράξεις του.

36 Ασημίνα Μαυροειδή 36 www.assimimavro.gr Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα – Ομηρικά Έπη: Ενότητα Ζ 369 – 529 Παρατηρήσεις (Α. Μαυροειδή – Κ. Σταφυλά)(2) Είναι αφοσιωμένος και τρυφερός, ως σύζυγος, γιατί λέει ότι προτιμά να πεθάνει, παρά να πιάσουν οι αντίπαλοι τη γυναίκα του αιχμάλωτη.. Οι βασικοί χαρακτηρισμοί του Έκτορα ψύχραιμος τρυφερός, στοργικός ανδρείος πολεμιστής σταθερός στις ιδέες του και στις αξίες του αισιόδοξος καλός συμπαραστάτης και σύμβουλος

37 Ασημίνα Μαυροειδή 37 www.assimimavro.gr Πρόταση Ειδικής Μεθοδολογικής Προσέγγισης των Σχολικών Γλωσσικών Μαθημάτων

38 Πρόταση Πρόταση Ειδικής Προσέγγισης των Κειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας Γυμνασίου  ειδική γραφή κειμένων  χορήγηση στρατηγικών κατανόησης (δομή λεξιλογίου)  ακρίβεια και σαφήνεια στην επεξήγηση  οργάνωση των κειμενικών πληροφοριών και ένταξη τους σε μεγαλύτερα γνωστικά σχήματα (θεματικές ενότητες)  το κείμενο αφορμή για παραγωγή προφορικού λόγου  το κείμενο αφορμή για παραγωγή γραπτού λόγου (υποστηρικτική μέθοδος) Ασημίνα Μαυροειδή 38 www.assimimavro.gr

39 Παράδειγμα Θεματική Ενότητα Α’ Γυμνασίου «Ο κόσμος της Φύσης» Ασημίνα Μαυροειδή 39 www.assimimavro.gr

40 Οι σημερινοί άνθρωποι καταναλώνουν πολλούς από τους φυσικούς πόρους τόσο γρήγορα, που η φύση δεν προλαβαίνει να τους ξαναδημιουργήσει. Πώς θα ζήσουν οι επόμενες γενιές ανθρώπων αν εξαντληθούν αυτοί οι φυσικοί πόροι; Η στάση των ανθρώπων απέναντι στους φυσικούς πόρους ή Πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι απέναντι στους φυσικούς πόρους Κείμενο: Ανανεώσιμοι φυσικοί και ενεργειακοί πόροι (1) Ασημίνα Μαυροειδή 40 www.assimimavro.gr

41 Κείμενο: Ανανεώσιμοι φυσικοί και ενεργειακοί πόροι (2) Επιπλέον, όπως χρησιμοποιούμε αυτούς τους φυσικούς πόρους, ρυπαίνουμε το περιβάλλον. Πώς θα ζήσουμε εμείς καλά και οι επόμενες γενιές καλύτερα, αν καταστρέψουμε το φυσικό μας περιβάλλον; … Συνέπειες της στάσης αυ τής Ασημίνα Μαυροειδή 41 www.assimimavro.gr

42 Ερωτήσεις κατανόησης κειμένου 1. Ποιά είναι η στάση των σημερινών ανθρώπων απέναντι στους φυσικούς πόρους; 2. Ποιές είναι οι συνέπειες της στάσης αυτής; 3. Ποιά στάση απέναντι στο φυσικό περιβάλλον κρατούσαν οι άνθρωποι τα περασμένα χρόνια; 4. Ποιές αλλαγές έφερε η βιομηχανική επανάσταση στη ζωή των ανθρώπων; 5. Όμως, τι επιφέρει ( φέρνει σαν αποτέλεσμα ) η μαζική παραγωγή προϊόντων; ( να παραμείνει έτσι η παραπάνω έκφραση ) Ασημίνα Μαυροειδή 42 www.assimimavro.gr

43 ενεργειακός = αυτός που δίνει ενέργεια. ενέργεια = η δύναμη που παίρνουμε από τη φύση ή από κάτι που φτιάχνουμε, η οποία μας επιτρέπει να κάνουμε πολλά πράγματα. π.χ. ηλιακή ενέργεια, ηλεκτρική ενέργεια. φυσικός = αυτός που έχει σχέση με τη φύση. πόρος = πηγή. Φυσικοί ενεργειακοί πόροι = οι πηγές της φύσης που δίνουν ενέργεια ή προϊόντα. π.χ. το ξύλο, το νερό, το πετρέλαιο κτλ. Λεξιλόγιο κειμένου (1) Ασημίνα Μαυροειδή 43 www.assimimavro.gr

44 καταναλώνω = χρησιμοποιώ, ξοδεύω. εξαντλούμαι = κουράζομαι, παύω να υπάρχω. ρυπαίνω = μολύνω. ανανεώνω = ξαναδημιουργώ. ανανεώνομαι = ξαναδημιουργούμαι, ξαναγίνομαι. μη ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι = οι πόροι στη φύση που, αν εξαντληθούν δεν μπορούν εύκολα να ανανεωθούν. Λεξιλόγιο κειμένου (2) Ασημίνα Μαυροειδή 44 www.assimimavro.gr

45 Θέμα Έκθεσης: «Μια εκδρομή στη φύση που θα σας μείνει αξέχαστη»  Έχεις κάνει πολλές εκδρομές στη φύση;  Έχεις ταξιδέψει περισσότερο στη θάλασσα ή στο βουνό;  Με ποιους έχεις κάνει αυτές τις εκδρομές;  Ποιά από αυτές θα σου μείνει αξέχαστη;  Πότε και με ποιούς αποφασίσατε να κάνετε αυτή την εκδρομή στη φύση;  Πού επιλέξατε να πάτε; Ασημίνα Μαυροειδή 45 www.assimimavro.gr Παραγωγή Γραπτού Λόγου (1)

46  Με ποιό μεταφορικό μέσο πήγατε και ποιά διαδρομή ακολουθήσατε;  Πώς ήταν η εκδρομή;  Περιγράψτε το τοπίο της φύσης, που είδατε, μόλις φτάσατε  παραλία, ακρογιαλιά  βουνά  δάσος, δέντρα ( είδη δέντρων ), θάμνοι, λουλούδια  φαράγγια, κοιλάδες, λιβάδια  λίμνες, ποτάμια Ασημίνα Μαυροειδή 46 www.assimimavro.gr Παραγωγή Γραπτού Λόγου (2)

47 Ασημίνα Μαυροειδή 47 www.assimimavro.gr Παραγωγή Γραπτού Λόγου (3)  Ποιές δραστηριότητες είχατε στην εκδρομή αυτή;  Υπάρχει κάποιο περιστατικό που θα σας μείνει αξέχαστο;  Τι ένιωσες όταν φεύγατε από εκεί;  Ποιες σκέψεις έκανες για τις εκδρομές στη φύση.  αναζωογονούν τον άνθρωπο  τον ψυχαγωγούν  τον δυναμώνουν ψυχικά  τον εμπλουτίζουν με εμπειρίες

48 Ασημίνα Μαυροειδή 48 www.assimimavro.gr Πρόταση Τροποποίησης Διδακτέας Ύλης σε Μαθητές με Ε.Ε.Α του Ειδικού Γυμνασίου

49 Πρόταση Πρόταση Τροποποίησης Διδακτέας Ύλης του Ειδικού Γυμνασίου  αναγνωστική κατανόηση – απόδοση διάφορων πραγματολογικών κειμένων από το ευρύτερο φυσικο – κοινωνικό περιβάλλον, σε ποικίλες θεματικές ενότητες Ασημίνα Μαυροειδή 49 www.assimimavro.gr

50 Παράδειγμα Παράδειγμα Αποσπάσματα από το βιβλίο «Πραγματολογικά Κείμενα» Α. Μαυροειδή Ασημίνα Μαυροειδή 50 www.assimimavro.gr

51 Πραγματολογικά Κείμενα Πραγματολογικά Κείμενα Θεματική: Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (1) Τα πολύ – πολύ παλιά χρόνια ο άνθρωπος ανακάλυψε τον τροχό (την ρόδα). Έκοψε ένα στρογγυλό κομμάτι από τον κορμό ενός δέντρου και αργότερα του έβαλε και ακτίνες. Με τους τροχούς μπόρεσε να φτιάξει κάρα, άμαξες και αυτοκίνητα. Ασημίνα Μαυροειδή 51 www.assimimavro.gr

52 Πραγματολογικά Κείμενα Πραγματολογικά Κείμενα Θεματική: Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (2) Με αυτά κατάφερε να ταξιδεύει, να μετακινείται να πηγαίνει από το ένα μέρος στο άλλο, όσο μακριά κι αν ήταν. Σιγά – σιγά, αφού πέρασαν κι άλλα πολλά χρόνια, ο άνθρωπος κατασκεύασε λεωφορεία, φορτηγά, τρένα, πλοία, αεροπλάνα. Ασημίνα Μαυροειδή 52 www.assimimavro.gr

53 Πραγματολογικά Κείμενα Πραγματολογικά Κείμενα Θεματική: Η Πόλη μας (1) Στην πόλη μας, εκτός από δρόμους, καταστήματα πολυκατοικίες και μνημεία, υπάρχουν διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, δηλ υπηρεσίες που ανήκουν στο κράτος. Αυτές υπάρχουν για να μπορέσουν οι άνθρωποι να ζήσουν καλύτερα. Ασημίνα Μαυροειδή 53 www.assimimavro.gr

54 Πραγματολογικά Κείμενα Πραγματολογικά Κείμενα Θεματική: Η Πόλη μας (2) Τέτοιες είναι η Εφορία, η Νομαρχία και τα Ασφαλιστικά Ταμεία Ασημίνα Μαυροειδή 54 www.assimimavro.gr

55 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

56 Συμπεράσματα Η προσαρμογή της διδακτέας ύλης στην γνωστική συμπεριφορά των ΑμΕΕΑ είναι επιταγή και όχι πολυτέλεια Ασημίνα Μαυροειδή 56 www.assimimavro.gr


Κατέβασμα ppt "Πρόταση Πρόταση Ειδικής Μεθοδολογικής Προσέγγισης των Σχολικών Γλωσσικών Μαθημάτων σε άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Γενικού και Ειδικού Γυμνασίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google