Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το χρώμα στον υπολογιστή Ι. Ψαραύτης, ΕΠΑΛ ΤΗΝΟΥ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το χρώμα στον υπολογιστή Ι. Ψαραύτης, ΕΠΑΛ ΤΗΝΟΥ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 το χρώμα στον υπολογιστή Ι. Ψαραύτης, ΕΠΑΛ ΤΗΝΟΥ

2 Το χρώμα στο RGB RGB: στηρίζεται στις ακτινοβολίες του φωτός και αποκαλείται προσθετική μέθοδος. Τρία κανάλια χρώματος (Red, Green, Blue): Βασικά χρώματα. Η απόδοση των χρωμάτων πραγματοποιείται με την ανάμειξη ακτινοβολίας φωτός. Ίση ανάμειξη των βασικών χρωμάτων RGB δίνει το λευκό. το μαύρο δεν θεωρείται χρώμα αλλά απουσία φωτός.

3 Το χρώμα στο RGB Τρία κανάλια χρώματος (Red, Green, Blue). Βασικά χρώματα. Το κάθε κανάλι παίρνει τιμές από 0 μέχρι 255. Η τιμή 0 σημαίνει καθόλου χρώμα ενώ η μέγιστη τιμή είναι 255. Αν τα τρία κανάλια χρώματος πάρουν τη μέγιστη τιμή (255,255,255) τότε παράγεται το λευκό χρώμα. Αντίθετα αν τα κανάλια είναι σε τιμή 0, τότε δεν έχουμε καθόλου χρώμα, δηλαδή το σημείο της οθόνης παραμένει μαύρο. 0,0,0

4 Το χρώμα στο RGB 0,0,0

5 255,0,0 0,255,0 0,0,255 0,255, ,0, ,255,0 255,255,255 Το χρώμα στο RGB

6 ΚόκκινοΠράσινοΜπλεΧρώμα 255 Λευκό 255 0Κίτρινο Magenta- Βαθύ κόκκινο Κυανό Κόκκινο Πράσινο Μπλε 000Μαύρο

7 Χρώμα RGBΑ Μαζί με τα τρία κανάλια χρώματος (red, green, blue) υπάρχει και ακόμα ένα κανάλι που εκφράζει την αδιαφάνεια (alpha). 208,58,19, ,58,19, bits

8 Το χρώμα στο CMYK Πρότυπο χρώματος για εκτυπώσεις. Τρία βασικά χρώματα (cyan, magenta, yellow) και το μαύρο. Το κάθε χρώμα παίρνει τιμές από 0 έως ,0,0

9 Το χρώμα στο CMYK 0,0,0 Στις χρωστικές ουσίες, τις μπογιές, η απόδοση των χρωμάτων πραγματοποιείται με την απορρόφηση ορισμένων δεσμών φωτός και την αντανάκλαση άλλων. Αφαιρετική μέθοδος 4 κανάλια χρώματος C, M, Y, K

10 Ευαισθησία της ανθρώπινης όρασης Ο οφθαλμός του ανθρώπου αποτελείται από φωτοαισθητήρες (οπτικά αισθητήρια κύτταρα που είναι ευαίσθητα στο φως). Υπάρχουν: ραβδία που ειδικεύονται στην αντίληψη του φωτεινού και του σκοτεινού κωνία που ειδικεύονται στην αντίληψη της απόχρωσης.

11 Δεν προκαλούν όλα τα χρώματα την ίδια αντίδραση Π.χ. η όραση μας είναι πιο ευαίσθητη στο κόκκινο και κίτρινο χρώμα. Ευαισθησία της ανθρώπινης όρασης Θερμά και ψυχρά χρώματα

12 παράμετροι χρώματος Για την αναπαράσταση των χρωμάτων ορίζονται: η απόχρωση (Hue). Ο κορεσμός (Saturation). Και η σκίαση (Lightness) ή φωτεινότητα Brightness. Αξία (Value).

13 παράμετροι χρώματος Απόχρωση (hue) Αναφέρεται απλά στο χρώμα, στην πιο απλή του μορφή. Με την προσθήκη ίδιου χρώματος αυξάνουμε την ένταση (intensity) του χρώματος.

14 Βαθμοί Απόχρωσης Χρώμα Βαθμοί Κόκκινο 0ο0ο Κίτρινο60 ο Πράσινο120 ο Κυανό180 ο Μπλε240 ο Magenta - Βαθύ κόκκινο 300 o

15 παράμετροι χρώματος 0,0,0 κορεσμός (Saturation) Είναι η ένταση του χρώματος. H ποσότητα καθαρού χρώματος (pure color) που περιέχεται σε ένα αντικείμενο. Ποσοστό 100% κορεσμού αντιστοιχεί στο καθαρό χρώμα. Ποσοστό 0% αντιστοιχεί σε άσπρο, μαύρο ή γκρι χρώμα ανάλογα με την απόχρωση (hue).

16 παράμετροι χρώματος φωτεινότητα (Brightness) Αντιστοιχεί στο ποσοστό ανάμειξης του μαύρου με το χρώμα. Είναι η οπτική αντίληψη ότι μία περιοχή ή αντικείμενο εκπέμπει περισσότερο ή λιγότερο φως από τον περίγυρο της. 0,0,0

17 παράμετροι χρώματος Σκίαση (Lightness) αντιστοιχεί στο ποσοστό ανάμειξης του λευκού με το χρώμα. Υποδηλώνει πόσο μαύρο ή λευκό είναι ένα αντικείμενο. Έχει άμεση σχέση με την αντανάκλαση του φωτός στο αντικείμενο (μαύρο με λιγότερο από 30 % του προσπίπτοντος φως, λευκό με περισσότερο από 80%). 0,0,0

18 παράμετροι χρώματος 0,0,0 παράμετρος %χρώμα σκίαση (Lightness) 100λευκό 0μαύρο 50pure color φωτεινότητας (Brightness) 0λευκό 50pure color 100μαύρο

19 παράμετροι χρώματος 0,0,0 Αξία (Value), δηλαδή ένταση της λαμπρότητας του χρώματος, με τιμές από 0-100%

20 Το χρώμα σε HSL και HSB 0,0,0 HSB (Hue, Saturation, Brightness) HSL (Hue, Saturation, Lightness)

21 Το χρώμα σε HSL και HSB Καθορίσουμε την απόχρωση (hue) με γωνιακούς όρους (από 0 έως 360 μοίρες) τις παραμέτρους κορεσμού (Saturation), φωτεινότητας (Brightness) ή σκίασης (Lightness) ως ποσοστά %

22 Το χρώμα σε HSL και HSB

23 Χρωματικό μοντέλο HSV Αναλύει το χρώμα σε τρεις παραμέτρους: Απόχρωση (Ηue), δηλαδή θέση στον χρωματικό κύκλο (τιμες απο 0-360). Κορεσμός (Saturation), δηλαδή ένταση του χρώματος, με τιμές από 0-100%. Αξία (Value), δηλαδή ένταση της λαμπρότητας του χρώματος, με τιμές από 0-100%.

24 Χρωματικό μοντέλο HSV 3,564,000 διαφορετικά χρώματα 101 διαβαθμίσεις του γκρι.

25 Το χρώμα σε HSL και HSB B=V

26 Grayscale Μια εικόνα στο μοντέλο αυτό έχει ένα μόνο κανάλι το οποίο εκφράζει την ένταση της σκίασης του μαύρου και παίρνει τιμές από 0 ως 255 (0=μαύρο, 255=άσπρο).

27 Grayscale vs Black&White 0,0,0 Grayscale Black & White

28 Τροχός χρωμάτων (Color Wheel)

29


Κατέβασμα ppt "Το χρώμα στον υπολογιστή Ι. Ψαραύτης, ΕΠΑΛ ΤΗΝΟΥ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google