Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδασκαλια σε 3 μαθηματα απο τον φυσικο, δεληβορια χρηστο του 2 ου γενικου λυκειου αιγιου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδασκαλια σε 3 μαθηματα απο τον φυσικο, δεληβορια χρηστο του 2 ου γενικου λυκειου αιγιου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδασκαλια σε 3 μαθηματα απο τον φυσικο, δεληβορια χρηστο του 2 ου γενικου λυκειου αιγιου

2 Wilhelm Conrad R Ö entgenWilhelm Conrad R Ö entgen

3 Καθοδικοί σωλήνες

4 Και άλλοι καθοδικοί σωλήνες

5 Η τυχαία ανακάλυψη  Τα πειράματα του  Η μεγάλη παρατήρηση :

6  Ο ερευνητής παρατήρησε ένα ανεξήγητο φαινόμενο, που οφειλόταν σε μια άγνωστη (X), - μέχρι τότε,- ακτινοβολία. :  Ένα χαρτί καλυμμένο με φθορίζον υλικό έλαμπε όση ώρα λειτουργούσε ο καθοδικός σωλήνας, ακόμα και όταν το χαρτί αυτό μεταφερόταν σε διπλανή αίθουσα.

7 Το χέρι Λέγεται οτι αυτη η πρώτη ακτινογραφία ειναι το χερι της γυναίκας, του Wilhelm Conrad R Ö entgen Wilhelm Conrad R Ö entgen

8 Και ήταν μόνο η αρχή :  Ιατρική : Διάγνωση Θεραπεία  Κρυσταλλογραφία  Βιομηχανία  Αστροφυσική  Αρχαιολογία

9

10 Χαμογελάστε, παρακαλώ ! Η π ρώτη ε π οχή

11 Τι δείχνουν αυτές οι εικόνες ;

12 Η μετά ( την ανακάλυψη ) ζωή του W. Röntgen Για την σπουδαία ανακαλυψη του τιμήθηκε με πολλα βραβεία αλλα κυρίως το :  1 ο βραβείο Nobel Φυσικής το Πεθανε το 1923 απο καρκίνωμα του εντέρου που προκλήθηκε απο την υπερβολική εκθεσή του στις ακτίνες που ο ιδιος ανακάλυψε η εννοια Ακτινοπροστασία ηταν αγνωστη τότε.

13 Η Φυσική των ακτίνων Χ ΠΠώς δημιουργούνται

14 Τι είναι τελικά οι ακτίνες Χ ; Προκαλούν :  α. Φθορισμό.  β. Αλλοίωση φωτογραφικής πλάκας.  γ. Μετατροπή του αέρα σε σώμα ηλεκτρικά αγώγιμο.

15 Ποιός μπορεί να προκαλεί αυτά τα φαινόμενα ; I. Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία όπως οι υπεριώδεις ακτίνες. II. Δέσμη κινουμένων σωματιδίων με ηλεκτρικό φορτίο, όπως οι καθοδικές ακτίνες.

16 Ομως :  Οι ακτίνες Χ δεν εκτρέπονται από μαγνητικό πεδίο και το δεδομένο αυτό οδηγεί στην απόρριψη της άποψης για δέσμη κινουμένων σωματιδίων με ηλεκτρικό φορτίο.  Αρα πρόκειται,- μάλλον -, για ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία άγνωστης προέλευσης και ταυτότητας.

17 Η λυχνία :  Η κάθοδος και η άνοδος :

18 Η κάθοδος και η άνοδος :

19 ή

20 Πώς παράγονται : Οι ακτίνες Χ παράγονται όταν ηλεκτρόνια μεγάλης κινητικής ενέργειας προσπίπτουν πάνω σε μεταλλικό στόχο.

21 Η ενεργειακή σπατάλη  Μόνο το 1% της ενέργειας των ηλεκτρονίων γίνεται ακτινοβολία Χ.  Το υπόλοιπο γίνεται θερμότητα.

22 Η αποκάλυψη : Οι ακτίνες Χ είναι ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία με συχνότητα πολύ μεγαλύτερη από τη συχνότητα των ορατών ακτινοβολιών.

23 Το φάσμα γύρω απο τίς Χ

24 Το σύνθετο φάσμα τών ακτίνων Χ

25 Το ενιαίο φάσμα Των Ακτίνων-Χ αποτελείται απο δυο διαφορετικά φάσματα.

26 Ή και ανάποδα: Τα δύο φασματα ενωνονται για να δημιουργήσουν το ενιαιο φασμα των Ακτίνων –Χ.

27 Η αιτία της συνθετότητας  Α. Συνεχές φάσμα.  Β. Γραμμικό φάσμα. Η συνθετότητα αυτή οδηγεί τη σκέψη στο ότι υπάρχουν δύο μηχανισμοί παραγωγής φωτονίων.

28 Περιπέτειες ηλεκτρονίων.  Πρώτη φάση της περιπέτειας :  Η κίνηση του ηλεκτρονίου προς την άνοδο.

29 Η διατήρηση της ενέργειας :  Εάν η διαφορά δυναμικού μεταξύ ανόδου και καθόδου είναι V ΑΚ η ενέργεια που μεταβιβάζεται στο ηλεκτρόνιο είναι q e (V K -V A ) ή ίση με |q e |V AK (1)  Κ Κ + |q ε |V ΑΚ = Κ αν (2), ή τελικά  |q e |V AK = Κ αν (3)

30  Το φρενάρισμα (breemstahlung) και το ένα μαιευτήριο φωτονίων.  Το ηλεκτρόνιο τη στιγμή που φθάνει στην κάθοδο « φρενάρει ». Αυτό, στη γλώσσα της φυσικής, σημαίνει ότι επιβραδύνεται και αρα το ηλεκτρόνιο εκπέμπει ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και ειδικότερα ένα φωτόνιο που η ενέργεια του ειναι : Δ E= Ε μ - Ε π =h*f Δεύτερη φάση :

31 Η διατήρηση της ενέργειας : Κ αν = hf + K τελ ή |q e |V AK = hf + K τελ Το συνεχές φάσμα : Το « φρενάρισμα » των ηλεκτρονίων δημιουργεί φάσμα συχνοτήτων συνεχές με μέγιστη συχνότητα f max =|q e |V AK /h Παντως εγω δεν καταλαβαίνω τί π οτα !!

32 Μαιευτήριο δεύτερο : Το γραμμικό φάσμα.  Γεννήσεις φωτονίων με αποδιεγέρσεις ηλεκτρονίων της ανόδου.  Η δεύτερη διεργασία που ονομάζεται ακτινοβολία « θεμελιώδους στάθμης ».

33 Να θυμηθούμε λίγο πρότυπο Bohr:  Τα ηλεκτρόνια ενός ατόμου περιστρέφονται σε καθορισμένες τροχιές γύρω από τον πυρήνα.  Σε κάθε τροχιά αντιστοιχεί και μια διαφορετική τιμή ενέργειας.  Η χαμηλότερη ενεργειακή κατάσταση ενός ατόμου ονομάζεται Κ στάθμη ή θεμελιώδης. 

34 Η δημιουργία του γραμμικού φάσματος.  Το ταχέως κινούμενο ηλεκτρόνιο πέφτει πάνω στο άτομο του βολφραμίου.  Μπορεί λόγω της κρούσης να του δώσει την απαραίτητη ενέργεια, έτσι ώστε να εκδιώξει ένα Κ - ηλεκτρόνιο από τη θεμελιώδη ενεργειακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

35 Το ατομο του Βολφραμίου

36 Δημιουργία Γραμμικου Φάσματος Χαρακτηριστικές Ακτινοβολίες

37 Απλοποιημενο διαγραμμα ενεργειακων σταθμων του Βολφραμιου. ( Αναλογο αυτου που εχει το σχολικο για το Υδρογονο ). !!!!

38 Bremsstrahlung = Γερμανική λεξη που σημαινει ακτινοβολία πέδησης

39 Τυπική κατανομή φάσματος ακτίνων Χ

40 Η Δημιουργία : Τότε ένα ηλεκτρόνιο προερχόμενο από υψηλότερη ενεργειακή στάθμη μπορεί να πέσει στη θεμελιώδη, ακτινοβολώντας ακτίνες Χ. Με αυτή τη διεργασία παράγονται φωτόνια υψηλότερης ενέργειας απ ' ότι με το φαινόμενο της ακτινοβολίας « φρεναρίσματος »

41 Το γραμμικό Φάσμα :  Επειδή οι επιτρεπόμενες τιμές της ενέργειας του ατόμου από το οποίο είναι φτιαγμένος ο μεταλλικός στόχος είναι συγκεκριμένες, οι συχνότητες των φωτονίων που θα εκπέμπονται θα είναι καθορισμένες. ( Γραμμικό φάσμα ).

42 Οι γραμμές :  L K = K A  M K = K B  N K = K C  Αφαιρώντας τις αντίστοιχες ενέργειες βρίσκουμε την ενέργεια του εκπεμπόμενου φωτονίου: E n -E 1 =h*f του εκπεμπόμενου φωτονίου: E n -E 1 =h*f

43 Η σύνθεση : Παντως εγω σ ’ αγα π ω κι ας μην κατάλαβα τί π οτα α π ο τις Ακτινες - Χ !!

44 Τελικά :  Συμπέρασμα 1 ο.  Συμπέρασμα 2 ο.  Συμπέρασμα 3 ο.

45


Κατέβασμα ppt "Διδασκαλια σε 3 μαθηματα απο τον φυσικο, δεληβορια χρηστο του 2 ου γενικου λυκειου αιγιου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google