Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ : ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗ ΣΟΦΙΑ ΡΑΝΤΖΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ : ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗ ΣΟΦΙΑ ΡΑΝΤΖΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ : ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗ ΣΟΦΙΑ ΡΑΝΤΖΑ

2 Αθήνα 28 Ιουλίου του 432 π.Χ. Σήμερα είναι η μέρα που ξεκινά ο εορτασμός των Μεγάλων Παναθηναίων, της πιο λαμπρής γιορτής των Αθηναίων προς τιμή της θεάς Αθηνάς, η οποία είναι η προστάτιδα της Αθήνας. Τα Μεγάλα Παναθήναια γιορτάζονται κάθε τέσσερα χρόνια. Τα Μεγάλα Παναθήναια ήταν η πιο λαμπρή γιορτή των Αθηναίων.

3  Η εορτή των Παναθηναίων τελούνταν κατά τη διάρκεια του μήνα Εκατομβαιώνος, πρώτου μήνα του αθηναϊκού ημερολογίου(μέσα Ιουλίου- μέσα Αυγούστου.  Τα Μεγάλα Παναθήναια ήταν η καλύτερη ευκαιρία για τη πόλη της Αθήνας να επιδείξει το μεγαλείο της. Όλοι οι κάτοικοι της πόλης αναλάμβαναν διακριτούς ρόλους.

4 Επικρατεί αναστάτωση και ενθουσιασμός και όλοι κάνουν τις απαραίτητες ετοιμασίες που χρειάζονται. Ο καθένας έχει και από έναν ρόλο. Η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας, η Φαίδρα, είχε πρόθυμα αναλάβει να κρατήσει το πέπλο της θεάς Αθηνάς. Η μικρότερη κόρη, η Ιφιγένεια, με ενθουσιασμό πρόσμενε την ώρα που ως "κανηφόρος", θα κουβαλούσε στο κεφάλι της καλάθια γεμάτα προσφορές για τη θεά, μαζί με τις άλλες κοπέλες. Ο Καλλικράτης, ο μοναδικός γιος της οικογένειας, εξασκούνταν μαζί με τον πατέρα του στα αθλήματα, τα οποία περιλάμβαναν τα εξής αγωνίσματα: το στάδιο (αγώνα δρόμου), το πένταθλο (δίσκος, ακόντιο, άλμα, δρόμος, πάλη), την πάλη, την πυγμαχία και το παγκράτιο.

5 Η Αλκμήνη, η μητέρα μαζί με τις άλλες > δουλεύει στην ετοιμασία του πέπλου της θεάς Αθήνας. Τα κορίτσια ανυπομονούν να δουν τα καλλιστεία των αγοριών, ένα άθλημα ευανδρίας που ήταν αποκλειστικά αθηναϊκή ιδιαιτερότητα. Κάθε φυλή συμμετείχε με μια ομάδα απαρτιζόμενη από τους πιο εντυπωσιακούς της νέους. Το ύψος και η σωματική δύναμη, καθώς και η ομορφιά, έπαιζαν σημαντικό ρόλο. Η Φαίδρα δεν μπορεί να συγκρατήσει τον ενθουσιασμό της που θα έβλεπε από κοντά το πέπλο της θεάς Αθηνάς, το οποίο μάλιστα είχε υφάνει μαζί με τις υπόλοιπες «εργαστίναι» και η μητέρα της Αλκμήνη. Η Αλκμήνη είχε κρατήσει μυστικό από τις κόρες τις τι είδους χρώματα θα είχε το υφαντό. Έτσι η Φαίδρα έσπαγε το κεφάλι της να θυμηθεί μια φορά που είχε κρυφοκοιτάξει την ώρα που οι «εργαστίναι» ύφαιναν και σα να πρόσεξε ζωηρά χρώματα πάνω στις ζωγραφιές του πέπλου της θεάς, το κίτρινο, το μπλε…

6 Τα κορίτσια και η μητέρα φορούσαν και οι τρεις ένα μεγαλοπρεπή χιτώνα και ένα πέπλο σε ανοιχτή μορφή. Τα χρώματα του υφάσματος ήταν λευκά και πορφυρά, γιατί οι Αθηναίοι δεν προτιμούσαν τα έντονα χρώματα. Το μακιγιάζ ήταν εκθαμβωτικό, με φωτεινά χρώματα που τόνιζαν την αριστοκρατική καταγωγή τους. Επίσης, η κόμμωση τους ήταν πολύ επιβλητική. Η Φαίδρα έφτιαξε τα μαλλιά της μαζεμένα πίσω σε κόρυμβο στερεωμένο με χρυσές ταινίες. Η Ιφιγένεια έφτιαξε τα μαλλιά της πλεκτή αναδέσμη για να συγκρατεί τα μαλλιά ψηλά. Η Αλκμήνη, που είναι και σύζυγος και μητέρα, τύλιξε τα μαλλιά της με ύφασμα το σάκο ψηλά στο κεφάλι, για να αναδεικνύεται η αριστοκρατική ομορφιά της αλλά και η σεμνότητά της.

7 Τα κοσμήματα που φόρεσαν ήταν λαμπερά και τους έδιναν μια επιπλέον λάμψη. Τα περισσότερα κοσμήματα ήταν χρυσά, ενώ σε μερικά υπήρχαν και λίγες πινελιές από άλλα χρώματα. Ο Ευρύμανθος και ο Καλλικράτης, δηλαδή πατέρας και γιος, φόρεσαν λιτά ρούχα, γιατί θα έπρεπε να είναι άνετοι στα αθλήματα. Τα μαλλιά τους τα στήριξαν με ταινίες για περισσότερη άνεση.

8  Μετά από όλες αυτές τις ετοιμασίες και μετά από τόση ανυπομονησία έφτασε η μέρα εορτασμού των Μεγάλων Παναθηναίων.  Όλη η οικογένεια ξεκίνησε να πάει στη γιορτή. Μόλις έφτασαν, αντίκρυσαν χιλιάδες κόσμο να περιμένει να αρχίσει η γιορτή.  Όλη η οικογένεια ήταν χαρούμενη, ενθουσιασμένη και όλοι περίμεναν με ανυπομονησία να πάρουν τις θέσεις τους για να αρχίσει η γιορτή.  Η μεγάλη στιγμή έφτασε! Η γιορτή αρχίζει! Όλοι στις θέσεις τους!

9  Το πέπλο της θεάς Αθηνάς τοποθετήθηκε στο μεγάλο πλοίο που ήταν τοποθετημένο σε ρόδες, με πλήρωμα από ιερείς και ιέρειες με χρυσά και πολύχρωμα στεφάνια. Το πέπλο της θεάς είχε πάρει την μορφή ιστίου (πανί). Το άρμα-πλοίο συρόταν από το Δίπυλο ως το Ελευσίνιο. Σε εκείνο το σημείο το πέπλο κατέβηκε και η Φαίδρα μαζί με τις άλλες κοπέλες τον μετέφεραν στα χέρια ως το ιερό της Αθηνάς. Η Ιφιγένεια, μαζί με τις άλλες κοπέλες, κρατούσαν την υδρία και ακολουθούσαν την πομπή με περηφάνεια.

10  Στις πρώτες θέσεις της πομπής τοποθετούνταν τιμητικά και οι «εργαστίναι», οι εκατό υφάντρες του πέπλου.  Όταν έφτασαν στο ιερό της θεάς Αθηνάς, εναπόθεσαν το πέπλο μπροστά στο άγαλμα της θεάς (στον παλαιότερο ναό της).  Άλλωστε το θέμα των γλυπτών της ζωφόρου του Παρθενώνα ήταν η πομπή προς το ναό της θεάς Αθηνάς για την εναπόθεση του πέπλου.

11  Μετά άρχισαν οι μουσικοί και ραψωδικοί αγώνες.  Στην συνέχεια υπήρχαν οι αθλητικοί αγώνες και αγένειων νέων και αθλητικοί αγώνες ανδρών, στα οποία πατέρας και γιος βγήκαν νικητές. Το έπαθλο, ένας αμφορέας με λάδι και ελιές, σε μελανόμορφη μορφή.  Άλλες τελετές που έγιναν ήταν :  Ιππικά αγωνίσματα  Ομαδικά αγωνίσματα ανά φυλή  Λαμπαδηδρομία και πανυννυχίδα (ολονυχτία) πομπή και θυσία  Αγώνας αποβατών και λεμβοδρομία  Βραβεία και εορτασμοί. Όλα τα μέλη του οίκου του Ευρύμανθου συμμετείχαν στις τελετές και λάτρεψαν με δέος και κατάνυξη τη θεά πολιούχο.

12  galat.pel.sch.gr/projects/akropolis/athens_09panathinea 2.htm galat.pel.sch.gr/projects/akropolis/athens_09panathinea 2.htm  aia.html aia.html    post_5617.html post_5617.html  ource&cresrc=826&cnode=55 ource&cresrc=826&cnode=55  000/1/kekeriopoulou.pdf 000/1/kekeriopoulou.pdf  page2.html page2.html  Λογισμικό Αρχαίας Ιστορίας α’ Γυμνασίου


Κατέβασμα ppt "ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ : ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗ ΣΟΦΙΑ ΡΑΝΤΖΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google