Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή ΚΕΙΜΕΝΟ Το μοιρολόγι της φώκιας Οι μαθητές : Μπράχου Ευαγγελία Μπράχου Ευαγγελία Παρασκευόπουλος Παντελής Παρασκευόπουλος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή ΚΕΙΜΕΝΟ Το μοιρολόγι της φώκιας Οι μαθητές : Μπράχου Ευαγγελία Μπράχου Ευαγγελία Παρασκευόπουλος Παντελής Παρασκευόπουλος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή ΚΕΙΜΕΝΟ Το μοιρολόγι της φώκιας Οι μαθητές : Μπράχου Ευαγγελία Μπράχου Ευαγγελία Παρασκευόπουλος Παντελής Παρασκευόπουλος Παντελής Πάσχου Μερόπη Πάσχου Μερόπη Πλατιώτης Γιώργος Πλατιώτης Γιώργος Πολύχρου Μαρία Πολύχρου Μαρία

2 Εισαγωγή Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (Σκιάθος 4 Μαρτίου 1851 – Σκιάθος 3 Ιανουαρίου), « η κορυφή των κορυφών » κατά τον Καβάφη, ήταν σπουδαίος Έλληνας λογοτέχνης, γνωστός και ως « ο άγιος των ελληνικών γραμμάτων ». Έγραψε κυρίως διηγήματα, τα οποία κατέχουν περίοπτη θέση στην νεοελληνική λογοτεχνία. Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (Σκιάθος 4 Μαρτίου 1851 – Σκιάθος 3 Ιανουαρίου), « η κορυφή των κορυφών » κατά τον Καβάφη, ήταν σπουδαίος Έλληνας λογοτέχνης, γνωστός και ως « ο άγιος των ελληνικών γραμμάτων ». Έγραψε κυρίως διηγήματα, τα οποία κατέχουν περίοπτη θέση στην νεοελληνική λογοτεχνία.

3 Στο κείμενο το ΄΄ Το μοιρολόγι της φώκιας ΄΄ αντλούμε πληροφορίες για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία του Παπαδιαμάντη. Οι γυναίκες του Παπαδιαμάντη είναι σκορπισμένες σε όλες τις ηλικίες και μοιρασμένες σε όλα τα ζώδια της ανθρώπινης ψυχής. Έτσι, στο κείμενο παρουσιάζεται η γριά Λούκαινα που δεν είχε καμιά ασχολία εκτός από τις δουλείες του σπιτιού όπως το πλύσιμο των ρούχων το οποίο εντοπίζουμε στο ακόλουθο σημείο του κειμένου ΄΄ Η γραία έκυψεν εις την άκρη χθαμαλού, θαλασσοφαγωμένου βράχου και ήρχισε να πλύνη τα ρούχα ΄΄. Επίσης, το κύριο μέλημα της ήταν η φροντίδα των μελών της οικογένειας της, για τα οποία ενδιαφερόταν πολύ ( της είχον μείνει μόνον δύο υιοί, ξενιτευμένοι τώρα ο ένας εις είχεν υπάγει, της είπον, εις την Αυστραλίαν, και δεν είχε στείλει γράμμα από τριών ετών αυτή δεν ήξευρε τι είχεν απογίνει· ο άλλος ο μικρότερος εταξίδευε με τα καράβια εντός της Μεσογείου, και κάποτε την ενθυμείτο ακόμη ). Ο Παπαδιαμάντης λοιπόν μας δίνει τη γυναίκα του λαού που αν και την χτυπάει η μοίρα πέρα από κάθε όριο ανθρώπινης αντοχής. Στο κείμενο το ΄΄ Το μοιρολόγι της φώκιας ΄΄ αντλούμε πληροφορίες για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία του Παπαδιαμάντη. Οι γυναίκες του Παπαδιαμάντη είναι σκορπισμένες σε όλες τις ηλικίες και μοιρασμένες σε όλα τα ζώδια της ανθρώπινης ψυχής. Έτσι, στο κείμενο παρουσιάζεται η γριά Λούκαινα που δεν είχε καμιά ασχολία εκτός από τις δουλείες του σπιτιού όπως το πλύσιμο των ρούχων το οποίο εντοπίζουμε στο ακόλουθο σημείο του κειμένου ΄΄ Η γραία έκυψεν εις την άκρη χθαμαλού, θαλασσοφαγωμένου βράχου και ήρχισε να πλύνη τα ρούχα ΄΄. Επίσης, το κύριο μέλημα της ήταν η φροντίδα των μελών της οικογένειας της, για τα οποία ενδιαφερόταν πολύ ( της είχον μείνει μόνον δύο υιοί, ξενιτευμένοι τώρα ο ένας εις είχεν υπάγει, της είπον, εις την Αυστραλίαν, και δεν είχε στείλει γράμμα από τριών ετών αυτή δεν ήξευρε τι είχεν απογίνει· ο άλλος ο μικρότερος εταξίδευε με τα καράβια εντός της Μεσογείου, και κάποτε την ενθυμείτο ακόμη ). Ο Παπαδιαμάντης λοιπόν μας δίνει τη γυναίκα του λαού που αν και την χτυπάει η μοίρα πέρα από κάθε όριο ανθρώπινης αντοχής. Οι γυναίκες στην εποχή του Παπαδιαμάντη

4 Βρίσκει τη δύναμη να παλέψει, ακόμα και μόνη της. Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα που αποδεικνύει τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία του Παπαδιαμάντη αποτελεί η Φόνισσα. Με τη συγκεκριμένη γυναίκα ο Παπαδιαμάντης θέλει να παρουσιάσει το πρόβλημα της θέσης και της μοίρας των γυναικών της υπαίθρου. Η Φραγκογιαννού το κυρίαρχο πρόσωπο του κειμένου είναι κλασσική γυναίκα – θύμα της ανδροκρατούμενης ελληνικής υπαίθρου. Ο γάμος ήταν αποτέλεσμα της θέλησης των γονιών της. Εδώ, διακρίνουμε πως οι γυναίκες εκείνης της εποχής δεν είχαν δικαίωμα να επιλέξουν τον σύζυγο τους ή να αντισταθούν παρά μόνο να υπακούσουν χωρίς καμία αντίρρηση. Επίσης, οι γονείς τότε δεν ήθελαν τα κορίτσια, τα οποία θεωρούσαν βάρος, επειδή έπρεπε να τα προικίσουν. Τα κορίτσια μόνο βάσανα θα έφερναν.

5 Παλαιότερα, οι γυναίκες δεν είχαν πολιτικά δικαιώματα και θεωρούνταν « ανήλικες ». Αποστολή της γυναίκας από την μια πλευρά ήταν η φύλαξη του οίκου και η επιτέλεση των καθηκόντων που αφορούσαν στην καλή λειτουργία του και από την άλλη πλευρά η απόκτηση παιδιών κυρίως αρσενικών για την διαιώνιση του οίκου. Επίσης, η γυναίκα παντρευόταν σε πολύ νεαρή ηλικία, χωρίς να έχει το δικαίωμα να επιλέξει τον σύζυγο της. Επιπλέον, οι γυναίκες περνούσαν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στο γυναικωνίτη, συνήθως στον πάνω όροφο του σπιτιού, γνέθοντας, πλέκοντας ή υφαίνοντας στον αργαλειό. Αυτές ήταν οι μοναδικές εργασίες που θεωρούνταν ότι άρμοζαν σε γυναίκες. Ακόμη οι μόνες έξοδοι τους σε δημόσια θέα ήταν σε μεγάλες θρησκευτικές γιορτές, σε γαμήλιες τελετές, γιορτές συγγενών και κηδείες. Τέλος, δεν υπήρχε θεσμοθετημένη εκπαίδευση γι΄αυτές. Η γυναίκα της παλαιάς εποχής

6 Στην σημερινή εποχή, η θέση των γυναικών έχει αλλάξει ριζικά χάρη στις επιστημονικές και τεχνολογικές καταστάσεις, στην ολοένα εκτεινόμενη εκβιομηχάνιση, στις συνακόλουθες αλλαγές στην οικονομική και κοινωνική δομή, αλλά και στη διάδοση νέων ιδεολογιών. Η γυναίκα σήμερα εκτός από εργαζόμενη είναι και νοικοκυρά και σύζυγος και μητέρα. Οι σύγχρονες γυναίκες

7 Παραδείγματα για την σύγχρονη γυναίκα αντλούμε από το κείμενο ΄΄ Γιατί σκότωσα την καλύτερή μου φίλη ΄΄ της συγγραφέως Αμάντας Μηχαλοπούλου. Τα κορίτσια σπουδάζουν σε αντίθεση με παλαιότερα και προβληματίζονται για το μέλλον τους ψάχνοντας τι θα είναι καλό για αυτές και βρίσκοντας τον εαυτό τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα μέσα στο κείμενο είναι πρώτον « Η εποχή που επιτέλους έπρεπε ν’ αποφασίσουν τί θα σπουδάσουν, έφτασε », δεύτερον « Η Άννα κάπου στο Παρίσι ψάχνει να βρει τον πραγματικό της εαυτό δοκιμάζοντας διαφορετικά πάντοτε πράγματα », τρίτον «Η Μαρία στην Αθήνα ψάχνει και αυτή και αναρωτιέται τί ακριβώς θέλει. Προσπαθεί να πάρει τις επιθυμίες της για πραγματικότητα, επειδή πιστεύει στην πραγματικότητα των επιθυμιών της ». Ακόμα οι σύγχρονες γυναίκες επικεντρώνονται στην οικογένεια τους αλλά ωστόσο δίνουν την ίδια αξία στην καριέρα τους και τα πιστεύω τους όπως αναφέρεται μέσα στο κείμενο « Η Άννα καλυμμένη πίσω απ’ ένα άντρα αστό, με μια μικρή κορούλα, να ολοκληρώνει την εικόνα της ευτυχισμένης οικογένειας », ενώ « Η Μαρία μόνη ψάχνει απεγνωσμένα να βρει όνομα για τους αγώνες της εναντίον του κατεστημένου ».

8 Συμπεραίνουμε λοιπόν, πως οι γυναίκες ζούνε καλύτερα στην σημερινή εποχή. Αρχικά, έχουν αποκτήσει δικαιώματα μόρφωσης και διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους. Επίσης, έχουν την δυνατότητα να εργάζονται, κάτι που τις κάνει αυτόνομες και ανεξάρτητες. Τέλος, η θέση τους στην κοινωνία είναι πλέον ισότιμη με αυτή των αντρών.


Κατέβασμα ppt "ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή ΚΕΙΜΕΝΟ Το μοιρολόγι της φώκιας Οι μαθητές : Μπράχου Ευαγγελία Μπράχου Ευαγγελία Παρασκευόπουλος Παντελής Παρασκευόπουλος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google