Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2η ομάδα εργασίας ΦΛΩΡΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ, ΠΛΑΓΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ « Οικονομική κρίση – χρήματα και υγεία» Οι μαθητές μου ζήτησαν να βρω Τα πολλά χρήματα φέρνουν την.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2η ομάδα εργασίας ΦΛΩΡΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ, ΠΛΑΓΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ « Οικονομική κρίση – χρήματα και υγεία» Οι μαθητές μου ζήτησαν να βρω Τα πολλά χρήματα φέρνουν την."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2η ομάδα εργασίας ΦΛΩΡΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ, ΠΛΑΓΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ « Οικονομική κρίση – χρήματα και υγεία» Οι μαθητές μου ζήτησαν να βρω Τα πολλά χρήματα φέρνουν την ευτυχία ; Απληστία-Τσιγκουνιά Πως μπορεί η έλλειψη χρημάτων να επηρεάσει τα παιδιά;

2 Τα πολλά χρήματα φέρνουν την ευτυχία ; Οι Η λαϊκή ρήση είναι κατηγορηματική: τα λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία. Όμως, στο πέρασμα του χρόνου, οι περισσότεροι από εμάς συνειδητοποιούμε, πως τα χρήματα μπορεί να φέρουν την ευτυχία αν είναι πολλά… Πηγή δυστυχίας το λιγότερο χρήμα από τους άλλους Ωστόσο, μια επιστημονική έρευνα, αναφέρει, πως τα χρήματα φέρνουν την ευτυχία όχι μόνο αν είναι πολλά αλλά κυρίως αν είναι περισσότερα από τα χρήματα των φίλων μας… Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από επιστημονικές ομάδες των πανεπιστημίων Warwick και Cardiff και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Journal Psychological Science».

3 –Ο–Οι επιστήμονες λοιπόν, για 7 συνεχόμενα χρόνια εξέταζαν τα στατιστικά στοιχεία του Ινστιτούτου Κοινωνικών και Οικονομικών Ερευνών προκειμένου να ανακαλύψουν κατά πόσο η άνοδος του οικονομικού μας επιπέδου συνδέεται με την έλευση της ευτυχίας στη ζωή μας

4 Φίλοι μου, φτωχοί μου φίλοι… Τα αποτελέσματα της έρευνας, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «The Independent» ήταν πραγματικά εντυπωσιακά. Παρόλο που οι ερευνητές χρησιμοποίησαν για λόγους σύγκρισης άτομα με κοινό φύλο, ηλικία και κοινωνική κατάταξη, διαπιστώθηκε, πως το γεμάτο πορτοφόλι, τους έδινε χαρά μόνο όταν μπορούσαν να… κάνουν φιγούρα στους φίλους τους!

5 Απληστία «Τρεις δυνάμεις κινούν τον κόσμο», είπε κάποτε ο Αϊνστάιν. «Η ανοησία, ο φόβος και η απληστία». Θα εξετάσουμε την απληστία, αρχικά, μέσα από την ιστορία. Ο Μωυσής, τον οποίο ο Θεός τιμώρησε να μη δει την εκπλήρωση της αποστολής του, φαίνεται ότι ένας λόγος ήταν η απληστία του, καθόσον ευθυνόταν για την υφαρπαγή εκ μέρους του λαού του αυτών που νέμονταν οι Φιλισταίοι. Ο Μίδας, έμεινε για την απληστία του στο χρυσό παρομοιώδης. Αλλά και ο Κροίσος, που δεν άκουσε το Σόλωνα στην αρετή του μέσου δρόμου αλλά τους ιερείς του Απόλλωνα για να επιτεθεί στον Κύρο και ν’ αυγατίσει κι άλλο την περιουσία του, τιμωρήθηκε δεόντως. Άπληστοι καθώς είχαν γίνει από τα δώρα του και αυτοί, δίνοντάς του έναν εκ πρώτης όψεως θετικό χρησμό, επέδρασαν ως Νέμεση, παίρνοντάς τον στο λαιμό τους.

6 «Η γη παράγει αρκετά για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του ανθρώπου, όχι όμως την απληστία του», είπε κάποτε, πολύ σωστά, ο Γκάντι. Τι είναι λοιπόν αυτό, το συγγενές ή επίκτητο ιδίωμα, ιδιαίτερα εμφανές στο ανθρώπινο είδος, το οποίο αναδύεται όλο πιο έντονο με την έναρξη του πολιτισμού του; Ζιγκουράτ, πυραμίδες, αυτοκρατορίες, όλα παραπέμπουν σε κάποια μορφή απληστίας των πρωτεργατών τους. Η φύση έχει μια αρχή, τη μοιρασιά - νομή του οίκου της που λέγεται οικονομία. Η οικονομία μοιράζει «νέμει» στον οίκο της τα απαραίτητα. Όταν αυτά, κατά την κρίση ενός όντος δεν αρκούν, αρχίζει η αναζήτηση για τη συσσώρευσή τους. Ο φόβος του θανάτου είναι το κινούν αίτιο αυτής της διαδικασίας. Και έως εδώ καλά μέχρι την υπερβολή, που συνοψίζεται στο ότι «εγώ τα θέλω όλα». Το φαινόμενο αυτό στον κοινωνικό ιστό είναι αναμφίβολα κατακριτέο. Δεν ζει κάποιος στερώντας τη ζωή των άλλων, αλλά διατηρώντας το υπέδαφος της ζωής πάνω στο οποίο διάγει τη ζωή του. Αυτό σημαίνει «επιβίωση», ζωή πάνω σε ζωή.

7 Η τσιγγουνιά δύο φανατικούς πολέμιους έχει κατά βάση: τους τρακαδόρους και τις γυναίκες. Οι μεν πρώτοι, για καθαρά πρακτικούς λόγους και λόγω ιδιοσυγκρασίας, έχουν μονίμως στο στόμα τους προτάσεις που αρχίζουν με το «έχεις να μου δανείσεις...» ή «μου δίνεις λίγο... και θα στο ξαναφέρω!» και πάντα είναι έτοιμοι για αφορισμούς του τύπου «Τι τσιγγούναρος που είσαι αδερφάκι μου!» ή «Σε γιατρούς να τα φας ρε τσιφούτη!». Από την άλλη πάλι, οι γυναίκες δεν αντέχουν την τσιγγουνιά με τίποτα. Είναι ανασταλτικός παράγοντας για τα κατά τ ʼ άλλα ακαταμάχητα βέλη του αυθόρμητου και κεραυνοβόλου έρωτα. Μάλιστα, υπάρχουν δύο είδη γυναικείας τσιγγουνιάς. Το πρώτο είναι το πιο κλασσικό και αναμενόμενο: Οι ανήκουσες σ ʼ αυτή την κατηγορία ενδόμυχα εξάπτονται και προσελκύονται από τον άντρα τροφό, που μπορεί να παρέχει απλόχερα την υπερβολή, το κάτι παραπάνω, την πολυτέλεια στη ζωή τους, δημιουργώντας τους έτσι ψευδαισθήσεις ασφάλειας. Το γνωστό σε όλους μας αξίωμα εν ολίγοις. Είναι οι γυναίκες οι οποίες έχουν ξεχάσει πως έχουν πορτοφόλι και οι ίδιες ή, και να έχουν, σίγουρα έχουν ξεχάσει πού το έβαλαν μια φορά κι έναν καιρό και έκτοτε ουδέποτε το ακούμπησαν. Στην έτερη κατηγορία έχουμε τις λεγόμενες δυναμικές και ανεξάρτητες γυναίκες. Αυτές είναι μια πιο σοφιστικέ έκδοση της κλασσικής τσιγγούνας. Δεν αντέχουν με τίποτα να παίρνουν από τον σύντροφό τους, νιώθουν άβολα στην θέα των δώρων και πιστεύουν ακράδαντα στο λεγόμενο ʽ δόγμα του φιλότιμου φοιτητή σε σούπερ-μάρκετ ʼ :

8 Τι αλλάζει στη δομή της οικογένειας Οι οικονομικές πιέσεις προκαλούν εντάσεις και σε ενδοοικογενειακό επίπεδο, επειδή οι γονείς καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τα οικονομικά τους και να οριοθετήσουν τις ανάγκες των ίδιων και των παιδιών τους. Τα παιδιά, από την άλλη, θα βιώσουν ένα επισφαλές και αβέβαιο κλίμα, εξαιτίας αυτού του επαναπροσδιορισμού, ενώ είναι πιθανό να μείνουν και χωρίς την προστασία των γονιών. Αυτό γεννά στα ίδια φόβο, υπαρξιακό πόνο και έντονο θυμό. Ο θυμός αυτός ενισχύει επιθετικές ή ακόμη και παραβατικές συμπεριφορές.

9 Πως επηρεάζει τα παιδιά η οικονομική κρίση

10 wwww.filosofia.gr › Φιλοσοφική ματιάΦιλοσοφική ματιά to xrimawww.clickatlife.gr/.../pote-fernei-eutuxia- to


Κατέβασμα ppt "2η ομάδα εργασίας ΦΛΩΡΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ, ΠΛΑΓΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ « Οικονομική κρίση – χρήματα και υγεία» Οι μαθητές μου ζήτησαν να βρω Τα πολλά χρήματα φέρνουν την."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google