Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Πρωτόκολλα δρομολόγησης. Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Εσωτερικά πρωτόκολλα δρομολόγησης Interior Routing Protocols.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Πρωτόκολλα δρομολόγησης. Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Εσωτερικά πρωτόκολλα δρομολόγησης Interior Routing Protocols."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Πρωτόκολλα δρομολόγησης

2 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Εσωτερικά πρωτόκολλα δρομολόγησης Interior Routing Protocols

3 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Distance Vector Routing Κάθε δρομολογητής διατηρεί ένα διάνυσμα προορισμών της μορφής ανάμεσα στον ίδιο και σε κάθε άλλο κόμβο στο δίκτυο. Κάθε δρομολογητής ανταλλάσσει τα διανύσματά του με τους γείτονές του (και μόνο).

4 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Routing Information Protocol ( RFC 1058) Δίκτυο 5 Δίκτυο 3Δίκτυο 2 Δίκτυο 1 R3R2 Δίκτυο 4 R5 R4 R1 (2,5) (1,5) (2,5) = (distance in hops, to a network) => (distance, vector)

5 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Routing Information Protocol ( RFC 1058) link-cost vector distance vector για τον κόμβο x next-hop vector για τον κόμβο x

6 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ R.I.P. Έστω: Α: οι γειτονικοί κόμβοι του x N xy : ένα δίκτυο που συνδέει τον κόμβο x και τον δρομολογητή y. Και R(x,j) = y, τότε ελαχιστοποιούμε την: Ο αλγόριθμος είναι μια κατανεμημένη έκφραση του αλγ. Bellman-Ford

7 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Σταδιακή ανανέωση (incremental update) Αν το εισερχόμενο διάνυσμα απόστασης περιέχει ένα καινούργιο δίκτυο προορισμού, η πληροφορία εισάγεται στους πίνακες δρομολόγησης. Αν ο κόμβος λάβει μια διαδρομή με μικρότερη καθυστέρηση προς έναν προορισμό αντικαθιστά την υπάρχουσα διαδρομή. Αν ο κόμβος λάβει ένα διάνυσμα με ανανεωμένα στοιχεία από κάποιον γείτονα για τον οποίο υπάρχουν μια ή περισσότερες καταχωρήσεις στους πίνακες δρομολόγησης τότε ανανεώνει όλες αυτές τις καταχωρήσεις με βάση τη νέα πληροφορία. Ενημέρωση κάθε 30sec. Μετά από 180sec ακυρώνει σύνδεση Τα πακέτα του RIP μεταδίδονται πάνω από UDP (port 520)

8 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Counting-to-infinity Δ Γ Β Α Δίκτυο 4 Δίκτυο 5 Δίκτυο 3 Δίκτυο 2Δίκτυο 1 Split Horizon Split Horizon with Poisoned Reverse

9 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Το πακέτο του RIP-I Command: 1=request, 2=reply Version: 1=RIP, 2=RIP-2 Address Family Identifier: 2=IP ad

10 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ R.I.P. II CommandVersionRouting Domain Address FamilyRoute Tag IP Address Subnet Mask Next Hop IP Address Metric x 25 (max) Address Family = 2 (για να δείξει IP διευθύνσεις) Routing Domain = Process ID Router Tag = A.S. No => μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως exterior protocol Next Hop : αν είναι ο ίδιος ο αποστολέας είναι 0, αλλιώς προσδιορίζει διαφορετική IP

11 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ R.I.P. II authentication Authentication Type = 2: plain-text 3: MD5 procedure CommandVersionRouting Domain 0xffffAuthentication Type Authentication Information -»- x 25 (max)

12 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Περιορισμοί του RIP Χρήση μόνο σε μικρά δίκτυα (15 hops) Απλή μονάδα μέτρησης Δέχεται ενημέρωση από οποιαδήποτε συσκευή (ακόμη κι από προβληματική)

13 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Link State Routing Κάθε δρομολογητής διανέμει το κόστος σύνδεσης ανάμεσα σε αυτόν και τους γείτονές του προς κάθε άλλο δρομολογητή στο δίκτυο. Κάθε δρομολογητής χρησιμοποιεί αυτή την πληροφορία για να υπολογίσει, ανεξάρτητα, την ελάχιστη απόσταση προς διάφορους προορισμούς. Η διαδικασία διανομής του κόστους πραγματοποιείται μέσω ενός ξεχωριστού πρωτοκόλλου, π.χ. flooding. Τα πακέτα που περιέχουν τα κόστη ονομάζονται link state packets

14 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ LSP distribution issues Unambiguous sequencing mechanism Wrap around problem Initial sequence number selection Aging Lollipop Sequence Space

15 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Link-State Routing Αρχικοποίηση δρομολογητή Εκτίμηση κόστους των ζεύξεων στις διεπαφές Αποστολή του κόστους σε όλους Έλεγχος κόστους Υπάρχει αλλαγή ΝΑΙ ΟΧΙ

16 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Link-State Routing Λήψη κόστους από όλους Συνολική εικόνα της τοπολογίας Χρήση οποιουδήποτε αλγόριθμου (συνήθως Dijkstra) Υπολογισμός ελάχιστου μονοπατιού Κατασκευή πίνακα δρομολόγησης

17 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Flooding α) πρώτο άλμα β) δεύτερο άλμα γ) τρίτο άλμα

18 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Flooding α) πρώτο άλμα β) δεύτερο άλμα γ) τρίτο άλμα

19 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Flooding α) πρώτο άλμα β) δεύτερο άλμα γ) τρίτο άλμα

20 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Flooding Πλεονεκτήματα –Δοκιμάζονται όλες οι πιθανές διαδρομές, όποια και είναι η κατάσταση του δικτύου (robustness) –Γρήγορη ενημέρωση όλων Επειδή σίγουρα δοκιμάζεται και η πιο σύντομη διαδρομή –Όλοι λαμβάνουν την πληροφορία => όλοι δημιουργούν πίνακες δρομολόγησης Μειονεκτήματα –Αυξημένος φόρτος στο δίκτυο Ευθέως ανάλογος της διασυνδεσιμότητας του δικτύου

21 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Open Shortest Path First O.S.P.F (RFC 1583) Κάθε δρομολογητής στέλνει ενημέρωση για τις ζεύξεις του Ο παραλήπτης στέλνει επιβεβαίωση Καθένας διατηρεί μια βάση με τη γνωστή τοπολογία του δικτύου που εκφράζεται σαν κατευθυνόμενος γράφος –Δρομολογητές και δίκτυα = κόμβοι –Ζεύξεις = ακμές

22 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ O.S.P.F Χρησιμοποιεί πιο ευέλικτα κόστη –Οικονομικό κόστος –Ασφάλεια –Καθυστέρηση –Ταχύτητα διαμεταγωγής Ίδια με το TOS του IPv4 Κάθε δρομολογητής διατηρεί –5 πίνακες δρομολόγησης και –υπολογίζει 5 spanning trees

23 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ O.S.P.F TOS 0 (Normal) : hops TOS 2 (Ελαχιστοποίηση οικονομικού κόστους) χρησιμοποιείται αν μπορεί η χρήση του δικτύου να συνδεθεί με πραγματικό οικονομικό κόστος. TOS 4 (Μεγιστοποίηση αξιοπιστίας) Μπορεί να είναι βάση κάποιας αρχικής ρύθμισης ή να προκύπτει από το ιστορικό διακοπών στο δίκτυο ή από μετρήσεις απώλειας πακέτων. TOS 8 (Μεγιστοποίηση διαμεταγωγής – throughput) Ρυθμίζεται με βάση το εύρος ζώνης της κάθε ζεύξης. Μονάδα μέτρησης είναι η διάρκεια ενός bit σε μονάδες των 10 nsec. Έτσι για το 10BaseT Ethernet θα έχει την τιμή 10, ενώ για μια ζεύξη ταχύτητας 56Kbps θα είναι TOS 16 (Ελαχιστοποίηση καθυστέρησης) Αυτό είναι μέτρο του χρόνου μετάβασης (transit) ή της καθυστέρησης από έναν κόμβο. Ο χρόνος αυτός είναι ο χρόνος μετάδοσης συν το χρόνο αναμονής σε ουρά σε κάθε δρομολογητή. Μετριέται δυναμικά από κάθε δρομολογητή για κάθε διεπαφή του με τις ζεύξεις στις οποίες είναι συνδεδεμένος.

24 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Το πακέτο του OSPF CommandVersionPacket Length ChecksumAuthentication Type Router ID Area ID Authentication Data 24 octets

25 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Ένα δίκτυο

26 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Ο αντίστοιχος γράφος

27 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Το spanning tree για τον R6

28 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Σύγκριση των τεχνικών δρομολόγησης Distance-Vector RoutingLink-State Routing Κάθε δρομολογητής στέλνει πληροφορίες δρομολόγησης στους γείτονές του Κάθε δρομολογητής στέλνει πληροφορίες δρομολόγησης σε κάθε άλλο δρομολογητή του δικτύου. Η πληροφορία που στέλνει είναι μια εκτίμηση του κόστους των μονοπατιών για κάθε δίκτυο Η πληροφορία που στέλνει είναι ακριβής υπολογισμός του «κόστους» της σύνδεσής του με τα γειτονικά δίκτυα Η πληροφορία αποστέλλεται σε κανονική περιοδική βάση Η πληροφορία στέλνεται όταν υπάρχουν αλλαγές Ο δρομολογητής καθορίζει την πληροφορία για το επόμενο άλμα (next-hop) χρησιμοποιώντας τον κατανεμημένο αλγόριθμο Bellman-Ford με βάση την εκτίμηση που έχει λάβει για το κόστος των μονοπατιών. Ο δρομολογητής πρώτα κατασκευάζει μια περιγραφή της τοπολογίας του διαδικτύου του και μετά μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιονδήποτε αλγόριθμο για να καθορίσει τις πληροφορίες του επόμενου άλματος.

29 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Τα distance-vector ακατάλληλα για εξωτερικά πρωτόκολλα! Κάθε δρομολογητής υπολογίζει το κόστος από τις διαφημίσεις των γειτόνων του, επομένως: 1.Δεν έχει εικόνα της πλήρους διαδρομής 2.Υποθέτει ότι όλοι χρησιμοποιούν την ίδια μονάδα μέτρησης 3.Δεν ενημερώνεται για περιορισμούς που ισχύουν στα ενδιάμεσα Α.Σ. 4.Η διαδρομή μπορεί να μην είναι δυνατή

30 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Τα distance-vector ακατάλληλα για εξωτερικά πρωτόκολλα Κάθε δρομολογητής διαφημίζει τα κόστη των συνδέσεών του και δημιουργεί μια συνολική εικόνα της τοπολογίας: 1.Υποθέτει ότι όλοι χρησιμοποιούν την ίδια μονάδα μέτρησης 2.Όταν το πλημμύρισμα συμβαίνει σε μεγάλη κλίμακα, σε πολλά Α.Σ., δεν είναι διαχειρίσιμο.

31 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Path-Vector protocols Εναλλακτική λύση για μέτρηση απόστασης Πληροφορία σχετικά με το ποια δίκτυα μπορούν να προσεγγισθούν μέσω κάποιου δρομολογητή Ποια είναι τα Α.Σ. που πρέπει να διασχίσουμε για να φτάσουμε ως εκεί.

32 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Path-Vector protocols To path-vector δεν περιέχει απόσταση ή κόστος Κάθε πακέτο περιλαμβάνει όλα τα Α.Σ. που πρέπει να διασχίσουμε μέχρι τον προορισμό Έτσι ο δρομολογητής μπορεί: 1.Να ακολουθήσει κάποια πολιτική (π.χ. ασφάλεια) 2.Να διασχίσει τα λιγότερα Α.Σ. 3.Να αποφύγει περιοχές με κακή ποιότητα (π.χ. συμφόρηση)

33 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Border Gateway Protocol BGP-4, RFC 1771 Επιτρέπει συνεργασία δρομολογητών από διαφορετικά Α.Σ. Η πληροφορία ανταλλάσσεται πάνω από TCP Χρησιμοποιούνται 4 μηνύματα και 3 διαδικασίες Δεν περιγράφεται πως βρίσκει ο ένας τον άλλο (αυτό είναι θέμα του διαχειριστή του κάθε δικτύου)

34 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ B.G.P. – Εύρεση γείτονα Neighbor acquisition Μέσω τυπικής διαδικασίας των διαχειριστών Μετά τη συνεννόηση: –Διαδικασία κλήσης (request) μέσω μηνυμάτων OPEN –Διαδικασία αποδοχής (accept ή refuse) μέσω μηνυμάτων KEEPALIVE

35 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Διαδικασίες BGP Neighbor reachability –Περιοδική ανταλλαγή KEEPALIVE –Για τη διατήρηση της σχέσης Network reachability –Διατηρείται βάση με τα προσβάσιμα δίκτυα –Μαζί με την επιθυμητή διαδρομή για το καθένα –If «υπάρχει αλλαγή» then «UPDATE message»

36 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ BGP messages (OPEN) Marker Length Version Type My A.S. Hold Time BGP Identifier Opt. parameter length Optional Parameters variable Ποιος είναι Σε ποιο ΑΣ ανήκει Marker: Δεσμευμένο για authentication Length: το μήκος του μηνύματος σε οκτάδες Type: ο τύπος του μηνύματος (OPEN, …) Hold Time: ο χρόνος μεταξύ διαδοχικών KEEPALIVE ή UPDATE

37 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ BGP messages (KEEPALIVE) Marker Length Type Αποστέλλεται όσο οι δύο δρομολογητές επιθυμούν να διατηρήσουν τη σχέση τους

38 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ BGP messages (NOTIFICATION) Marker Length Error Code Type Data variable Error Subcode Αποστέλλεται για να αναφερθούν μια σειρά σφαλμάτων που μπορεί να παρουσιαστούν

39 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ BGP messages (UPDATE) Marker Length Type Unfeasible Routes Length Total Path Attributes Length Withdrawn Routes Path Attributes variable 2 variable Network Layer Reachability Information Μεταφέρει διάφορες πληροφορίες, όπως: Ποια ΑΣ διασχίζεις μέχρι τον προορισμό Ποια διαδρομή προτιμά ο δρομολογητής Σε ποια δίκτυα μπορείς να πας Πιθανή αναίρεση διαδρομής

40 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Επικοινωνία δύο Α.Σ. Αυτόνομο Σύστημα 1 Αυτόνομο Σύστημα 2 AS, Next-hop, NLRI NLRI: Network Layer Reachability Information

41 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Επικοινωνία Α.Σ. AS1, R1’s IP addr, AS1’s subnets {AS1, AS2}, R5’s IP addr, AS1’s subnets {AS1, AS2, AS3}, R9’s IP addr, AS1’s subnets AS 1 AS 3 AS 2 R1 R5 R9 AS 4

42 Δίκτυα Η/Υ ΙΙ I.D.R.P (ISO 10747) InterDomain Routing Protocol For use with IPv6


Κατέβασμα ppt "Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Πρωτόκολλα δρομολόγησης. Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Εσωτερικά πρωτόκολλα δρομολόγησης Interior Routing Protocols."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google