Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Eyetracking III Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκοντες καθηγητές: Μ. Γεργατσούλης Σ. Καπιδάκης Παπαχριστόπουλος Λεωνίδας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Eyetracking III Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκοντες καθηγητές: Μ. Γεργατσούλης Σ. Καπιδάκης Παπαχριστόπουλος Λεωνίδας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Eyetracking III Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκοντες καθηγητές: Μ. Γεργατσούλης Σ. Καπιδάκης Παπαχριστόπουλος Λεωνίδας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας

2 Η μορφή του κειμένου: το κείμενο, τα κενά, το στυλ… Προσωπικότητα και αισθήματα του αναγνώστη Το κοινωνικό status, η ταυτότητα και η δύναμη… Κατάσταση ανάγνωσης: πότε, που πως... Ο αναγνώστης του Fragonard, Ο κύκλος του αναγώστη Το μέσον

3 Το παρελθόν Eyetrack I - Eyes On The News Eyetrack II – Eyetrack 2000

4 Το παρόν Estlow center Denver University Eyetools

5 Ερευνητικά ζητούμενα Πώς ο χρήστης σαρώνει την οθόνη; Ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος παρουσίασης κειμένου; Ποια είναι η καλύτερη μορφή πλοήγησης; Ποια είναι η πιο αποτελεσματικός τρόπος παρουσίασης επικεφαλίδας; Πρέπει να υπάρχει μπάρα κύλισης στις ιστοσελίδες; Όταν ένας αναγνώστης μπει σε μία ιστοσελίδα, τι τον κρατά μέσα σε αυτήν; Που οφείλουμε να τοποθετούμε τις εικόνες;

6 Τα hot spots Σημεία που έγινε κλικ Το ποσοστό των συμμετεχόντων που εστίασε στο σημείο Κατώτατο όριο πλοήγησης Σημείο τομής ιστοσελίδας Κίτρινο χρώμα= πλειοψηφία βλεμμάτων Κόκκινο χρώμα = το ανώτατο ποσοστό εστίασης βλεμμάτων

7 Δεσμοί συνήθειας Η αναγνωστική συνήθεια του δυτικού κόσμου εμφανίζεται και στην επί της οθόνης ανάγνωση. Οι επικεφαλίδες και τα λογότυπα αποτελούν σημαντικούς παράγοντες επηρεασμού της προσοχής. Οι αναγνώστες κοιτούν πάντα τις πρώτες λέξεις των επικεφαλίδων πριν αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν να διαβάσουν το άρθρο ή όχι.

8 Οι ζώνες προτεραιότητας

9 Οι επικεφαλίδες 1/4 Ο αναγνώστης διαβάζει: Τις πρώτες λέξεις από τις επικεφαλίδες 1-2 ίντσες περίπου από την αρχή της επικεφαλίδας Τις επικεφαλίδες που είναι πιο κοντά στο επάνω αριστερά κομμάτι της οθόνης και κοντά στο λογότυπο της ιστοσελίδας Ο αριθμός των επικεφαλίδων που διαβάζει κινείται γύρω από τον αριθμό 5 Λέξεις κλειδιά μπορούν να κερδίσουν την προσοχή του αναγνώστη

10 Οι επικεφαλίδες 2/4

11 Οι επικεφαλίδες 3/4

12 Οι επικεφαλίδες 4/4 Σε κάποιες ιστοσελίδες τοποθετήθηκε στο τέλος τους και μέσα σε μία επικεφαλίδα η λέξη "FCUK" (εταιρεία ρουχισμού), η οποία μοιάζει με μία χυδαία αγγλική λέξη. Παρατηρήθηκε ότι η επικεφαλίδα αυτή προσέλκυσε πολλά βλέμματα λόγο: Της ομοιότητας με την χυδαία λέξη Του ότι είναι με κεφαλαία γράμματα. Τα κεφαλαία γράμματα ανάμεσα σε ένα περιβάλλον πεζών δημιουργεί μία αντίθεση η οποία προσελκύει τον αναγνώστη. Αυτό το χαρακτηριστικό (κεφαλαία ανάμεσα σε πεζά) ονομάζεται "widows and orphans" (χήρες και ορφανά).

13 Τα blurbs 1/2 Το μικρό συνοδευτικό κείμενο των επικεφαλίδων ονομάζεται blurb. Αυτά είναι συνήθως η πύλη του αναγνώστη προς το πλήρες άρθρο. Τα blurbs έλκουν την προσοχή των αναγνωστών προς τα κάτω και τους κρατούν εκεί για περισσότερη ώρα.

14 Τα blurbs 2/2

15 Η παράγραφος 1/2 Όταν οι σμμετέχοντες συναντούσαν ένα άρθρο με εισαγωγική παράγραφο ή μία περίληψη το 95% αυτών τις διάβασε. Οι μικρότερες παράγραφοι ενθαρρύνουν τους αναγνώστες να συνεχίσουν την ανάγνωση. Τα άρθρα που είναι μονόστηλα διαβάζονται περισσότερο από αυτά που μοιάζουν στο στυλ των εφημερίδων.

16 Η παράγραφος 2/2

17 Η πλοήγηση 1/3 Οι μπάρες πλοήγησης που βρίσκονται είτε στην κορυφή είτε στο αριστερό μέρος της οθόνης είναι πιο αποτελεσματικές. Μπάρες πλοήγησης και επικεφαλίδες αποτελούν δυνατό συνδυασμό. Τα περισσότερα ειδησεογραφικά site τοποθετούν τις μπάρες πλοήγησης στην κορυφή της σελίδας κάτω από το λογότυπο και πάνω από τις επικεφαλίδες.

18 Η πλοήγηση 2/3

19 Η πλοήγηση 3/3 Που είναι αποτελεσματικές οι μπάρες πλοήγησης;

20 Η διαφήμιση 1/6 Μελέτη από την διαφημιστική εταιρεία Doubleclick παρουσίασε ότι 4-5 άτομα ανάμεσα στα 1000 κάνουν κλικ σε διαφήμιση. Μεγάλη επιτυχία έχουν τα sponsored links που το Google παρέχει. Οι τοποθέτηση της διαφήμισης προσδιορίζει και την αποδοχή της. Δεν υπάρχουν «αόρατες» διαφημίσεις. Ακόμα και αν δεν εστίασε ο επισκέπτης πάνω στη διαφήμιση είτε για κλάσματα την σάρωσε είτε την παρατήρησε μέσο της περιφερειακής του όρασης.

21 Η διαφήμιση 2/6 Το ποσοστό που είδε τις διαφημίσεις κυμαίνεται από 14-68% του δείγματος. Οι επισκέπτες βλέπουν τις διαφημίσεις, απλά δεν μπαίνουν στον κόπο να μπουν σε αυτές τις ιστοσελίδες. Τα οπτικά χωρίσματα στο σχεδιασμό εκλαμβάνονται ως όρια από τον αναγνώστη. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες που είδαν τις ιστοσελίδες σταμάτησαν εκεί που σταμάτησε και το κείμενο. Περισσότερο λευκό, λιγότερη εστίαση

22 Η διαφήμιση 3/6

23 Η διαφήμιση 4/6 Που είναι πιο ορατές οι διαφημίσεις;

24 Η διαφήμιση 5/6 Οι διαφημίσεις που αναμειγνύονται με το στυλ και τη μορφή της ιστοσελίδας έλκουν περισσότερες ματιές.

25 Η διαφήμιση 6/6 Το μέγεθος μετράει

26 Η γραμματοσειρά 1/3 Σε σελίδες με μικρή γραμματοσειρά οι συμμετέχοντες διαβάζουν περισσότερο και οδηγούνται στα blurbs. Σε σελίδες με μεγαλύτερη γραμματοσειρά οι αναγνώστες περισσότερο σαρώνουν τη σελίδα παρά διαβάζουν. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά στη γραμματοσειρά μεταξύ blurb και επικεφαλίδων τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να διαβαστούν οι blurbs.

27 Η γραμματοσειρά 2/3 Όταν το μέγεθος της επικεφαλίδας και του blurb είναι το ίδιο και ταυτόχρονα η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται είναι μικρή, τότε είναι πιθανόν να διαβαστούν και οι δύο. Οι μελετητές εικάζουν ότι όταν ένα άτομο εστιάζει την προσοχή του σε μικρές γραμματοσειρές που δεν είναι εύκολα προσπελάσιμες, είναι πιο εύκολο γι’ αυτόν να συνεχίζει να διαβάζει οτιδήποτε μικρό που βρίσκεται κοντά στην αντίληψή του. Θέλουμε οι αναγνώστες της σελίδας μας να διαβάζουν ή να σαρώνουν;

28 Η γραμματοσειρά 3/3

29 Online εικόνες 1/3 Το μέγεθος των εικόνων επηρεάζει και τον χρόνο που τις κοιτάζουν οι αναγνώστες. Επίσης οι φωτογραφίες με πρόσωπα έλκουν τις ματιές των ανθρώπων.

30 Online εικόνες 2/3 Τα πρόσωπα στις φωτογραφίες έλκουν περισσότερο την προσοχή. Τα πολλά πρόσωπα στις φωτογραφίες έλκουν περισσότερο την προσοχή. Οι άνθρωποι από συνήθεια κάνουν κλικ στις φωτογραφίες.

31 Online εικόνες 3/3

32 Ευχαριστώ για την υπομονή σας


Κατέβασμα ppt "Eyetracking III Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκοντες καθηγητές: Μ. Γεργατσούλης Σ. Καπιδάκης Παπαχριστόπουλος Λεωνίδας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google