Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ. Πίσω από τις πολεμίστρες … Πίσω από τις πολεμίστρες … Ε΄ τάξη Ε΄ τάξη Ρέα Γενεθλίου Ρέα Γενεθλίου Ιουλία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ. Πίσω από τις πολεμίστρες … Πίσω από τις πολεμίστρες … Ε΄ τάξη Ε΄ τάξη Ρέα Γενεθλίου Ρέα Γενεθλίου Ιουλία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ

2 Πίσω από τις πολεμίστρες … Πίσω από τις πολεμίστρες … Ε΄ τάξη Ε΄ τάξη Ρέα Γενεθλίου Ρέα Γενεθλίου Ιουλία Παναγιώτου Ιουλία Παναγιώτου Τερέζα Λαμπριανού Τερέζα Λαμπριανού Βασιλική Σαββίδου Βασιλική Σαββίδου Τίτλος προγράμματος: Υπεύθυνοι μουσειοπαιδαγωγοί: Υπεύθυνοι επιθεωρητές:

3 Μέσα στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Λεμεσού τα παιδιά της Ε΄ τάξης μαζί με το Θεόδωρο, ιππότη των βυζαντινών χρόνων, κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο τότε που το κάστρο στεκόταν ακοίμητος φρουρός της πόλης. Ανακαλύπτουν οικόσημα, όπλα, πανοπλίες, πολεμικές μηχανές, κανόνια και αντλούν πληροφορίες για τη ζωή των ιπποτών. Στο τέλος ντυμένοι κι αυτοί σαν ιππότες ανεβαίνουν στις πολεμίστρες και υπερασπίζονται το κάστρο. Μέσα στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Λεμεσού τα παιδιά της Ε΄ τάξης μαζί με το Θεόδωρο, ιππότη των βυζαντινών χρόνων, κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο τότε που το κάστρο στεκόταν ακοίμητος φρουρός της πόλης. Ανακαλύπτουν οικόσημα, όπλα, πανοπλίες, πολεμικές μηχανές, κανόνια και αντλούν πληροφορίες για τη ζωή των ιπποτών. Στο τέλος ντυμένοι κι αυτοί σαν ιππότες ανεβαίνουν στις πολεμίστρες και υπερασπίζονται το κάστρο. Λίγα λόγια για το πρόγραμμα Λίγα λόγια για το πρόγραμμα

4 Το Κάστρο της Λεμεσού είναι ένα σπουδαίο μεσαιωνικό οικοδόμημα που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο κατά τις περιόδους της Φραγκοκρατίας, Ενετοκρατίας και Τουρκοκρατίας. Το Κάστρο της Λεμεσού Το Κάστρο της Λεμεσού

5 Το κάστρο λειτουργεί και ως μουσείο (Μεσαιωνικό Μουσείο Κύπρου). Φιλοξενεί τη Μεσαιωνική Συλλογή του Κυπριακού Μουσείου. Μέσα από τα εκθέματα αντικατοπτρίζεται η οικονομική, κοινωνική και καλλιτεχνική ανάπτυξη καθώς και η καθημερινή ζωή στο νησί μας από τον 3ο –18ο αι. μ.Χ. Μέσα από τα εκθέματα αντικατοπτρίζεται η οικονομική, κοινωνική και καλλιτεχνική ανάπτυξη καθώς και η καθημερινή ζωή στο νησί μας από τον 3ο –18ο αι. μ.Χ. Μεσαιωνικό Μουσείο Μεσαιωνικό Μουσείο

6 Τα παιδιά:  Να εξοικειωθούν με το μουσειακό χώρο και να αποκτήσουν θετικές στάσεις απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά  Να εξοικειωθούν με το μουσειακό χώρο και να αποκτήσουν θετικές στάσεις απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά. Σκοπός του προγράμματος Σκοπός του προγράμματος

7 Τα παιδιά:  Να εντοπίσουν στο χάρτη τα κάστρα της Κύπρου και να δικαιολογήσουν τη θέση τους.  Να παρατηρήσουν τον τρόπο κατασκευής του κάστρου και να κατανοήσουν το ρόλο του ως προστάτη της πόλης.  Να γνωρίσουν πολεμικές μηχανές του Μεσαίωνα μέσα από εικόνες και μοντέλα και να τις συγκρίνουν με σύγχρονες μηχανές.  Να αντλήσουν πληροφορίες για τη ζωή των ιπποτών μέσα από τα εκθέματα του μουσείου.  Να γνωρίσουν στρατιωτικούς άγιους που έζησαν στα μεσαιωνικά χρόνια. Στόχοι του προγραμμάτος Στόχοι του προγραμμάτος

8  Η σημασία της θέσης του κάστρου  Η κατασκευή του κάστρου (πλατιοί τοίχοι, πολεμίστρες, πύργοι κ.ά) τοίχοι, πολεμίστρες, πύργοι κ.ά)  Πολεμικές μηχανές:καταπέλτης, πολιορκητική μηχανή, πολιορκητικός κριός, πολιορκητική μηχανή, πολιορκητικός κριός, όπλα, κανόνια όπλα, κανόνια  Οι ιππότες (πανοπλίες, η ζωή των ιπποτών)  Τα οικόσημα Θεματολογία του προγραμμάτος Θεματολογία του προγραμμάτος

9  Το κάθε σχολείο ενημερώνεται γραπτώς για τη μέρα και την ώρα της επίσκεψης των παιδιών του κάθε τμήματος.  Παράλληλα γίνεται υπενθύμιση τηλεφωνικώς.  Μαζί με το πρόγραμμα της επίσκεψης αποστέλλεται η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για τα εκπαιδευτικά προγράμματα και ενημερωτικό υλικό.  Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει από μόνο του τα έξοδα μεταφοράς των παιδιών. Τα μικρά σχολεία της υπαίθρου συνδυάζονται ώστε να χρησιμοποιηθεί κοινό μεταφορικό μέσο και επιχορηγούνται με ένα μικρό χρηματικό ποσό. Οργάνωση του προγράμματος Οργάνωση του προγράμματος

10 Τα παιδιά του κάθε τμήματος θα πρέπει:  Να είναι χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες μικτής ικανότητας.  Να είναι χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες μικτής ικανότητας.  Να έχουν στο μπλουζάκι τους αυτοκόλλητη ετικέτα με το μικρό τους όνομα.  Να έχουν στο μπλουζάκι τους αυτοκόλλητη ετικέτα με το μικρό τους όνομα.  Να έχουν μαζί τους μολύβι και σβηστήρι ή την κασετίνα τους.  Να έχουν μαζί τους μολύβι και σβηστήρι ή την κασετίνα τους.  Να συνοδεύονται από έναν τουλάχιστο εκπαιδευτικό.  Να συνοδεύονται από έναν τουλάχιστο εκπαιδευτικό.  Τα παιδιά με ειδικές ικανότητες να συμμετέχουν στο πρόγραμμα μαζί με τη συνοδό τους.  Τα παιδιά με ειδικές ικανότητες να συμμετέχουν στο πρόγραμμα μαζί με τη συνοδό τους. Οργάνωση του προγράμματος Οργάνωση του προγράμματος

11 Α. Πριν την επίσκεψη Β. Κατά την επίσκεψη Γ. Μετά την επίσκεψη ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

12  Τα παιδιά συζητούν για τα πιο κάτω: • Έννοια του μουσείου • Οι άνθρωποι που δουλεύουν στο μουσείο • Το έργο του αρχαιολόγου • Συμπεριφορά στο μουσείο  Συλλέγουν πληροφοριες για τα κάστρα γενικά και ειδικότερα για το Κάστρο της Λεμεσού.  Βρίσκουν στοιχεία για τους ιππότες, τα όπλα στο μεσαίωνα κ.ά. Α΄ΦΑΣΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Α΄ΦΑΣΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ. Πίσω από τις πολεμίστρες … Πίσω από τις πολεμίστρες … Ε΄ τάξη Ε΄ τάξη Ρέα Γενεθλίου Ρέα Γενεθλίου Ιουλία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google