Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη Πακέτο Θετικές εικόνες Positive Images Toolkit. Educator’s guide1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη Πακέτο Θετικές εικόνες Positive Images Toolkit. Educator’s guide1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη Πακέτο Θετικές εικόνες Positive Images Toolkit. Educator’s guide1

2 Δραστηριότητα 1: Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να δώσουμε ορισμούς για τη «μετανάστευση», το «διωγμό» και το «άσυλο». >Να εξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους μεταναστεύει κανείς. >Να γνωρίσουμε τους παράγοντες απώθησης και έλξης. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη2

3 Δραστηριότητα 1: Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι; Διαφάνεια 2: Αρχική ερώτηση Γιατί κάποιος εγκαταλείπει το σπίτι του; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη3

4 Δραστηριότητα 1: Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι; Διάφάνεια 3: Ορισμοί της «μετανάστευσης» και των «μεταναστών» >Μετανάστευση είναι η μετακίνηση ανθρώπων από ένα μέρος σε ένα άλλο. Η μετανάστευση μπορεί να γίνει εντός της ίδιας χώρας ή μεταξύ χωρών. Ο όρος «μετανάστευση» είναι διαφορετικός από τον «τουρισμό», καθώς ο πρώτος χρησιμοποιείται όταν κάποιος πηγαίνει να εγκατασταθεί μόνιμα ή να ζήσει για πολύ καιρό σε ένα νέο τόπο και δημιουργεί σημαντικούς δεσμούς με τον τόπο αυτό. Πηγή: Προσαρμογή του ορισμού της «μετανάστευσης» από το Γλωσσάρι της UNESCO >Οι μετανάστες είναι άνθρωποι που εγκαταλείπουν με ή χωρίς τη θέλησή τους την πατρίδα τους για να αναζητήσουν αλλού νέες ευκαιρίες ή ασφαλέστερες και καλύτερες προοπτικές. Επομένως, ο όρος «μετανάστης» είναι ευρύς και μπορεί να περιλαμβάνει τους αιτούντες άσυλο, τους πρόσφυγες, τα εσωτερικά εκτοπισμένα άτομα, τους μετανάστες εργαζόμενους και τους παράνομους μετανάστες. Πηγή: Διεθνής Ομοσπονδία Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου (2009) Πολιτική για τη Μετανάστευση Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη4

5 Δραστηριότητα 1: Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι; Διαφάνεια 4: Σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την προβολή της ταινίας Κατά την προβολή της ταινίας χρησιμοποιήστε το φύλλο εργασίας 1, για να: >Σημειώσετε για ποιο λόγο μετανάστευσε κάθε άτομο στην ταινία >Σημειώσετε όσους όρους ακούτε για πρώτη φορά Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη5

6 Δραστηριότητα 1: Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι; Διαφάνεια 5: Θέματα συζήτησης μετά την προβολή της ταινίας 1 >Πως αισθανθήκατε βλέποντας την ταινία; Υπήρξε κάτι που σας προξένησε έκπληξη; >Για ποιους λόγους οι άνθρωποι στην ταινία λένε ότι μετανάστευσαν; >Αναφέρθηκαν όροι που σας είναι άγνωστοι; >Για παράδειγμα η Sajwaa ανέφερε ότι εγκατέλειψε το Ιράκ, λόγω των διωγμών. Η Priyanga αναφέρει τη διαδικασία του ασύλου. Τι νομίζετε ότι σημαίνουν αυτοί οι όροι; >Στο τέλος της ταινίας η Priyanga ρωτά: Τι θα σας έκανε να εγκαταλείψετε το σπίτι σας και να μεταβείτε σε μια άλλη χώρα; Πώς θα απαντούσατε; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη6

7 Δραστηριότητα 1: Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι; Διαφάνεια 6: Ορισμοί του «διωγμού» και της «αναζήτησης ασύλου» >Διωγμός υπάρχει όταν σε ένα άτομο φέρονται άσχημα λόγω της ταυτότητάς του: της φυλής, της θρησκείας, της εθνικότητας, της κοινωνικής ομάδας του ή των πολιτικών του πεποιθήσεων. >Αιτών άσυλο είναι κάποιος που έχει εγκαταλείψει την πατρίδα του, έχει υποβάλει αίτηση για αναγνώρισή του ως πρόσφυγα σε άλλη χώρα και βρίσκεται εν αναμονή της απόφασης σχετικά με την αίτησή του. >Πρόσφυγας είναι ένα άτομο που έχει εγκαταλείψει την πατρίδα του επειδή φοβάται ότι θα διωχθεί. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί να ζητήσει προστασία από την πατρίδα του. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη7

8 Δραστηριότητα 1: Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι; Διαφάνεια 7: Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης >Τι είναι η μετανάστευση; >Για ποιους λόγους μπορεί κάποιος να μεταναστεύσει; >Τι είναι ο διωγμός; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη8

9 Δραστηριότητα 1: Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι; Διαφάνεια 8: Ορισμός των παραγόντων απώθησης και έλξης >Παράγοντες απώθησης είναι ό,τι κάνει κάποιον να θέλει να εγκαταλείψει την πατρίδα του. >Παράγοντες έλξης είναι ό,τι προσελκύει κάποιον σε νέους τόπους. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη9

10 Δραστηριότητα 2: Θα εγκαταλείπατε την πατρίδα σας; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να δούμε πώς ένας μετανάστης παίρνει την απόφαση να εγκαταλείψει την πατρίδα του. >Να μάθουμε περισσότερα για τους λόγους για τους οποίους μεταναστεύει κανείς. >Να σκεφτούμε τι επιπτώσεις έχει η μετανάστευση στους ανθρώπους και στις κοινότητες. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη10

11 Δραστηριότητα 2: Θα εγκαταλείπατε την πατρίδα σας; Διαφάνεια 2: Αρχική ερώτηση Τι σας αρέσει στον τόπο όπου ζείτε; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη11

12 Δραστηριότητα 2: Θα εγκαταλείπατε την πατρίδα σας; Διαφάνεια 3: Οδηγίες >Στην αρχή, κάθε παιδί πρέπει να βρίσκεται στην περιοχή που αντιπροσωπεύει την πατρίδα. >Ο δημοσιογράφος θα διαβάζει ειδήσεις για την αλλαγή της κατάστασης στη χώρα σας. >Καθώς η κατάσταση αλλάζει, αποφασίστε αν θέλετε να μείνετε στην πατρίδα σας, να μετακινηθείτε σε άλλο μέρος της ίδιας χώρας ή σε άλλη χώρα. >Να είστε έτοιμοι να δικαιολογήσετε την επιλογή σας. Θυμηθείτε ότι τις αποφάσεις τις λαμβάνετε σαν να ήσασταν ο χαρακτήρας στην κάρτα ρόλου σας. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη12

13 Δραστηριότητα 2: Θα εγκαταλείπατε την πατρίδα σας; Διαφάνεια 4: Σημεία ανακεφαλαίωσης >Η απόφαση να εγκαταλείψει κάποιος την πατρίδα του είναι δύσκολη. >Όσοι αποφασίζουν να μεταναστεύσουν πρέπει να εξετάσουν πολλούς διαφορετικούς παράγοντες, ανάλογα με την κατάστασή τους. >Η μετανάστευση μπορεί να έχει θετικές ή και αρνητικές επιπτώσεις στα άτομα και στις κοινότητές τους. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη13

14 Δραστηριότητα 3: Τι είναι η φτώχεια και η ανάπτυξη; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να ορίσουμε τη φτώχεια. >Να ορίσουμε την ανάπτυξη. >Να εξετάσουμε τη σχέση μεταξύ φτώχειας και ανάπτυξης. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη14

15 Δραστηριότητα 3: Τι είναι η φτώχεια και η ανάπτυξη; Διαφάνεια 2: Εικόνες φτώχειας Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη15

16 Δραστηριότητα 3: Τι είναι η φτώχεια και η ανάπτυξη; Διαφάνεια 3: Ορισμοί της φτώχειας >Ως φτώχεια εισοδήματος μπορεί να οριστεί η διαβίωση με λιγότερα από 1,25 δολάρια την ημέρα. Πηγή: Παγκόσμια Τράπεζα: >Ως ανθρώπινη φτώχεια μπορεί να οριστεί η σύντομη ζωή, η έλλειψη βασικής εκπαίδευσης και η έλλειψη πρόσβασης σε πόρους όπως συγκοινωνίες, στέγαση, ηλεκτρικό ρεύμα, νερό και ούτω καθεξής. Πηγή: Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για την Ανάπτυξη Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη16

17 Δραστηριότητα 3: Τι είναι η φτώχεια και η ανάπτυξη; Διαφάνεια 4: Εικόνες ανάπτυξης Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη17

18 Δραστηριότητα 3: Τι είναι η φτώχεια και η ανάπτυξη; Διαφάνεια 5: Ορισμός της ανάπτυξης Ανάπτυξη είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας οι χώρες αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου. Μπορεί να οριστεί με διαφορετικούς τρόπους. Η Διεθνής Ομοσπονδία Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου ορίζει την ανάπτυξη ως τη διαδικασία με την οποία οι κοινότητες, οι οικογένειες και τα άτομα ενισχύονται, απολαμβάνουν μια πληρέστερη και πιο παραγωγική ζωή και γίνονται λιγότερο ευάλωτα. Πηγή: Τα Ηνωμένα Έθνη έχουν αναπτύξει έναν τρόπο μέτρησης της ανάπτυξης, εξετάζοντας τρεις βασικούς παράγοντες, που περιλαμβάνουν το προσδόκιμο ζωής ή το μέσο όρο ζωής, την εκπαίδευση και το εισόδημα. Πηγή: Δείκτης Ανθρώπινης Ανάπτυξης Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη18

19 Δραστηριότητα 3: Τι είναι η φτώχεια και η ανάπτυξη; Διαφάνεια 6: Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης >Πώς μπορούμε να ορίσουμε τη φτώχεια; >Πώς μπορούμε να ορίσουμε την ανάπτυξη; >Ποια είναι η σχέση μεταξύ φτώχειας και ανάπτυξης; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη19

20 Δραστηριότητα 4. Τι είναι οι Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να μάθουμε για τους Αναπτυξιακούς Στόχους της Χιλιετίας >Να εξετάσουμε τη σχέση μεταξύ μετανάστευσης και ανάπτυξης Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη20

21 Δραστηριότητα 4. Τι είναι οι Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας; Διαφάνεια 2: Ομαδική άσκηση για τους παράγοντες ανάπτυξης Κάντε με την ομάδα σας τα εξής: >Συζητήστε τι συμβαίνει στη χώρα σας σχετικά με καθέναν από τους οκτώ παράγοντες. >Διανείμετε έναν παράγοντα ανάπτυξης σε κάθε άτομο στην ομάδα σας. >Κάθε άτομο θα ενεργεί ως ηγέτης της χώρας του και θα εκπροσωπεί τα συμφέροντα της χώρας του σε παγκόσμιες συζητήσεις για την ανάπτυξη. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη21 Υγεία της μητέρας και του παιδιούΕκπαίδευσηΤροφή και νερόHIV και AIDS Διεθνείς σχέσειςΟικονομίαΠεριβάλλονΦύλο

22 Δραστηριότητα 4. Τι είναι οι Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας; Διαφάνεια 3: Ομαδική άσκηση με παγκόσμιες συζητήσεις για την ανάπτυξη >Εκπροσωπείτε τη χώρα σας σε παγκόσμιες συζητήσεις για την ανάπτυξη. >Συμφωνήστε, με τους ηγέτες των άλλων χωρών από την ομάδα σας, πάνω σε μία αλλαγή που θα κάνετε σχετικά με το δικό σας παράγοντα ανάπτυξης. >Στόχος είναι η αλλαγή να συμβάλει στην ανάπτυξη. Θυμηθείτε να αντλήσετε στοιχεία από την κατάσταση της χώρας σας κατά τη συζήτηση. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη22

23 Δραστηριότητα 4. Τι είναι οι Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας; Διαφάνεια 4: Οι Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας Το Σεπτέμβριο του 2000 πραγματοποιήθηκε η Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών για τη Χιλιετία. Η πρωτοβουλία προκάλεσε τη μεγαλύτερη συγκέντρωση ηγετών του κόσμου στην ιστορία (189 χώρες) και συμφωνήθηκαν οκτώ στόχοι για την αντιμετώπιση της φτώχειας. Αυτοί ονομάστηκαν Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας (ΑΣΧ). Πρόκειται για μια σειρά από στόχους για τη μείωση της ακραίας φτώχειας, ενώ οι εκπρόσωποι όλων των εθνών δεσμεύτηκαν για παγκόσμια συνεργασία. Το σημείο αναφοράς για την επίτευξη των στόχων είναι το έτος Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη23

24 Δραστηριότητα 4. Τι είναι οι Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας; Διαφάνεια 5: Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης >Τι είναι οι αναπτυξιακοί στόχοι της χιλιετίας; >Μπορείτε να αναφέρετε τους οκτώ αναπτυξιακούς στόχους της χιλιετίας; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη24

25 Δραστηριότητα 4. Τι είναι οι Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας; Διαφάνεια 6: Πώς συνδέεται η μετανάστευση με την ανάπτυξη; Συζητήστε στις ομάδες σας: >Πώς συνδέεται η μετανάστευση με τους ΑΣΧ; >Ποιοι από τους ΑΣΧ αφορούν σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες; >Πώς θα μπορούσε η μετανάστευση να βοηθήσει τις χώρες να επιτύχουν τους ΑΣΧ; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη25

26 Δραστηριότητα 5: Ποιοι είναι οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να καταλάβουμε την έννοια των όρων, «πρόσφυγας», «αιτών άσυλο» και «εργαζόμενος μετανάστης» >Να μάθουμε περισσότερα σχετικά με το ποιοι είναι οι μετανάστες Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη26

27 Δραστηριότητα 5: Ποιοι είναι οι μετανάστες; Διαφάνεια 2: Oροι Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη27 ΌροςΟρισμός ΠρόσφυγαςΈνα άτομο που έχει εγκαταλείψει τη χώρα καταγωγής του, επειδή φοβάται ότι θα διωχθεί ή θα υποστεί κακομεταχείριση, για λόγους φυλής, θρησκείας, εθνικότητας, επειδή ανήκει σε μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, ή για λόγους πολιτικών πεποιθήσεων. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί να ζητήσει προστασία από την πατρίδα του. Αιτών άσυλοΈνα άτομο που έχει εγκαταλείψει τη χώρα του και έχει υποβάλει αίτηση για την αναγνώρισή του ως πρόσφυγα σε άλλη χώρα, και βρίσκεται εν αναμονή της απόφασης σχετικά με την αίτησή του. Εργαζόμενος μετανάστηςΈνα πρόσωπο που απασχολείται σε αμειβόμενη εργασία σε μια χώρα της οποίας δεν είναι υπήκοος.

28 Δραστηριότητα 5: Ποιοι είναι οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Ερωτήσεις >Έχετε ακούσει αυτούς τους όρους προηγούμενα; >Τι γνωρίζετε για αυτούς; >Που έχετε δει να χρησιμοποιούνται αυτοί οι όροι; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη28

29 Δραστηριότητα 5: Ποιοι είναι οι μετανάστες; Διαφάνεια 4: Οδηγίες δραστηριότητας για τη δημιουργία ενός προφίλ Σχεδιάστε το περίγραμμα του ατόμου που έχετε επιλέξει σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί. Περιγράψτε και απεικονίστε το πρόσωπο αυτό. Στο εσωτερικό του προφίλ, γράψτε ή σχεδιάστε τι θα μπορούσε να αισθάνεται ή να σκέφτεται το άτομο αυτό για την κατάστασή του. Στο εξωτερικό γράψτε ή σχεδιάστε κάτι σχετικά με την κατάσταση που αντιμετωπίζει το άτομο στον έξω κόσμο, στη χώρα καταγωγής του και στη νέα του χώρα. Για παράδειγμα σκεφτείτε τα πράγματα που έκαναν το άτομο αυτό να εγκαταλείψει τη χώρα του και τη σημερινή νομική του κατάσταση. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη29

30 Δραστηριότητα 5: Ποιοι είναι οι μετανάστες; Διαφάνεια 5: Λέξεις Σπίτι καλύτερη ζωή εμφύλιος πόλεμος διωγμοί απειλές εργασιακή ασφάλεια οι άνθρωποι είναι καταδεκτικοί οι άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα οι μαθητές δεν πηγαίνουν στο σχολείο καμία ελευθερία ζωές σε κίνδυνο απόρριψη δεν μπορείς να εκφραστείς αφήνοντας τα πάντα πίσω αιτών άσυλο εργαζόμενος μετανάστης πρόσφυγας νοσοκόμα σκληρά εργαζόμενος φιλικός δάσκαλος μητέρα τριών παιδιών γείτονας κάθε γυναίκα στον κόσμο κόρη ανθεκτικός παθιασμένος νευρικό χαμόγελο αναζήτηση υπάρχουν πολλά να μάθετε κυβερνητική απόφαση μελέτη νόμιμος μια κατάσταση ένα άτομο Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη30

31 Δραστηριότητα 5: Ποιοι είναι οι μετανάστες; Διαφάνεια 6: Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης >Πώς μπορούμε να ορίσουμε έναν πρόσφυγα, έναν αιτούντα άσυλο και έναν εργαζόμενο μετανάστη; >Τι σημαίνουν αυτοί οι όροι; Γιατί είναι σημαντικοί; >Μάθατε κάτι καινούργιο σχετικά με το ποιοι είναι οι μετανάστες; Ανταλλάξτε απόψεις με την ομάδα. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη31

32 Δραστηριότητα 5: Ποιοι είναι οι μετανάστες; Διαφάνεια 7: Ερωτήσεις >Τι σκέφτεται ο συγγραφέας για το ποιος είναι; Πώς πιστεύει ότι τον βλέπουν οι άλλοι; >Πώς αισθάνεται για το γεγονός ότι το να ζητά άσυλο επηρεάζει την ταυτότητά του; >Τι σκέψεις και συναισθήματα εκφράζει ο συγγραφέας; Έχετε αισθανθεί ποτέ έτσι; Πότε αισθανθήκατε έτσι; >Πώς βοηθά αυτό το ποίημα να καταλάβετε πως μπορεί να αισθάνεται κάποιος που είναι μετανάστης; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη32

33 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη33

34 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 2: Τεστ γνώσεων 1. Τι ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού είναι μετανάστες; 55% 10% 3% Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη34

35 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 2: Τεστ γνώσεων 2. Τι ποσοστό του πληθυσμού της Ευρώπης είναι μετανάστες; 52.3% 8.7% 24.1% Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη35

36 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 2: Τεστ γνώσεων 3. Πόσοι πρόσφυγες υπάρχουν στον κόσμο; 11 εκατομμύρια 100 εκατομμύρια 1 δισεκατομμύριο Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη36

37 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 2: Τεστ γνώσεων 4. Από πού έρχονται οι περισσότεροι πρόσφυγες στον κόσμο; Σομαλία Αφγανιστάν Κίνα Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη37

38 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 2: Τεστ γνώσεων 5. Πού ζουν οι περισσότεροι πρόσφυγες στον κόσμο; Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής Στην Ευρώπη Σε γειτονικές χώρες Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη38

39 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 2: Τεστ γνώσεων 6. Ποια από τις παρακάτω χώρες φιλοξενεί τους περισσότερους πρόσφυγες στον κόσμο; Αυστραλία Πακιστάν Γερμανία Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη39

40 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 2: Τεστ γνώσεων 7. Απαντήστε «Σωστό» ή «Λάθος» σε καθεμιά από τις παρακάτω δηλώσεις α. Οι πλουσιότερες χώρες φιλοξενούν τους περισσότερους πρόσφυγες στον κόσμο β. Κατά τα τελευταία δέκα χρόνια ο αριθμός των αιτήσεων ασύλου στην Ευρώπη έχει αυξηθεί γ. Ένας στους τρεις μετανάστες στην Ευρώπη προέρχεται από άλλες ευρωπαϊκές χώρες δ. Τα χρήματα που οι μετανάστες όλου του κόσμου στέλνουν στις πατρίδες τους είναι περισσότερα από τα χρήματα που δωρίζουν οι χώρες για την ανάπτυξη. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη40

41 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων 1. 3 τοις εκατό του παγκόσμιου πληθυσμού είναι μετανάστες, δηλαδή 214 εκατομμύρια άνθρωποι από τους 6,8 δισεκατομμύρια συνολικά στον κόσμο (Έκθεση για την Παγκόσμια Μετανάστευση, ΔΟΜ 2010). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη41

42 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων τοις εκατό του πληθυσμού της Ευρώπης είναι μετανάστες (Έκθεση για την Παγκόσμια Μετανάστευση, ΔΟΜ 2010). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη42

43 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων 3. Το 2010 υπήρχαν 11 εκατομμύρια πρόσφυγες σε όλον τον κόσμο (Παγκόσμιες Τάσεις 2010, UNHCR). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη43

44 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων 4. Οι περισσότεροι πρόσφυγες προέρχονται από το Αφγανιστάν (3 εκατομμύρια). Η δεύτερη μεγαλύτερη ομάδα προσφύγων είναι οι Ιρακινοί (1,7 εκατομμύρια άτομα). Οι πρόσφυγες από το Αφγανιστάν και το Ιράκ αποτελούν σχεδόν το μισό προσφυγικό πληθυσμό του κόσμου (Παγκόσμιες Τάσεις 2010, UNHCR). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη44

45 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων 5. Σε γειτονικές χώρες. Τρία τέταρτα ή 75 τοις εκατό των προσφύγων του κόσμου ζουν σε γειτονικές χώρες (Παγκόσμιες Τάσεις 2010, UNHCR). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη45

46 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων 6. Το Πακιστάν φιλοξενούσε το μεγαλύτερο αριθμό προσφύγων στον κόσμο (1,9 εκατομμύρια) το 2010, με δεύτερη την Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν (1,1 εκατομμύρια) και την Αραβική Δημοκρατία της Συρίας (1 εκατομμύριο) (Παγκόσμιες Τάσεις 2010, UNHCR). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη46

47 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων 7. α. Λάθος. 80 τοις εκατό των προσφύγων βρίσκονται σε αναπτυσσόμενες χώρες (Παγκόσμιες Τάσεις 2010, UNHCR). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη47

48 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων β. Λάθος. Ο αριθμός έχει μειωθεί κατά τα τελευταία δέκα χρόνια. (UNHCR 2010) Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη48

49 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων γ. Σωστό (UNHCR 2010). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη49

50 Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 3: Απαντήσεις στο τεστ γνώσεων δ. Σωστό. Τα χρήματα που στέλνουν οι μετανάστες πίσω (τα λεγόμενα «εμβάσματα») στις αναπτυσσόμενες χώρες τους είναι τρεις φορές περισσότερα (325 δις. δολάρια) από τα χρήματα που δωρίζονται στις αναπτυσσόμενες χώρες ως εξωτερική βοήθεια. Αυτό φανερώνει τη σπουδαιότητα της μετανάστευσης για την Ανάπτυξη. (Έκθεση για την Παγκόσμια Μετανάστευση, ΔΟΜ 2010). Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη50

51 Δραστηριότητα 7: Τι αντιμετωπίζουν οι μετανάστες στο ταξίδι τους; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να μάθουμε για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες στο ταξίδι τους. >Να εξετάσουμε τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες όταν ταξιδεύουν στη θάλασσα. >Να μάθουμε πώς είναι να φτάνεις σε ένα νέο τόπο. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη51

52 Δραστηριότητα 7: Τι αντιμετωπίζουν οι μετανάστες στο ταξίδι τους; Διαφάνεια 2: Ερωτήσεις πάνω στην ταινία 3 >Από πού κατάγονται τα άτομα στην ταινία; >Τι κατάσταση αντιμετωπίζουν στο ταξίδι τους; >Τι κατάσταση αντιμετωπίζουν στη νέα τους χώρα; >Ποια άτομα από την ταινία είχαν δύσκολο ταξίδι; Γιατί πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό; >Τι θετικό λένε τα άτομα για το ταξίδι τους ή την άφιξή τους στον προορισμό τους; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη52

53 Δραστηριότητα 7: Τι αντιμετωπίζουν οι μετανάστες στο ταξίδι τους; Διαφάνεια 3: Ερωτήσεις για τη δραστηριότητα με τις φωτογραφίες >Ποια είναι τα άτομα στις φωτογραφίες; >Από πού μπορεί να έρχονται; >Πώς έφτασαν εκεί; >Τι μπορεί να έχει συμβεί; >Τι ενδείξεις υπάρχουν στις εικόνες για τις καταστάσεις τις οποίες έζησαν πριν φτάσουν στην ακτή; >Πώς πιστεύετε ότι ήταν οι ζωές τους πριν; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη53

54 Δραστηριότητα 7: Τι αντιμετωπίζουν οι μετανάστες στο ταξίδι τους; Διαφάνεια 4: Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης >Τι καταστάσεις αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στα ταξίδια τους; >Δεν έχουν δύσκολο ταξίδι όλοι. Αλλά γιατί καμιά φορά ορισμένοι άνθρωποι παίρνουν τόσο μεγάλο ρίσκο για να φύγουν από τη χώρα τους; >Μοιραστείτε κάτι νέο με την ομάδα σχετικά με την απάντησή σας σε αυτή τη δραστηριότητα. Ίσως είναι κάτι νέο που έχετε μάθει ή κάτι που νιώθετε. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη54

55 Δραστηριότητα 8: Πώς είναι να βρίσκεσαι σε νέα χώρα; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να εξετάσουμε τι καταστάσεις αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι μόλις φτάσουν σε μια νέα χώρα. >Να εξετάσουμε πώς μπορούν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες τις οποίες συναντούν όσοι φτάνουν σε μια νέα χώρα. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη55

56 Δραστηριότητα 8: Πώς είναι να βρίσκεσαι σε νέα χώρα; Διαφάνεια 2: Οδηγίες δραστηριότητας >Μπείτε σε γραμμή σε μια μεριά της αίθουσας. >Μετά από κάθε δήλωση που θα ακούτε, θα προχωράτε μπροστά ή θα μένετε στο ίδιο σημείο, ανάλογα με το πόσο άνετα πιστεύετε ότι θα ένιωθε ο χαρακτήρας σας αν άκουγε αυτήν τη δήλωση. Ο χαρακτήρας πρέπει να ανταποκρίνεται ως εξής: >Άνετα: δύο βήματα μπροστά. >Λίγο άνετα ή με ελάχιστη σιγουριά: ένα βήμα μπροστά. >Καθόλου άνετα: κανένα βήμα μπροστά. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη56

57 Δραστηριότητα 8: Πώς είναι να βρίσκεσαι σε νέα χώρα; Διαφάνεια 3: Ερωτήσεις δραστηριότητας >Σε ποιες καταστάσεις νιώθατε περισσότερο άνετα; >Σε ποιες καταστάσεις νιώθατε λιγότερο άνετα; >Πώς νιώθετε για τον τόπο στον οποίο βρίσκεστε; >Πώς θα μπορούσατε να βοηθήσετε ο ένας τον άλλο να νιώσει πιο άνετα; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη57

58 Δραστηριότητα 8: Πώς είναι να βρίσκεσαι σε νέα χώρα; Διαφάνεια 4: Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης >Τι καταστάσεις μπορεί να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι μόλις φτάσουν σε μια νέα χώρα; >Πώς μπορούν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες; Σκεφτείτε τι θα μπορούσε να κάνει το άτομο και πώς θα μπορούσαν οι άλλοι να βοηθήσουν. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη58

59 Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να διερευνήσουμε πώςπαρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ >Να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τις διαφορετικές απόψεις στα ΜΜΕ. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη59

60 Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 2: Αρχική ερώτηση Η παράνομη μετανάστευση από τη Βόρεια Αφρική στην Ιταλία αγγίζει κρίσιμα επίπεδα. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη60

61 Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 3: Δραστηριότητα με φωτογραφίες από ΜΜΕ Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη61 Συντελεστές: Tomasso Della Longa, Italian Red Cross

62 Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 4: Οδηγίες δραστηριότητας για τα ΜΜΕ Η φωτογραφία δείχνει μετανάστες που φτάνουν στη Λαμπεδούσα, ένα νησί της Ιταλίας. Φανταστείτε, στην ομάδα σας, ότι είστε δημοσιογράφος σε μια εφημερίδα. >Γράψτε έναν τίτλο είδησης και μια μικρή λεζάντα για τη φωτογραφία. >Γράψτε τον τίτλο και τη λεζάντα βάσει της άποψης του δημοσιογράφου. >Μην αποκαλύψετε την άποψη του δημοσιογράφου σας στις άλλες ομάδες. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη62

63 Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 5: Απόψεις δημοσιογράφων Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη63 Είσαι δημοσιογράφος που πιστεύει ότι η μετανάστευση βλάπτει τη χώρα σου και την οικονομία της. Είσαι δημοσιογράφος που βλέπει τη μετανάστευση ανθρωπιστικά. Σε νοιάζουν οι ανάγκες των μεταναστών, ιδίως των πιο ευάλωτων, όπως τα παιδιά. Είσαι δημοσιογράφος που πιστεύει ότι η μετανάστευση ωφελεί τη χώρα σου. Πιστεύεις ότι η μετανάστευση είναι καλή για την οικονομία και την κοινωνία. Είσαι δημοσιογράφος του οποίου η άποψη στηρίζεται σε γεγονότα και καλή πληροφόρηση. Κάνεις έρευνα και ενημερώνεσαι από διαφορετικές πηγές πληροφόρησης.

64 Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 6: Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης >Από πού μπορεί να προέρχονται οι γνώμες οι δικές μας ή των άλλων ανθρώπων για το θέμα της μετανάστευσης; >Είναι πάντα αλήθεια όσα διαβάζουμε στα ΜΜΕ; Γιατί ή γιατί όχι; >Πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε πιο ακριβείς πληροφορίες; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη64

65 Δραστηριότητα 10: Θετικές εικόνες Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να εξετάσουμε τη θετική συνεισφορά των μεταναστών στις νέες τους κοινωνίες. >Να σκεφθείτε τα όνειρά σας για το μέλλον και να φτιάξετε μια λίστα με ενέργειες που θα μπορούσαν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο για όλους στο μέλλον. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη65

66 Δραστηριότητα 10: Θετικές εικόνες Διαφάνεια 2: Ερωτήσεις ταινίας 4 >Από πού πιστεύετε ότι μπορεί να προέρχονται μερικές από τις αρνητικές γνώμες που εκφράζονται στην αρχή της ταινίας; >Πώς πιστεύετε ότι αντιδρούν σε αυτές τις γνώμες οι άνθρωποι του δεύτερου μέρους της ταινίας; >Τι θετικό λένε αυτοί οι άνθρωποι ότι έχουν συνεισφέρει στις νέες τους κοινωνίες; >Πώς νιώθετε για τα ζητήματα που πραγματεύεται η ταινία; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη66

67 Δραστηριότητα 10: Θετικές εικόνες Διαφάνεια 3: Ερωτήσεις για «Τα όνειρά μας για το μέλλον» Οι εικόνες εμφανίζουν νέους που ζητούν άσυλο στο Ηνωμένο Βασίλειο να εκφράζουν τα όνειρά τους για το μέλλον. Βασιστείτε στις εικόνες για να συζητήσετε με την ομάδα σας: >Τι ταλέντα πιστεύετε ότι έχουν οι νέοι άνθρωποι >Τι δουλειές πιστεύετε ότι θα ήθελαν να κάνουν στο μέλλον; Πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν την κοινωνία τους; >Σκεφθείτε τα δικά σας ταλέντα. Πώς θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να βρείτε δουλειά και να βοηθήσετε την κοινωνία σας στο μέλλον; >Τι κοινά ανακαλύπτετε ανάμεσα σε εσάς και στους νέους των εικόνων; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη67

68 Δραστηριότητα 10: Θετικές εικόνες Διαφάνεια 4: Δραστηριότητα «Τα όνειρά μας για το μέλλον» Γράψτε σε ομάδες από μία δράση που θα αναλάβετε στο σχολείο σας ή εκτός σχολείου με στόχο ένα καλύτερο μέλλον για όλους. Συγκεντρώστε τις δράσεις όλων των ομάδων. Βεβαιωθείτε ότι όλοι συμφωνούν με τις δράσεις σας. Τοιχοκολλήστε τις δράσεις σε σημείο που να τις βλέπουν όλοι και να τις θυμούνται. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη68

69 Συντελεστές Δραστηριότητα 3, Διαφάνεια 2 Fred Clarke/ICRC Vladimir Filonov/IFRC Ash Sweeting/British Red Cross Thorkell Thorkelsson/Islandic Red Cross Thorkell Thorkelsson/Islandic Red Cross Conor Ashleigh/IFRC Δραστηριότητα 3, Διαφάνεια 4 Jenny Matthews/British Red Cross Mel Tolnay/Australian Red Cross Amalia Soemantri/IFRC Yoshi Shimizu/IFRC Arne Hodalic, Slovenian Red Cross Majda Shabbir/IFCR Δραστηριότητα 4, Διαφάνεια 2 Daniel Cima, American Red Cross Arne Hodalic, Slovenian Red Cross Yoshi Shimizu/IFRC Jenny Matthews/British Red Cross Majda Shabbir/IFCR Amalia Soemantri/IFRC Mel Tolnay/Australian Red Cross IFRC 69 Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη


Κατέβασμα ppt "Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη Πακέτο Θετικές εικόνες Positive Images Toolkit. Educator’s guide1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google