Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σύγχρονα παιχνίδια του χωριού και της πόλης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σύγχρονα παιχνίδια του χωριού και της πόλης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σύγχρονα παιχνίδια του χωριού και της πόλης
Σύγχρονα παιχνίδια του χωριού και της πόλης Τα παιχνίδια που παίζουν σήμερα τα παιδιά (έχουμε συμπεριλάβει μόνο τα παιχνίδια που δεν αναφέραμε σε άλλες κατηγορίες καθώς για τα υπόλοιπα έχει γίνει ήδη εκτενής αναφορά)

2 Σήμερα Ο καιρός έχει ζεστάνει αρκετά και πριν από λίγες μέρες είδαμε τις πρώτες παρέες παιδιών να βγαίνουν στο δρόμο για παιχνίδι. Όμορφες εικόνες, νοσταλγικές. Αλήθεια, πόσα έχουν να θυμίσουν στους μεγαλύτερους αυτές οι σκηνές από τη γειτονιά και τα παιχνίδια των παιδιών σε πλατείες και δρόμους (όπου βεβαίως η κίνηση το επιτρέπει). Δυστυχώς σήμερα τα περισσότερα ομαδικά παιχνίδια δεν παίζονται πια στις μεγάλες πόλεις από τα παιδιά. Ίσως ελλείψει χώρου. Στην επαρχία –ευτυχώς- ακόμη υπάρχει χώρος και χρόνος για τα παιχνίδια, στους δρόμους, τις αυλές και τις πλατείες.

3 Του χωριού Παρουσιάζονται τα παιχνίδια που παίζονται κυρίως στο χωριό χωρίς να αποκλείονται τα υπόλοιπα παιχνίδια, απλώς η συχνότητα τους είναι αραιή.

4 Το Χρώμα της Μάγισσας Ένα παιδί είναι η μάγισσα. Κάθε παιδί σκέφτεται ένα χρώμα, χωρίς να το πει στους άλλους. Σκέφτεται και η μάγισσα ένα χρώμα. Μετά ένα-ένα τα παιδιά πηγαίνουν και λένε στη μάγισσα το χρώμα που έχουν σκεφτεί. Αν είναι το ίδιο χρώμα που σκέφτηκε κάποιο παιδί, η μάγισσα αρχίζει να το κυνηγάει.

5 Μουσικές καρέκλες Το παιχνίδι απαιτεί μουσική, χορό και φυσικά καρέκλες, οι οποίες ολοένα μειώνονται. Όσοι είναι οι συμμετέχοντες, τόσες και οι καρέκλες… μείον μία, ώστε ένας να μην προλάβει να καθίσει όταν σταματήσει η μουσική και να μείνει όρθιος για παραδειγματισμό. Χωρίς βέβαια να μείνει στην γωνία με το ένα πόδι – αυτό ήταν «άλλο παιχνίδι».

6 Μουσικές καρέκλες

7 Πα-τη-τό Ήταν το παιχνίδι που, κάθε φορά που ξεκινούσε, έκανε όσους φορούσαν ολοκαίνουρια παπούτσια να τρέμουν. Ο καθένας έχει την ευκαιρία με τρία βήματα –και τρεις ιαχές ταυτόχρονα, «πα – τη – το»- να πατήσει το πόδι ενός φίλου του –ή εχθρού μετά το παιχνίδι, δεν έχει σημασία. Όλοι στο τέλος επέστρεφαν στην τάξη ή στο σπίτι με μαυρισμένα παπούτσια, αλλά δεν ένοιαζε πραγματικά κανέναν, εκτός από τους γονείς.

8 Μέντα-μέντα Ή κατ’ άλλους «κοφτή αλυσιδίτσα», όπως μας τόνισε υπέρμαχος του παιχνιδιού, που μπορεί να αποδειχτεί και επικίνδυνο για τα… άνω άκρα. Οι συμμετέχοντες πιάνονται χέρι-χέρι και κάποιος από άλλη ομάδα πέφτει ανάμεσά τους με φόρα ώστε να «κόψει» την αλυσίδα. Η πιο παραδοσιακή μορφή του παιχνιδιού θέλει τις ομάδες να τραγουδούν ταυτόχρονα την εξής στιχομυθία: «Τα μέντα μέντα / Τα μελεγγίτικα / Να μας τα στείλετε / Με ποιον; / Με όποιον θέλετε». Και μετά την «ποίηση»… γιούρια!

9 Μέντα μέντα

10 Σιμαρίο Το «χειροκίνητο» παιχνιδάκι που όποιον και να ρωτήσεις θα σου πει πως η παρέα του το τραγουδούσε με διαφορετικό τρόπο, έγινε δημοφιλές γιατί είναι… παντός καιρού. Μέσα στην τάξη, στο σπίτι, στην αυλή, οπουδήποτε υπάρχει… βαρεμάρα, απλώς απλώνεις τα χέρια και επιδίδεσαι στο «πτι-πτι-πτι». Παίζεται ακόμη και με δύο άτομα, πηγαίνοντας κατευθείαν στο τελικό στάδιο, όπου ο ένας προσπαθεί να χτυπήσει τα χέρια του άλλου σε μία διαδικασία με άφθονο σασπένς!

11 Σκοτεινό δωμάτιο Συνεχίζουμε στα σκοτεινά, με το «κρυφτό εσωτερικού χώρου». Η πλήρης συσκότιση απαιτεί κλειστά παντζούρια και φώτα, «έξωση» αυτού που θα τα φυλάξει και εύρεση μιας καλής κρυψώνας μέσα στο δωμάτιο για τους υπόλοιπους. Στην συνέχεια, ο «εξόριστος» επιστρέφει, αφού μετρήσει μέχρι το εκατό και ψάχνει στα τυφλά.

12 Ψείρες Όλοι οι υποψήφιοι… ψειριάρηδες συγκεντρώνονται και κάποιος πετάει ψηλά μια μπάλα λέγοντας το όνομα κάποιου παιδιού, το οποίο πρέπει να την πιάσει όσο οι υπόλοιποι τρέχουν μακριά. Αφού την πίασει, φωνάζει «ένα, δύο, τρία, στοπ» και όλοι σταματούν. Τότε, μπορεί να κάνει τρία βήματα και να πετύχει με την μπάλα κάποιον άλλο, ο οποίος φορτώνεται με μία «ψείρα». Αν δεν πετύχει κανέναν, παίρνει αυτός την ψείρα. Στο τέλος, ο παίκτης με τις περισσότερες ψείρες πρέπει να ανεχτεί τα πειράγματα των υπόλοιπων και οι μαμάδες να χαρούν που δεν πρόκειται για πραγματικές ψείρες.

13 Ψείρες

14 Η κλώσα, τα κλωσόπουλα και το γεράκι
Η κλώσα, τα κλωσόπουλα και το γεράκι Τα παιδιά µπαίνουν το ένα πίσω από τ’ άλλο πιασµένα από τη µέση(«κλωσόπουλα»). Το πρώτο παιδί έχει τα χέρια του ανοιχτά σε έκταση(«κλώσα»). Ένα άλλο παιδί κάνει το «γεράκι».Μόλις το παιχνίδι ξεκινήσει, το «γεράκι» προσπαθεί να πιάσει το τε-λευταίο «κλωσόπουλο». Η «κλώσα», κάνοντας διάφορους ελιγµούς, προ-σπαθεί να έχει πάντα µπροστά της το «γεράκι», ώστε να µην µπορέσει να πιάσει τα «κλωσόπουλα».Όποιο «κλωσόπουλο» πιάσει το «γεράκι» ή όποιο, κατά τους ελιγµούς, ξεκολλήσει από τη σειρά,βγαίνει έξω. Το παιχνίδι τελειώνει µόλις πιαστούν όλα τα «κλωσόπουλα»

15 Η κλώσα, τα κλωσόπουλα και το γεράκι
Η κλώσα, τα κλωσόπουλα και το γεράκι

16 Ραβδοϊσορροπία Τα παιδιά στέκονται γύρω από ένα κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου στέκεται ο «αρχηγός». Ζητάει από τα παιδιά να αριθµήσουν από το ένα ως το σύνολο των παιδιών που συµµετέχουν.Ο «αρχηγός» κρατάει µε το δείχτη ή τον αντίχειρα στο κέντροτου κύκλου ένα ραβδί κάθετα στη γη. Σηκώνει ξαφνικά το δάχτυλό του για να πέσει το ραβδί και ταυ-τόχρονα φωνάζει έναν αριθµό. Το παιδί που έχει αυτόν τον αριθµό πρέπει να τρέξει και να αρπάξειτο ραβδί, πριν πέσει κάτω.Αν τα καταφέρει, παίρνει πόντο και γίνεται αυτός «αρχηγός». Το παιδί που ήταν «αρχηγός» πη-γαίνει στη θέση του παιδιού που κέρδισε πόντο. Αν δεν τα καταφέρει, δεν παίρνει πόντο και ο «αρχηγός» συνεχίζει το παιχνίδι.

17 Ραβδοϊσορροπία

18 Ο Μανταλιάς ή Πρωτολιάς
Ένα παιδί, ο «Μανταλιάς», στέκεται σκυµµένος µε τα χέρια σταγόνατα, την πλάτη κυρτωµένη και το κεφάλι ανάµεσα στους ώµους,όπως και στα σκαµνάκια. Οι υπόλοιποι στέκονται ο ένας πίσω απότον άλλον και διαδοχικά, µε µικρή φόρα, πηδούν από πάνω του καιεπιστρέφουν στη σειρά τους.Στην πρώτη υπερπήδηση ο κάθε παίκτης πρέπει να φωνάζει δυνατά «πρώτος ήλιος κι άγγιχτος»,στη δεύτερη υπερπήδηση «δεύτερος και καλύτερος», στη τρίτη «τρίτος κι οµορφότερος».Κατά την τέταρτη υπερπήδηση, λίγο πριν τη στήριξη στη ράχη του «Μανταλιά», χτυπάει ο κάθεπαίκτης ελαφριά µε το ένα χέρι τους γλουτούς, αναφωνώντας ταυτόχρονα «τέταρτος και κωλοβαρε-τός».Αν θέλουµε κάνουµε και πέµπτη υπερπήδηση, χτυπώντας µε το πόδι, φωνάζοντας «πέµπτος καιποδοκωλοβαρετός». Συνεχίζοντας µπορούµε να κάνουµε και έκτη, χτυπώντας µε οµώνυµο χέρι καιπόδι, φωνάζοντας «έκτος και χεροποδοκωλοβαρετός».Όποιος αποτύχει σε κάποια υπερπήδηση ή αναφώνηση, «καίγεται» και γίνεται ο νέος «Μαντα-λιάς»

19 Ο Μανταλιάς ή Πρωτολιάς

20 Εφτάπετρα Το παιχνίδι αυτό µοιάζει πολύ µε τα κεραµιδάκια, µε τη διαφορά ότιεδώ έχουµε 7 πέτρες και τις στήνουµε στο κέντρο ενός κύκλου µε διάµε-τρο περίπου δυο µέτρα.Οι παίκτες, όπως και στα κεραµιδάκια ή το τζαµί, προσπαθούν διαδοχι-κά πετώντας την µπάλα να ρίξουν τις πέτρες.Όταν κάποιος το καταφέρει, οι αντίπαλοι τοποθετούν τις πέτρες γύρω γύρω στον κύκλο και ύ-στερα πρέπει να πετύχουν τους άλλους µε την µπάλα, καθώς αυτοί προσπαθούν να ξαναστήσουν τιςπέτρες στο κέντρο του κύκλου.

21 Εφτάπετρα

22 Ο κούκος Στη µέση του χώρου τοποθετούµε ένα τενεκεδένιο κουτάκι. Χαράζουµε µια γραµµή σε απόσταση 10µ. περίπου από το κουτάκι.Ένα παιδί φυλάει το κουτάκι και τα υπόλοιπα παιδιά στέκονταιπίσω από τη γραµµή, κρατώντας στα χέρια τους τις πέτρες, πουλέγονται «αµάδες» (από µια πέτρα το καθένα).Ένα ένα παιδί ρίχνει την πέτρα του µε σκοπό να χτυπήσει το κουτάκι. Αν δεν το χτυ-πήσει, πρέπει να τρέξει να µαζέψει την πέτρα του, προσέχοντας όµως να µην το πιάσει τοπαιδί που φυλάει το κουτάκι. Αν τα καταφέρει, µπορεί να ξαναρίξει την πέτρα του.Αν κάποιο παιδί χτυπήσει το κουτάκι και αυτό µετακινηθεί, ο φύλακας πρέπει να τρέξεινα ξανατοποθετήσει το κουτάκι στη θέση του. Όσο γίνεται αυτό, τα άλλα παιδιά προσπα-θούν, όσο πιο γρήγορα µπορούν, να πιάσουν τις πέτρες τους και να επιστρέψουν πίσω απότη γραµµή, πριν ο φύλακας βάλει στη θέση του το κουτάκι και τους πιάσει. Όποιος πιάνεται παίρνει τη θέση του φύλακα κι αυτός τη δική του

23 Ο κούκος

24 Οι αµάτζες ή τα πίτσια Σε έναν επίπεδο και οµαλό χώρο τοποθετούµε ένα σηµάδι, το«πίτσι», που θα είναι και ο στόχος µας. Για «πίτσι» αρκεί και έναµικρό παλουκάκι, µεταλλικό ή ξύλινο, µπηγµένο στο έδαφος.Βαστάει ο καθένας µας την αµάτζα του και από απόσταση περί-που 20 –25 µέτρων σηµαδεύουµε το «πίτσι». Όποιος ρίξει πιο κοντάή καβαλήσει µε την αµάτζα του το πίτσι, κερδίζει. Το παιχνίδι παίζεται είτε ατοµικά είτε οµαδικά. Στο οµαδικόπαιχνίδι αθροίζουµε τους βαθµούς µας και κερδίζει η οµάδα που θα φτάσει πρώτη σε προκαθορισµέ-νο αριθµό πόντων, συνήθως 11 ή 16 ή 21 πίτσια.Πρέπει πάντα να έχουµε και µία εφεδρική αµάτζα, γιατί µπορεί να µας σπάσει. Επίσης, αν η µίαοµάδα έχει έναν παίκτη παραπάνω, τότε ένας παίκτης από την άλλη οµάδα ρίχνει δυο φορές

25 Οι αµάτζες ή τα πίτσια

26 Τζιώνα ή τσιώνα Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο οµάδες. Χρειαζόµαστε µια µικρή µπά-λα και την «τζιώνα», που είναι µια µικρή ξύλινη πλάκα, περίπου40Χ40 εκατ. Στερεώνουµε όρθια κατά µέτωπο την «τζιώνα» ανάµεσααπό τις δυο οµάδες.Ένας παίκτης από την οµάδα που κάνει την «επίθεση» πετά τηνµπάλα ψηλά και µε την παλάµη τη χτυπά, όπως όταν κάνουµε σερβίςστην πετοσφαίριση ή στο τένις, προς την κατεύθυνση της αντίπαλης οµάδας. Αν αυτοί καταφέρουν νατην πιάσουν πριν πέσει κάτω, κερδίζουν πόντο. Αν όµως η µπάλα πέσει κάτω, τότε από το σηµείοπου θα την πιάσουν, για να κερδίσουν πόντο, πρέπει να σηµαδέψουν και να χτυπήσουν την «τζιώνα».Αν δε την πετύχουν, κερδίζει πόντο η αντίπαλη οµάδα.Το αρχικό χτύπηµα κάθε φορά το κάνει ένας παίκτης της οµάδας που κερδίζει πόντο. Το παιχνίδιτελειώνει κατόπιν συµφωνίας σε συγκεκριµένο αριθµό πόντων

27 Τζιώνα ή τσιώνα

28 Τα µήλα Οι παίκτες µας χωρίζονται σε δυο ισάριθµες οµάδες. Φτιάχνουµεδυο γραµµές σε απόσταση µέτρων µεταξύ τους, ανάλογα µε τηνηλικία των παικτών. Οι µισοί παίκτες της µιας οµάδας βαστώντας τηνµπάλα πηγαίνουν στη µια γραµµή και οι υπόλοιποι στην άλλη. Η άλληοµάδα στέκεται ανάµεσα στις δυο γραµµές µε µέτωπο προς τη γραµµήπου βρίσκεται η µπάλα.Οι παίκτες της οµάδας που είναι «έξω» σηµαδεύουν τους παίκτες της οµάδας που είναι «µέσα»,χωρίς να περάσουν τη γραµµή και αποφεύγοντας τα χτυπήµατα στο κεφάλι. Όποιος παίκτης χτυπη-θεί, βγαίνει έξω. Αν όµως κάποιος καταφέρει και πιάσει την µπάλα στον αέρα πριν αυτή ακουµπήσεικάτω, τότε έχει πιάσει ένα µήλο. Όταν κάποιος έχει ένα ή περισσότερα µήλα και τον πετύχει η µπά-λα, δε βγαίνει έξω, απλώς χάνει ένα µήλο. Για να βγει ο παίκτης, πρέπει να χάσει όλα τα µήλα τουπρώτα.Αν δε χτυπηθεί ο τελευταίος παίκτης µε 10 προσπάθειες, τότε όλοι οι συµπαίκτες ξαναµπαίνουνµέσα και η οµάδα του κερδίζει ένα βαθµό. Σε περίπτωση όµως που χτυπηθεί, τότε η «έξω» οµάδακερδίζει το βαθµό και µπαίνει αυτή µέσα.

29 Τα μήλα

30 Τα κουµπιά Τα παιδιά φτιάχνουν µια µικρή λακκούβα στο έδαφος και από µιαγραµµή, που απέχει 3µ. περίπου από τη λακκούβα, ρίχνει το κάθεπαιδί µε τη σειρά από ένα κουµπί. Σκοπός τους είναι το κουµπί ναµπει µέσα στη λακκούβα ή να πλησιάσει όσο γίνεται πιο κοντά σ’ αυτήν.Αν κάποιο παιδί καταφέρει να βάλει το κουµπί του στη λακκούβα,παίρνει από κάθε παίκτη ένα κουµπί. Αν κανένα κουµπί δεν µπει µέσα, τότε το παιδί που το κουµπίτου είναι πιο κοντά στη λακκούβα, προσπαθεί πρώτο µε ένα σπρώξιµο να το βάλει µέσα και να κερδί-σει.Αν δεν τα καταφέρει, προσπαθεί το επόµενο παιδί, που το κουµπί του βρίσκεται πλησιέστερα καιαν δεν τα καταφέρει κι αυτό το επόµενο, ώσπου να µπει κάποιο κουµπί µέσα. Παλαιότερα το παιχνίδι αυτό παιζόταν και µε κουρκούκια σπόρους χαρουπιών) ή και µε κουκού-τσια και έπαιρνε την ανάλογη ονοµασία.

31 Τα κουμπιά

32 Της πόλης Παρουσιάζονται τα παιχνίδια που παίζονται κυρίως στη πόλη χωρίς να αποκλείονται τα υπόλοιπα παιχνίδια, απλώς η συχνότητα τους είναι αραιή.

33 Λεξικοπαιχνιδίσματα Τα «Λεξοπαιχνιδίσματα», είναι ένα παιχνίδι που απαιτεί συγκέντρωση, γρήγορη σκέψη, καλή ακοή και πλούσιο λεξιλόγιο. Οι παίκτες, πρέπει να είναι άνω των 6 ετών, να ξέρουν πολλές και περίπλοκες λέξεις, να μπορούν να σκέφτονται και να αντιδρούν γρήγορα. Παίζεται σε κλειστό και μεγάλο χώρο, για να μπορούν οι παίκτες να μπουν σ’ ένα μεγάλο κύκλο και για να ακούγονται οι λέξεις καθαρά. Τα παιδιά κάθονται στο μεγάλο κύκλο. Κάποιο απ’ αυτά μετά, από κλήρωση, ξεκινά, λέγοντας μια λέξη. Το επόμενο λέει κι αυτό μία, που ν’ αρχίζει απ’ το τελευταίο γράμμα της προηγούμενης. Κι έτσι συνεχίζεται το παιχνίδι. Όποιος αργήσει να σκεφτεί λέξη, χάνει. Τώρα θ’ αναρωτιέστε πόσο γρήγορα πρέπει να τη σκεφτεί. Δεν κρατάμε και χρονόμετρο, αλλά δευτερόλεπτα αρκούν και περισσεύουν.

34 Νικητής είναι αυτός που βρίσκει τις περισσότερες λέξεις.
Μάντεψε τη λέξη Μοιάζει με την κρεμάλα. Παίζεται από 6 χρονών και πάνω, γιατί τα παιδιά πρέπει να ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν. Είναι επιτραπέζιο παιχνίδι και οι παίκτες είναι 2. Ο ένας κάθεται απέναντι από τον αντίπαλο του. Οι παίκτες τοποθετούν, τις 24 μεγάλες κάρτες με τα γράμματα, πάνω στις θήκες των 2 ταμπλό, με αλφαβητική σειρά. Οι 24 μικρές κάρτες γραμμάτων τοποθετούνται σε στήλες δίπλα από κάθε παίκτη. Κάθε παίκτης σκέφτεται μια δικιά του λέξη, στην οποία να μην υπάρχει δεύτερη φορά το ίδιο γράμμα. Ο κάθε παίκτης με τη σειρά του, ρωτάει τον αντίπαλό του αν υπάρχουν κάποια γράμματα στη λέξη που έχει σκεφτεί, προσπαθώντας να αποκλείσει τα γράμματα που δεν υπάρχουν σε αυτήν. Αν μαντέψει το γράμμα το αφήνει όρθιο πάνω στο ταμπλό , αν δεν υπάρχει κατεβάζει τη θήκη που είναι πάνω στο ταμπλό. Αυτό συνεχίζεται μέχρι ένας από τους 2 παίκτες να βρει πρώτος τη λέξη. Τότε αυτός πρέπει να φωνάξει τη λέξη δυνατά και αν ταιριάζει με τη λέξη του αντιπάλου του κερδίζει. Νικητής είναι αυτός που βρίσκει τις περισσότερες λέξεις.

35 Κρεμάλα Ένας από τους παίκτες σκέφτεται μία λέξη που να είναι δύσκολη, και γράφει στο χαρτί το πρώτο και το τελευταίο γράμμα. Για κάθε άλλο γράμμα της λέξης βάζει μια γραμμούλα. Δίπλα, ζωγραφίζει μια κρεμάλα. Οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει να μαντέψουν τα γράμματα της λέξης που λείπουν. Για κάθε λάθος γράμμα, ο παίκτης που σκέφτηκε τη λέξη σχεδιάζει στην κρεμάλα κάθε φορά και από ένα μέλος του σώματος, π.χ. κεφάλι, χέρια, κορμό κλπ. και σημειώνει σε ένα συννεφάκι τα γράμματα που επέλεξε ο άλλος παίχτης και δεν υπάρχουν στη λέξη. Κερδίζει οποίος βρει τη λέξη και χάνει όποιος σχηματίσει πρώτος ένα ανθρωπάκι στην κρεμάλα με επτά λανθασμένες επιλογές. Το παιχνίδι αυτό μου αρέσει γιατί μας βάζει σε σκέψη και είναι και πολύ διασκεδαστικό!

36 Οι χώρες Για να παιχτεί αυτό το παιχνίδι, πρέπει οι παίκτες να έχουν μια κιμωλία ή ένα ξυλάκι. «Οι χώρες» παίζονται σε εξωτερικό χώρο. Τα παιδιά σχεδιάζουν στο έδαφος έναν μεγάλο κύκλο και το χωρίζουν σε τόσα ίσα μέρη, όσα είναι και αυτά. Στη συνέχεια, κανονίζουν ποιος θα είναι πρώτος, δεύτερος κ.τ.λ. Αυτός που είναι πρώτος, διαλέγει όποιο μέρος του κύκλου θέλει και του δίνει το όνομα μιας χώρας. Το ίδιο κάνουν και τα υπόλοιπα παιδιά, με τη σειρά που καθορίστηκαν. Κατόπιν, πηγαίνουν και στέκονται πίσω από μια γραμμή (4-5 μ. μακριά από τον κύκλο) και ρίχνουν με την ίδια σειρά ένα ξυλάκι, προσπαθώντας να πέσει στη χώρα τους. Αν τα καταφέρουν μπαίνουν στη χώρα τους και με το ξυλάκι χαράσσουν τα νέα τους εδάφη , παίρνοντας όσο πιο πολύ χώρο μπορούν από τις άλλες χώρες. Η κίνησή τους όμως, πρέπει να είναι γρήγορη, χωρίς διακοπές και δίχως να σηκώσουν το ξυλάκι από το έδαφος. Αν συμβεί κάτι από τα παραπάνω, τότε από το σημείο εκείνο που έγινε η παράβαση, φέρνουν μια κάθετη γραμμή στα σύνορά τους. Νικητής είναι αυτός που θα πάρει όλες τις χώρες.

37 Πρόσωπο ζώο πράγμα Πρόσωπο, ζώο, πράγμα, χρώμα, κλπ. που ξεκινούσαν από ένα γράμμα της αλφαβήτου που διαλέγει ένας παίκτης και στη συνέχεια όλοι πρέπει να βρουν από αυτό μια λέξη για κάθε κατηγορία μέχρι να τελειώσει ο πρώτος.

38 Θάρρος ή αλήθεια; Όταν έρθει η σειρά σου και σε ρωτήσουν αλήθεια ή θάρρος, τότε πρέπει να επιλέξεις τι από τα δύο θέλεις. Έχεις μόνο μια επιλογή κάθε φορά, και πρέπει να σκεφτείς πριν επιλέξεις.

39 Φρουτοσαλάτα • Παίζεται συνήθως εν ώρα διαλλείματος ή και μαθήματος
• Παίζεται συνήθως εν ώρα διαλλείματος ή και μαθήματος • Οι παίκτες μετονομάζονται σε ένα φρούτο • Ένας παίκτης είναι η μάνα και φωνάζει τα φρούτα • Όποιος παίκτης ακούσει το φρούτο του σηκώνεται όρθιος • Στη λέξη φρουτοσαλάτα σηκώνονται όλοι

40 Μάγειρας, Μαγείρισσα • Όλοι οι παίκτες είναι σε μια σειρά
• Όλοι οι παίκτες είναι σε μια σειρά • Ένας παίκτης είναι ο Μάγειρας και κάθεται απέναντι • Οι υπόλοιποι παίκτες λένε φαγητά στο Μάγειρα • Αν αρέσουν στο Μάγειρα κάνουν ένα βήμα μπροστά • Νικητής είναι όποιος φτάσει πρώτος στο Μάγειρα

41 Πέφτει η νύκτα στο Παλέρμο
• Στους παίκτες μοιράζονται χαρτιά μεταξύ των οποίων μια ντάμα, ένας ρήγας και ένας άσσος. • Η ντάμα και ο ρήγας αντιπροσωπεύουν τους 2 δολοφόνους και ο άσσος το ρουφιάνο. • Ο κάθε παίκτης κοιτάει το χαρτί του διακριτικά, χωρίς να το δουν οι άλλοι. • Στη συνέχεια, ο συντονιστής του παιχνιδιού λέει: «Πέφτει η νύχτα στο Παλέρμο» και οι παίκτες όλοι κλείνετε τα μάτια • «Οι δυο δολοφόνοι να ανοίξουν τα ματιά κ να κοιταχτούν μεταξύ τους.» Μόνο οι παίκτες που έχουν στα χέρια τους τις κάρτες με τις φιγούρες ανοίγουν τα μάτια.

42 Πέφτει η νύκτα στο Παλέρμο
Συνεχίζει λέγοντας «Οι δυο δολοφόνοι να κλείσουν τα μάτια τους. Η ντάμα δολοφόνος να σηκώσει το χερι. Ο ρουφιάνος να ανοίξει τα ματιά κ να δει το δολοφόνο(ντάμα). • Ο δολοφόνος(ντάμα) να κατεβάσει το χέρι κ ο ρουφιάνος να κλείσει τα ματιά.» Δώσε λίγο χρόνο στους παίκτες ανάμεσα στις φράσεις, γύρω στα 2 λεπτά. • Μόλις η διαδικασία αυτή τελειώσει τότε «Ξημερώνει η μέρα στο Παλέρμο, Καλημέρα» και συνεχίζεται το παιχνίδι.

43 Πέφτει η νύκτα στο Παλέρμο
• Προσπαθούν όλοι οι παίκτες να αποκαλύψουν τους δολοφόνους. Μόνο ένας ξέρει ποιος είναι ο ένας δολοφόνος (ντάμα) και αυτός είναι ο ρουφιάνος, τον οποίο δεν γνωρίζουν οι πολίτες. • Βρείτε επιχειρήματα για να διώξετε τους παίκτες που θεωρείτε να είναι οι δολοφόνοι, έναν σε κάθε γύρο. Ο παίκτες που αποφασίζεται ότι θα βγει από το παιχνίδι γυρνάει την κάρτα του για να αποδειχτεί αν όντως είναι ένας από τους δολοφόνους. • Και το παιχνίδι συνεχίζεται! κάθε φορά που φεύγει ένας παίκτης ξαναπέφτει η νύχτα στο Παλέρμο με την παραπάνω διαδικασία, μόνο που αυτή τη φορά οι δολοφόνοι αποφασίζουν πιο παίκτη θέλουν να βγάλουν από το παιχνίδι. Το κομμάτι του ρουφιάνου δεν επαναλαμβάνεται.

44 Χαρτιά Πολλά και διαφορετικά παιχνίδια με χαρτιά όπως : games, σκατά καθώς και τα ευρέως γνωστά. Games (Χαρτιά) Οι παίκτες χωρίζονται σε ομάδες •Υπάρχουν κάποια χαρτιά στο τραπέζι •Οι παίκτες κρατούν κάποια φύλλα στο χέρι •Όταν δημιουργηθεί και στο τραπέζι η ίδια σειρά φύλλων με αυτή που έχουν στο χέρι τους φωνάζουν games •Νικήτρια ομάδα είναι όποια μαζέψει τις περισσότερες ομάδες φύλλων «Σκατά» •Ιδιος σκοπός με το games απλώς δεν υπάρχουν ομάδες •Σκοπός κάθε παίκτη να σχηματίσει πρώτος τετράδα όμοιων φύλλων ανάμεσα σε αυτά που έχει στα χέρια του και αυτά που υπάρχουν στο τραπέζι •Όποιος σχηματίσει πρώτος ομάδα φωνάζει «σκατά»

45 Παιχνίδια ερωτικού ενδιαφέροντος

46 Παρεΐστικο ερωτικό παιχνίδι, ιδιαίτερα προσφιλές μεταξύ εφήβων.
Η μπουκάλα Παρεΐστικο ερωτικό παιχνίδι, ιδιαίτερα προσφιλές μεταξύ εφήβων. Στην τυπική μορφή του παιχνιδιού, η παρέα στήνεται κυκλικά γύρω από ένα μπουκάλι, το οποίο περιστρέφουν ένας ένας με τη σειρά. Αυτός ή αυτή που παίζει, οφείλει να φιλήσει όποιον ή όποια θα δείχνει το μπουκάλι αφού σταματήσει να περιστρέφεται

47 Η μπουκάλα

48 Τι κάνει ο κύριος στην κυρία;
Ένας παίκτης κλείνει τα μάτια του • Ένας άλλος παίκτης επιλέγει δύο παίκτες και τους ονομάζει ως κύριο και κυρία • Ο παίκτης που έκλεισε τα μάτια θα ορίσει τι θα κάνει ο κύριος στην κυρία π.χ θα της δώσει ένα φιλί

49 Πυθία • Παραλλαγή του παιχνιδιού «τι κάνει ο κύριος στην κυρία»
• Παραλλαγή του παιχνιδιού «τι κάνει ο κύριος στην κυρία» • Ένας παίκτης κλείνει τα μάτια του • Ένας άλλος παίκτης επιλέγει δύο παίκτες και τους ονομάζει ως κύριο και κυρία • Ο παίκτης που έκλεισε τα μάτια θα ορίσει τι θα κάνει ο κύριος στην κυρία π.χ θα της δώσει ένα φιλί

50 Επιτραπέζια

51 Επιτραπέζια

52 Ηλεκτρονικά παιχνίδια

53 Ηλεκτρονικά παιχνίδια

54 Ηλεκτρονικά διαδραστικά παιχνίδια

55 Βιβλιογραφία- Δικτυογραφία
Σαγώνας.Κ.Γιώργος-Παραδοσιακά Παιγνίδια- APEX E.Π.Ε Μ. Γ. Μερακλής «Ελληνική Λαογραφία 2 - Ήθη και Έθιµα»  Αθήνα 1998, εκδ. Οδυσσέας Τ. Γ. Καρατασάκης«Λαϊκά παιχνίδια - Αγωνίσµατα - Τραγούδια»  Αθήνα 2001 Μαρούλα Κλιάφα - Ζωή Βαλάση «Ας παίξουµε πάλι»  Αθήνα 2002, εκδ. Κέδρος «Τα παιχνίδια των γονιών μας – τα παιχνίδια μας» 31ο Δημοτικό Περιστερίου- Αθήνα


Κατέβασμα ppt "Σύγχρονα παιχνίδια του χωριού και της πόλης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google