Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Από το σχολείο στην αγορά εργασίας Οι δυνατότητες που μας προσφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Από το σχολείο στην αγορά εργασίας Οι δυνατότητες που μας προσφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Από το σχολείο στην αγορά εργασίας Οι δυνατότητες που μας προσφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα

2 Ονόματα ομάδας  Μαρία Γκίρτζαλη  Μαρία Δραγάνη  Στέλιος Καβανόζης  Γιάννης Βουρδόγλου

3 Περιεχόμενα εργασίας  Συνέντευξη από έναν μεγαλύτερο (με θέμα αν του αρέσει το επάγγελμα του)  Ανάλυση κλάδων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης  Σχολές πρώτης προτίμησης  Επαγγέλματα του μέλλοντος  Βιβλιογραφία

4 Συνέντευξη από έναν μεγαλύτερο  Γυναίκα, 40 ετών, εστιάτορας.  Ε: Ήθελες από μικρή να ακολουθήσεις αυτό το επάγγελμα ;  Α: Όχι, καθόλου.  Ε: Πώς έφτασες στη σημερινή σου επιλογή ;  Α: Διότι παντρεύτηκα και έκανα οικογένεια.  Ε: Νιώθεις ευτυχισμένη με το επάγγελμα που έχεις ;  Α: Όχι, είναι εξουθενωτικό και χρονοβόρο.  Ε: Σου έχει συμβεί να αλλάξεις στην πορεία της ζωή σου το επάγγελμά σου ; Ποιοι παράγοντες σε οδήγησαν σε αυτό ; Αν όχι, νιώθεις έτοιμη να το κάνεις, αν χρειαστεί ;  Α: Δεν έχω αλλάξει επάγγελμα στην πορεία της ζωής μου αλλά αν χρειαστεί είμαι πρόθυμη να το κάνω.

5 Ανάλυση κλάδων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

6 ΕΠΑΣ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΑ –ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ 1. ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ 2. ΕΡΓΑΛΕΙΟΜΗΧΑΝΩΝ CNC 3. ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 4. ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ 5. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ 6. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΓΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΑΣ 7. ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΠΙΟΥ 8. ΒΟΗΘΩΝ ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ 9. ΒΟΗΘΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ 10. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 11. ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 12.ΞΕΝΟΔΟΧΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ Στην Α΄ τάξη των ΕΠΑ.Σ. εγγράφονται: χωρίς εξετάσεις οι μαθητές που προάγονται στην Β΄ τάξη των Επαγγελματικών ή Γενικών Λυκείων όσοι έχουν προαχθεί στην Β΄ τάξη του Α΄ κύκλου Τ.Ε.Ε. Στην Β΄ Τάξη εγγράφονται: οι προαγόμενοι στην Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Σ. Το ωρολόγιο πρόγραμμα περιλαμβάνει 5 ημέρες από 5 ώρες κάθε μέρα (25 ώρες/εβδομάδα). ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ: 2 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Τα προγράμματα διδασκαλίας περιλαμβάνουν μαθήματα τεχνικά επαγγελματικά και εργαστηριακές ασκήσεις. ΤΙΤΛΟΙ Στους απόφοιτους του ΕΠΑ.Σ. χορηγείται πτυχίο επιπέδου 3 -Πτυχίο επιπέδου 3 είναι το πτυχίο που παίρνουν οι απόφοιτοι το οποίο τους δίνει το δικαίωμα να ασκήσουν το επάγγελμα της ειδικότητας του τομέα που έχουν επιλέξει στον ιδιωτικό τομέα ή να διοριστούν σε αντίστοιχη θέση στο δημόσιο τομέα σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

7 ΟΑΕΔ-ΕΠΑ.Σ μαθητείας ΕΠΑ.Σ μαθητείας Ειδικότητες 1. Τεχνίτης αμαξωμάτων 2. Τεχνίτης εργαλειομηχανών 3.Τεχνίτης θερμικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων 4. Τεχνίτης αερίων καυσίμων (φυσικού αερίου) 5. Τεχνίτης μεταλλικών κατασκευών 6. Τεχνίτης μηχανών και συστημάτων αυτοκινήτων 7. Τεχνίτης ναυπηγικής βιομηχανίας 8. Εγκαταστάτης ψυκτικών και κλιματιστικών έργων 9. Τεχνίτης ηλεκτρολογικών εργασιών 10. Τεχνίτης ηλεκτρολογικών συστημάτων αυτοκινήτου 11. Τεχνίτης ηλεκτρονικών συσκευών, εγκ/σεων και Η/Υ 12. Αργυροχρυσοχοΐας ΤΙΤΛΟΙ Άμεσης πρόσβασης στην Αγορά Εργασίας με την απόκτηση Πτυχίου Επιπέδου III Εγγραφή στην Β’ Τάξη Επαγγελματικού Λυκείου Εγγραφή στο Γ΄ εξάμηνο των ΙΕΚ, αντίστοιχης ειδικότητας. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ: 2 ΧΡΟΝΙΑ

8 ΙΕΚ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΙΕΚ του ΟΑΕΔ (για απόφοιτους Λυκείου) ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ  Για όσους εγγράφονται στο Α΄ εξάμηνο κατάρτισης, η διάρκεια της φοίτησης είναι τέσσερα (4) εξάμηνα (δηλ. δύο έτη) για τους αποφοίτους Λυκείου, καθώς και για τους αποφοίτους ΕΠΑ.Σ., ΕΠΑ.Λ. και ΤΕΕ Β’ Κύκλου Σπουδών για την απόκτηση άλλης ειδικότητας.  Για τους αποφοίτους ΕΠΑ.Σ, ΕΠΑΛ, καθώς και ΤΕΕ Β’ Κύκλου σπουδών αντίστοιχης ειδικότητας, οι οποίοι εγγράφονται στο Γ΄ εξάμηνο κατάρτισης, η διάρκεια της φοίτησης είναι δύο (2) εξάμηνα (δηλ. ένα έτος). Ειδικότητες  1.Διοικητικό και Οικονομικό Στέλεχος Επιχειρήσεων  2.Ειδικός Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου  3. Τεχνικός Αερίων Καυσίμων  4. Τεχνικός Φαρμάκων -Καλλυντικών και Παρεμφερών Προϊόντων  5. Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης ΤΙΤΛΟΙ 1. Πτυχίο ειδικότητας ΕΠΑΣ επιπέδου επαγγελματικών δικαιωμάτων ΙΙΙ (3). 2. Απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας 3. Συντάξιμα ένσημα για το διάστημα υλοποίησης της πρακτικής άσκησης

9 Δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ  ΙΕΚ Αλεξανδρούπολης Για απόφοιτους Λυκείου: 1. 2 χρόνια για απόφοιτους ΓΕΛ, ΕΠΑΛ. 1 χρόνο για απόφοιτους ΕΠΑΛ Β΄κύκλου, συναφής ειδικότητας 2. πρακτική άσκηση 6 μήνες 3. Προσφέρουν Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης. Απαιτείται πιστοποίηση που γίνεται σε εθνικό επίπεδο για την απόκτηση Διπλώματος Επαγγελματικής κατάρτισης Ειδικότητες •ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ •2.ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ, ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΦΕΡΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Για απόφοιτους Γυμνασίων: 1. 1 χρόνο φοίτηση 2. Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Κατάρτισης, επιπέδου 1

10 ΚΕΜΕ(για απόφοιτους Λυκείου) Ειδικότητες •Διοίκηση επιχειρήσεων •επικοινωνιών •Πληροφορική •Χρηματοδότηση •πληροφοριακών συστημάτων •διεθνών επιχειρήσεων •Διαχείριση •Εμπορία •Ψυχολογία STATE UNIVERSITY OF NEW YORK Οι βεβαιώσεις τα πιστοποιητικά σπουδών ή οποιασδήποτε άλλης ονομασίας βεβαίωση που χορηγούν τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης δεν είναι ισότιμα με τους τίτλους που χορηγούνται στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης, όπως Πανεπιστήμια, Τ.Ε.Ι και Ι.Ε.Κ». ΤΙΤΛΟΙ Για να μπεις στα ΚΕΜΕ πρέπει να έχεις ολοκληρώσει 2 χρόνια εργασίας

11 Σχολές πρώτης προτίμησης

12 Οι υποψήφιοι επιλέγουν σχολές με βάση: • Την επαγγελματική αποκατάσταση που τους προσφέρουν • Επιλογή σχολών κύρους (Νομική,Ιατρική,κτλ) • Τον τόπο κατοικίας τους • Εάν υπάρχει έτοιμη οικογενειακή επιχείρηση

13 Σχολές γρήγορης επαγγελματικής αποκατάστασης  Άνοδο σημείωσαν τα τμήματα που θεωρείται ότι παρέχουν επαγγελματική αποκατάσταση.  Γενικότερα, η εντυπωσιακή άνοδος στις βάσεις των στρατιωτικών/αστυνομικών σχολών και η μεγάλη πτώση στις βάσεις των παιδαγωγικών σχολών, είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των φετινών βάσεων εισαγωγής στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.  Ανοδικές τάσεις καταγράφονται στις σχολές με μεγάλη ζήτηση (ιατρικές και νομικές) τόσο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όσο και στην περιφέρεια, ενώ μικτά κινούνται οι πολυτεχνικές σχολές.

14 Σχολές κύρους  Η Νομική κατακτά πάλι την πρώτη θέση, η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού ξεπερνά τα Παιδαγωγικά τμήματα οι σχολές της σίγουρης απασχόλησης (Αστυνομία, Στρατός) κρατάνε γερά και τα τμήματα Ψυχολογίας επελαύνουν. Ακόμη ένα ακόμη κριτήριο για την επιλογή σχολών κύρους είναι το γεγονός τουλάχιστον ένας από τους γονείς να ασκούν το επάγγελμα και έτσι να υπάρχει έτοιμη επιχείρηση, επίσης το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα επαγγέλματα προσφέρουν γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση ανεβάζει τις προτιμήσεις των υποψήφιων προς αυτές τις σχολές.

15 Σχολές βάση τον τόπο κατοικίας  Η πλειονότητα των υποψηφίων δεν επιλέγει τμήματα με κυρίαρχο κριτήριο το αντικείμενο σπουδών, αλλά με βάση την πόλη, στην οποία εδρεύουν, αν δηλαδή βρίσκονται στον τόπο κατοικίας ή κάπου κοντά.  Εγκαταλείπουν «όνειρα» και προσδοκίες και οδηγούνται σε έναν ρεαλιστικό συμβιβασμό. Κι αυτό οφείλεται στην οικονομική δυσχέρεια πολλών οικογενειών και στο υψηλό κόστος της εσωτερικής φοιτητικής μετανάστευσης.  Άλλωστε, το κόστος σπουδών μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας κυμαίνεται από έως ευρώ για τετραετείς σπουδές και ξεπερνά τις για πενταετείς ή εξαετείς. Έτσι, οι υποψήφιοι που προέρχονται από μεγάλα αστικά κέντρα επιλέγουν σχολές δεύτερης και τρίτης ζήτησης που ανήκουν σε μεσαία βαθμολογική κλίμακα, προκειμένου να μείνουν κοντά στο σπίτι τους.

16 Επαγγέλματα του μέλλοντος

17  Αρκετά είναι τα επαγγέλματα, που ακόμα και σήμερα πληρώνονται αδρά.  Οι κλάδοι των οικονομικών, των λογιστικών, των νέων μορφών ενέργειας, της φαρμακοβιομηχανίας και τις διαχείρισης αποβλήτων αναμένεται σύμφωνα με την έρευνα να έχουν μεγάλη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.  Ανάμεσα στα πιο καλοπληρωμένα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι αυτό του Ειδικού Ανάπτυξης Συστημάτων, Αειφόρου Ανάπτυξης και του διαχειριστή Ανανεώσιμης Ενέργειας.  Επιπλέον, πολλά υποσχόμενο είναι το επάγγελμα του Κλιματολόγου και του Μετεωρολόγου και όσων ασχολούνται με τον Ιατρικό Τουρισμό.  Μερικά επαγγέλματα ακόμα που υπόσχονται ανάπτυξη και χρήμα;  Σχεδιαστές πρωτοποριακών αυτοκινήτων, γενετιστές, εμποροπλοίαρχοι, τεχνολόγοι τροφίμων, πωλητές, ζωοτεχνικοί, κτηνίατροι, οινολόγοι, μεταφραστές, εκπαιδευτικοί.  Όσοι ενδιαφέρονται για εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση: στελέχη πωλήσεων, χρηματοοικονομικοί υπάλληλοι, μηχανικοί και εγκαταστάτες ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, οικιακοί βοηθοί, σερβιτόροι.  Στην αντίπερα όχθη βρίσκονται τα «συμβατικά» επαγγέλματα.  Είναι τα εξής:  Φαρμακοποιοί, Γιατροί, Θεολόγοι, Αρχαιολόγοι, Νηπιαγωγοί, Γιατροί, Οδοντίατροι, Ψυχολόγοι, Διαιτολόγοι, Δικηγόροι, Δημοσιογράφοι, Ηθοποιοί, Τραπεζικοί Υπάλληλοι, Μουσικοί και Σκηνοθέτες. ​

18 Βιβλιογραφία  ΕΠΑΣ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ : elven/epas_ypepth.htmlhttp://users.sch.gr/grasy-epal- elven/epas_ypepth.html  ΟΑΕΔ :  ΚΕΜΕ : 10-kentra-metalykeiakis-ekpaideysis-keme.html, 10-kentra-metalykeiakis-ekpaideysis-keme.htmlwww.nyc.gr/  ΔΗΜΟΣΙΑ και ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ :  Άρθρο Κατσανέβα :  Άρθρο Σκάι :  Άρθρο Καθημερινή :  Άρθρο τα Νέα :  Σειρές εισακτέων πανελλαδικών 2011 :


Κατέβασμα ppt "Από το σχολείο στην αγορά εργασίας Οι δυνατότητες που μας προσφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google