Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Πώς διδάσκεται το μάθημα στην πράξη Δρ Αθανάσιος Κονταξής Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12 Μηχ. Μηχ. Γιάννης Τζωρτζάκης ΠΕ12 Πολιτικός Μηχ. Γιάννης Τούρλος ΠΕ17 Ηλεκτρολόγος Κατερίνα Τριανταφύλλου ΠΕ12 Πολιτικός Μηχ. Msc
2
Άλλο ένα μάθημα; Ανιχνεύει τα στοιχεία ενός διαφορετικού σχολείου
βασίζεται στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, αξιοποιεί τις διαφορετικές δυνατότητές τους αναδεικνύει την αναγκαιότητα και τη σημασία των διάσπαρτων γνώσεων οι οποίες διδάσκονται στα επιμέρους μαθήματα Σαν τη μύγα μεσ’ το γάλα (Pisa) Καταλύτης η επιτυχία του Αξίζει τον κόπο να το προσέξουμε περισσότερο!
3
Υποστήριξη εκπαιδευτικών
Ελλιπής υποστήριξη των εκπαιδευτικών μέχρι 2005 Ημερίδες Έρευνα και ενημέρωση διευθυντών Υλικό στο (best seller) Σεμινάρια για νέα βιβλία 2007– Νέα έρευνα Αποτελέσματα: Η έλλειψη κατευθύνσεων μειώνεται από 51% σε 23% Ελαφρά μείωση των προβλημάτων υποδομής (εναλλακτικά) Το μέλλον στο Δίκτυο Εκπαιδευτικών (forum, ομάδες συζητήσεων)
4
Βασικά Συμπεράσματα Έρευνας
Σημαντικές ελλείψεις υποδομών Σχετική ομοιομορφία απαντήσεων ανεξάρτητα από κλάδο/ειδικότητα Ποικιλία διδακτικών προσεγγίσεων – προσωπικών επιλογών Ανάγκη εφαρμοσμένης παιδαγωγικής υποστήριξης
5
ΠΟΙΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
Η πλειονότητα ανήκει στον κλάδο ΠΕ17 Αυτοί που δεν ήρθαν στα σεμινάρια…
6
ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών έχουν ως 20 χρόνια υπηρεσίας και διδάσκουν το μάθημα πάνω από 5 χρόνια.
7
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Περισσότερα από 1 στα 3 σχολεία δεν έχει εργαστήριο ! Τουλάχιστον 1 στα 3 σχολεία έχει μέτριο εργαστήριο. Μόνο 10% των σχολείων έχει πλήρες εργαστήριο Σημαντικές διαφορές ανά περιοχή
8
ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Το 70% των σχολείων αντιμετωπίζει προβλήματα υποδομής και το 60% προβλήματα χρηματοδότησης Η πλειονότητα των σχολείων αντιμετωπίζουν τουλάχιστον δυο βασικές ελλείψεις
9
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η συνεργασία θεωρείται γενικά ικανοποιητική (αλλά γενικότερη κουλτούρα συνεργασίας..) Όμως, 22% θεωρούν ότι το μάθημα αντιμετωπίζεται με αδιαφορία και 10% με υποτίμηση από τους συναδέλφους τους Μικρή βελτίωση σε σύγκριση με το 2005, κυρίως σε σχέση με άλλους εκπαιδευτικούς
10
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ Η πλειονότητα των καθηγητών (που ήρθαν στα σεμινάρια) θεωρούν ότι οι μαθητές αγαπούν το μάθημα και ασχολούνται με αυτό Η επίδοση στην Τεχνολογία δεν συμπίπτει απαραίτητα με τη γενική επίδοση Η Τεχνολογία βοηθά να διακριθούν και κάποιοι «κακοί» μαθητές
11
ΠΟΣΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
ΠΟΣΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Οι περισσότεροι δηλώνουν γενικά αρκετά ικανοποιημένοι από το μάθημα (ανάλογα με προηγούμενη έρευνα) Ο 1 στους 4 εκπαιδευτικούς είναι μέτρια ικανοποιημένος ή μάλλον δυσαρεστημένος Δεν παρατηρούνται διαφορές ανάλογα με τον κλάδο ή την ειδικότητα, πλην των Φυσικών
12
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Περίπου οι μισοί εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι εφαρμόζουν διαθεματική προσέγγιση Συνήθως με: μαθηματικά, φυσική, γεωγραφία, βιολογία, πληροφορική, ΣΕΠ, φιλολογικά, αγγλικά
13
ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών ξοδεύει για το μάθημα λιγότερα από 30 € ετησίως. Μόνο σε ένα ανά 5 σχολεία η σχολική επιτροπή βοηθά με ποσό της τάξης των €.
14
ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΒΟΗΘΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
Μόνο 15% των μαθητών κάνουν τις κατασκευές τους τελείως μόνοι Στις περισσότερες περιπτώσεις οι γονείς προσφέρουν κάποια βοήθεια Οι γονείς κάνουν την περισσότερη εργασία περίπου στο 17% των περιπτώσεων. !
15
ΜΕ ΤΙ ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ Η ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΕ ΤΙ ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ Η ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Ανθρώπινες και επαγγελματικές σχέσεις (μαθητές, συνάδελφοι, διευθυντής) Η ύπαρξη σωστού εργαστηρίου επηρεάζει σε μικρότερο βαθμό Οι εκπαιδευτικοί που είναι γενικά ικανοποιημένοι από το μάθημα εντοπίζουν πολλές ελλείψεις
16
Διδακτικές Πρακτικές Ποικιλία προσεγγίσεων..
Διδακτικές Πρακτικές Ποικιλία προσεγγίσεων.. Τρόπος διδασκαλίας Συμμετοχή μαθητών Αξιολόγηση Γενικότερη προσέγγιση του μαθήματος (Σκοπός, στόχοι κλπ)
17
Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
18
Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επιλέγουν το θέμα τους
19
Οι περισσότεροι κατασκευάζουν 1 έως 2 έργα τη χρονιά
Οι περισσότεροι κατασκευάζουν 1 έως 2 έργα τη χρονιά
20
Αλλά δεν επιτρέπονται τα προκατασκευασμένα….
21
Οι μισές περίπου κατασκευές γίνονται στο σπίτι
22
Οι περισσότεροι εκθέτουν τα έργα στο τέλος της χρονιάς
23
Οι περισσότεροι ζητούν 1 έως 2 γραπτές εργασίες τη χρονιά
24
Οι εργασίες χρειάζονται υπολογιστή σήμερα…
25
Αλλά το 30% των γραπτών δεν σχετίζεται με την κατασκευή!
27
Σχεδόν οι μισοί ασχολούνται πάρα πολύ με το σχέδιο!
28
Το 25% δεν χρησιμοποιεί τα σεμινάρια για αξιολόγηση
29
Το τεστ δεν θα έπρεπε να αποτελεί μέθοδο αξιολόγησης
32
Ναι στη συνεργασία μεταξύ μαθητών, αλλά με προϋποθέσεις!
33
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
34
Το 75% ασχολείται με μία κατασκευή
35
Το 40% όμως κάνει πάνω από δύο γραπτές εργασίες!
36
Μόνο οι μισοί κάνουν πάνω από μία παρουσίαση
38
Το 60% επιμένει στο τεστ σαν μέσο αξιολόγησης!
40
Οι περισσότεροι ασχολούνται με μία μονάδα ανά μισό τμήμα
Οι περισσότεροι ασχολούνται με μία μονάδα ανά μισό τμήμα
42
Ποιος αποφασίζει για τις ομάδες εργασίας;
43
Αλλά μόνο το 25% μελετά αληθινή παραγωγική μονάδα
44
Η βαρύτητα στην αξιολόγηση σε συγκριτική κλίμακα
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.