Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία» Δ.Σ. Χρυσοχωρίου Στ’ τάξη Υπεύθυνη Δασκάλα: Κατσάνη Αγγελική Σχ. Έτος: 2012-13.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία» Δ.Σ. Χρυσοχωρίου Στ’ τάξη Υπεύθυνη Δασκάλα: Κατσάνη Αγγελική Σχ. Έτος: 2012-13."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία» Δ.Σ. Χρυσοχωρίου Στ’ τάξη Υπεύθυνη Δασκάλα: Κατσάνη Αγγελική Σχ. Έτος:

2

3 Βιβλίο Γλώσσας Στ’ τάξη Ενότητα 10 –Ατυχήματα •Δρόμο παίρνω …δρόμο αφήνω •Στο μάθημα του βιβλίου δινόταν οδηγίες για την οδήγηση ποδηλάτου. Μέσα από τις οδηγίες γινόταν επανάληψη στις εγκλίσεις των ρημάτων. •Στη θέση αυτών των οδηγιών ζήτησα από τα παιδιά με αφορμή το βιβλίο της Ειρήνης Μαρρά «Ο άσπρος δράκος και η παρέα του» που είχαμε διαβάσει στην τάξη να γράψουν οδηγίες για την απόκτηση φίλου. •Αποδέκτης αυτών των οδηγιών θα ήταν ο άσπρος δράκος. Τα παιδιά έπρεπε να χρησιμοποιήσουν προστακτική και υποτακτική για τις οδηγίες τους.

4 Πρόγραμμα Ανάγνωσης της Γλώσσας ως Όλο •Μεγαλόφωνη Ανάγνωση •Διάβασμα από κοινού •Καθοδηγούμενη Ανάγνωση •Προσωπικό Διάβασμα

5 Μεγαλόφωνη Ανάγνωση

6 Διάβασμα από κοινού

7 Πρόγραμμα Γραφής της «Γλώσσας ως Όλο» •Μεγαλόφωνη γραφή •Συνεργατική γραφή •Γραφή με καθοδήγηση •Ατομική γραφή

8 Ατομική γραφή

9 Παρουσίαση γραπτού λόγου

10 Μεγαλόφωνη γραφή •Όταν τα παιδιά τελείωσαν γράψανε στον πίνακα τις οδηγίες τους και τις χωρίσαμε σε δυο κατηγορίες: α) Οδηγίες για να κάνεις φίλους και β) Οδηγίες για να κρατήσεις μια φιλία. •Το αποτέλεσμα ήταν πολύ ωραίο και τα παιδιά ζήτησαν να κάνουμε όλες τις οδηγίες ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με τη βοήθεια του προγράμματος storybird στο εργαστήρι πληροφορικής.

11 Παραγωγή γραπτού λόγου με τη χρήση των ΤΠΕ Οργάνωση της τάξης •Υλικοτεχνική υποδομή: Εργαστήριο Υπολογιστών •Συνεργατική μάθηση: Ομάδες των 3-4 μαθητών/τριών ανά θέση εργασίας •Διαδικτυακό λογισμικό για την κατασκευή παραμυθιών: storybird (http://storybird.com/)

12 Λογαριασμός της τάξης

13 Κατασκευή ηλεκτρονικού βιβλίου στο Εργαστήριο Πληροφορικής

14 Γλώσσα ΣΤ τάξης Ενότητα 10 – Ατυχήματα Δρόμο παίρνω δρόμο αφήνω Στο μάθημα του βιβλίου είχε οδηγίες για τη σωστή και μη σωστή κυκλοφορία των οδηγών με ποδήλατα. Επειδή ο δράκος από το βιβλίο της Ειρήνης Μαρρα είναι καθημερινός επισκέπτης στο γλωσσικό μάθημα στην τάξη αλλάξαμε λίγο τα πράγματα και αντί για οδηγίες κυκλοφοριακής αγωγής γράψανε τα παιδιά οδηγίες για φίλους. Ο κάθε μαθητής δούλεψε ατομικά. Μετά όλες οι οδηγίες παρουσιάστηκαν στην τάξη χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες : Οδηγίες για να ξεκινήσεις μια φιλία Οδηγίες για να κρατήσεις την φιλία Το επόμενο βήμα ήταν η εικονογράφηση της ιστορίας μας κάτι που έγινε στο εργαστήρι πληροφορικής με την βοήθεια του προγράμματος story bird.

15 Οδηγίες για δράκους και φίλους • Συγγραφείς : •Οι μαθητές της ΣΤ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Χρυσοχωρίου 2013 με την υποστήριξη της δασκάλας τους Αγγελικής Κατσάνη Ένας δράκος προσπαθεί να κάνει φίλους μα δεν ξέρει τον τρόπο. Τα παιδιά ενός σχολείου τον βοηθάνε να ανακαλύψει το πραγματικό νόημα της φιλίας

16 Οδηγίες για δράκους και φίλους Είναι πράγματι πολύ διασκεδαστικό να ανακαλύπτουν τα παιδιά γραμματικά φαινόμενα όπως τις εγκλίσεις των ρημάτων μέσα από βιβλία λογοτεχνικά. Όλα ξεκίνησαν από το βιβλίο της Ειρήνης Μαρρά «Ο άσπρος δράκος και η παρέα του». Τα παιδιά της έκτης τάξης έγραψαν τις παρακάτω οδηγίες χρησιμοποιώντας υποτακτική προστακτική και οριστική δείχνοντας πόσο σημαντική είναι η φιλία

17 Οδηγίες για δράκους και φίλους Ο άσπρος δράκος του παλιού βιβλίου μπήκε μια μέρα κλαίγοντας στην έκτη τάξη του σχολείου. Ζητούσε βοήθεια γιατί ήταν πάλι μόνος του

18 Οδηγίες για δράκους και φίλους ‘’ ’Ασπρε δράκε άκου τι θα σου πούμε ‘’είπαν τα παιδιά. Για να κάνεις φίλους θα σου δώσουμε ένα βιβλίο με οδηγίες. Μελέτησέ τες προσεκτικά.’’ Ο δράκος μοίρασε ζεστά ‘’καπνιστά’’ φιλιά στα παιδιά και έφυγε προβληματισμένος.

19 Οδηγίες για δράκους και φίλους Γρήγορα, γρήγορα βρήκε μια φωτεινή γωνιά στο σπίτι του και άνοιξε το βιβλίο των παιδιών

20 Οδηγίες για δράκους και φίλους Κεφάλαιο πρώτο Βασικές οδηγίες για να κάνετε φίλους. 1.Πρώτα από όλα πρέπει να θέλεις να κάνεις φίλους. 2.Βάλε την ντροπή στην άκρη και προχώρα σιγά σιγά.

21 Οδηγίες για δράκους και φίλους 3.Προσπάθησε να πιάσεις κουβέντα. Πες «Γεια,τι κάνεις;» 4.Αντάλλαξε στοιχεία, δηλαδή το όνομά σου, το μέρος που έχεις τη σπηλιά σου, το αγαπημένο σου παιχνίδι. 5.Υστερα έρχεται η μαγική ερώτηση ΄΄ Θες να γίνουμε φίλοι ; ΄΄ 6.Μη ξεχάσεις όταν το λες αυτό να κοιτάς τον άλλο στα μάτια με το πιο γλυκό σου βλέμμα.

22 Οδηγίες για δράκους και φίλους ΠΡΟΣΟΧΗ: Μην κάνεις πράγματα που τρομάζουν. Μη βγάζεις φωτιές από το στόμα σου και μη κυνηγάς τους άλλους γιατί μπορεί να φοβηθούν και να μείνεις πάλι μόνος.

23 Οδηγίες για δράκους και φίλους Όταν σου πούνε ότι σε δέχονται για φίλο αρχίζει η πιο δύσκολη δουλειά γιατί πρέπει να αποδείξεις ότι αξίζεις να είσαι φίλος

24 Οδηγίες για δράκους και φίλους Πρέπει να είσαι ήρεμος και ευγενικός με τους άλλους. Να μάθεις να ακούς όχι μόνο τα λόγια αλλά και τους ήχους που πολλές φορές κρύβουμε μέσα μας. Μόλις δεις ένα δράκο να κλαίει να τον συμπαρασταθείς. Να είσαι πλάι του άλλοτε με κουβέντες γλυκές και άλλοτε με ένα άγγιγμα

25 Οδηγίες για δράκους και φίλους Να μάθεις να εμπιστεύεσαι τον φίλο σου αλλά και να είσαι έτοιμος να σε εμπιστευτούν. Να λες κάθε μέρα μια καλή κουβέντα στο φίλο σου.

26 Οδηγίες για δράκους και φίλους Να συζητάς με το φίλο σου για πράγματα που αρέσουν και σε αυτόν. Γελάστε μαζί με αστείες ιστορίες. Ονειρευτείτε τι θα κάνετε όταν μεγαλώσετε.

27 Οδηγίες για δράκους και φίλους Δείξε το χαρακτήρα σου. Αν κάνεις κανένα λάθος ζήτα πολύ απλά συγγνώμη. Το ‘’συγγνώμη’’ όμως να είναι αληθινό

28 Οδηγίες για δράκους και φίλους Ο άσπρος δράκος διάβαζε όλη τη μέρα και όλη τη νύχτα. Όταν ήρθε πάλι το πρωί ένιωθε έτοιμος να προσπαθήσει για να κάνει έναν ίσως και περισσότερους φίλους

29 Οδηγίες για δράκους και φίλους Βγήκε έξω. Ένιωσε τη δροσιά του αέρα που ταξίδευε γεμάτος από τις φωνές χαρούμενων παιδιών που έπαιζαν με τους φίλους τους.

30 Οδηγίες για δράκους και φίλους Χωρίς ντροπή, λοιπόν, πλησίασε το πρώτο παιδί που βρήκε μπροστά του και χαμογελώντας ρώτησε: Γεια, θέλεις να γίνουμε φίλοι;

31 Οδηγίες για δράκους και φίλους Από εκείνη τη μέρα ο άσπρος δράκος δεν έμεινε ποτέ μόνος. Όταν τα παιδιά τελείωναν το σχολείο ανέβαιναν στις πλάτες του δράκου και ταξίδευαν δράκος κάθε μέρα γελούσε γελούσε, γελούσε με την καρδιά του. Γελούσε τόσο πολύ που ποτέ πια δεν ξαναέβγαλε φωτιά και καπνό από το στόμα του παρά μόνο λουλούδια πεταλούδες και αστερόσκονη.

32 Οδηγίες για δράκους και φίλους Εδώ τελειώνει η ιστορία μας. Το ταξίδι του δράκου όμως συνεχίζεται……… …………

33 Βιβλίο Γλώσσας Στ’ τάξη Ενότητα 11 Συγγενικές σχέσεις Απόσπασμα της Οδύσσειας για τη συνάντηση του Οδυσσέα με τον Τηλέμαχο. Αποφασίσαμε να γράψουμε για την συνάντηση του δικού μας ήρωα, του δράκου,με την οικογένεια του, μέσα από μια τηλεοπτική εκπομπή…

34 Γιασίν 13 xρονών Έμαθε να διαβάζει στην πέμπτη τάξη.

35 Σελμά 13 χρονών

36 Σεζκίν 13 χρονών. Έγραψε με μεγάλη χαρά μια πολύ μεγάλη ιστορία 2 σελίδων

37

38

39 Η ιστορία του Σεζκίν Μια μέρα και έναν καιρό ήταν ένας δράκος ο οποίος ήταν μικρός και χάθηκαν οι γονείς του. Μετά γυρνούσε μόνος του στο χωριό. Μετά τον βρίσκει ένας παππούς ο οποίος ήξερε το παλιό του σπίτι και λέει ο παππούς : -Ξέρω το παλιό σου σπίτι. -Που είναι αυτό το σπίτι; -Έλα να στο δείξω… -Πάνε εκεί και λέει ο μικρός δράκος: «Ε, αυτό είναι το σπίτι μου!». Και μπήκε μέσα ο μικρός δράκος και είδε απάνω στο τραπέζι την φωτογραφία των γονιών του. Ήτανε η Λίνα και ο Φώτης,οι οποίοι είναι τώρα καθηγητές. -Την άλλη μέρα πάει το σχολείο για να δει τους γονείς του. Πήγε στο Γυμνάσιο και λέει : «Η κυρία Λίνα, ποιος είναι;» -Βγαίνει έξω η κυρία Λίνα και λέει : «Εγώ είμαι». -Μετά ο δράκος έτρεξε και αγκάλιασε την κυρία Λίνα και είπε ‘’μανούλα μου’’. Και η κυρία Λίνα είπε ‘’γιε μου’’. -Μετά μαζί με την μάνα του πήγε στο Λύκειο και μόλις έφτασαν είπε η κυρία Λίνα: ‘’Κοίταξε Φώτη ήρθε ο γιος μας’’. -Ο κύριος Φώτης είπε: ‘’γιε μου έλα να σε αγκαλιάσω’’. -Πατέρα έλα να σε αγκαλιάσω… Και έτσι γίνανε μια από τις πολλές οικογένειες.Και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

40 Όλα τα παιδιά ξεδίπλωσαν με τη βοήθεια του άσπρου δράκου το συγγραφικό τους ταλέντο. Το γράψιμο μετατράπηκε στην πιο διασκεδαστική μας ενασχόληση. Όλοι περίμεναν να ακούσουν τις ιστορίες των συμμαθητών τους.

41 Όταν τα παιδιά διασκεδάζουν γράφοντας… Μιχάλης Καθώς ο δράκος περπατούσε μια μέρα στις σελίδες του χοντρού βιβλίου σκόνταψε σε μια πέτρα.Πήρε την πέτρα και είδε κάτι να γυαλίζει.Άρχισε να σκάβει με τα μεγάλα του νύχια και βρήκε ένα διαμάντι που με αυτό έπαιζε όταν ήταν μικρός… Δέσποινα Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα και ο άσπρος δράκος είπε να πάει στην τελευταία σελίδα όπου εκεί φιλούσε τα αναμνηστικά πράγματα.Καθώς ο δράκος τα έβλεπε κατά λάθος το μάτι του πέφτει σε ένα χρυσό κουτί και ο δράκος από περιέργεια το άνοιξε και βρήκε μέσα ένα μπουκάλι που έγραφε οικογένεια δράκων. Αμέσως του ήρθαν στο μυαλό διάφορες σκέψεις,γέλια χαρές νανουρίσματα… Δημήτρης Αχ,αχ,αχ,αχα! θυμήθηκα μια ιστορία.Κάποτε ήταν ένας δράκος που είχε χάσει την οικογένεια του όταν ήταν μικρός και έμενε σε ένα ορφανοτροφείο,ώσπου μεγάλωσε έγινε 16 και έφυγε από εκεί. Στο δρόμο του είδε μια οικογένεια σε μια φωτογραφία και σκέφτηκε ότι αυτός δεν είχε οικογένεια… Νίκος Μια μέρα ο δράκος βρήκε ένα μπιμπερό. Έσκυψε και το σήκωσε. Το καθάρισε και το πήγε σπίτι του. Άνοιξε την τηλεόραση και είδε μια εκπομπή το ‘’Πάμε πακέτο.’’ Αυτή η εκπομπή έβρισκε χαμένα πρόσωπα. Έτσι μια μέρα πήγε στην εκπομπή. Δυστυχώς όμως δεν μπόρεσαν να βρουν τους γονείς του. Ο δράκος λυπημένος πήγε να πηδήσει από τον άπατο γκρεμό. Παίρνει φόρα και κάνει ένα σάλτο. Όμως άνοιξαν τα φτερά του και τον οδήγησαν σε μια χώρα όπου τον αγαπούσαν όλοι…

42 Το γράψιμο συνεχίζεται… «Γενεαλογικό δέντρο του δράκου» Φαντασία, δημιουργία και διασκέδαση!

43 Κατασκευή του δικού μας Μεγάλου Βιβλίου: «Η συνέχεια της ιστορίας του άσπρου δράκου…»

44 Συνεργατική γραφή Γραφή με καθοδήγηση Ατομική γραφή

45 Παρουσίαση των εικονογραφημένων ιστοριών

46 Μαθηματικά Επίλυση προβλημάτων εμπνευσμένα από τον Άσπρο Δράκο

47 Γλώσσα Στ’ τάξης Αιτιολογικές προτάσεις «Πρόσφυγες ήρθαν στο χωριό μας» Χρησιμοποιώντας αιτιολογικές προτάσεις καταθέτουμε τις απόψεις μας για αυτήν την εγκατάσταση μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων.

48 Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες. Η μια ομάδα ήμασταν οι κάτοικοι που αντιδρούσαμε στην εγκατάσταση των προσφύγων στη γειτονιά μας.

49 Οι πρόσφυγες εξηγούν τους λόγους που τους ανάγκασαν να εγκατασταθούν στην περιοχή

50 Τα παιδιά του γειτονικού σχολείου προσπαθούν να πείσουν το δημοτικό συμβούλιο ότι η εγκατάσταση των προσφύγων δεν υποβαθμίζει την περιοχή. «Οι κάτοικοι μπορούν να μείνουν στην περιοχή μας γιατί υπάρχει αρκετός χώρος για όλους. Μάθαμε στο σχολείο ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη μόρφωση γιατί λοιπόν να μην ισχύει αυτό και για τα παιδιά των προσφύγων. Γνωρίσαμε τα παιδιά και είδαμε ότι μπορούμε να γίνουμε φίλοι γιατί είναι παιδιά όπως είμαστε και εμείς και θέλουν να παίζουν να χαμογελάν να πηγαίνουν στο σπίτι τους και να βρίσκουν φαγητό και μια οικογένεια που τους περιμένει. Την απόφαση θα την πάρετε εσείς κύριοι του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά σκεφτείτε ότι μπορούμε όλοι μας να βρεθούμε στη θέση αυτών των ανθρώπων.»

51 Και ήρθε η ώρα να ακούσει το δημοτικό συμβούλιο τα επιχειρήματα των αντιμαχόμενων πλευρών. «Είμαστε πρόσφυγες,άνθρωποι κυνηγημένοι από τον πόλεμο. Δεν ήρθαμε στην περιοχή σας για να δημιουργήσουμε πρόβλημα.Ήρθαμε γιατί ήταν το μόνο μέρος που βρήκαμε νερό πόσιμο και χώρο για να στήσουμε τα σπιτικά μας. Τα παιδιά μας ξαναχαμογέλασαν γιατί βρήκαν φίλους στο σχολείο που είναι κοντά στον καταυλισμό μας. Πριν αποφασίσετε σκεφτείτε ότι δεν διαλέξαμε να είμαστε εδώ.Ο πόλεμος μας ανάγκασε να αφήσουμε την πατρίδα μας.»

52 Μετά τους πρόσφυγες παρουσίασαν τα επιχειρήματα τους οι κάτοικοι της περιοχής. «Δεν τους θέλουμε γιατί είναι βρώμικοι και μεταφέρουν αρρώστιες! Έχουν γεμίσει σκουπίδια της περιοχή μας.Τα βράδια φοβόμαστε να κυκλοφορήσουμε γιατί φοβόμαστε ότι θα μας ληστέψουν. Δεν τους θέλουμε στα σχολεία των παιδιών μας γιατί θα τα κολλήσουν αρρώστιες και γιατί δεν γνωρίζουν ελληνικά.Να φύγουν για να καθαρίσει ξανά η γειτονιά μας …»

53 Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού άκουσε όλα τα επιχειρήματα έπρεπε να βγάλει μια απόφαση….

54 …και η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου: «Κυρίες κύριοι δημότες και παιδιά μετά από πολύωρη συνεδρίαση αποφασίσαμε να επιτρέψουμε στους πρόσφυγες να εγκατασταθούν στην περιοχή μας παίρνοντας όμως κάποια μέτρα που θα βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής τους αλλά και θα ηρεμήσουν τους κατοίκους. Θα κατασκευάσουμε λυόμενα σπίτια για να κατοικήσουν σε αυτά οι οικογένειες. Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε κάποιες εκτάσεις γης για καλλιέργεια σε αυτούς τους ανθρώπους ώστε να εξασφαλίσουν φαγητό για τα παιδιά τους. Θα στείλουμε τους γιατρούς του ΕΣΥ να εξετάσει τους πρόσφυγες και να δώσει θεραπεία όπου χρειάζεται. Θα ζητήσουμε από τον Υπουργό Παιδεία να στείλει και άλλους δασκάλους στο σχολείο για να βοηθήσει τα παιδιά των προσφύγων. Αυτά αποφασίσαμε και έληξε η συνεδρίαση.»

55 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Στ’ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΧΡΥΣΟΧΩΡΙΟΥ


Κατέβασμα ppt "Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία» Δ.Σ. Χρυσοχωρίου Στ’ τάξη Υπεύθυνη Δασκάλα: Κατσάνη Αγγελική Σχ. Έτος: 2012-13."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google