Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, « ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ »

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, « ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ »"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, « ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ »

2 Δημιουργοί σεναρίου :  Γαβριηλίδου Ναταλία  Μαγαλιού Λαμπρινή

3 Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές :  Ιστορία  Λογοτεχνία  Γλώσσα  Πληροφορική  Εικαστικά

4 ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

5 1. Γνωστικοί – Μαθησιακοί Οι μαθητές επιδιώκεται :  να γνωρίσουν τον ποιητή Καβάφη, τη ζωή του και το έργο του,  να έρθουν σε επαφή με την ιδιαίτερη γλώσσα που χρησιμοποιεί και τα χαρακτηριστικά της ποίησής του,  να αναγνωρίσουν τους συμβολισμούς στο έργο του και ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο ποίημα,  να αναγνωρίσουν την ειδική σύνδεση του Καβάφη με την Ιστορία,

6 Γνωστικοί – Μαθησιακοί  να συνδέσουν το ποίημα με άλλες μορφές τέχνης, π. χ. ζωγραφική,  να ερμηνεύσουν με δημιουργικό τρόπο το ποίημα και  να αναγνωρίσουν τη συμβολική σημασία που έχουν οι « Θερμοπύλες » για κάθε άνθρωπο που μένει πιστός στις αξίες του και υπερασπίζεται τα ιδανικά του.

7 2. Παιδαγωγικοί και συναισθηματικοί στόχοι Οι μαθητές επιδιώκεται :  να μάθουν να συνεργάζονται,  να αποδέχονται τη διαφορετικότητα των συμμαθητών τους,  να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες όσον αφορά την απόκτηση γνώσεων ( αυτενέργεια ),  να ανακαλύψουν και να ασκήσουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες και  να αποκτήσουν αξίες και ιδανικά της ζωής.

8 3. Τεχνολογικοί στόχοι Οι μαθητές επιδιώκεται :  να ασκηθούν στη χρήση Η / Υ,  να αναπτύξουν δεξιότητες αναζήτησης και επιλογής της κατάλληλης πληροφορίας στο Διαδίκτυο,  να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού κειμένου και να αναπτύξουν τη δεξιότητα δημιουργίας του ( σε Word και PowerPoint).

9 ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ 6 διδακτικές ώρες

10 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ  Προηγούμενη εμπειρία των μαθητών και του διδάσκοντα στη χρήση Λογισμικών και στην αναζήτηση στο Διαδίκτυο.  Προηγούμενη εμπειρία των μαθητών σε συνεργατική δραστηριότητα.  Ευελιξία του Σχολικού Ωρολογίου Προγράμματος.

11 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ  Βιντεοπροβολέας  Ένας Η / Υ για κάθε ομάδα  Διαδίκτυο  Λογισμικό Ιστορίας « Περιπλάνηση στο χρόνο – χώρο, Α΄ - Γ΄ Γυμνασίου »  Εγκατεστημένα προγράμματα Word και PowerPoint.

12 ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι η επαγωγική, η ομαδοσυνεργατική και μαθητοκεντρική.  Οι μαθητές ερευνούν και καταλήγουν σε συμπεράσματα υπό τη διακριτική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.  Έχει προηγηθεί ανάλογος τρόπος εργασίας - συνεργασίας, με αποτέλεσμα οι μαθητές να είναι εξοικειωμένοι με αυτόν.

13 1 η διδακτική ώρα : Όλες οι ομάδες Αφόρμηση Μέσα στο εργαστήριο της Πληροφορικής και με τη χρήση βιντεοπροβολέα, • ενημερώνουμε τους μαθητές για το ποίημα που θα διαπραγματευτούμε, • προβάλλουμε ένα ολιγόλεπτο επιμορφωτικό βίντεο στο History Channel σχετικά με τη μάχη των Θερμοπυλών.

14 Αφόρμηση Αφόρμηση ( συνέχεια ) • προβάλλουμε τον πίνακα ζωγραφικής που υπάρχει στο σχολικό εγχειρίδιο ( από το Ψηφιακό Σχολείο και πίνακα ζωγραφικής • ζητάμε από τους μαθητές να τον σχολιάσουν με σχετική παρέμβαση του εκπαιδευτικού.

15 ∆ η µ ήτρης Περδικίδης, Τρίπτυχο

16 Πρώτη προσέγγιση ποιήματος  Ακολουθεί ανάγνωση του ποιήματος από τον εκπαιδευτικό με μουσική υπόκρουση σύνθεσης της Ευ. Ρεμπούτσικα. Ευ. Ρεμπούτσικα  Αμέσως μετά προβάλλεται σε μορφή PowerPoint μια εργασία μαθητών ( απαγγελία μαθητή και σχετικές διαφάνειες ). εργασία μαθητών

17 Χωρισμός σε ομάδες  Οι μαθητές χωρίζονται σε 6 ομάδες των 4 ατόμων με κριτήριο τις δυνατότητές τους, αλλά και τις επιθυμίες τους.  Η κάθε ομάδα έχει ένα μέλος το οποίο γνωρίζει καλά τη χρήση του Η / Υ ( πληκτρολόγηση και πλοήγηση στο Διαδίκτυο ).  Ο κάθε μαθητής έχει διακριτό ρόλο στην ομάδα του ( π. χ. συντονιστής, διαμεσολαβητής, γραμματέας, εκπρόσωπος ).

18 ( Συνέχεια εργασίας ) • Κάθε ομάδα παίρνει το φύλλο εργασίας που της αναλογεί. • Οι μαθητές δημιουργούν ένα αρχείο Word, στο οποίο γράφουν τις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας τους και συμπληρώνουν τις απαντήσεις τους. • Όλοι κάνουν πλοήγηση στις προτεινόμενες ιστοσελίδες.

19 2 η και 3 η ώρα : Φύλλα εργασίας Α΄ Ομάδα  Επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες και βρείτε στοιχεία για τη βιογραφία και την εργογραφία του ποιητή Κ. Π. Καβάφη.www.snhell.grhttp://el.wikipedia.org/  Δημιουργήστε χρονογραμμή με χρήση του και εντάξτε σε αυτήν τα κυριότερα γεγονότα της ζωής του βρίσκοντας παράλληλα αντιπροσωπευτικές εικόνες.

20 Τμήμα της χρονογραμμής που δημιούργησε μια ομάδα  Σύνδεση στο GoogleChrome για προβολή της : toki.com/timeline/entry/230177/- /#vars!date= _14:25:59!http://www.tiki- toki.com/timeline/entry/230177/- /#vars!date= _14:25:59!

21 Φύλλα εργασίας - Β΄ Ομάδα  Επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες : content content και page_02.html. page_02.html  Βρείτε και γράψτε σε πίνακες : α ) i) Τι περιλαμβάνει το σώμα των Καβαφικών ποιημάτων και ii) τις κατηγορίες στις οποίες είχε κατατάξει ο ίδιος τα ποιήματά του ( θεματικοί κύκλοι καβαφικής ποίησης ).

22 Φύλλα εργασίας - Β΄ Ομάδα β ) Τα χαρακτηριστικά στοιχεία της ποίησης του Καβάφη και της γλώσσας που χρησιμοποιεί. γ ) Εντοπίστε τα παραπάνω στοιχεία στο συγκεκριμένο ποίημα. Η παρουσίαση της εργασίας να γίνει σε PowerPoint (5-7 διαφάνειες, με γραμματοσειρά σε μέγεθος 20).

23 Φύλλα εργασίας - Γ΄ Ομάδα α ) Να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες : language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triant afyllides/search.html? καιhttp://www.greek- language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triant afyllides/search.html? β ) Να εντοπίσετε και να εξηγήσετε το συμβολισμό στις λέξεις Θερμοπύλες, Εφιάλτης και Μήδοι. γ ) Να συγκρίνετε τους συμβολισμούς στα ποιήματα του Καβάφη « Θερμοπύλες » και « Στα 200 π. Χ.». « Θερμοπύλες »« Στα 200 π. Χ.». Η παρουσίαση της εργασίας να γίνει σε PowerPoint (5-7 διαφάνειες, με γραμματοσειρά σε μέγεθος 20).

24 Φύλλα εργασίας - Δ΄ Ομάδα α ) Να ανατρέξετε στο λογισμικό Ιστορίας « Περιπλάνηση στο χώρο - χρόνο, Α΄ - Γ΄ Γυμνασίου » και i) στο σχετικό χάρτη της περιοχής να εντοπίσετε το ακριβές σημείο της μάχης και ii) να " παρακολουθήσετε " την εξέλιξη των γεγονότων στη γραμμή του χρόνου. β ) Να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση του Ι. Μ. Ε. (http://www.fhw.gr/chronos/04/gr/politics/index.ht ml ), να ερευνήσετε το ιστορικό πλαίσιο της μάχης των Θερμοπυλών και να το καταγράψετε σε 4 διαφάνειες.http://www.fhw.gr/chronos/04/gr/politics/index.ht ml

25 Φύλλα εργασίας - Δ΄ Ομάδα  γ ) Τέλος, από την ιστοσελίδα να βρείτε, να παρατηρήσετε, αλλά και να αντιγράψετε (copy) και να επικολλήσετε (paste) τον πίνακα ζωγραφικής “Thermopyles” (1814) του Ζακ Λουί Νταβίντ σε διαφάνεια.http://el.wikipedia.org/ Η παρουσίαση της εργασίας να γίνει σε PowerPoint (5 διαφάνειες, με γραμματοσειρά σε μέγεθος 20).

26 Φύλλα εργασίας - Ε΄ Ομάδα α ) Να χωρίσετε το ποίημα σε ενότητες και να δώσετε πλαγιότιτλο. β ) Αν έπρεπε να ερμηνεύσουμε το ποίημα με τη βοήθεια της ζωγραφικής, ποιες θα ήταν οι έντονες πινελιές ( κυριότερες λέξεις, γραμμένες με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα ); Δημιουργήστε ένα συννεφόλεξο με αυτές (: γ ) Ποιο όνομα λείπει από το ποίημα, ενώ αναμενόταν ; Γιατί πιστεύετε κάνει αυτή την επιλογή ο ποιητής ; δ ) Να επισημάνετε τις μετοχές και την ιδιαίτερη χρήση τους στην α ’ στροφή του ποιήματος. Η παρουσίαση της εργασίας να γίνει σε PowerPoint (5-7 διαφάνειες, με γραμματοσειρά σε μέγεθος 20).

27 Δύο συννεφόλεξα ομάδων μαθητών μας

28 ΣΤ΄ Ομάδα Φύλλα εργασίας - ΣΤ΄ Ομάδα α ) Σε ποιους θέλει να αποδώσει τιμή ο ποιητής ( α΄ ενότητα ); β ) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτών των ανθρώπων ; Να τα βάλετε σε πίνακα. γ ) Σε ποιους θέλει να αποδώσει περισσότερη τιμή ο ποιητής ( β΄ ενότητα ); Γιατί ; δ ) Ποια είναι τα εμπόδια που καλούνται να αντιμετωπίσουν ; ε ) Ποιες αξίες κυριαρχούν στο ποίημα ; Μπορείτε να βοηθηθείτε για να δώσετε τις απαντήσεις σας ανατρέχοντας στην ιστοσελίδα : Η παρουσίαση της εργασίας να γίνει σε Power Point (5-7 διαφάνειες, με γραμματοσειρά σε μέγεθος 20).

29 4 η και 5 η ώρα : παρουσίαση εργασιών  Σε αυτή τη φάση βρισκόμαστε όλοι στην αίθουσα διδασκαλίας του τμήματος. Εκεί όλες οι ομάδες, με τη βοήθεια ενός φορητού Η / Υ και ενός προβολέα, παρουσιάζουν την εργασία τους και κατατοπίζουν τους συμμαθητές τους σχετικά με το περιεχόμενό της.  Θεωρείται δεδομένο ότι οι μαθητές όλων των ομάδων έχουν μπροστά τους ένα κοινό φύλλο εργασίας και το συμπληρώνουν χειρόγραφα, καθώς ακούνε τους συμμαθητές τους να παρουσιάζουν τις δουλειές τους.

30 6 η διδακτική ώρα : Prezi  Αρχικά καθοδηγούμε τους μαθητές στη δημιουργία ενός προγράμματος prezi (http://prezi.com).http://prezi.com  Κατόπιν ζητάμε από αυτούς να επιλέξουν τα πιο σημαντικά στοιχεία των εργασιών όλων των ομάδων και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση Prezi για το ποίημα του Καβάφη « Θερμοπύλες ».

31 6 η διδακτική ώρα : Prezi ( συνέχεια ) Στη συγκεκριμένη εργασία θα μπορούσαν να περιλαμβάνονται :  2-3 φωτογραφίες αναφορικά με τη ζωή του ποιητή  Το ποίημά του χειρόγραφο ( ίσως και μεταφρασμένο )  Λέξεις που τους εντυπωσιάζουν στο ποίημα, τις μετοχές  Ένα βίντεο πιθανόν  Την κεντρική ιδέα του ποιήματος. Ενδεικτικά μπορούμε να σας δείξουμε ένα prezi στην ηλεκτρονική διεύθυνση :

32 Η συνολική εικόνα ενός από τα prezi των μαθητών μας

33 Αξιολόγηση – κριτική σεναρίου Το σενάριο είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί :  από τη στιγμή που οι μαθητές έχουν εξοικειωθεί σε τέτοιου είδους εργασίες,  εφόσον τουλάχιστον γνωρίζουν πώς δημιουργείται ένα έγγραφο Word και  εφόσον μπορούν με τη δική μας βοήθεια να δημιουργήσουν ένα αρχείο Προβολής Παρουσίασης, μια χρονογραμμή, ένα συννεφόλεξο, ένα prezi  και βέβαια εφόσον υφίστανται όλες οι προϋποθέσεις που αφορούν την τεχνική υποστήριξη του διδακτικού σεναρίου.

34 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας !

35 ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ         language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/tria ntafyllides/index.html language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/tria ntafyllides/index.html   page_02.html page_02.html

36  schools.gr/download/programs/depps/4deppsaps_Log otexnias_Gymnasiou.pdf schools.gr/download/programs/depps/4deppsaps_Log otexnias_Gymnasiou.pdf  Επιπλέον λογισμικό : « Περιπλάνηση στο χώρο - χρόνο, Α΄ - Γ΄ Γυμνασίου » ( κανονικά είναι ήδη εγκατεστημένο τους Η / Υ του εργαστηρίου Πληροφορικής σε όλα τα σχολεία ) (:


Κατέβασμα ppt "ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, « ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ »"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google