Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες Επιχειρήσεις

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες Επιχειρήσεις"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες Επιχειρήσεις
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες Επιχειρήσεις Εργασίες

2 Έννοια Δημοσίων Επιχειρήσεων – συνέπειες
ΕλΣυν 1924/2016

3 Προδικαστικός έλεγχος ΕλΣυν
Προδικαστικός έλεγχος δημοσίων συμβάσεων Ά. 98 παρ. 1 β’ Σ 195/1986/2001 – σκοπός διασφάλιση της νομιμότητας και διαφάνειας στις συμβάσεις Δημοσίου Ά.35 παρ. 1 ΚΝΕλΣυν «Στις συμβάσεις προμήθειας αγαθών του ά. 1 Ν.2286/1995, εκτέλεσης έργων και παροχής υπηρεσιών που συνάπτονται από το Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τις δημόσιες επιχειρήσεις ...» + όριο αξίας Ερμηνεία όρου «άλλο νομικό πρόσωπο που εξομοιώνεται με το Δημόσιο» = έννοια συνταγματική = Δημόσιο, ΝΠΔΔ, οργανισμοί ΔΔ

4 Έννοια ΟργΔΔ Ανεξαρτήτως νομικού ενδύματος
Ανεξαρτήτως εάν ανήκουν στο δημόσιο τομέα Ανεξαρτήτως της ιδιαίτερης οργανωτικής μορφής (παραχωρηθείσες ή δημόσιες επιχειρήσεις ή εταιρείες) Ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος Κριτήριο: ΝΠ με αρμοδιότητες που προβλέπονται από ιδρυτικό νόμο Εξαρτώνται από το Δημόσιο με διορισμό μελών τους Δεν έχουν εμπορικό ή βιομηχανικό χαρακτήρα = νομικά και πραγματικά δεδομένα, όπως περιστάσεις ίδρυσης και συνθήκες άσκησης δραστηριότητας, όπως ιδίως μη κερδοσκοπικός σκοπός, μη ανάληψη κινδύνων συνδεόμενων με τη δραστηριότητα, τυχόν δημόσια χρηματοδότηση, συνθήκες ανταγωνισμού, ενδεχόμενο πτώχευσης

5 Εισηγμένες εταιρείες Δημοσίου
Δεν εξαιρούνται εκ του λόγου τούτου του ελέγχου Ερμηνεία ΚΝΕλΣυν σύμφωνα με το Σ Σημασία διάκρισης κατά Ν.3429/2005- μόνο για το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του νόμου αυτού και όχι ερμηνευτικό εργαλείο για το Σ Σημασία παραπομπής σε Ν.2286/1995; Μόνο για αντικειμενικό πεδίο εφαρμογής

6 ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ Ά. 122 επ. Ν.4001/2011 Θυγατρική 100% ΔΕΗ
Αρμοδιότητες ΔΕΔΔΗΕ Νομικός χαρακτήρας ΔΕΗ ΑΕ Σημασία κατοχής μετοχών από ΤΑΙΠΕΔ «έχει συσταθεί και εξακολουθεί να παράσχει υπηρεσίες κοινής ωφέλειας που τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους» Επικεντρώνεται όμως στη δραστηριότητα διανομής – όχι απελευθέρωση, άρα όχι βιομηχανική/εμπορική δραστηριότητα Άρα: Η ΔΕΗ σχετικά με τη διανομή «αποτελεί διαχειριστή δημοσίου πόρου, κατά λειτουργική συγγένεια προς τις κρατικές αρχές εν στενή εννοία, αφού εξυπηρετεί σκοπό της παροχικής διοίκησης του κράτους και, ως εκ τούτου αποτελεί δημόσια επιχείρηση εξομοιούμενη με το νομικό πρόσωπο του Δημοσίου»

7 Έννοια Γενικής Κυβέρνησης
ΣτΕ (ΑΝ) 181/2015

8 OBI – Ν.1733/1987 Συνιστάται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία "Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας" (ΟΒΙ) που εδρεύει στην Αθήνα και εποπτεύεται από το Υπουργείο Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας. Σκοπός του ΟΒΙ είναι η συμβολή στην τεχνολογική και βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας με την άσκηση των εξής αρμοδιοτήτων: α. Χορήγηση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, διπλωμάτων τροποποίησης και πιστοποιητικών υποδείγματος χρησιμότητας, καθώς και γνωμοδότηση κατά το άρθρο 13, για τις μη συμβατικές άδειες εκμετάλλευσης. β. Καταχώριση συμβάσεων μεταφοράς τεχνολογίας. γ. Συνεργασία με ομοειδείς οργανισμούς άλλων χωρών, με διεθνείς οργανισμούς, με ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς της χώρας καθώς και σύνδεσή του με οργανισμούς και τράπεζες πληροφοριών. δ. Προετοιμασία και έλεγχος της εφαρμογής των διεθνών συνθηκών σε θέματα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και μεταφοράς τεχνολογίας. ε. Εκπροσώπηση της Ελλάδος σε διεθνείς οργανισμούς με απόφαση των κατά περίπτωση αρμόδιων υπουργών. στ. Παροχή συμβουλών και πληροφοριών σχετικά με νέες τεχνολογίες και τεχνογνωσίες, με την επιφύλαξη των διατάξεων του νόμου αυτού για τα απόρρητα μητρώα, αρχεία και βιβλία. ζ. Παρακολούθηση και απογραφή της χρήσης ευρεσιτεχνιών, καινοτομιών και μεταφερόμενης τεχνολογίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. η. Ταξινόμηση ευρεσιτεχνιών και συμβάσεων μεταφοράς τεχνολογίας κατά κατηγορίες χρήσης, λαμβανομένων υπόψη και των διεθνών ισχυόντων κριτηρίων.

9 Χαρακτηριστικά Άρθρο 3: «Ο ΟΒΙ έχει τους ακόλουθους τακτικούς και έκτακτους πόρους: α. Τέλη και έσοδα από την παροχή υπηρεσιών. β. Ειδικές χρηματοδοτήσεις από τον προϋπολογισμό δημόσιων επενδύσεων. γ. Ειδικές χρηματοδοτήσεις, δωρεές, κληρονομίες, κληροδοσίες, και κάθε φύσης εισφορές νομικών ή φυσικών προσώπων. Έξοδος από δημόσιο τομέα (ΠΔ 232/1992)

10 ΣτΕ 1658/2013 Ο «Ο.Β.Ι. έχει συσταθεί ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, ως προς σημαντικές, όμως, αρμοδιότητές του (όπως είναι η χορήγηση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας) ασκεί δημοσία εξουσία κατά παραχώρηση, εκδίδοντας εκτελεστές διοικητικές πράξεις (βλ. Σ.Ε. 1165/2012, 1483/2011, 1017, 1241/2002), τελεί δε υπό κρατική εποπτεία, η οποία εκδηλώνεται, εκτός άλλων, με την έγκριση, αρχικώς μεν από τον Υπουργό Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας μεταγενεστέρως δε από τον Υπουργό Ανάπτυξης, των κανονισμών του εν λόγω οργανισμού που καταρτίζονται με αποφάσεις του διοικητικού του συμβουλίου»

11 Καν.(ΕΕ) 549/2013 «Γενική κυβέρνηση (S.13) Ορισμός: Ο τομέας της γενικής κυβέρνησης (S.13) περιλαμβάνει όλες τις θεσμικές μονάδες που είναι παραγωγοί λοιπού μη εμπορεύσιμου προϊόντος των οποίων η παραγωγή προορίζεται για ατομική και συλλογική κατανάλωση και που χρηματοδοτούνται κυρίως από υποχρεωτικές πληρωμές εκ μέρους μονάδων που ανήκουν σε άλλους τομείς, καθώς και τις θεσμικές μονάδες που ασχολούνται κυρίως με την αναδιανομή του εθνικού εισοδήματος και πλούτου Οι θεσμικές μονάδες που περιλαμβάνονται στον τομέα S.13 είναι για παράδειγμα οι ακόλουθες: α) μονάδες της γενικής κυβέρνησης που έχουν συσταθεί μέσω νομικής διαδικασίας με σκοπό να έχουν δικαιοδοσία επί άλλων μονάδων στην οικονομική επικράτεια και να διαχειρίζονται και χρηματοδοτούν μια ομάδα δραστηριοτήτων, κυρίως παρέχοντας μη εμπορεύσιμα αγαθά και υπηρεσίες υπέρ του κοινωνικού συνόλου· β) μια εταιρεία ή οιονεί εταιρεία που είναι μονάδα της γενικής κυβέρνησης, εάν η παραγωγή της είναι κατά κύριο λόγο μη εμπορεύσιμη και ελέγχει μια μονάδα της γενικής κυβέρνησης· γ) μη κερδοσκοπικά ιδρύματα τα οποία αναγνωρίζονται ως ανεξάρτητες νομικές οντότητες, που είναι παραγωγοί μη εμπορεύσιμου προϊόντος και ελέγχονται από τη γενική κυβέρνηση· δ) αυτόνομα συνταξιοδοτικά ταμεία, στα οποία υπάρχει εκ του νόμου η υποχρέωση καταβολής εισφορών και των οποίων τα κεφάλαια τα διαχειρίζεται η γενική κυβέρνηση όσον αφορά τον καθορισμό και την έγκριση εισφορών και παροχών.»

12 Έννοια Γενικής Κυβέρνησης
Δίκαιο ΕΕ – εθνικό Δημοσιονομικό Δίκαιο Χρήση από νομοθέτη εκτός δημοσιονομικού δικαίου Αρμοδιότητα ένταξης (ΕΛΣΤΑΤ) Προϋποθέσεις Θεσμική μονάδα Έλεγχος από Δημόσιο «εμπορεύσιμο προϊόν»: διάθεση σε οικονομικά σημαντικές τιμές= το 50% του κόστους να καλύπτεται από πωλήσεις


Κατέβασμα ppt "Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες Επιχειρήσεις"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google