Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς

2 Ο κυβερνοχώρος ως νέο πεδίο ανθρώπινης δραστηριότητας

3 Ψηφιακή Βιομηχανική Επανάσταση
Βιομηχανική Επανάσταση Η πρώτη φάση της βιομηχανικής επανάστασης ( ) χαρακτηρίζεται ως η εποχή του άνθρακα και του σιδήρου Η δεύτερη φάση της βιομηχανικής επανάστασης (1870 και μετά). Αυτό οφείλεται στο συνδυασμό δύο στοιχείων: στη χρησιμοποίηση νέων πηγών ενέργειας (ηλεκτρική ενέργεια και πετρέλαιο) και στην εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη βιομηχανία. Αυτό σημαίνει διάχυση πληροφορίας σε μικρά τμήματα του κράτους

4 Ψηφιακή Βιομηχανική Επανάσταση
“ψηφιακή βιομηχανική επανάσταση” (ως τρίτη φάση της βιομηχανικής επανάστασης) έκανε την εμφάνισή της στις αρχές του 1970 με την ψηφιοποίηση της πληροφορίας και την διάδοσή της μέσω νέων τηλεπικοινωνιακών μορφών σε μικρά τμήματα του κράτους, της οικονομίας και του πληθυσμού η Κοινωνία της Πληροφορίας - όχι μόνο ως τεχνολογικό αλλά και ως κοινωνικό και οικονομικό φαινόμενο - τείνει να ταυτιστεί με το Διαδίκτυο

5 2 χρόνια από την ψήφιση του Νέου Τηλεπικοινωνιακού Νόμου

6 Παρανομίες του Τηλεπικοινωνιακού Νόμου

7 Τα χαρακτηριστικά του κυβερνοχώρου
Γιατί όμως είναι δύσκολος ο έλεγχος του κυβερνοχώρου; Τα τεχνικά εργαλεία είναι νέα, εξελίσσονται διαρκώς και συχνά με μη προδιαγνώσιμο τρόπο Υπάρχουν πολλές κατηγορίες συμμετεχόντων στην επικοινωνία στον κυβερνοχώρο φορείς εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιών φορείς παροχής υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο, φορείς παροχής υπηρεσιών Διαδικτύου, φορείς παροχής περιεχομένου, χρήστες

8 Φορείς Εκμετάλλευσης Τηλεπικοινωνιών
Σε τι υποχρεούνται ; Tον Νοέμβριο του 2007 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Κοινωνία της Πληροφορίας και τα ΜΜΕ είχε προτείνει σειρά θεσμικών μεταρρυθμίσεων για τις τηλεπικοινωνίες. Οι αλλαγές που είχαν προταθεί αφορούσαν θέματα ανταγωνισμού,  δικαιωμάτων των καταναλωτών, την πρόσβαση σε  Internet υψηλής ταχύτητας, τις ευρυζωνικές συνδέσεις και την καθιέρωση ενός ευρωπαϊκού οργάνου για τις τηλεπικοινωνίες

9 Φορείς Εκμετάλλευσης Τηλεπικοινωνιών
Σε τι υποχρεούνται ; Ίδρυση του Ευρωπαϊκού Οργάνου των ρυθμιστικών αρχών τηλεπικοινωνιών BEREC (άνοιξη 2010). Καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτή. Καλύτερη πρόσβαση στις υπηρεσίες ανάγκης 112 Επιτάχυνση της ευρυζωνικής πρόσβασης για όλους τους Ευρωπαίους. Ενθάρρυνση του ανταγωνισμού και των επενδύσεων σε δίκτυα πρόσβασης επόμενης γενιάς Η προστασία των καταναλωτών κατά της παραβίασης προσωπικών δεδομένων και spam.

10 Φορείς Εκμετάλλευσης Τηλεπικοινωνιών
Παράλληλα με «συστάσεις» η ΕΕ προσπαθεί να ενισχύσει τον ανταγωνισμό προς όφελος του καταναλωτή Τα τέλη τερματισμού κινητών κλήσεων διέφεραν πολύ στην ΕΕ το 2008, από 0,02 ευρώ/λεπτό (στην Κύπρο) έως 0,15 ευρώ/λεπτό (στη Βουλγαρία). Τα εν λόγω τέλη (κατά μέσο όρο 8,55 ευρωλεπτά ανά ωριαίο λεπτό) είναι επίσης κατά κανόνα δεκαπλάσια από τα τέλη τερματισμού σταθερών (κατά μέσο όρο κυμαίνονται από 0,57 έως 1,13 ευρωλεπτά ανά ωριαίο λεπτό). Η εξάλειψη των στρεβλώσεων στις τιμές μεταξύ τηλεφωνικών οργανισμών σε όλη την ΕΕ θα μειώσει τις τιμές καταναλωτή για φωνητικές κλήσεις στο εσωτερικό καθώς και μεταξύ των κρατών μελών, επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση τουλάχιστον 2 δις ευρώ προς όφελος επιχειρήσεων και οικιακών χρηστών

11 Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Πρόσβασης στο Διαδίκτυο
Στις μέρες μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την προηγούμενη κατηγορία και τους διέπει η ίδια νομοθεσία.

12 Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Πρόσβασης στο Διαδίκτυο
Μεγάλη Ανάπτυξη στον κλάδο αυτό για την Ελλάδα ωστόσο παραμένουμε στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ

13 Αδεσμοποίητη Πρόσβαση στο Τοπικό Βρόχο (ΑΠΣΒ)
Η Αδεσμοποίητη Πρόσβαση στο Τοπικό Βρόχο (ΑΠΣΒ) διέπετε από την ίδια νομοθεσία με τους κλασικούς Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Πρόσβασης στο Διαδίκτυο NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ Περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις ενσωματώνοντας συγχρόνως και τις οδηγίες 2002/19/ΕΚ, 2002/20/ΕΚ, 2002/21/ΕΚ, 2002/22/ΕΚ και 2002/77/ΕΚ.

14 Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Διαδικτύου
Τα πακέτα φιλοξενίας οποιουδήποτε μεγέθους ιστοσελίδας. Audio streaming είναι η ζωντανή ροή ηχητικού σήματος μέσω του διαδικτύου. H υπηρεσία απευθύνεται σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, συγκροτήματα και γενικά σε όποιον θέλει να να παίζει τραγούδια μέσω του διαδικτύου. Κατασκευή ιστοσελίδων. Αγορά, καταχώρηση και τη συντήρηση του domain name με καταλήξεις gr, .com, .net, .org, κ.λπ.

15 Ευθύνη των μεσαζόντων παροχής υπηρεσιών
οι φορείς παροχής υπηρεσιών υποδομής ή υπηρεσιών πρόσβασης δεν είναι δυνατόν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τις διαβιβαζόμενες πληροφορίες, υπό τον όρο ότι δεν αποτελούν την αφετηρία της μετάδοσης των πληροφοριών και δεν επιλέγουν τον αποδέκτη της μετάδοσης ούτε τις μεταδιδόμενες πληροφορίες.

16 Καταχωρητές Ονομάτων Χώρου
Καταχωρητές Ονομάτων Χώρου Με τελευταία ενημέρωση υπάρχουν 498 Καταχωρητές Ονομάτων Χώρου στο Ιντερνετ

17 Καταχωρητές Ονομάτων Χώρου
Καταχωρητές Ονομάτων Χώρου Top Host

18 Υπό διαβούλευση ο κανονισμός διαχείρισης και εκχώρησης ονομάτων χώρου
Υπό διαβούλευση ο κανονισμός διαχείρισης και εκχώρησης ονομάτων χώρου .gr Σχετική Νομοθεσία για τους καταχωρητές .gr α. τον Ν. 3431/2006 «Περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες Διατάξεις» (ΦΕΚ 13/Α/ ) και ιδίως το άρθρο 12 παρα. κδ’ και μα’ β. την Απόφαση της ΕΕΤΤ 351/76/ «Κανονισμός Διαχείρισης και Εκχώρησης Ονομάτων Χώρου με κατάληξη .gr» (ΦΕΚ 717/Β/ ) όπως έχει τροποποιηθεί με τις Αποφάσεις της ΕΕΤΤ: ΑΠ ΕΕΤΤ 353/185, (ΦΕΚ 1251/Β/ ) Διόρθωση ΦΕΚ 1545/ )], γ. το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της Απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

19 Οδηγία της EE για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Πεδίο εφαρμογής. Η οδηγία καλύπτει όλες τις υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας : τις υπηρεσίες μεταξύ επιχειρήσεων, τις υπηρεσίες μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών, τις δωρεάν υπηρεσίες που χρηματοδοτούνται, υπηρεσίες που επιτρέπουν τη διεκπεραίωση ηλεκτρονικών συναλλαγών σε απευθείας σύνδεση on-line εφημερίδες και περιοδικά, on-line βάσεις δεδομένων, on-line χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, on-line επαγγελματικές υπηρεσίες on-line ψυχαγωγικές υπηρεσίες on-line marketing και διαφήμιση, υπηρεσίες πρόσβασης στο Internet

20 Οδηγία της EE για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Διαφάνεια Τα κράτη μέλη οφείλουν να εξασφαλίζουν μέσω της νομοθεσίας τους ότι οι φορείς παροχής υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας προσφέρουν στους αποδέκτες τους και στις αρμόδιες αρχές εύκολη, άμεση και συνεχή πρόσβαση στις βασικές πληροφορίες που αφορούν τις δραστηριότητές τους: επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό εγγραφής στο εμπορικό μητρώο, επαγγελματικό τίτλο εγγραφή σε επαγγελματική ένωση, αριθμό ΦΠΑ

21 Οδηγία της EE για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Εμπορικές επικοινωνίες και spamming Οι εμπορικές επικοινωνίες πρέπει να είναι σαφώς αναγνωρίσιμες και μη επιδεχόμενες παρερμηνειών (άρθρο 6) ούτως ώστε να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να διασφαλιστούν θεμιτές εμπορικές πρακτικές. Επιπλέον, οι εμπορικές επικοινωνίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να είναι σαφώς αναγνωρίσιμες ευθύς ως περιέρχονται στον αποδέκτη. Τα κράτη μέλη οφείλουν εξάλλου να λάβουν μέτρα με τα οποία να εξασφαλίζεται ότι οι φορείς παροχής υπηρεσιών που προβαίνουν σε ανεπίκλητες εμπορικές επικοινωνίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συμβουλεύονται τακτικά τα μητρώα «επιλογών» (σύστημα opt-out) στα οποία μπορούν να εγγράφονται τα φυσικά πρόσωπα που δεν επιθυμούν να λαμβάνουν τέτοιες εμπορικές επικοινωνίες και σέβονται την επιλογή αυτών των προσώπων.

22 Οδηγία της EE για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Συμβάσεις που συνάπτονται με ηλεκτρονικά μέσα Η οδηγία προβλέπει ότι τα κράτη μέλη οφείλουν να καταργήσουν οποιαδήποτε απαγόρευση ή περιορισμό της χρήσης ηλεκτρονικών συμβάσεων. Επιπλέον, διασφαλίζει νομική ασφάλεια καθορίζοντας ορισμένες υποχρεώσεις παροχής πληροφοριών σχετικών με τη σύναψη των ηλεκτρονικών συμβάσεων. Οι σχετικές διατάξεις της οδηγίας συμπληρώνουν εκείνες της οδηγίας του 1999 περί ηλεκτρονικών υπογραφών

23 Οδηγία της EE για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Παρεκκλίσεις ορισμένες δραστηριότητες αποκλείονται του πεδίου εφαρμογής (παράρτημα 1), όπως οι συμβολαιογραφικές δραστηριότητες ή η υπεράσπιση ενός πελάτη στο δικαστήριο τα κράτη μέλη δύνανται να λαμβάνουν μέτρα που περιορίζουν την ελεύθερη κυκλοφορία υπηρεσιών που προέρχονται από άλλο κράτος μέλος (παρεκκλίσεις κατά περίπτωση) εφόσον τα μέτρα αυτά είναι αναγκαία για λόγους π.χ. προστασίας ανηλίκων, δημόσιας υγείας ή προστασίας των καταναλωτών

24 Φορείς Παροχής Περιεχομένου
Όλοι οι κατασκευαστές λειτουργικών συστήματων κινητών τηλεφώνων παρέχουν πλειάδα εφαρμογών Free With charge

25 Φορείς Παροχής Περιεχομένου
Παροχή κλεμμένου υλικού

26 Χρήστες Τα Blog είναι ένας από τους τομείς που οι καταναλωτές θα πρέπει να δείξουν μεγάλη προσοχή

27 Your Topic Goes Here Your subtopic goes here


Κατέβασμα ppt "Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google