Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ Υλοποίηση δραστηριοτήτων για: Εξαέρωση-Υγροποίηση-Εξάτμιση Οι φοιτήτριες: Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ Σταύρου Κατερίνα

2 ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΥΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

3 ΕΞΑΕΡΩΣΗ: Πρώτη Δραστηριότητα (Διδασκαλίας) 1/2 «Το ταξίδι της φυσαλίδας»
Στόχοι: Να προβλέπουν τα παιδιά την εξαέρωση, ως αποτέλεσμα της θέρμανσης του νερού από κάποια πηγή θερμότητας, Να αναγνωρίζουν τη μετακίνηση του νερού από το δοχείο προς την ατμόσφαιρα, και Να είναι σε θέση να περιγράφουν τη διαδικασία της εξαέρωσης. Υλικά: 1 camping gas 1 μπρίκι 1 ποτήρι νερό

4 ΕΞΑΕΡΩΣΗ: Πρώτη Δραστηριότητα (Διδασκαλίας) 2/2 «Το ταξίδι της φυσαλίδας»
Περιγραφή: Αρχικά κάνουμε μια συζήτηση με τα παιδιά γύρω από το φαινόμενο της εξαέρωσης και τους κάνουμε ερωτήσεις π.χ «έχετε παρατηρήσει ποτέ το νερό να βράζει;» , «ξέρετε τι γίνεται όταν βράζει το νερό;» Ύστερα προχωρούμε στο πείραμα σύμφωνα με το οποίο, βάζουμε το μπρίκι με το νερό στη φωτιά και μόλις ξεκινήσει να βράζει και να σχηματίζονται φυσαλίδες και υδρατμοί, ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν αυτή τη διαδικασία. Στο τέλος του πειράματος ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν πώς πιστεύουν ότι δημιουργήθηκαν υδρατμοί και φυσαλίδες και ύστερα τους εξηγούμε το φαινόμενο της εξαέρωσης

5 ΕΞΑΕΡΩΣΗ: Δεύτερη Δραστηριότητα(Αξιολόγησης) «Ζωγράφισε τις εικόνες και βάλτες στη σειρά»
Υλικά: Κόλλες Α4 Μαρκαδόροι Περιγραφή: Χωρίζουμε τα παιδιά σε τέσσερις ομάδες και η κάθε μια θα αναλάβει να σχεδιάσει στο χαρτί μια εικόνα για το κάθε στάδιο της εξαέρωσης, δηλαδή η μια ομάδα θα σχεδιάσει το μπρίκι, η άλλη το νερό που ξεκινάει να βράζει κοκ. Μόλις τελειώσουν όλες οι ομάδες το σχεδιασμό θα επιστρέψουμε στη γωνιά της συζήτησης και θα τοποθετήσουμε στο πάτωμα τις ζωγραφιές των παιδιών ανακατεμένες και θα ζητήσουμε από τα παιδιά να έρχονται και να προσπαθούν να επιλέγουν τις σωστές εικόνες και να τις τοποθετούν στη σειρά δείχνοντας έτσι το φαινόμενο της εξαέρωσης. Στο τέλος , θα κολλήσουμε τις εικόνες σε ένα μεγάλο χαρτόνι.

6 ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗ Υλοποίηση δυο Δραστηριοτήτων Διδασκαλίας Αξιολόγησης

7 ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗ: Πρώτη Δραστηριότητα(Διδασκαλίας) 1/2
Στόχοι: Να είναι ικανά να περιγράφουν τη διαδικασία της υγροποίησης. Να καταλάβουν πως ο ατμός που βγαίνει από το βρασμένο νερό χάνει τη θερμότητά του όταν ακουμπήσει σε ένα κρύο αντικείμενο. Υλικά: Camping gaz Mπρίκι Μεταλλικό σκεύος

8 ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗ: Πρώτη Δραστηριότητα(Διδασκαλίας) 2/2
Περιγραφή: Αρχικά κάνουμε μια συζήτηση με τα παιδιά για να δούμε τι θυμούνται από το φαινόμενο της εξαέρωσης και ύστερα προχωράμε στο φαινόμενο της υγροποίησης, κάνοντας ένα πείραμα Για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών για την υγροποίηση, τους αναφέρουμε ένα σύντομο περιστατικό που συμβαίνει συχνά στην κουζίνα όταν μαγειρεύουμε. Στη συνέχεια, προχωράμε στο πείραμα. Θέτουμε, λοιπόν, σε λειτουργία το γκαζάκι, τοποθετούμε πάνω σε αυτό το μπρίκι με το νερό και μόλις ξεκινήσει να βράζει ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν τον ατμό που βγαίνει και ποιά κατεύθυνση έχει πάρει. Πριν τοποθετήσουμε το μεταλλικό σκεύος πάνω από τον ατμό που βγαίνει, ρωτάμε τα παιδιά τι πιστεύουν πως θα συμβεί αν βάλουμε το σκεύος πάνω από τον ατμό Ακούμε τις απαντήσεις τους και τοποθετούμε το σκεύος. Παρατηρούμε πως μόλις ο ατμός ακούμπησε το κρύο σκεύος, υγροποιήθηκε. Στο τέλος του πειράματος σχολιάζουμε με τα παιδιά τις αρχικές τους προβλέψεις με αυτό που πραγματικά συνέβει και συζητάμε για το φαινόμενο της υγροποίησης.

9 ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗ: Δεύτερη Δραστηριότητα(Αξιολόγησης)
Υλικά: Εικόνες από γκαζάκι, μπρίκι και μεταλλικό σκεύος Περιγραφή Δείχνουμε στα παιδιά δύο εικόνες που έχουν το σχέδιο ενός γκαζακιού, δύο με το σχέδιο ενός μπρικιού και τον ατμό που βγάζει και δύο με το σχέδιο ενός μεταλλικού σκεύους, όπου στο ένα σχέδιο θα διακρίνονται σταγόνες νερού (υγροποίηση), ενώ στο άλλο όχι. Τα παιδιά καλούνται να έρχονται ένα-ένα και να τοποθετούν τα σχέδια το ένα πάνω στο άλλο, δηλαδή, πρώτα θα τοποθετούν το γκαζάκι, πάνω του το μπρίκι και πάνω από αυτό το μεταλλικό σκεύος χωρίς τις σταγόνες νερού. Έπειτα θα τοποθετήσουν τα υπόλοιπα σχέδια αλλά αυτή τη φορά θα τοποθετήσουν το σχέδιο του μεταλλικού σκεύους με τις σταγόνες νερού. Κάθε παιδί που θα έρχεται και θα κάνει αυτή τη διαδικασία, θα πρέπει να μας δείχνει τη σειρά με την οποία γίνεται η υγροποίηση, δηλαδή να τοποθετεί τα σύνολα των σχεδίων(γκαζάκι, μπρίκι, μεταλλικό σκεύος) το ένα δίπλα στο άλλο με τη σωστή σειρά. Έτσι θα δούμε αν έχουν καταλάβει σωστά τη διαδικασία της υγροποίησης και το πώς γίνεται η υγροποίηση.

10 ΕΞΑΤΜΙΣΗ Υλοποίηση τριών Δραστηριοτήτων Διδασκαλίας Αξιολόγησης

11 ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ(ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ)
Να αναγνωρίζουν "που θα πάει" το νερό, δηλαδή ότι το νερό θα μετακινηθεί από το αντικείμενο προς την ατμόσφαιρα. Να μπορούν να περιγράψουν τη διαδικασία της εξάτμισης

12 ΕΞΑΤΜΙΣΗ: Πρώτη Δραστηριότητα(Διδασκαλίας)
Υλικά: Κουβάς Σφουγγαρίστρα Περιγραφή: Αρχικά, παρουσιάζουμε στα παιδιά ένα συμβάν από την καθημερινή μας ζωή: «Εχθές έβαλα νερό στη σφουγγαρίστρα και το άφησα έξω για να ξανά σφουγγαρίσω σήμερα το πρωί». Παρουσιάζουμε στα παιδιά ένα κουβά με μια σφουγγαρίστρα βρεγμένη και συνεχίζουμε: «όταν όμως το άλλο πρωί πήγα να σφουγγαρίσω βρήκα την σφουγγαρίστρα με το κουβά έτσι(και τους παρουσιάζουμε τη στεγνή σφουγγαρίστρα). Στη συνέχεια τα ρωτάμε που πιστεύουν πως πήγε το νερό και συζητάμε τις απόψεις τους. Στο τέλος τους εξηγούμε πως το νερό εξατμίστηκε σιγά σιγά από τον αέρα και συζητάμε για το φαινόμενο της εξάτμισης

13 ΕΞΑΤΜΙΣΗ: Δεύτερη Δραστηριότητα(Διδασκαλίας)
Υλικά: Παραμύθι Βρεγμένο μπλουζάκι Περιγραφή: Για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών όπως και στις προηγούμενες δραστηριότητες θα παρουσιάσουμε την ιστορία ενός κοριτσιού, το οποίο χρειάζεται τη βοήθειά μας. Αναφέρουμε στα παιδιά ότι ένα κοριτσάκι, η Κική ήθελε να πάει σε ένα πάρτι και ζήτησε από τη μαμά της να της διαβάσει ένα παραμύθι πρώτα, το οποίο ονομάζεται: «Μια σταγονοπαρέα στη λίμνη μας». Διαβάζουμε, λοιπόν και εμείς το παραμύθι στα παιδιά και ύστερα τους αναφέρουμε πως η Κική μετά το παραμύθι πήγε να πιει νερό και βράχηκε η μπλούζα της με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πάει στο πάρτι. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε στα παιδιά μια βρεγμένη μπλούζα. Ζητάμε από τα παιδιά να βρουν τρόπους για να στεγνώσει η μπλούζα και ύστερα ξεκινάμε να την στεγνώνουμε κεντρίζοντας όμως το προσοχή τους στην εξάτμιση του νερού που γίνεται από τον αέρα.

14 ΕΞΑΤΜΙΣΗ: Τρίτη Δραστηριότητα(Αξιολόγησης)
Υλικά: Φωτογραφίες Περιγραφή: Δίνουμε στα παιδιά ένα πάζλ εικόνων το οποίο πρέπει να βάλουν σε σειρά .Η πρώτη εικόνα δείχνει ένα βρεγμένο σφουγγάρι, η δεύτερη το σφουγγάρι έξω στον ήλιο και η τρίτη ένα σφουγγάρι στεγνό. Τους δίνουμε τις εικόνες ανακατεμένες και τους ζητάμε να τις βάλουν σε σειρά εξηγώντας μας την επιλογή τους. Έτσι θα διαπιστώσουμε αν έχουν κατανοήσει σωστά το φαινόμενο της εξάτμισης.

15 ΠΡΟΣΟΧΗ! Για τα φαινόμενα της εξαέρωσης και της υγροποίησης εννοείται πως τηρούμε τους κανόνες ασφαλείας: Κρατάμε σε μια απόσταση τα παιδιά από τα γκαζάκια για να μην έχουμε ατυχήματα Μόνο εμείς έχουμε πρόσβαση στα υλικά και τα πιάνουμε

16 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!


Κατέβασμα ppt "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google