Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο άνθρωπος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο άνθρωπος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο άνθρωπος

2 Ανθρώπινες Αισθήσεις Αίσθηση Ακοής Αίσθηση Όρασης
Κιναίσθηση & Προθαλάμιες Αισθήσεις Αισθήσεις Αφής Αίσθηση Γεύσης Αίσθηση Όσφρησης Αίσθηση Ακοής Αίσθηση Όρασης

3 Η όραση

4 Φάσμα μηκών κύματος που ανταποκρίνεται το ανθρώπινο μάτι

5 Που εστιάζω;

6

7 Χρώμα Το χρώμα έχει τρία χαρακτηριστικά
Μήκος κύματος, όπου τα τρία βασικά χρώματα έχουν την σχέση Μπλέ (Β) < Πράσινο (G) < Κόκκινο (R) Ένταση = φωτεινότητα Κορεσμός = ποσότητα λευκού φωτός Το ανθρώπινο μάτι έχει σχετικά μικρή ευαισθησία στο μπλε λόγω μικρότερου αριθμού κώνων ευαίσθητων στο συγκεκριμένο μήκος κύματος. Το 8% των ανδρών και το 1% των γυναικών πάσχει από αχρωματοψία (συνήθως αδυνατούν να ξεχωρίσουν το κόκκινο από το πράσινο)

8 Δυσχρωματοψία

9 Δυσχρωματοψία Έξοδος Κινδύνου Save

10 Λαμπρότητα-φωτεινότητα (brightness)
Η λαμπρότητα είναι υποκειμενική Η αντίθεση (contrast) δημιουργείται από διαφορές στην φωτεινότητα Η αυξημένη φωτεινότητα δημιουργεί τρέμουλο και σε λιγότερο από 50Hz αναβόσβημα

11 Έξοδος Κινδύνου Έξοδος Κινδύνου Έξοδος Κινδύνου Έξοδος Κινδύνου
Αντίθεση Έξοδος Κινδύνου Έξοδος Κινδύνου Έξοδος Κινδύνου Έξοδος Κινδύνου

12 Μπλε γράμματα σε γαλάζιο φόντο…
Κίτρινα γράμματα σε κίτρινο φόντο…

13 Μέγεθος και βάθος - Ι Επικάλυψη αντικειμένων συνεπάγεται μεγαλύτερο βάθος του επικαλυπτόμενου από το επικαλύπτον αντικείμενο

14 Μέγεθος και βάθος - ΙΙ Μεγάλο μέγεθος συνεπάγεται μικρό βάθος

15 Μέγεθος και βάθος - ΙΙΙ Αντίθεση, καθαρότητα, και λαμπρότητα συνεπάγονται μικρό βάθος

16 Μέγεθος και βάθος - ΙV Κοκκώδης υφή συνεπάγεται μικρό βάθος

17

18 Κινούμενες εικόνες Η κίνηση προκαλεί ταχύτατη αντίδραση ακόμη και όταν υπάρχει μόνο περιφερειακά του ματιού. Διάσπαση προσοχής!

19 Περιβάλλον

20

21

22 Gestalt – Ψυχολογία της Μορφής
Νόμος Εγγύτητας

23 Υπολογιστής με δύο χρήστες
Γιατί οργάνωσαν με αυτό τον τρόπο την επιφάνεια εργασίας;

24 Νόμος Ομοιότητας Όμοια αντικείμενα οργανώνονται μαζί

25 Νόμος της συνέχειας

26 Χρησιμοποιώντας ίσα διαστήματα ανάμεσα στα αντικείμενα, ίδια σχήματα και ίδια μεγέθη, εφαρμόζεται η αρχή της συνέχειας

27 Νόμος του κλεισίματος

28

29

30 Κωδικοποίηση – αναγνώριση
Μέθοδος Κωδικοποίησης Μέγιστος αριθμός κωδικών Σχόλια Αλφαριθμητικά Απεριόριστος Πολύ ευέλικτο. Το νόημα μπορεί να είναι αυταπόδεικτο. Ο χρόνος εντοπισμού μπορεί να είναι μεγαλύτερος από της γραφικής κωδικοποίησης. Σχήματα 10-20 Πολύ αποτελεσματικό εάν ο κωδικός ταιριάζει στο αντικείμενο ή στη λειτουργία που περιγράφεται. Χρώμα 4-11 Συμπαθητικό και αποτελεσματικό. Υπερβολική χρήση προκαλεί σύγχυση. Περιορισμένο όφελος για άτομα με δυσχρωματοψία. Γωνία γραμμής 8-11 Καλό σε ειδικές περιπτώσεις, για παράδειγμα, κατεύθυνση ανέμου. Μήκος γραμμής 3-4 Καλό. Μπορεί να γεμίσει την οθόνη εάν παρουσιαστούν πολλοί κωδικοί. Πλάτος γραμμής 2-3 Καλό. Τύπος γραμμής 5-9

31 Κωδικοποίηση – αναγνώριση
Μέθοδος Κωδικοποίησης Μέγιστος αριθμός κωδικών Σχόλια Μέγεθος αντικειμένου 3-5 Ικανοποιητικό. Μπορεί να χρειαστεί ιδιαίτερο χώρο. Ο χρόνος εντοπισμού είναι μεγαλύτερος από το σχήμα και το χρώμα. Φωτεινότητα 2-4 Μπορεί να είναι κουραστικό, ειδικά εάν η αντίθεση της οθόνης είναι κακή. Αναβόσβημα Καλό για να τραβά την προσοχή αλλά θα πρέπει να είναι δυνατή η απόκρυψή του στη συνέχεια. Εκνευριστικό εάν χρησιμοποιηθεί πολύ. Περιορισμός σε μικρά πεδία. Αντιστροφή εικόνας Καθόλου δεδομένα Αποτελεσματικό για να ξεχωρίσουν δεδομένα. Εάν είναι μεγάλη η περιοχή, το τρεμόπαιγμα είναι πιο εύκολα αντιληπτό. Υπογράμμιση Χρήσιμο αλλά μπορεί να μειώσει τη ευκρίνεια του κειμένου. Συνδυασμός κωδικών Απεριόριστος Μπορεί να ισχυροποιήσει την κωδικοποίηση αλλά πολύπλοκοι συνδυασμοί μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση.

32 Διάφορα θέματα σχετικά με την όραση
Αρνητική η υπερβολική χρήση χρωμάτων Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ομαδοποίηση ή διαχωρισμό Άπειροι και έμπειροι χρήστες δίνουν διαφορετική προσοχή Το μάτι δε μένει ακίνητο Διάβασμα πρώτα μορφολογικά και μετά ανά χαρακτήρα

33 Υπερβολική χρήση χρώματος

34 Χρήση χρώματος για διαχωρισμό

35 Μορφολογική ανάγνωση

36 Μαύροι χαρακτήρες σε άσπρο υπόβαθρο

37 Άσπροι χαρακτήρες σε μαύρο υπόβαθρο

38 Ακοή Συχνότητες μεταξύ 20Hz και 15KHz φαινόμενο του πάρτυ
προσέλκυση της προσοχής πληροφόρηση της κατάστασης επιβεβαίωση της πραγματοποίησης καθοδήγηση στη διάρκεια εξερεύνησης

39 Μνήμη Μνήμη αισθήσεων Μνήμη εργασίας Μακροπρόθεσμη μνήμη 7+/-2
φαινόμενο του εγκλεισμού Μακροπρόθεσμη μνήμη Εισαγωγή Διαγραφή Προσπέλαση

40 Χωρητικότητα μνήμης εργασίας

41 Δοκιμάστε να απομνημονεύσετε τις επόμενες λέξεις (7 δευτερόλεπτα)
Μακροπρόθεσμη Μνήμη - Παραδείγματα Δοκιμάστε να απομνημονεύσετε τις επόμενες λέξεις (7 δευτερόλεπτα)

42 σκέψη, ηλικία, κρύο, πονηριά, ησυχία, λογική, ιδέα, αξία, παρελθόν, μεγάλο

43 Μακροπρόθεσμη Μνήμη – Παραδείγματα συνέχεια
Δοκιμάστε να απομνημονεύσετε τις επόμενες λέξεις (7 δευτερόλεπτα)

44 βάρκα, δένδρο, γάτα, παιδί, χαλί, πιάτο, εκκλησία, όπλο, φλόγα, κεφάλι

45 Μακροπρόθεσμη Μνήμη - Παραδείγματα
Δοκιμάστε να απομνημονεύσετε τις επόμενες λέξεις φτιάχνοντας μια ιστορία (7 δευτερόλεπτα)

46 αίμα, κρύα, μεγάλο, θυμωμένο, παιδί, δένδρο, αεροπλάνο, σκύλος, φίλος

47 Μακροπρόθεσμη Μνήμη - συμπεράσματα
Ποια ομάδα λέξεων ήταν πιο εύκολη στην απομνημόνευση;

48 Μερικά θέματα από γνωσιακή επιστήμη
Ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει ενέργειες ακόμη και με ελλιπή γνώση Οι περιορισμοί βοηθούν ιδιαίτερα … (παραδείγματα: νομίσματα, έπη, κατασκευές… ) Απομνημόνευση: τυχαίων δεδομένων (π.χ. αλφαβήτα), δεδομένων με νόημα, μέσω επεξήγησης, υπενθύμιση, φυσική αντιστοιχία.

49 Προσπέλαση στην μακροπρόθεσμη μνήμη
Επανάκτηση Αναγνώριση Επιπτώσεις στην επιλογή εντολών και εικονιδίων Περιβάλλον - συμφραζόμενα Μη αλφαβητική πληροφορία Η παράσταση να είναι μνημονική

50 Παραδείγματα Ομοιότητα: Βράχοι που πέφτουν (κοντά σε γκρεμό) ή άνθρωπος που σκάβει για έργα Παράδειγμα: Μαχαιροπήρουνα (σαν ένδειξη εστιατορίου) Συμβολισμός: Ποτήρια (σαν ένδειξη "εύθραυστο") ή το θαυμαστικό για προσοχή Τυχαία: Κύκλος ραδιενέργειας

51 Αυτή τη βδομάδα… Thomas Mullen Writing code for other people: cognitive psychology and the fundamentals of good software design principles. In Proceedings of the 24th ACM SIGPLAN conference on Object oriented programming systems languages and applications (OOPSLA '09). ACM, New York, NY, USA, DOI= / Bill Curtis Fifteen years of psychology in software engineering: Individual differences and cognitive science. In Proceedings of the 7th international conference on Software engineering (ICSE '84). IEEE Press, Piscataway, NJ, USA,

52 Τι κάνει η google;

53 Μελέτη επόμενης βδομάδας
The design of everyday things – Norman Preface to the 2002 Edition (vii-xv), (Chapter 1)


Κατέβασμα ppt "Ο άνθρωπος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google