Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημητρίου Ανθή, Εργοθεραπεύτρια. Είναι γεγονός ότι στην καθημερινή μας ζωή κάνουμε πολλές ασχολίες μόνοι μας, όπως για παράδειγμα κοιμόμαστε, σηκωνόμαστε.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημητρίου Ανθή, Εργοθεραπεύτρια. Είναι γεγονός ότι στην καθημερινή μας ζωή κάνουμε πολλές ασχολίες μόνοι μας, όπως για παράδειγμα κοιμόμαστε, σηκωνόμαστε."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημητρίου Ανθή, Εργοθεραπεύτρια

2 Είναι γεγονός ότι στην καθημερινή μας ζωή κάνουμε πολλές ασχολίες μόνοι μας, όπως για παράδειγμα κοιμόμαστε, σηκωνόμαστε μόνοι μας από το κρεβάτι, ντυνόμαστε, ετοιμάζουμε το πρωινό μας, μετακινούμαστε, συναντάμε φίλους και πολλά άλλα. Όλες οι δραστηριότητες που κάνουμε καθημερινά αυτόνομα, μας φαίνονται φυσιολογικές και συχνά τείνουν να συνιστούν ρουτίνα για εμάς.

3 Τι συμβαίνει όμως αν για κάποιο λόγο δεν καταφέρουμε να κάνουμε μόνοι μας όλα όσα μέχρι πρότινος πετυχαίναμε ; Δε θα νιώσουμε άβολα, δε θα δυσαρεστηθούμε, εάν λόγου χάρη δεν μπορούμε να σηκωθούμε χωρίς βοήθεια ;

4 Υπάρχουν άνθρωποι που ενώ θέλουν να κάνουν όλες αυτές τις ασχολίες που μπορούμε να εκτελούμε σε καθημερινή βάση, δυστυχώς δε τα καταφέρνουν. Ορισμένες αιτίες για αυτό μπορούν να είναι ένα πρόβλημα υγείας, η κινητική κατάσταση, η ψυχική διάθεση. Άμεση συνέπεια είναι η στεναχώρια και η θλίψη του ατόμου που μπορεί να το οδηγήσει ακόμη και στην παραίτηση από τη ζωή.

5 Εδώ έρχεται η επιστήμη της εργοθεραπείας για να παρέμβει. Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη η οποία μέσα από κατάλληλα επιλεγμένες και στοχοκατευθυνόμενες δραστηριότητες αποσκοπεί στη βελτίωση των παραγωγικών δραστηριοτήτων με την ευρεία έννοια του όρου. Τα ειδικά εργοθεραπευτικά προγράμματα περιλαμβάνουν: διδασκαλία δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής, ανάπτυξη αντιληπτικο-κινητικών δεξιοτήτων, ανάπτυξη δεξιοτήτων παιχνιδιού, προεπαγγελματικών και ψυχαγωγικών δεξιοτήτων. ( πηγή πληροφοριών : ιστοσελίδα νόηση )

6 Θα ξεκινήσουμε πολύ πρώιμα..  Τι είναι υγεία???

7 Η Υγεία είναι ο παράγοντας που μετράει την φυσική, ψυχολογική ή ακόμα και την πνευματική κατάσταση ενός ζώντος οργανισμού. Σύμφωνα με τον ορισμό που διατυπώθηκε στο καταστατικό του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (1946) η υγεία είναι «η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας». Έτσι λοιπόν, η έννοια της υγείας, δεν αποδίδεται μόνο από την ιατρική, αλλά και από άλλους παράγοντες όπως είναι το περιβάλλον, η οικονομία, η εργασία κ.α.

8

9 Έτσι λοιπόν, όταν έχουμε μια σωματική διαταραχή, παίρνουμε ένα μήνυμα από το σώμα μας, ότι πρέπει να κοιτάξουμε πιο βαθιά τη συναισθηματική μας κατάσταση, τις σκέψεις μας και τη συμπεριφορά μας, για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να επαναφέρουμε τη φυσική αρμονία και ισορροπία. Όταν είμαστε άρρωστοι, έχουμε μπλοκάρει τη ροή ζωτικής ενέργειας σε όλα τα επίπεδα της ύπαρξής μας.

10 Η ασθένεια είναι ένα μήνυμα ότι κάτι κάνω λάθος. Πρέπει επειγόντως να αλλάξω τις σκέψεις μου και συνειδητά να επιλέξω να είμαι υπέρ της ζωής, ότι και αν αυτό σημαίνει. Αν υποφέρουμε σωματικά,αυτό είναι ένα μήνυμα που μας λέει ότι υπάρχει κάτι στη συνειδητότητά μας που πρέπει να το αναγνωρίσουμε και να το αλλάξουμε. Δηλαδή, οι ασθένειες είναι αντανακλάσεις των εσωτερικών μας σκέψεων και συναισθημάτων. Το σώμα μας με λίγα λόγια,μάς μιλά. Είναι ο καθρέφτης των σκέψεων, των συναισθημάτων και των πεποιθήσεών μας. Μας στέλνει συνεχώς μηνύματα αρκεί να βρούμε τον χρόνο και τον τρόπο να τα ακούσουμε.Εξαλλου ο πατέρας της Ιατρικής,ο Ιπποκράτης, δεν εντοπίζει τη νόσο στα όργανα. Θεωρεί πως ο άρρωστος αποτελεί ενιαία ψυχοσωματική οντότητα και ότι η αρρώστια διέπεται από φυσικούς νόμους. Πότε όμως μπορεί να ασθενήσει ένας άνθρωπος;

11  Οι περισσότερες αιτίες ασθενειών είναι οι εσωτερικές συγκρούσεις και γενικά αρνητικά συναισθήματα όπως άγχος, φόβος, θυμός, οργή, γκρίνια, ενοχή, θλίψη, εγωισμός, ζήλια. Επίσης μπορεί κάποιος να εκτεθεί σε κάποια μεταδοτική ασθένεια (γιατί πιστεύει ότι αυτό είναι αναπόφευκτο ή πάρα πολύ πιθανό) ή να προσβληθεί από την ίδια ασθένεια που έπασχε ένας γονιός ή κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς του (γιατί έχει υποσυνείδητα προγραμματίσει τον εαυτό του ότι θα ακολουθήσει την ίδια πορεία,το ίδιο πεπρωμένο). Επιπλέον,κάποιος ασθενεί διότι είτε υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει, είτε δεν επιτρέπει στον εαυτό του να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί, οπότε βρίσκει το σώμα την λύση της αρρώστιας.

12 Bέβαια ο Ιπποκράτης τόνιζε πως η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία. Οπότε εκτός από τα συναισθήματά μας, μπορούμε να ασχοληθούμε με μεθόδους που βοηθούν στην διατήρηση της σωματικής & πνευματικής ευεξίας=> Διατροφή (καταναλώνουμε τροφές που ευνοούν το σώμα μας: φρούτα, λαχανικά, βότανα, ξηρούς καρπούς)- Σωματικές Ασκήσεις (γιόγκα,χορός, κολύμπι,πολεμικές τέχνες, ποδήλατο, περπάτημα)- Εναλλακτικές θεραπείες (βελονισμός, μασάζ, ρεφλεξολογία)- Πνεύμα: Προσευχή & Διαλογισμός. Έχει αποδειχθεί ότι άτομα που διαλογίζονται για πέντε λεπτά κάθε πρωί, ισχυροποιούν το ανοσοποιητικό τους σύστημα.

13 Ο ολιστικός γιατρός Dr. Bradley Nelson εξηγεί ξεκάθαρα ότι όλες οι ασθένειες προέρχονται από παγιδευμένα συναισθήματα. Ονομάζει τη μέθοδο απαλλαγής των αρνητικών συναισθημάτων «Future Medicine» δηλαδή ιατρική του μέλλοντος. Εξετάζοντας την αρχαία Κινέζική ιατρική,εφάρμοσε την τεχνική του «The Emotion Code»,όπου διαπίστωσε ότι η κύρια αιτία στις παρακάτω ασθένειες ήταν τα παγιδευμένα αρνητικά συναισθήματα και θεράπευσε τις περισσότερες όπως: αλλεργίες, άσθμα, ισχίο, πόνο στη μέση, στα γόνατα, στις αρθρώσεις, στον αυχένα, στην κοιλιακή χώρα, στους ώμους, στο στήθος, στα μάτια, προβλήματα στον καρπιαίο σωλήνα, οινομυώματα, χρόνια κόπωση, καρκίνο, σκλήρυνση κατά πλάκας, Λύκο, καούρες, διαβήτη, νόσο του Chron, δυσκοιλιότητα, σπαστική κολίτιδα, κατάθλιψη, υποθυρεοειδισμό, ίλιγγο, ημικρανίες, αϋπνίες, κρίσεις πανικού, φοβίες, δυσλεξία, μαθησιακές δυσκολίες, Parkinson, προβλήματα ακμής σε μεγαλύτερες ηλικίες, υπογλυκαιμία, αδυναμία.

14

15 Aς μην ξεχνάμε λοιπόν ό,τι 1) κάθε ασθένεια είναι πάντα μια κραυγή για αγάπη 2) η ασθένεια αντανακλά τις πλευρές εκείνες του εαυτού που χρειάζεται να θεραπευτούν 3) η ουσιαστική θεραπεία έρχεται πάντα από μέσα 4) με την έλλειψη κατανόησης των πραγµατικών αιτιών,υποχωρούµε στην θεώρηση ότι αυτό που µας κυβερνά είναι το τυχαίο.

16 Όμως η εµφανιζόµενη ασθένεια,όχι µόνο δεν είναι κάποιος τυχαίος,µυστηριώδης τιµωρός,αλλά η κορυφή του παγόβουνου που ειδοποιεί έγκαιρα για το τι ακριβώς συµβαίνει βαθιά µέσα µας.Είναι η ανακούφιση της ψυχής που βρίσκει τρόπο να επικοινωνήσει μαζί μας και να τραβήξει την προσοχή μας,εκφράζοντας τις ανάγκες της. Όποιο κι αν είναι το σύμπτωμα που εμφανίζεται στο σώμα είναι σίγουρα ένα μήνυμα από την ψυχή μας.Αν το ακούσουμε και ανταποκριθούμε ανάλογα τότε η ένταση του συμπτώματος θα μειωθεί ή και θα υποχωρήσει εντελώς. Aν αρπάξουμε την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με την ψυχή μας, τότε πραγματικά ελευθερωνόμαστε από τη στασιμότητα της κατάστασης και προχωράμε σε μια πιο αρμονική και υγιή ζωή. Η συνειδητοποίηση αυτή και η εσωτερική έρευνα,µας µετατρέπει σε πρωταγωνιστές της ζωής µας για να ξαναβρούµε την ισορροπία της.

17

18 ή πιο απλά..

19 Όπως είπαμε.. Τα ειδικά εργοθεραπευτικά προγράμματα στοχεύουν:  διδασκαλία δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής  ανάπτυξη αντιληπτικο-κινητικών δεξιοτήτων  ανάπτυξη δεξιοτήτων παιχνιδιού  προεπαγγελματικών δεξιοτήτων  ψυχαγωγικών δεξιοτήτων Έτσι ώστε να αναπτυχτεί ολιστικά το άτομο.

20 Η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας, και όχι η απλή απουσία της αρρώστιας ή της αναπηρίας.

21 Με τον ορισμό αυτό αναγνωρίζεται πρώτα απ’ όλα η ύπαρξη δύο παραμέτρων που οριοθετούν την υγεία: η παράμετρος της απουσίας της αρρώστιας και η παράμετρος της ευεξίας. Αναγνωρίζεται επίσης, σε ό τι αφορά την ευεξία, η ύπαρξη της ψυχικής και κοινωνικής διάστασης, πέρα από τη σωματική.

22  Η έννοια της ευεξίας αποτέλεσε το υπόβαθρο για να αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια πλούσιος προβληματισμός σχετικά με την έννοια της θετικής υγείας. Η θετική υγεία δεν ταυτίστηκε μόνο με την σωματική, ψυχική και κοινωνική ευεξία. Ορισμένοι ερευνητές εξισώνουν τη θετική υγεία με τη δημιουργικότητα, το κέφι για ζωή, την αυτοπραγμάτωση και την ευημερία, ή ακόμα και με την ευτυχία, την πληρότητα και τη δράση. Άλλοι πάλι, ορίζουν τη θετική υγεία ως κατάσταση κατά την οποία το άτομο είναι σε θέση να επιδιώξει την εκπλήρωση των ρεαλιστικών του επιλογών, σε αντιστοιχία με τη βιολογική του δυνατότητα.

23 Όταν λοιπόν επιχειρείται να οριστεί η υγεία, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όχι μόνο τα φαινόμενα που σχετίζονται με την αρρώστια και το θάνατο, αλλά και τα φαινόμενα τα οποία αντανακλούν τη θετική υγεία (ψυχική και κοινωνική ευεξία, φυσική κατάσταση, δεξιότητες, δυνατότητες, κ.ά.), όπως αυτά διαπλέκονται στο πλαίσιο ενός ενιαίου «συστήματος». Ένα σύστημα που αποτελείται από επιμέρους στοιχεία, τα οποία όλα μαζί παράγουν το χαρακτηριστικό προϊόν του συστήματος: την υγεία, είτε πρόκειται για την ατομική υγεία, είτε για την υγεία ενός πληθυσμού. Σε αυτές ακριβώς τις αντιλήψεις που απορρέουν από τη Γενική Θεωρεία των Συστημάτων, σύμφωνα με την οποία κάθε σύστημα εντάσσεται μέσα σ’ ένα άλλο σύστημα και ότι κανένα σύστημα δεν είναι απομονωμένο, βασίζεται το βιοψυχοκοινωνικό μοντέλο, καθώς και ο ολιστικός προσδιορισμός της υγείας. Δείκτες που εκφράζουν επιμέρους πλευρές και μετρούν μόνο μεμονωμένα φαινόμενα δίνουν ατελή, και συχνά διαστρεβλωμένη, εικόνα της συνθετότητας του συστήματος στην ολότητά του

24 Θεωρεία Marshall Kreveter ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΤΌΜΟΥ Σωματικό Πνευματικό Ψυχικό Συναισθηματικό Κοινωνικό Κάθε διάσταση είναι ένα σύστημα αναγκών.

25  Κάθε διάσταση είναι ένα σύστημα αναγκών.  Κάθε διάσταση απαιτεί συγκεκριμένο ερέθισμα από το περιβάλλον για να μπορέσει το άτομο να εξελιχθεί  Η αξιολόγηση του ατόμου πρέπει να γίνεται ως προς όλες τις διαστάσεις. - Οι αντιδράσει του ατόμου σε όλες τις διαστάσεις θα είναι θετικές ή αρνητικές ανάλογα με τον τύπο και τον βαθμό του ερεθίσματος που έχει λάβει.

26 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣΘΕΤΙΚΑΑΡΝΗΤΙΚΑ Σωματικό Τροφή, νερό, οξυγόνο, άσκηση Πείνα, μόλυνση, μυϊκή ατροφία Συναισθηματικό Αγάπη, εμπιστοσύνη Μίσος, δυσπιστία Ψυχικό Ιδέες, γνώσειςαδιαφορία Κοινωνικό Αλληλεπίδραση με άλλα άτομα Απομόνωση, φυγή Πνευματικό Αξίες, ηθικήΈλλειψη ηθικής

27 Σύμφωνα με τον ορισμό του μη κερδοσκοπικού οργανισμού National Wellness Institute, που ασχολείται αποκλειστικά με την προώθηση της Ευεξίας ανα τον κόσμο, η ευεξία ορίζεται ως “μια διαρκής και ενεργητική διαδικασία, στην οποία ο κάθε άνθρωπος αντιλαμβάνεται και μαθαίνει οτι υπάρχουν επιλογές (υγιείς επιλογές), που μπορούν να τον οδηγήσουν προς μια μακροβιότερη και ποιοτικότερη ζωή, προς ένα γενικότερο ‘ευ ζην’ “. Σύμφωνα με τον ορισμό αυτό, κάθε κλινικά ‘άρρωστος’ σημαίνει πως δεν είναι αναγκασμένος να στερείται της ευεξίας, όπως βέβαια συνεπάγεται πως και κάθε ‘υγιής΄ δε είναι απαραίτητο οτι αισθάνεται ευεξία στην καθημερινότητά του, εαν επιλέγει μια λανθασμένη ή αταίριαστη, προς αυτόν, στάση ζωής. Η ευεξία είναι καθαρά ζήτημα προσωπικών επιλογών, επιλογές που θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες και βαθύτερες ανάγκες τους καθενός από εμάς: σωματικές, ψυχικές, πνευματικές, κοινωνικές, εργασιακές, περιβαλλοντικές κλπ

28 Μην ξεχνάτε ότι η υγεία, η ευεξία και η ευτυχία δεν αγοράζεται, δεν κλέβονται και δεν μπορούμε να τα αποκτήσουμε περιμένοντας παθητικά. Η διαδικασία για να τα αποκτήσουμε απαιτεί δράση, προσπάθεια και εμπλοκή από εμάς για εμάς.

29  Ο άνθρωπος κατά τη διάρκεια των αιώνων, στο μακρύ ταξίδι και στον αγώνα του για την επιβίωση αλλά και για να ανακάλυψη και την ανάπτυξη του εαυτού του, χρησιμοποίησε διάφορα μέσα. Ένα από τα πιο σημαντικά μέσα είναι η ΤΕΧΝΗ.

30 Τέχνη είναι η ικανότητα του ατόμου να επεξεργάζεται και να παράγει επιτυχημένα αποτελέσματα με ποικίλα υλικά. Δεν είναι τυχαίο ότι η αναφορά σε πολιτισμούς και ιστορικές περιόδους του ανθρώπινου είδους γίνεται με κύριο κριτήριο την ιδιομορφία και την καλλιτεχνική τους δραστηριότητα καθώς αυτή είναι ανάλογη του κοινωνικού πλαισίου στο οποίο εκάστοτε αναπτύσσεται

31 Τέχνη & πρωτόγονος άνθρωπος Ανάγκες καθημερινής λειτουργικής ενασχόλησης Υπαρξιακές ανάγκες Ανάγκες για αισθητική Ανάγκες για έκφραση και επικοινωνία

32 Η τέχνη είναι σύμφυτο στοιχείο της καθημερινής ζωής και έχει συμβάλλει καθοριστικά στην εξέλιξη και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του ανθρώπινου είδους.

33 Είδη Τέχνης  Τέχνη των χρωμάτων και των γραμμών  Τέχνη των ήχων  Τέχνη των κινήσεων  Τέχνη του λόγου  Εικαστικά  Μουσική  Χορός  Λογοτεχνία – ποίηση  Θέατρο - δράμα  Γλυπτική

34  Συχνά ακούμε ότι η τέχνη υποτίθεται πως είναι πολύ σημαντική· σπάνια όμως μας εξηγεί κάποιος πειστικά το γιατί. Ο Alain de Botton και ο John Armstrong μας αποκαλύπτουν πώς η τέχνη μπορεί να μας βοηθήσει στα πλέον ενδόμυχα αλλά και στα πλέον καθημερινά διλήμματά μας. "Η τέχνη ως θεραπεία" είναι μια νέα μέθοδος ερμηνείας της τέχνης και της σχέσης της με τη ζωή.

35  Με την πρόοδο των αιώνων η ΤΕΧΝΗ άρχισε να συνδέεται με τον άνθρωπο και τις ανάγκες του σε ένα βαθύτερο, πολυπλοκότερο και ευρύτερο επίπεδο.

36  Οι θεραπευτικές τέχνες (healing arts, therapeutic arts) είναι ένας ευρύς όρος που εµπεριέχει ένα ευρύ φάσµα δραστηριοτήτων. Σύµφωνα µε µελέτες, οι τέχνες για την υγεία (θεραπευτικές τέχνες) συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάρρωση του ασθενή βοηθώντας τον να χειριστεί και να αντιμετωπίσει, όσο το δυνατόν καλύτερα, τη νοσοκομειακή εμπειρία. Ο ρόλος τους είναι να µεταφέρουν θετική ενέργεια και µια αίσθηση άνεσης σε χώρους, οι οποίοι συνήθως βιώνονται ως χώροι µε υψηλή συγκινησιακή φόρτιση – έστω και πρόσκαιρα.

37  Υπάρχουν πολλές ιστορικές αναδρομές για το γεγονός αυτό : στην αρχαία Αίγυπτο όπου η τέχνη χρησιμοποιήθηκε για τη θεραπεία ατόμων με ψυχικές διαταραχές και στην αρχαία Ελλάδα όπου ο Πυθαγόρας και ο Θαλής χρησιμοποιούσαν τη μουσική και άλλες μορφές τέχνης στις θεραπείες που εφάρμοζαν.

38  Στην σύγχρονη εποχή που όλο και περισσότερες επιστήμονες του χώρου της υγείας αναγνωρίζουν το θεραπευτικό δυναμικό των διαφόρων μορφών τέχνης και της εντάσσουν στα προσφερόμενα προγράμματά τους.  Εξάλλου η θεραπεία με δραστηριότητες τέχνης έχει ένα τόσο ευρύ πεδίο μέσων και εφαρμογών που κάνει κατανοητό αυτόν τον πλουραλισμό στην κλινική πρακτική.

39  Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Jonh Ciard : “H θεραπεία μέσω της τέχνης είναι μη επιθυμία του αγνοήθηκε, ένα ποίημα που δεν έχουμε γράψει, μία μουσική που απαρνηθήκαμε, μία νερομπογιά που δεν ζωγραφίσαμε, ένας χώρος που δεν χορέψαμε. Είναι μια κραυγή για το ανθρώπινο «είναι» για μια πηγή χαράς που δεν ανέβλυσε”.

40 Τέχνη και Εργοθεραπεία

41  Τη Εργοθεραπεία από τη φύση και τις φιλοσοφίες αρχές χρησιμοποιεί δραστηριότητες Τέχνης στα θεραπευτικά της προγράμματα από τα πρώτα χρόνια εμφανίσεις της στο χώρο των επιστημών της Υγείας.  Η τέχνη στην Εργοθεραπεία θεωρείται απαραίτητη βασικό στοιχείο για τη διατήρηση και την προαγωγή της υγείας ενός ατόμου αλλά και για την αντιμετώπιση ποικίλων διαταραχών και δυσλειτουργικών καταστάσεων.

42  Η τέχνη καταργεί τις διακρίσεις μεταξύ των ανθρώπων, εξομοιώνοντάς τους και δίνει τη δυνατότητα στον καθένα να εκφρασθεί ελεύθερα και να αποτυπώσει τα συναισθήματά του.  Είτε σαν κυρίαρχη είτε σαν συμπληρωματική δραστηριότητα, η τέχνη εκφράζεται και μέσα από τη δημιουργία στη ζωγραφική και στο εργόχειρο, αλλά και στην κηπευτική, από τις εργοθεραπευτικές δραστηριότητες.

43 Λειτουργεί..  Σαν μέσω υποστήριξης και καλλιέργεια της επικοινωνίας.  Σαν μέσω ενίσχυσης και προαγωγή της υγείας και του αισθήματος ευεξίας.  Σαν μέσο έκφρασης και επικοινωνίας.

44  Σαν μέσω υποστήριξης του ατόμου προς την αυτοπραγμάτωση και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του.  Σαν μέσω ανάπτυξης και βελτίωσης δεξιοτήτων.  Σαν μέσω αντιμετώπισης δυσλειτουργιών στην εκτέλεση και καθημερινών ρόλων ζωής και οργάνωσης της λειτουργικής ενασχόλησης.

45 « η Τέχνη είναι η ψυχή της πρακτικής της Εργοθεραπείας» Peloquin. … χωρίς την Τέχνη η Εργοθεραπεία θα ήταν μία απλή εφαρμογή της επιστημονικής της γνώση σε ένα στείρο κενό...

46 Σε ποιους απευθύνεται  Δεν υπάρχουν απόλυτη περιορισμοί σε κάποια διαγνωστική κατηγορία καθώς υπάρχουν πολλές διαθέσιμες για εφαρμογή δραστηριότητες τέχνης και πολλές διαθέσιμες προσαρμογές για παραλλαγές τους. Ειδικά οι ασθενείς με οξεία συμπτωματολογία απαιτούν ιδιαίτερες προσαρμογές και διαβαθμίσεις των δραστηριοτήτων τέχνης.

47 ΣΕ ΠΑΙΔΙΆ Η χρήση αυτών των δραστηριοτήτων είναι πιο εύκολα αποδεκτή καθώς είναι εξοικειωμένα με τα υλικά τέχνης και επιπρόσθετα εκφράζονται καλύτερα, πιο αυθεντικά και πιο αυθόρμητα μέσα από αυτές τις μη λεκτικές διαδικασίες.

48

49 ΣΕ ΕΝΉΛΙΚΑ Οι σχέσεις της αυτή την κατηγορία είναι πιο λεπτές καθώς δεν πρέπει να εκληφθούν τα μέσα τέχνης σαν παιδαριώδη υλικά. Ανάλογα με τους φιλοξενούμενους ασθενείς, έχουμε την ανάλογη επιδείξει αξιόλογο έργο. Διατηρεί τον κυρίαρχο εργοθεραπευτικό της ρόλο στην απασχόληση κυρίως των ασθενών που φιλοξενούνται για μικρά χρονικά διαστήματα στο νοσοκομείο.

50

51 ΕΡΓΑΣΙΑ Πως ΜΠΟΡΟΎΜΕ μ ί α θεματική ενότητα να την δουλέψουμε σαν εργοθεραπευτές μέσω της τέχνης σε έναν ενήλικα και ένα παιδί???

52 Συμπερασματικά..  Τα μέλη που θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες τέχνης, ανεξάρτητα από την ηλικία και τη διαταραχή, δεν θα πρέπει να εξαναγκάζονται ή να πιέζονται για να συμμετέχουν, αλλά μόνο να ενθαρρύνονται συνεχώς και να υποστηρίζονται ώστε να αναπτύξουν οι ίδιοι κίνητρο για ενεργητική και ουσιαστική συμμετοχή.  Τα μέλη δεν χρειάζεται να έχουν καλλιτεχνικές προηγούμενες ανάλογες εμπειρίες.  Η εφαρμογή των δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει και σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε ομαδικό. (εφαρμογή αν η προτεινόμενη βάλε παρέμβαση συνήθως κλειστές αγορές και μικτές βραβείου σε εναλλασσόμενες ομάδες. Οι ομαδικές δραστηριότητες τέχνης θα πρέπει να είναι συνεργάτη της μορφής και όχι ανταγωνιστικής. Συνήθως μη ομάδα λειτουργικής λειτουργεί καλύτερα με μέλη, αν και δεν θα πρέπει θα υπάρχουν μεγάλες διαφορές αναλόγως τα μέλη ως προς την ηλικία, το επίπεδο λειτουργικότητας, το κοινωνικό πολιτισμικού επιπέδου.


Κατέβασμα ppt "Δημητρίου Ανθή, Εργοθεραπεύτρια. Είναι γεγονός ότι στην καθημερινή μας ζωή κάνουμε πολλές ασχολίες μόνοι μας, όπως για παράδειγμα κοιμόμαστε, σηκωνόμαστε."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google