Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών Ενότητα 8: Ψηφιακή Αφήγηση (Digital Storytelling) & Διαδραστική Αφήγηση (Interactive Narrative) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ

2 2 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 3 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

4 4 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Σκοπός Σημασία της Αφήγησης στη Μάθηση, Ορισμός και Δομικά Στοιχεία της Ψηφιακής Αφήγησης, Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Ψηφιακής Αφήγησης, Είδη της Ψηφιακής Αφήγησης, Βήματα Δημιουργίας και Παραδείγματα Εισαγωγή και γνωριμία με την Διαδραστική Αφήγηση, Ορισμός, Αξιοποίηση της Διαδραστικής Αφήγησης, Παραδείγματα

5 5 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Η Αφήγηση από https://flic.kr/p/aqMT9Z https://flic.kr/p/ogJ5GP Μυθιστορήματα Θέατρο Τηλεόραση Κινηματογράφος

6 6 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Η Αφήγηση Η αφήγηση στην ιστορία της ανθρωπότητας Ζωτικό κομμάτι του ανθρώπινου πολιτισμού Πλαίσιο για ερμηνεία του κόσμου Μορφή επικοινωνίας Διάδοση ιδεών Μέσο διδασκαλίας και μάθησης για τις νεότερες γενιές - Glassner, A. (2001). Interactive Storytelling: People, Stories, and Games. International Conference on Virtual Storytelling, pp

7 7 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Αφήγηση & Μάθηση (1/2) “Θεωρία της Μεταφοράς” (Transportation Theory) Μεταφορά του μαθητή σε εναλλακτικό κόσμο Εμπλέκονται γνωστικές διεργασίες, συναισθήματα, νοητικές εικόνες Επηρεάζονται στάσεις, απόψεις, γνώμη - Green, M.C. (2002). Narrative Worlds, Real Impact: How Stories Affect Beliefs. IGEL, Pecs, Hungary.

8 8 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Αφήγηση & Μάθηση (2/2) Η αφήγηση ως γνωστικό εργαλείο Τοποθέτηση νοήματος σε πλαίσιο με ένα νόημα (situated understanding) Γνωστική διεργασία η οργάνωση των εμπειριών μας σε αφηγηματική μορφή - για ψυχαγωγία, ενεργητική μάθηση, κλπ Καλύτερη συγκράτηση πληροφοριών όταν είναι ενσωματωμένες σε μια ιστορία - Richard J. Gerrig. Experiencing Narrative Worlds: On the Psychological Activities of Reading. Yale University Press, New Haven, 1993.

9 9 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Η Αφήγηση σήμερα... Πλήθος πηγών, μορφών Ψηφιακά μέσα, ταινίες, ψηφιακά παιχνίδια Μη-γραμμικότητα αφήγησης ΠΡΟΣΟΧΗ: Η περιπλάνηση σε υπερσυνδέσμους ΟΧΙ αφήγηση Η αφήγηση προϋποθέτει μια βασική δομή

10 10 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Ψηφιακή Αφήγηση Συνδυασμός παραδοσιακής προφορικής αφήγησης με πολυμέσα και εργαλεία τηλεπικοινωνίας Σύντομες ψηφιακές ιστορίες Κινούμενα σχέδια (animation) Ψηφιακά βιβλία με εικόνα, κείμενο και ήχο (Digital books) Βίντεο (Video) Πολυμεσικές Κείμενο - Φωτογραφίες – Εικόνες - Κινούμενη εικόνα Ήχος Βίντεο

11 11 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Τι είναι η ψηφιακή αφήγηση (1/3) Αφορά σε μια σύντομη μορφή παραγωγής ψηφιακών πολυμέσων που επιτρέπει στους καθημερινούς ανθρώπους να μοιραστούν τις πτυχές της ιστορίας της ζωής τους. Μπορεί να περιλαμβάνει κίνηση βίντεο με ήχο, κινούμενα σχέδια, φωτογραφίες, ή οποιαδήποτε τις μορφή ψηφιακών μέσων μπορεί να παρουσιαστεί για να ειπωθεί μια ιστορία ή να παρουσιάσει μια ιδέα.

12 12 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Τι είναι η ψηφιακή αφήγηση ( 2/3) Μπορεί επίσης να καλύπτει μια σειρά ψηφιακών αφηγήσεων, όπως web- based ιστορίες, διαδραστικές ιστορίες, υπερκείμενα, καθώς και ηλεκτρονικά αφηγηματικά παιχνίδια. Οι ψηφιακές ιστορίες είναι πολυμεσικές (multimedia) ταινίες, που συνδυάζουν φωτογραφίες, βίντεο, κινούμενη εικόνα, ήχο, μουσική, κείμενο, και συχνά ένα αφηγηματικό κείμενο

13 13 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Τι είναι η ψηφιακή αφήγηση (3/3) Οι ψηφιακές ιστορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εκφραστικό μέσο μέσα στην τάξη, όπου θα ενσωματώνουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών, τις υπάρχουσες αναπαραστάσεις, τις απόψεις, τις ιδέες, τις μικρές ή μεγάλες ιστορίες τους. Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν ατομικά ή συλλογικά για να παράγουν τις δικές τους ιστορίες και μόλις αυτές ολοκληρωθούν, μπορούν πολύ εύκολα να τις ανεβάσουν στο διαδίκτυο και να διατεθούν στο κοινό του ενδιαφέροντός τους και ιδιαίτερα στη μαθητική κοινότητα.

14 14 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Παιδαγωγική αξιοποίηση (1/2) Η ψηφιακή αφήγηση μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να: εμπλακούν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης εξοικειωθούν στο πλαίσιο λειτουργίας διαχείρισης έργων βελτιώσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον τους σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων κατακτήσουν ψηφιακές δεξιότητες

15 15 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Παιδαγωγική αξιοποίηση (2/2) Η εμπλοκή των μαθητών με την ψηφιακή αφήγηση παρέχει: κινητοποίηση της φαντασίας τους ανάπτυξη υψηλού επιπέδου επεξεργασίας πληροφοριών (σύνθεση, επεξεργασία και διάδοση) ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας (ακρόaσης-listening skills, αναμονή σειράς- turn taking, συνδυασμός γραπτού λόγου και εικόνας) ανάπτυξη δεξιοτήτων προφορικής παρουσίασης

16 16 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Είδη ψηφιακής αφήγησης Κινούμενα σχέδια (animation) Ψηφιακά βιβλία με εικόνα, κείμενο και ήχο (Digital books) Βίντεο (Video)

17 17 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Λόγοι δημιουργίας ψηφιακής αφήγησης Παρουσίασης πληροφοριών-δεδομένων Διήγηση μιας ιστορίας Παρουσίαση χαρακτήρων ενός σεναρίου και της αντίστοιχης προβληματικής κατάστασης (Conflict resolution)

18 18 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Δομικά στοιχεία για τη δημιουργία ψηφιακής αφήγησης (από εκπαιδευτικούς για διδακτικό σκόπο) Το Κέντρο Ψηφιακής Αφήγησης (Center for Digital Storytelling, Berkeley, California) έχει αναπτύξει και διαδόσει επτά (7) δομικά στοιχεία απαραίτητα για το σχεδιασμό και την οργάνωση μιας ψηφιακής αφήγησης από εκπαιδευτικούς ως μέσο διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. 1. H προοπτική του αφηγητή (Point of View) 1. H προοπτική του αφηγητή (Point of View) Δηλώνετε σε ποιόν απευθύνεστε καθώς και την προσέγγιση που θα αναπτύξετε μέσα από το περιεχόμενο της ιστορίας σας. 2. Το θέμα της ιστορίας (A Dramatic Question) 2. Το θέμα της ιστορίας (A Dramatic Question) Στην αρχή της αφήγησης τίθεται μια ερώτηση η οποία στοχεύει να προσελκύσει και να διατηρήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι το τέλος όπου και θα απαντηθεί. 3. Το συναισθηματικό περιεχόμενο (Emotional Content) 3. Το συναισθηματικό περιεχόμενο (Emotional Content) Σημαντικά στοιχεία εξέλιξης της ιστορίας, εισάγονται με δυναμικό και άμεσο τρόπο ώστε να υπάρξει αμεσότητα και σύνδεση με το κοινό. 4. Η ενσωμάτωση ήχου με την προσωπική σας χροιά (The Gift of Your Voice) 4. Η ενσωμάτωση ήχου με την προσωπική σας χροιά (The Gift of Your Voice) Η καταγραφή της προσωπικής σας φωνής θα βοηθήσει τον ακροατή να καταλάβει και να οικειοποιηθεί το περιεχόμενο. 5. Η επένδυση με μουσική ή ηχητικά εφέ (The Power of the Soundtrack) 5. Η επένδυση με μουσική ή ηχητικά εφέ (The Power of the Soundtrack) Η επένδυση με μουσικά ή ηχητικά στοιχεία ενδυναμώνει την κατανόηση περιεχομένου. 6. Η οικονομία της αφήγησης (Economy) 6. Η οικονομία της αφήγησης (Economy) Χρήση μόνο των απαραίτητων στοιχείων περιεχομένου. 7. Η ταχύτητα εξέλιξης της ιστορίας (Pacing) 7. Η ταχύτητα εξέλιξης της ιστορίας (Pacing) Ο ρυθμός της ιστορίας με άλλα λόγια η γρήγορη ή αργή έκβασή της.

19 19 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Βήματα Δημιουργίας Ψηφιακής Αφήγησης (1/3) Γράψιμο: Περιλαμβάνει τη δημιουργία της ιστορίας και της διαρκούς βελτίωσης της. Το στάδιο αυτό είναι αρκετά κρίσιμο για την επιτυχία της τελικής ψηφιακής αφήγησης. Σενάριο: Μετά τη συγγραφή της ιστορίας, οι αφηγητές πρέπει να διαχωρίσουν τα διάφορα στιγμιότυπα της ιστορίας, ώστε να επιλέξουν πως, σε ποιο σημείο και με ποιο σκοπό θα εμπλουτίσουν την ιστορία τους με χρήση πολυμέσων.

20 20 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Βήματα Δημιουργίας Ψηφιακής Αφήγησης (2/3) Εικονογραφημένο σενάριο/«storyboard»: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τον τρόπο οπτικοποίησης της ιστορίας από τους αφηγητές. Δηλαδή οι μαθητές θα πρέπει να σκεφτούν πως θα εικονογραφήσουν την ιστορία (τους ήρωες, τα αντικείμενα και τα σκηνικά), ώστε να μπορούν εύκολα να αναζητήσουν το αντίστοιχο πολυμεσικό υλικό στο επόμενο βήμα.

21 21 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Βήματα Δημιουργίας Ψηφιακής Αφήγησης (3/3) Προσθήκη πολυμέσων: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει τον εντοπισμό και την προσθήκη των πολυμέσων στην ιστορία. Το υλικό που χρησιμοποιείται μπορεί να αναζητηθεί στο διαδίκτυο ή να αποτελεί προσωπικά αρχεία του χρήστη. Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης: Στο στάδιο αυτό, ο αφηγητής χρησιμοποιεί κάποιο κατάλληλο εργαλείο για να συνθέσει την ψηφιακή του αφήγηση (μια λίστα με διαθέσιμα εργαλεία βρίσκεται παρακάτω στο άρθρο). Κοινοποίηση: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει την παρουσίαση της ιστορίας και τη δημοσίευσή της στην εκπαιδευτική κοινότητα ή και στο διαδίκτυο.

22 22 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Παράδειγμα: Βίντεο λίγων λεπτών (π.χ. 2-4) μιας ιστορίας ειπωμένης στο 1ο πρόσωπο με ηχητική περιγραφή εικονογραφημένη με φωτογραφίες ή ζωγραφιές επενδεδυμένη προαιρετικά με μουσική για συναισθηματική χροιά

23 23 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Ψηφιακή Αφήγηση για... Παρουσίαση πληροφοριών-δεδομένων Καθημερινοί άνθρωποι μοιράζονται πτυχές της ιστορίας της ζωής τους Παρουσίαση μιας ιδέας Διήγηση μιας ιστορίας Παρουσίαση χαρακτήρων ενός σεναρίου και της αντίστοιχης προβληματικής κατάστασης (Conflict resolution)

24 24 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Παιδαγωγική Αξιοποίηση: Η Ψηφιακή Αφήγηση στην τάξη... Οι ψηφιακές ιστορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εκφραστικό μέσο μέσα στην τάξη, όπου θα ενσωματώνουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών, τις υπάρχουσες αναπαραστάσεις, τις απόψεις, τις ιδέες, τις μικρές ή μεγάλες ιστορίες τους Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν ατομικά ή συλλογικά για να παράγουν τις δικές τους ιστορίες και μόλις αυτές ολοκληρωθούν, μπορούν πολύ εύκολα να τις ανεβάσουν στο διαδίκτυο και να διατεθούν στο κοινό του ενδιαφέροντός τους και ιδιαίτερα στη μαθητική κοινότητα

25 25 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Παιδαγωγική Αξιοποίηση: Η Ψηφιακή Αφήγηση μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές... εμπλακούν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης (κοινή ευθύνη για τη μάθηση) εκτεθούν σε πολλαπλές οπτικές γωνίες για ένα θέμα αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης εξοικειωθούν στο πλαίσιο λειτουργίας διαχείρισης έργων βελτιώσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας ενίσχυση γλωσσικής ανάπτυξης ενίσχυση κινήτρων, δημιουργικότητας αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον τους σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων διδασκαλία διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων κατακτήσουν ψηφιακές δεξιότητες (οπτικός εγγραμματισμός, τεχνολογικός εγγραμματισμός) συμμετάσχουν σε αυθεντικές μαθησιακές καταστάσεις, δραστηριότητες με ένα νόημα ως μέθοδος αξιολόγησης της μάθησης

26 26 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Παιδαγωγική Αξιοποίηση: Η Ψηφιακή Αφήγηση στην προσχολική εκπαίδευση... κινητοποίηση της φαντασίας ανάπτυξη υψηλού επιπέδου επεξεργασίας πληροφοριών (σύνθεση, επεξεργασία και διάδοση) ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας (ακρόaσης- listening skills, αναμονή σειράς-turn taking, συνδυασμός γραπτού λόγου και εικόνας) ανάπτυξη δεξιοτήτων προφορικής παρουσίασης

27 27 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Βήματα Δημιουργίας Ψηφιακής Αφήγησης (1/3) Γράψιμο: δημιουργία της ιστορίας και διαρκής βελτίωση της. Κρίσιμο στάδιο για την επιτυχία της τελικής ψηφιακής αφήγησης. Σκεφτόμαστε μια ιδέα, ερευνάμε - μαθαίνουμε, γράφουμε το σενάριο Σενάριο: Μετά τη συγγραφή, διαχωρισμός της ιστορίας σε στιγμιότυπα, ώστε να αποφασιστεί πώς, σε ποιο σημείο και με ποιο σκοπό θα εμπλουτιστεί η ιστορία με πολυμέσα. Σχεδιάζουμε τη ροή της ιστορίας.

28 28 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Βήματα Δημιουργίας Ψηφιακής Αφήγησης (2/3) Εικονογραφημένο σενάριο/«storyboard»: λήψη αποφάσεων σχετικά με τον τρόπο οπτικοποίησης της ιστορίας. Οι μαθητές θα πρέπει να σκεφτούν πώς θα εικονογραφήσουν την ιστορία (τους ήρωες, τα αντικείμενα και τα σκηνικά), ώστε να μπορούν εύκολα να αναζητήσουν το αντίστοιχο πολυμεσικό υλικό στο επόμενο βήμα

29 29 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Βήματα Δημιουργίας Ψηφιακής Αφήγησης (3/3) Προσθήκη πολυμέσων: εντοπισμός και προσθήκη πολυμέσων. Συλλέγουμε, δημιουργούμε εικόνες, ήχο, βίντεο. Υλικό από το διαδίκτυο ή τα προσωπικά αρχεία του χρήστη Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης: συνένωση σεναρίου με τα ψηφιακά μέσα. Κατάλληλο εργαλείο για τη σύνθεση της ψηφιακής αφήγησης Κοινοποίηση: παρουσίαση της ιστορίας, διαμοιρασμός, και δημοσίευσή της στην εκπαιδευτική κοινότητα ή και στο διαδίκτυο Ανατροφοδότηση-αναστοχασμός

30 30 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Εφαρμογές Ψηφιακής Αφήγησης Βιογραφία, ιστορία οικογένειας Αναπαράσταση υπάρχουσας ιστορίας Μελέτη ιστορικού γεγονότος από διαφορετικές οπτικές γωνίες Επίλυση προβλημάτων μαθηματικών Αξιολόγηση, παρουσίαση εκπαιδευτικής εκδρομής ή κοινωνικής εκδήλωσης Ερμηνεία επιστημονικού φαινομένου Επισκόπηση της σκέψης των μαθητών και εντοπισμός παρανοήσεων για μια έννοια

31 31 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διαδραστική Αφήγηση. Τι είναι; Όχι παραδοσιακή γραμμική δομή αφήγησης Διακλάδωση αφηγήσεων Μορφή ψηφιακής διαδραστικής εμπειρίας Μια δυναμική ιστορία που επιτρέπει την εξατομικευμένη συμμετοχή και περιορίζει το κενό μεταξύ συγγραφέα και αναγνώστη

32 32 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διαδραστική Αφήγηση: ενεργός ρόλος χρήστη Η μη-γραμμικότητα επιδρά στην αφηγηματική εμπειρία του χρήστη Ο χρήστης (μαθητής) αλληλεπιδρά με την ιστορία για να πετύχει τους στόχους στο πλαίσιο του ρόλου που έχει Ενσωματώνει και ενθαρρύνει τη συμμετοχή του κοινού Οι χρήστες δημιουργούν ή επηρεάζουν με τις ενέργειές τους την ιστορία Προσωπική διαδρομή στην ιστορία, μέσω των επιλογών- αποφάσεων – προσωπική έκφραση Ενεργητική δραστηριότητα

33 33 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διαδραστική Αφήγηση: αποφάσεις και συνέπειες Σημαντικές οι αποφάσεις του χρήστη για το πώς θα αντιδράσει σε σύνθετα ή αμφιλεγόμενα προβλήματα (π.χ. σε συνθήκες πίεσης, σύγκρουσης) Αφηγηματικά γεγονότα και χαρακτήρες που μπορούν να επηρεαστούν από τις αποφάσεις του χρήστη (μαθητή) Ο χρήστης πρέπει να σκεφτεί το πώς οι αποφάσεις του επηρεάζουν τη συνέχεια της ιστορίας Ο συνέπειες των αποφάσεων είναι νέα γεγονότα και πλοκή, ανταμοιβές, αναγνώριση, συνέπειες, τιμωρίες κλπ.

34 34 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διαδραστική Αφήγηση: Ιστορία και Κοινότητα/Χρήστες Ιστορία: Έχει μια προδιαγεγραμμένη βασική ιστορία (π.χ. κεντρική δραματουργική ερώτηση, πλοκή, δομή ιστορίας (story arc), γενικό προφίλ χαρακτήρων) Αλλά και Εμπλοκή της Κοινότητας: Κοινωνική αφήγηση Οι ζωές των χαρακτήρων επεκτείνονται σε ένα διαμοιρασμένο κοινωνικό χώρο όπου το κοινό μπορεί να μάθει περισσότερα γι' αυτούς και να εμπλακεί περισσότερο με την ιστορία Η πλοκή κινείται έξω από τη βασική ιστορία και χρησιμοποιεί ένα κοινωνικό διάλογο για να εμπλέξει τους αναγνώστες με την ιστορία και το αποτέλεσμά της

35 35 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διαδραστική Αφήγηση: απαραίτητη η εμβύθιση Στόχος της ΔΑ = η εμβύθιση (immersion) του χρήστη έτσι ώστε να πιστέψει ότι είναι βασικό κομμάτι της ιστορίας που εκτυλίσσεται και ότι οι ενέργειές του μπορούν να αλλάξουν σημαντικά τη ροή και το τέλος της ιστορίας

36 36 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διαδραστικότητα vs. Αφήγηση Πρόκληση για το σχεδιασμό διαδραστικών ιστοριών: Εξισορρόπηση εξέλιξης ιστορίας με συνοχή & βαθμού ελέγχου του χρήστη (user agency) Συνοχή αφηγηματικής εμπειρίας = τα προηγούμενα γεγονότα οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα Έλεγχος του χρήστη = ο χρήστης νιώθει ότι επηρεάζει την εξέλιξη της ιστορίας & Βαθμός ανάμειξης του χρήστη στη διαμόρφωση της ιστορίας π.χ. από επιλογή διαδρομής έως δημιουργία νέων στοιχείων στην ιστορία

37 37 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία ψηφιοποιημένο κείμενο και υποστηρικτικό ψηφιακό υλικό εικόνες, προβολές βίντεο, εκπαιδευτικά παιχνίδια, διαδραστικό περιβάλλον αξιολόγησης (shockwave flash) Κάποιοι από τους εξωτερικούς συνδέσμους στους οποίους παραπέμπει ενδέχεται να μη λειτουργούν πλέον Περιορισμένη η διαδραστικότητα του ίδιου του βιβλίου – στατικότητα, γραμμική δομή όπως του έντυπου βιβλίου

38 38 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Ο Μικρός Αναγνώστης Ενσωμάτωση ηλεκτρονικού βιβλίου με ηχογραφημένη αφήγηση από το δικτυακό τόπο «Μικρός Αναγνώστης» του Ε.ΚΕ.ΒΙ.

39 39 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Ψηφιακή Αφήγηση: Εργαλεία Voice Thread: απλό, διαδικτυακό εργαλείο ψηφιακής αφήγησης Παράδειγμα: Storybird: Δημιουργία λογαριασμού δασκάλου, προσθήκη και διαχείριση μαθητών, ανάθεση εργασιών, παρακολούθηση δουλειάς τους Παράδειγμα ιστορίας: find-what-i-see/http://storybird.com/books/can-you- find-what-i-see/ Βίντεο οδηγός (αγγλικά): https://www.youtube.com/watch?v=30-o4dw8mPU https://www.youtube.com/watch?v=30-o4dw8mPU

40 40 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Story Bird (δημιουργία ιστορίας και χρήση έτοιμων ιστοριών ανά κατηγορίες ηλικίας και θέματος) (www.storybird.com)

41 41 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Little Bird Tales (δημιουργία ιστορίας και δυνατότητα ηχογράφησης) (https://littlebirdtales.com/) (https://littlebirdtales.com/)https://littlebirdtales.com/

42 42 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Storyboard That (http://www.storyboardthat.com/)

43 43 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Zoo Burst (εργαλείο ψηφιακής αφήγησης για τη δημιουργία βιβλίων με αναδυόμενες 3D εικόνες) (www.zooburst.com) (www.zooburst.com)www.zooburst.com

44 44 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Toondoo (www.toondoo.com) (www.toondoo.com Story Bird (www.storybird.com)www.storybird.com Zoo Burst (www.zooburst.com)www.zooburst.com Little Bird Tales (https://littlebirdtales.com/)https://littlebirdtales.com/ Storyboard That (http://www.storyboardthat.com/)http://www.storyboardthat.com/ Utellstory (http://www.utellstory.com)http://www.utellstory.com Book Creator (only for tablets) (http://www.redjumper.net/bookcreator/)http://www.redjumper.net/bookcreator/

45 45 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διαδραστική Αφήγηση: Εργαλεία Create Your Own Story: Create Your Own Story is a wiki that contains stories where the reader assumes the role of the main character. In each page you decide how the story should progress. If you don't see an option that you would like to pursue, click the edit tab on the top of the page and add a new path to the page. Then you get to write in your own story for the character. Παράδειγμα: ChooseYourStory.com: a community-driven website centered on Choose-Your-Own-Adventure style storygames. Members create their own storygames, read and comment on other members’ storygames, participate in the forum, and improve their writing ability. - όχι πλήρως συμβατό με ελληνικούς χαρακτήρες Παράδειγμα: innocence-losthttp://chooseyourstory.com/story/the-price-of-freedom~3a- innocence-lost

46 46 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Twine Εργαλείο ανοιχτού κώδικα για διαδραστικές, μη-γραμμικές ιστορίες Οδηγοί:

47 47 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Τεχνολογικά Περιβάλλοντα και Εργαλεία Ψηφιακής Αφήγησης Toondoo (www.toondoo.com(www.toondoo.com) Story Bird (www.storybird.com)www.storybird.com Zoo Burst (www.zooburst.com)www.zooburst.com Little Bird Tales (https://littlebirdtales.com/)https://littlebirdtales.com/ Storyboard That (http://www.storyboardthat.com/)http://www.storyboardthat.com/ Book Creator (only for tablets) (http://www.redjumper.net/bookcreator/)http://www.redjumper.net/bookcreator/ Utellstory (http://www.utellstory.com)http://www.utellstory.com

48 48 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Δικτυακοί τόποι (1/2) Οργανισμοί-Φορείς Οργανισμοί-Φορείς Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων-Πανεπιστήμιο Πειραιά (http://cosy.ds.unipi.gr)http://cosy.ds.unipi.gr Center for Digital Storytelling (http://storycenter.org/)http://storycenter.org/ University of Houston (http://digitalstorytelling.coe.uh.edu/index.cfmhttp://digitalstorytelling.coe.uh.edu/index.cfm Blendspace (https://www.blendspace.com/)https://www.blendspace.com/

49 49 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Δικτυακοί τόποι (2/2) Άλλες πηγές Άλλες πηγές The case for Digital Storytelling in the classroom (http://www.wtvi.com/teks/ds/)http://www.wtvi.com/teks/ds/ resources.html#.Uhr7a9LwnD4 resources.html#.Uhr7a9LwnD4

50 50 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Ψηφιακή Αφήγηση: Πηγές 9 Creative Storytelling Tools That Will Make You Wish You Were A Student Again Digital Storytelling: https://sites.google.com/site/richardbyrnepdsite/digital-storytellinghttps://sites.google.com/site/richardbyrnepdsite/digital-storytelling Storytelling Assessment: Robin, Β. (2008). Digital Storytelling: A Powerful Technology Tool for the 21st Century Classroom στο Theory Into Practice, 47:220–228, Σεραφείμ, Κ. & Φεσάκης Γ. (2010). Ψηφιακή αφήγηση: Επισκόπηση λογισμικών. Αφήγηση (Storytelling): https://economu.wordpress.com/%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%C E%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C- %CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C/%CE%B1%CF%86%CE%AE%CE%B3%CE%B7% CF%83%CE%B7-storytelling/ https://economu.wordpress.com/%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%C E%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C- %CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C/%CE%B1%CF%86%CE%AE%CE%B3%CE%B7% CF%83%CE%B7-storytelling/ Center for Digital Storytelling University of Houston Blendspace https://www.blendspace.com/

51 51 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση 21/9/ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

52 52 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: -

53 53 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Βασίλειος Κόμης. «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση: Ψηφιακή Αφήγηση (Digital Storytelling) & Διαδραστική Αφήγηση (Interactive Narrative) ». Έκδοση: 1.0. Πάτρα, Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/PN1423/

54 54 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Σημείωμα Αδειοδότησης Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

55 55 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

56 56 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Οποιασδήποτε μορφής υλικό περιλαμβάνεται στο ανωτέρω έργο και δεν αναφέρεται σε ξεχωριστή πηγή αναφοράς, τότε αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του διδάσκοντα Καθηγητή, Βασίλη Κόμη.

57 57 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Τέλος 8 ης Ενότητας


Κατέβασμα ppt "1 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google