Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ & ΑΚΡΑΙΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ( E - X ) ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΥΠΡΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Επίκουρος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ & ΑΚΡΑΙΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ( E - X ) ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΥΠΡΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Επίκουρος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

2 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ & ΑΚΡΑΙΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ( E - X ) ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΥΠΡΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Επίκουρος Καθηγητής - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - ΤΟΔΑ

3 Ανάμεσα στα πιο διαδεδομένα είναι το BMX, το ποδήλατο βουνού, η αναρρίχηση – rappel, το rafting, κ.α. Ο όρος “Ακραία Σπορ” χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια ομάδα από αθλήματα τα οποία σχετίζονται με έντονη δράση και με αυξημένη έκκριση αδρεναλίνης από τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα συνήθη χαρακτηριστικά γνωρίσματά τους είναι η ταχύτητα, το ύψος, ο κίνδυνος, οι θεαματικές και ακροβατικές φιγούρες. Έτσι λοιπόν ενθουσιάζουν τις νεαρές ηλικίες και προσελκύουν άτομα τα οποία θέλουν να εξαντλήσουν τα όριά τους όσον αφορά στον φόβο, στην ικανότητα και φυσική κατάσταση. ΤΑ ΑΚΡΑΙΑ ΣΠΟΡ (E-X) Η ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΔΡΑΣΗΣ

4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΚΡΑΙΩΝ ΣΠΟΡ ΚΑΙ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤHΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ H εκπαίδευση μέσω των υπαίθριων δραστηριοτήτων εκτός από τη μεγάλη ευχαρίστηση, δίνει την ευκαιρία για διδαχή ποικίλων αντικειμένων καθώς και για δημιουργικό προβληματισμό. Οι μαθητές δέχονται ερεθίσματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο για την εφαρμογή των αρχών της βιωματικής εκπαίδευσης και παράλληλα αποκτούν γνώσεις και εμπειρίες με ένα πρωτότυπο τρόπο, χρήσιμες για τη ζωή τους. ΣΤΟΧΟΙΕκπαιδευτικοίΠαιδαγωγικοί

5 ΣΤΟΧΟΙ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Διδαχή του γνωστικού αντικειμένου ποικίλων αθλημάτων και υπαίθριων δραστηριοτήτων. Καλλιέργεια δεξιοτήτων (σωματικών, πνευματικών και ψυχικών) μέσω της βιωματικής εκπαίδευσης. ΕΝΕΡΓΩ Συμμετέχω ενεργά ΑΞΙΟΛΟΓΩ Τις ενέργειές μου και των άλλων ΜΑΘΑΙΝΩ Από τις πράξεις μου ενδυναμώνοντας τα δυνατά μου σημεία ΣΧΕΔΙΑΖΩ Τις ενέργειές μου για το μέλλον, τους προσωπικούς και ομαδικούς στόχους ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

6 ΣΤΟΧΟΙ - ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ Εκπλήρωση των βασικών στόχων της Φυσικής Αγωγής ( βιολογικοί, ψυχοπνευματικοί, κοινωνικοηθικοί, κινητικοί –εκφραστικοί, βιωματικοί) με πρωτότυπο τρόπο. Παιδοκεντρική μορφή διδασκαλίας.  Δίνεται έμφαση στις ανάγκες των μαθητών και ενθαρρύνεται η ανάδειξη ενδιαφερόντων.  Ενδυναμώνει το ενδιαφέρον των μαθητών για το εκάστοτε διδακτικό αντικείμενο.  Δίνεται η δυνατότητα στον ΚΦΑ να αυτονομείται από το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα και να εφαρμόζει προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Εσωτερική Παρακίνηση - ικανοποίηση από την εκτέλεση.  Παροχή κινήτρων και ενεργοποίηση της ενεργητικής μάθησης χωρίς ανταμοιβή για καλό αποτέλεσμα.  Ενθάρρυνση προσωπικής έκφρασης και θέσης προσωπικών στόχων.

7 ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Προαγωγή δεξιοτήτων ζωής Καλλιέργεια κινητικών δεξιοτήτων Θετική στάση ζωής Αποβολή φόβου Ανάπτυξη ισχυρών χαρακτήρων Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης Αυτοεκτίμηση – Αυτοπεποίθηση Επιθυμία για ανάληψη πρωτοβουλιών Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος Κοινωνική καλλιέργεια Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης Κατεύθυνση σε αθλητικό τρόπο ζωής

8 ΠΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ : ΥΠΑΙΘΡΙΟΙ ΧΩΡΟΙ Προαύλιος χώρος του σχολείου με ειδικές εγκαταστάσεις π.χ. τοίχος αναρρίχησης Προσφερόμενος περιβάλλον χώρος π.χ. δημοτικό πάρκο Δημοτικές εγκαταστάσεις Επιλεγμένες τοποθεσίες Οργανωμένα Adventure Parks

9 ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Εφ’ όσον η ΑΣΦΑΛΕΙΑ αποτελεί πάντα προϋπόθεση, είναι απαραίτητη η συνεργασία των ΚΦΑ με εκπαιδευτές ειδικά καταρτισμένους για την κάθε δραστηριότητα.

10 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ένταξη των υπαίθριων δραστηριοτήτων στο αναλυτικό πρόγραμμα.  Οι σκοποί και οι στόχοι που καθορίζει το Αναλυτικό Πρόγραμμα πρέπει να προκύπτουν από τις ανάγκες τις κοινωνίας και τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. (Πετρουλάκης, 1992)  Ένα Αναλυτικό Πρόγραμμα πρέπει να ακολουθεί το μοντέλο της ανατροφοδότησης, δηλαδή να υπάρχει η ελευθερία επαναπρογραμματισμού της ύλης και της διδακτικής μεθόδου. (Βρεττός & Καψάλης, 1994) Ενισχυτικό πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης. Σε σχολικές εκδρομές.

11 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Τοξοβολία Πεζοπορία Ποδήλατο βουνού Αναρρίχηση – Rappel Στίβος περιπέτειας Προσανατολισμός In-line skating Rafting Canoe – Kayak Κολύμβηση Πετοσφαίριση επί άμμου

12

13 ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Αυτοχρηματοδότηση (χρέωση κόστους στους μαθητές) Ολική χρηματοδότηση από το σχολείο Χορηγίες Διοργάνωση εκδηλώσεων για εξεύρεση οικονομικών πόρων Συνδυασμός των παραπάνω

14 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ Γιώργος Κυπραίος Τηλ. 27310-89658 Κιν. 6937-023670 Email: kipreos@uop.gr Γιώργος Κυπραίος Τηλ. 27310-89658 Κιν. 6937-023670 Email: kipreos@uop.gr


Κατέβασμα ppt "ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ & ΑΚΡΑΙΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ( E - X ) ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΥΠΡΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Επίκουρος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google