Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 5 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 5 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 5 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

2 Όλες οι μορφές μπορούν να γίνουν αντιληπτές σαν μετασχηματισμοί των πρωταρχικών στερεών παραλλαγές που δημιουργούνται με τον χειρισμό μιας ή περισσότερων διαστάσεων ή από προσθήκη ή την αφαίρεση.

3 Διαστασιολόγηση Μετασχηματισμός ενός κύβου σε μια κατακόρυφη πλάκα. Οικιστική μονάδα Γαλλία 1963-68 Le Corbusier

4 Το ξενοδοχείο "Hilton" των Αθηνών οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1958- 1963, βάσει σχεδίων των αρχιτεκτόνων Εμμανουήλ Βουρέκα (1905-1993), Προκόπη Βασιλειάδη (1912-1977) και Σπύρου Στάικου. Υπήρξε "το πρώτο σημείο οπτικής έξαρσης" στην μεταπολεμική Αθήνα, το πρώτο δείγμα μιας "αρχιτεκτονικής γοήτρου",

5 Αφαιρετικός Μετασχηματισμός που Δημιουργεί όγκους. Οικία Gwathmey Ν. Υόρκη 1967 Ένας τεράστιος παραμορφωμένος κύλινδρος της Zaha Hadid, θα στεγάσει το νέο κτίριο των αστικών δικαστηρίων στη Μαδρίτη

6 Προσθετικός Μετασχηματισμός Redentore Βενετία 1577-92 Παλλάδιος. Το Μπλέ Τζαμί το παρήγγειλε ο σουλτάνος Αχμέτ Α' (1603-1617) στον Μεχμέτ Αγά

7 Ο Le Corbusier σχολιάζει της αφαιρετικές και προσθετικές μορφές. Συσσωρευτική Σύνθεση Προσθετική μορφή Μάλλον εύκολο είδος Γραφική - όλο κίνηση Μπορεί να γίνει εντελώς πειθαρχημένη με την κατηγοριοποίηση και την ιεράρχηση

8 Κυβιστικές Συνθέσεις - καθαρά σχήματα Πολύ δύσκολες ( για να ικανοποιούν το πνεύμα ) "Villa à Garches", 1929 Villa Stein-de Monzie - Paris/França

9 Villa Savoye Le CorbusierPoissy (suburb of Paris), France 1928 - 1930 - πολύ πλούσια - βολικός συνδυασμός - -

10 Οι προσθετικές μορφές χαρακτηρίζονται από την ικανότητα τους να μεγαλώνουν και συγχωνεύονται με άλλες μορφές. Για να είναι δυνατόν να αντιληφθούμε προσθετικά σύνολα σαν ενοποιημένες μορφές πρέπει τα στοιχεία να είναι συσχετισμένα με ένα λογικό τρόπο. Κεντρική Μορφή Γραμμική Μορφή Ακτινωτή Μορφή Συγκεντρωτική Μορφή Δικτυωτή Μορφή

11 Γραμμική Μορφή Ένας ορθογώνιος χώρος που συνήθως γεφυρώνεται κατά την έννοια του πλάτους είναι αξιοσημείωτα ευέλικτος. Ο χαρακτήρας του δεν καθορίζεται μόνο από τις αναλογίες πλάτους προς μήκος αλλά και από την διαμόρφωση της οροφής, το σχήμα των θυρών και των παραθύρων, και ακόμα από την σχέση με τους γειτονικούς χώρους. Όταν το μήκος ενός χώρου είναι μεγαλύτερο από το διπλάσιο του πλάτους, ο χώρος μπορεί να διαιρεθεί σ’ ένα αριθμό ξεχωριστών αλλά συνδεδεμένων περιοχών

12 Η τελική μορφή του κτιρίου μας αποτελείται από πέντε ξεχωριστούς χώρους, το λόμπυ, το εστιατόριο, την πρώτη πτέρυγα δωματίων, τη δεύτερη πτέρυγα με τον πολυχρηστικό χώρο και τέλος το SPA, τα οποία ουσιαστικά είναι γραμμικοί χώροι οι οποίοι αρθρώνονται σε ένα κάθετο στοιχείο το οποίο είναι η κατακόρυφη κυκλοφορία. Βολονάκη ΜαρίαΒολονάκη Μαρία, Τογγελίδου Μελπομένη 2010Τογγελίδου Μελπομένη

13 Μέση στοά, Αναπαράσταση σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας Το νέο κτίριο γραφείων της Alumil κατασκευάζεται σε επαφή και σε λειτουργική συνέχεια με το σημερινό κεντρικό συγκρότημα γραφείων της εταιρίας στην έδρα της στο Κιλκίς Ο Α.Μ. Κωτσιόπουλος, Αρχιτ. ΑΠΘ

14 Ακτινωτή Μορφή : αποτελείται από γραμμικές μορφές που εκτείνονται προς τα έξω. Το κτίριο γραμμικής διεύθυνσης της Unesco Παρίση 1953-59 Μarcel Breuer

15 Ο Πύργος Όκτα θα χτιστεί στην Αγία Πετρούπολη, κτίριο γραφείων

16 Ουρανοξύστες στην Κίνα

17 Το εμπορικό κέντρο της Κωνσταντινούπολης βρίσκεται στην συνοικία Λεβέντ, στην ευρωπαϊκή πλευρά του Βοσπόρου. Το υψηλότερο κτίριο της πόλης ονομάζεται Sapphire Istanbul και φτάνει τα 238 μέτρα. Στην ευρύτερη περιοχή της πόλης υπάρχουν εκατοντάδες ουρανοξύστες και το ένα τρίτο από αυτούς τελούν υπό ανέγερση

18 Ένα συγκρότημα ουρανοξυστών με το όνομα «Aquaria Grande» σχεδίασε ο αρχιτέκτονας James Law. Πρόκειται για διαφορετικούς ουρανο ξύστες καθώς σε κάθε μπαλκόνι έχει τοποθετηθεί μια πισίνα. Οι υπό κατασκευή ουρανοξύστες βρίσκονται στη Βομβάη της Ινδίας και θα αποτελούνται από 37 ορόφους, ενώ 200 διαμερίσματα

19 Συγκεντρωτική Μορφή Το κτίριο της ασφαλιστικής εταιρείας Centraal Beheer είναι ένα συγκρότημα γραφείων στην πόλη Άπελντουρν της Ολλανδίας, το οποίο κατασκευάστηκε από τον Ολλανδό αρχιτέκτονα Χέρμαν Χέρτζμπεργκερμεταξύ του 1968 με 1972.ΆπελντουρνΟλλανδίαςΧέρμαν Χέρτζμπεργκερ

20 Συνεκτικές Μορφές Mexiko 13 ος αιώνας

21 Ο Trulli (από την ελληνική αργά τρούλος, θόλος ) είναι ένα παραδοσιακό κτίριο με πέτρα ξηρό, κωνικό, αρχικά πρωτο- τυπική και μοναδική της Puglia Κεντρική και Νότια Αμερική. θόλοςκτίριοπέτρακωνικόπρωτο-Puglia Ο Trulli από Alberobello έχει ανακηρυχθεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την «UNESCO AlberobelloΜνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής ΚληρονομιάςUNESCO

22 Σύρος Μέτσοβο

23 Δικτυωτή Μορφή Το δίχτυ ή κάναβος είναι ένα σύστημα δύο ή περισσότερων ομάδων παράλληλων γραμμών που αλληλοτέμνονται σε κανονικά διαστήματα. Ο ποιο συνηθισμένος κάναβος είναι αυτός του τετραγώνου. Ιδεατό διάγραμμα Νομαρχιακού Μουσείου Καλών Τεχνών της Gunma Ιαπωνία 1974 Arata Isozaki

24 Εθνική Βιβλιοθήκη Qatar στη Doha Πρώτο του έργο στο εξωτερικό ήταν το MOCA (Μουσείο σύγχρονης τέχνης )

25 Κτίριο από Κάψουλες Τόκιο 1972, kisho Kurokawa

26 - Kisho Kurokawa : Εθνικό Κέντρο Τεχνών-Τόκυο 2007

27 Ιδιωτική κατοικία, Σάντα Μόνικα, στην Καλιφόρνια Colorado Court, Santa Monica, CaliforniaColorado Court, Santa Monica, California 2002

28 Σύγχρονες μορφές δικτυωτών κτιρίων. Η νήσος Sowwah αποτελεί το κέντρο του νέου Οικονομικού Κέντρου του εμιράτου του Abu Dhabi. Αρχιτεκτονική μελέτη : Goettsch Partners

29 Σχεδιάζοντας σε κάνναβο Κάνναβος ή πλέγμα : "Η έναρξη της σχεδίασης ξεκινά με τη χάραξη κανάβου. Κάνναβος είναι ένα πλέγμα ορθογωνίων ευθειών που τέμνονται ανά 0.10 m και τα σημεία τομής των αντιστοιχούν στην επίπεδη προβολή των συντεταγμένων που χρησιμοποιούνται για την οριζοντιογραφία και περιλαμβάνονται στη περιοχή ( απόλυτες ή σχετικές ).

30 Βασικά χαρακτηριστικά του κτιρίου: κανναβος το κάδρο και η φθορά Τα “Ξενία” δημιουργήθηκαν σε προνομιακά σημεία του ελληνικού χώρου, σε οικόπεδα με σωστό προσανατολισμό και εξαιρετική θέα. Σήμερα, ή άλλοτε νεωτερική αρχιτεκτονική τους αποτελεί μέρος της ιστορικής μνήμης. Η εγκατάλειψη των περισσοτέρων προδίδει την αδυναμία διαχείρισης της νεώτερης πολιτισμικής κληρονομιάς. Το “Ξενία” της Άνδρου, σχεδιασμένο από τον Άρη Κωνσταντινίδη

31 Ο κάναβος Ο ορθολογικός κάναβος του Άρη Κωνσταντινίδη αντιπαρατίθεται στο νησιώτικο περιβάλλον της Άνδρου. Ο κάναβος, εφαρμοσμένος στην κάτοψη και τις όψεις, υπακούει σε αρχές κανονικότητας και γεωμετρικών αναλογιών. Η επανάληψη των κατασκευαστικών στοιχείων προσδίδει ρυθμό και μέτρο στο κτήριο. Ο κάναβος, όμως, δεν είναι ένα απλό εργαλείο τυποποίησης της κατασκευής αλλά και ένα στοιχείο ιδεολογικής έκφρασης.

32

33 Το κάδρο Το “Ξενία” στέκεται απέναντι στην θέα του πελάγους σαν θεατής που παρακολουθεί παράσταση. Ο κάναβος του φέροντος οργανισμού δημιουργεί μια σειρά από κάδρα, μέσα από τα οποία αποκαλύπτεται το θαλασσινό τοπίο. Οι λεπτές κολώνες της στοάς και τα παράθυρα των δωματίων ορίζουν τους χώρους απόλαυσης της θέας. Το κάδρο προσανατολίζει το βλέμμα και καθορίζει την εικόνα που θα παρουσιαστεί στον θεατή

34 Ξενώνας ασθενών σε αποκατάσταση και ανάπλαση του ευρύτερου χώρου στο πάρκο Ελευθερίας στην Αθήνα Φοιτητές : Καλκούνου Παναγιώτα, Μουρούτη Ίρις Επιβλέποντες καθηγητές : Αμερικάνου Ε., Κεβεντσίδης Κ., Πατρίκιος Γ. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Ημερομηνία Παράδοσης : 1 Απριλίου 201Καλκούνου ΠαναγιώταΜουρούτη Ίρις Το οικόπεδο στο οποίο εκτυλίσσεται το σενάριο της διπλωματικής, βρίσκεται στο κέντρο της πόλης των Αθηνών, ένα κέντρο που ασφυκτιά από εστίες πολιτισμού, (Μέγαρο Μουσικής, Μουσείο Ελ. Βενιζέλου), απομονώνοντας τις όποιες δυσάρεστες ή μη συμβατές χρήσεις, δημιουργώντας έτσι μια εικόνα ειδυλλιακού αστικού τοπίου, απομακρυσμένη από την κοινωνική πραγματικότητα.

35 Η επιλογή της κτιριολογίας, έγινε με γνώμονα τις κυρίαρχες χρήσεις της περιοχής (κατοικία και νοσηλεία) καθώς και της αρχικής κύριας χρήσης - νοσηλεία - που φιλοξενούσαν τα διατηρητέα κτίρια του οικοπέδου.

36 Το σχέδιο της διαμόρφωσης είναι απλό, κυριαρχείται από έναν ορθογώνιο κατασκευαστικό κάναβο 7.50Χ7.50μ, που βοηθάει αποτελεσματικά την έντεχνη κατασκευή του έργου και την ένταξη στο σχέδιο των διαφόρων στοιχείων που το ολοκληρώνουν, όπως π.χ. τα φωτιστικά σώματα, τα δένδρα, κ.λπ. Οι διαστάσεις του κανάβου σε ορισμένα σημεία προσαρμόζονται, ώστε να διατηρείται η εντύπωση του σχεδίου, ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζεται αυτό στα πραγματικά γεωμετρικά στοιχεία, που προκύπτουν από τα μέτωπα των υπαρχόντων κτηρίων Η νέα πλατεία στο Πέτρινο Τριπόλεως

37 Η ιστορική αναφορά σε αυτούς καλύπτεται από τον όρο «international style». Ασπάζομαι τις ιδέες του μοντερνισμού και την εξάπλωση του στην Ελλάδα έως τα μέσα της δεκαετίας του '60. Η καθαρότητα των όγκων, η σιγουριά του ορθογωνίου, η επανάληψη αρχιτεκτονικών στοιχείων, ο κάναβος και η δόση ουτοπίας εν μέσω μιας υπέρμετρης αισιοδοξίας για μια νέα εποχή που θα ερχόταν, καθώς και η ρήξη με το παρελθόν,

38 Kaohsiung Port Terminal Για τον σταθμό μετεπιβίβασης στο λιμάνι της Kaohsiung, οι Reiser και Unemoto προτείνουν μια δυναμική, τριών διαστάσεων σύνθεση, που εκμεταλλεύεται την πλευρική τοποθέτηση του οικοπέδου σε σχέση με τον υφιστάμενο πολεοδομικό κάναβο. Οι υφιστάμενες ροές των πεζών, ενισχύονται αντί να διακόπτονται, με την δημιουργία μιας υπερυψωμένης, δημόσιας esplanade κατά μήκος της προκυμαίας. Οι προγραμματικές λειτουργίες που σχετίζονται με την μετεπιβίβαση στα κρουαζιερόπλοια, βρίσκονται ακριβώς κάτω από το επίπεδο της δημόσιας κυκλοφορίας.

39 Στην κλίμακα ενός οικοπέδου υπάρχουν διάφορες στρατηγικές για να συσχετιστεί η μορφή του κτιρίου με τον χώρο γύρω του. Έτσι ένα κτίριο μπορεί:  να σχηματίσει τοίχο κατά μήκος του ορίου του οικοπέδου και να προσδιορίζει ένα θετικό υπαίθριο χώρο.  να περιβάλλει και να περικλείσει μια αυλή ή Αίθριο μέσα στον όγκο.  Να συγχωνεύσει τον εσωτερικό του χώρου με τον ιδιωτικό υπαίθριο χώρο του περιτοιχισμένου οικοπέδου του.  Να περικλείσει ένα τμήμα του οικοπέδου σαν να ήταν υπαίθριο δωμάτιο  Να σταθεί σαν ιδιαίτερη μορφή στο χώρο και να κυριαρχήσει στην περιοχή.  Να απλωθεί και να αποκτήσει μια μεγάλη πρόσοψη  Να σταθεί ελεύθερο μέσα στο οικόπεδο  Να σταθεί σαν θετική μορφή μέσα σε έναν αρνητικό χώρο ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ

40  Η μορφή και ο περίγυρος κάθε χώρου καθορίζεται από την μορφή των χώρων γύρω του.  Μερικοί χώροι όπως γραφεία, έχουν ειδικές αλλά παρεμφερείς λειτουργίες Location Seinäjoki, Finland Address Alvar Aallon katu 12 Year 1961  Μερικοί χώροι όπως οι αίθουσες συναυλιών, έχουν ειδικές λειτουργίες και τεχνικές απαιτήσεις

41 Τοποθεσία: Cambridge, USA Αρχιτέκτων / Designer: Alvar Aalto Alvar Aalto: Otaniemi Πολυτεχνείο Κτίρια και έργα από το φινλανδικό αρχιτέκτονα Alvar Alto Κόκκινο τούβλο, μαύρο γρανίτη, χαλκού και συνδυάζουν σε κτίρια Alvar Aalto για την Otaniemi Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο Espoo της Φινλανδίας 1949- 1966 Κτίρια Aalto για το πανεπιστήμιο περιλαμβάνει το κεντρικό κτίριο, την βιβλιοθήκη, το εμπορικό κέντρο, καθώς και τον πύργο του νερού, με ένα σχήμα ημισελήνου αμφιθέατρο στο κέντρο.

42 Οριζόντια και κάθετα στοιχεία που προσδιορίζουν τον χώρο Alvar Aalto σχεδίασε το Finlandia Hall από Töölönlahti κόλπο, για την πόλη του Ελσίνκι. Η μορφή του έργου είναι κατά κύριο λόγο μια οριζόντια πλάκα με κάθετα παράθυρα τα οποία διασταυρώνονται με τον πύργο αμφιθέατρο. Είναι από γρανίτη και μάρμαρο.

43 Αυτό είναι το κτίριο του δημαρχείου, σχεδιάστηκε από τον παγκοσμίου φήμης αρχιτέκτονα Alvar Aalto. Αυτή η πλατεία είναι ένα από τα αγαπημένα μου σημεία στο Ροβανιέμι. Η πλατεία περιβάλλεται από το δημαρχείο, τη δημόσια βιβλιοθήκη και το σπίτι θέατρο που είναι έργο του Aalto.

44 Το κτίριο του Nordic House δεν είναι μεγάλο, αλλά η θέση του είναι μια απόδειξη της έντονης σχέσης του το τοπίου. έβαλε το σπίτι στη μέση μιας λίμνης, τοποθετώντας μια μικρή λίμνη στη βόρεια πλευρά του σπιτιού, το οποίο απηχεί τις δύο μεγαλύτερες λίμνες προς το κέντρο. Με τον τρόπο αυτό, ο αρχιτέκτονας έχει τονίσει τις μοναδικές φυσικές πτυχές της γης, καθώς και την αμοιβαία σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τη φύση, την αρχιτεκτονική και τη ρύθμιση

45 Βυθισμένο επίπεδο Το χαμήλωμα του επιπέδου βάσης απομονώνει ένα πεδίο του χώρου από το ευρύτερο πλαίσιο. Ο βαθμός της οπτικής συνέχειας, ανάμεσα σε ένα βυθισμένο επίπεδο την ανυψωμένη περιοχή εξαρτάται και από την κλίμακα της διαφοράς στις στάθμες των επιπέδων Η δημιουργία μιας βαθμιδωτής ή κεκλιμένης μετάβασης από το ένα επίπεδο στο επόμενο, βοηθά την ανάπτυξη της συνέχειας μεταξύ ενός βυθισμένου χώρου και της περιοχής που υψώνεται γύρω του.

46 Θέατρο Επιδαύρου 350π.χ. Πολύκλειτος Είναι μια βυθισμένη περιοχή στο φυσικό έδαφος. Η διαφορά στάθμης ωφελεί ταυτόχρονα το οπτικό και την ακουστική ποιότητα αυτών των χώρων. Χτίστηκε με ταχύτατο ρυθμό με δαπάνες του Ηρώδη του Αττικού κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ.Ηρώδη του Αττικού

47 Τμήματα της πλατείας χαμηλότερα από την στάθμη του εδάφους.

48 Πλατεία», το οποίο βρίσκεται στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης Το επίπεδο του εδάφους μπορεί να είναι χαμηλότερα για να προσδιορίσει προφυλαγμένους υπαίθριους χώρους. Μια βυθισμένη αυλή ενώ είναι προφυλαγμένη από τον άνεμο και το θόρυβο του επιφανειακού επιπέδου, παραμένει μια πηγή αέρα, φωτισμού και θέας για τους υπόγειους χώρους που βλέπουν σ΄ αυτή.

49 Κεντρική βιβλιοθήκη ΑΠΘ

50

51 Το συγκρότημα αποτελείται από τέσσερις ενότητες κατοικιών και βρίσκεται σε επικλινές αγροτεμάχιο στη Σανή Χαλκιδικής. Στις δύο από τις ενότητες υπάρχουν από δύο μεγαλύτερες κατοικίες και συνολικό εμβαδόν 400τ.μ. Όλες οι κατοικίες έχουν ανεξάρτητους υπαίθριους χώρους οι οποίοι γειτνιάζουν με τους χώρους διημέρευσης.


Κατέβασμα ppt "Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 5 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google