Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

28/03/2016 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "28/03/2016 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 28/03/2016 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Κ. ΡΑΒΑΝΗΣ ΟΝΟΜ/ΜΟ ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ: ΔΑΓΡΕ ΜΑΡΙΝΑ (ΑΜ 5361) ΑΡΜΕΝΗ ΑΝΝΑ (ΑΜ 5597) ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΑΜ 5700) Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης

2 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Ο μαθητές προσχολικής ηλικίας έχουν εμπειρίες από φαινόμενα όπως η εξαέρωση, η υγροποίηση και η εξάτμιση από την καθημερινή τους ζωή. Περίπλοκα φαινόμενα – Δυσκολίες στη παιδική σκέψη. Γνωστική προσέγγιση των φαινομένων μέσω των πειραμάτων και της παρατήρησης.

3 Εξαέρωση είναι η φυσική διαδικασία κατά την οποία ένα υγρό μετατρέπεται σε αέρια κατάσταση. Υγροποίηση είναι η φυσική διαδικασία κατά την οποία ένα αέριο μετατρέπεται σε υγρή κατάσταση. Εξάτμιση είναι η φυσική διαδικασία κατά την οποία ένα υγρό σώμα μετατρέπεται σε αέριο, χωρίς να βράσει.

4 Στόχοι δραστηριοτήτων: Να περιγράφουν τη διαδικασία της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης. Να προβλέπουν τη διαδικασία της:  εξαέρωσης, ως αποτέλεσμα θέρμανσης του νερού από κάποια πηγή θερμότητας.  υγροποίησης, ως αποτέλεσμα της επαφής των υδρατμών με πιο "κρύα" αντικείμενα.  εξάτμισης, ως αποτέλεσμα έκθεσης στη "ζέστη" και τον άνεμο.

5 1 η Δραστηριότητα: “Εξαέρωση” Στόχοι: Ανίχνευση γνωστικών εμποδίων Αντιμετώπιση γνωστικών εμποδίων Υλικά: Camping-gas Πυρίμαχο διαφανές δοχείο Νερό Χρώμα ζαχαροπλαστικής Ειδικός σωλήνας

6 Α’ Μέρος: Τοποθετούμε σε ένα camping-gas ένα πυρίμαχο, διαφανές δοχείο με νερό Πρόβλεψη Παρατήρηση Εξαγωγή συμπερασμάτων Σκοπός: H ανίχνευση των βιωματικών νοητικών παραστάσεων των παιδιών.

7

8 Β’ Μέρος: Επανάληψη προηγούμενου πειράματος (παραλλαγή με χρήση χρώματος ζαχαροπλαστικής στο πυρίμαχο δοχείο που βράζει) Πρόβλεψη Παρατήρηση Εξαγωγή συμπερασμάτων:  Θέρμανση νερού σε συγκεκριμένη θερμοκρασία  Δημιουργία φυσαλίδων  Σύνδεση φυσαλίδων με το παραγόμενο “ατμό”

9 Γ΄ Μέρος: Συζήτηση σχετικά με το ερώτημα “πού πάει το νερό;” Χρήση ειδικού σωλήνα απαγωγής υδρατμών Πρόβλεψη Παρατήρηση Εξαγωγή συμπερασμάτων:  Διατήρηση της ποιοτικής ταυτότητας του νερού

10 2η Δραστηριότητα: “Υγροποίηση” Υλικά: Μπρίκι, Camping-gas, νερό, βαμβάκι Βράζουμε νερό σε ένα μπρίκι Κρατάμε ένα κομμάτι βαμβάκι πάνω από το μπρίκι Πρόβλεψη Παρατήρηση Εξαγωγή συμπερασμάτων:  Το βαμβάκι συγκεντρώνει υγρασία και αλλάζει η σύστασή του  Υγρό - ατμός - υγρό  Σύνδεση με τη καθημερινή ζωή - σύννεφα

11

12 3 η Δραστηριότητα: “Εξάτμιση” Στόχοι: Κατανόηση του ορισμού «εξάτμιση» Κατανόηση των παραγόντων από τους οποίους εξαρτάται (αέρας, θερμοκρασία περιβάλλοντος, είδος υγρού, επιφάνεια) Υλικά: Μπρίκι Νερό Camping-gas Σφουγγαράκι Οινόπνευμα Σύριγγα

13 Α’ Μέρος: Εκτελούμε το προηγούμενο πείραμα «Ζεσταίνουμε - βράζουμε» νερό σε ένα μπρίκι Πρόβλεψη Παρατήρηση Εξαγωγή συμπερασμάτων  Ατμοί ανεβαίνουν από το μπρίκι Επισημαίνουμε τον όρο «εξάτμιση»

14

15 Β’ Μέρος: (επικοινωνιακό πλαίσιο): “Πρέπει να φροντίζουμε το νηπιαγωγείο μας να είναι πάντα καθαρό” Βρέχουμε ένα σφουγγαράκι με νερό Σκουπίζουμε τα τραπεζάκια Πρόβλεψη Παρατήρηση Εξαγωγή συμπερασμάτων  Το νερό «εξαφανίστηκε-εξατμίστηκε» σταδιακά

16 Γ’ Μέρος: Σφουγγαρίζουμε το πάτωμα του νηπιαγωγείου μας Ανοιχτά παράθυρα - Κλειστά παράθυρα Ηλιόλουστη ημέρα - Βροχερή ημέρα Πρόβλεψη - «Ποιά είναι η πορεία του νερού;» Παρατήρηση Εξαγωγή συμπερασμάτων  Με ανοιχτά παράθυρα/ Ηλιόλουστη ημέρα, το πάτωμα στεγνώνει πιο γρήγορα  Με κλειστά παράθυρα/ Βροχερή ημέρα, το πάτωμα στεγνώνει πιο αργά

17

18 Δ’ Μέρος: Ρίχνουμε σε ένα πιατάκι με μια σύριγγα σταγόνες νερού Σε ένα άλλο πιατάκι σταγόνες οινοπνεύματος Πρόβλεψη Παρατήρηση Εξαγωγή συμπερασμάτων  Τα δυο υγρά δεν «εξατμίζονται» με τον ίδιο ρυθμό.

19

20 Δραστηριότητα Αξιολόγησης (Α) Προκειμένου να εμπεδώσουμε εάν τα παιδιά κατανόησαν το φαινόμενο της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης: Συγκεντρώνουμε τα παιδιά στα τραπεζάκια Ζητάμε να ζωγραφίσουν όσα παρατήρησαν στα πειράματα που προηγήθηκαν και τα υλικά που χρησιμοποίησαν Παρουσίαση και εξήγηση των ζωγραφιών στη γωνιά της παρεούλας

21

22 Δραστηριότητα Αξιολόγησης (Β) Δίνουμε στα παιδιά διάφορες καρτέλες, οι οποίες απεικονίζουν το φαινόμενο της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης με διαφορετική σειρά Ζητάμε να αναπαραστήσουν το κάθε φαινόμενο τοποθετώντας τις καρτέλες εξελικτικά Και να το περιγράψουν λεκτικά

23

24 Τέλος...


Κατέβασμα ppt "28/03/2016 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google