Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕλλεν Κασιδιάρης Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
2
Δυσκολίες μάθησης: Αίτια οφείλονται σε:
Ψυχοσυναισθηματικές-κοινωνικές διαταραχές Γνωστικές διεργασίες
3
Ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές
Διαρκής ανασφάλεια & αβεβαιότητα Απόσυρση και αδράνεια Τάση για απομόνωση Ζήλια, φθόνος, εριστική διάθεση Επιθετικότητα Συναισθηματική αστάθεια Ανωριμότητα Φοβίες Υπερβολικό άγχος Βιογενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες
4
Τρόποι αντιμετώπισης Παρατηρώ και ερμηνεύω τη συμπεριφορά Αποδέχομαι
Κατανοώ Ενθαρρύνω Αναθέτω υπεύθυνους ρόλους Εμπιστεύομαι Παρέχω τη δυνατότητα έκφρασης των συναισθημάτων Αναπτύσσω την ενσυναίσθηση
5
Σχολικό άγχος-σχολικές φοβίες
Αντίδραση σε αγχογόνα ερεθίσματα –προσαρμογή στη σχολική πραγματικότητα (εξετάσεις, βαθμοί, πίεση γονέων, ανταγωνισμός, σχέσεις με δασκάλους και μαθητές, κά) Σύνδρομο Γενικής Προσαρμογής (H. Seley) Συναγερμός-Αντίσταση-Εξάντληση Ψυχοσωματικά συμπτώματα Ευνοϊκοί παράγοντες Ενδοσχολικοί: φόρτος σχολικής εργασίας, μεγάλος αριθμός εξετάσεων Εξωσχολικοί παράγοντες: πίεση γονέων, κοινωνικοί καταξίωση, αξιακά συστήματα Ιδιοσυγκρασιακοί παράγοντες: Ευαισθησία, χαμηλή αυτοπεποίθηση, επίπεδο φιλοδοξιών Σχολικές φοβίες Για τις εξετάσεις, για τα μαθήματα, για το σχολείο
6
Δυσκολίες μάθησης Γενικές δυσκολίες μάθησης
Αδυναμίες που επηρεάζουν τις επιδόσεις των ατόμων σε πολλούς τομείς της σχολικής και της καθημερινής ζωής Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Δυσχέρειες σε συγκεκριμένους γνωστικούς τομείς: π.χ. ανάγνωση, γραφή, αρίθμηση, Φωνολογικές δυσκολίες: βραδυγλωσσία, τραυλισμός, ψευδισμός, δυσαρθρία Λεξιλογικές & σημασιολογικές δυσκολίες Δυσκολίες σε γραμματικο-συντακτικό επίπεδο Διαταραχές ακουστικού συστήματος- βαρηκοία, κώφωση
7
Δυσλεξία Τονισμού (νομός- νόμος) Διάκρισης φθόγγων (β-φ, δ-θ, ο-ου)
Δυσκολίες στην ανάγνωση και γραφή που δεν οφείλονται σε οργανικές ή νοητικές αδυναμίες, συναισθήματα, σοβαρή κοινωνικο-πολιτισμική υστέρηση Δυσχέρειες: Τονισμού (νομός- νόμος) Διάκρισης φθόγγων (β-φ, δ-θ, ο-ου) Διάκρισης καταλήξεων λέξεων Διάκρισης ομοειδών φθόγγων (κ-γκ, π-μπ, τσ-τγ) Διάκρισης όμοιων φθόγγων, λέξεων, αριθμών: οι-ιο, ε-ω ή 3, ρ-δ, ει-ιε, βάρος-βάθος Διάκρισης των μερών του λόγου Κατανόησης κειμένου Γραπτής έκφρασης των σκέψεων Προσανατολισμού στο χώρο Επανάληψης πολυσύλλαβων λέξεων Καθρεπτική μορφή Γραφή από αριστερά προς τα δεξιά
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.