Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠλειόνη Παπαϊωάννου Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων» Σχολικό έτος 40ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
2
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Καραγκούνη Αικατερίνη
Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Ολοήμερο (Γ΄+ Δ΄) Τμήμα:
3
Για την υλοποίηση του προγράμματός μας, πραγματοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες. Για τις περισσότερες από αυτές, οι μαθητές έπρεπε να είναι χωρισμένοι σε ομάδες. Έτσι λοιπόν είχαμε έξι ομάδες των τριών παιδιών. Η καθεμία από αυτές βρήκε ένα όνομα (σχετικό με το θέμα εργασίας μας), επειδή θέλαμε να είναι πιο οργανωμένη και ευχάριστη η όλη διαδικασία. Τα ονόματα των ομάδων είναι τα εξής: 1)Οργισμένο δωμάτιο, 2)Εφιάλτες, 3)Οι γιατροί των συναισθημάτων, 4)Παιδιά σε δράση, 5) Φίλοι ή εχθροί, 6)Συναισθήματα χωρίς όρια.
5
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ…
Σύμφωνα με το νέο τρόπο ζωής και τα προβλήματα που μας κατακλύζουν, πολλές φορές οι άνθρωποι κλεινόμαστε στον εαυτό μας και γινόμαστε εσωστρεφείς. Έτσι, λοιπόν, ασχοληθήκαμε με το συγκεκριμένο θέμα, γιατί ήθελα μέσα από την ενασχόληση των μαθητών με τα συναισθήματα (αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός), να γίνουν πιο εκφραστικοί και να μάθουν να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους, είτε αυτά είναι ευχάριστα, είτε δυσάρεστα.
6
Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ)
1. Φτιάξαμε το αλφάβητο των συναισθημάτων, έτσι ώστε οι μαθητές να γνωριστούν με τον κόσμο των συναισθημάτων.
8
2. Ο κάθε μαθητής πήρε από ένα φυλλάδιο που περιείχε δώδεκα συναισθήματα, αναγραμματισμένα, τα οποία έπρεπε να βρει. Στη συνέχεια τα χώρισε σε δύο κατηγορίες: ευχάριστα και δυσάρεστα. Τέλος το κάθε παιδί επέλεξε ένα από τα παραπάνω συναισθήματα και το εξέφρασε με μία ζωγραφιά.
10
3. Αφού οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν σκίτσα που απεικόνιζαν διάφορες καταστάσεις της καθημερινής ζωής, κάτω από τα οποία έπρεπε να γράψουν τα συναισθήματα που ταίριαζαν, ευχάριστα ή δυσάρεστα. Στη συνέχεια κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματά της.
12
4. Αφού οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν από μία κάρτα πάνω στην οποία αναγραφόταν μία κατάσταση που ήταν πιθανό να βιώσουν (π.χ. χάλασε το αγαπημένο μου παιχνίδι). Έπειτα έδειξαν στην τάξη τι ένιωθαν, χωρίς να το εκφράσουν λεκτικά, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούσαν να αναγνωρίσουν τα διάφορα συναισθήματα.
14
5. Προβάλαμε απόσπασμα ταινίας (συγκεκριμένα τα Πάθη του Χριστού) και κατόπιν τα παιδιά κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα όλων των ηρώων και να παρατηρήσουν τον τρόπο έκφρασής τους.
16
6. Με αφορμή μία εκδήλωση του σχολείου μας (το πέταγμα του αερόστατου), ζητήθηκε από τους μαθητές να εκφράσουν τα συναισθήματα που ένιωθαν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας αυτής.
18
Η παρουσίασή μας… Το πρόγραμμά μας το παρουσιάσαμε στο χώρο του σχολείου, με τη βοήθεια των αφισών και των φύλλων εργασίας που φτιάξαμε κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του.
19
Ας αξιολογηθούμε… Οι μαθητές ήταν από την αρχή ενθουσιασμένοι. Τη δραστηριότητα που πραγματοποιούσαμε κάθε φορά, την περίμεναν με αγωνία και λαχτάρα και η συμμετοχή ήταν εξίσου ενθουσιώδης από όλους. Αυτό που ως εκπαιδευτικός παρατήρησα ήταν ότι καθώς ο χρόνος κυλούσε, τα παιδιά ήταν σε θέση να διαχειριστούν καλύτερα τις διάφορες καταστάσεις που αντιμετώπιζαν στην καθημερινότητά τους. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι περισσότεροι από τους μαθητές, μπορούν να εκφράσουν επακριβώς αυτό που πραγματικά νιώθουν όταν έρθουν αντιμέτωποι με ένα γεγονός, ευχάριστο ή δυσάρεστο.
20
Κλεινοντασ… Επιλέξαμε να κλείσουμε την παρουσίαση του προγράμματός μας, με μία αφίσα που φτιάχτηκε με πολλή όρεξη και καλή διάθεση από όλους τους μαθητές. Στην αφίσα αυτή παρουσιάζεται <<Το αλφάβητο των συναισθημάτων>>, για τη δημιουργία του οποίου έγινε επιλογή ενός συναισθήματος για το κάθε γράμμα του ελληνικού αλφάβητου. Προσπαθήσαμε να υπάρχει μία ισορροπία ανάμεσα στα ευχάριστα και στα δυσάρεστα συναισθήματα.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.