Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΑνδρομέδη Κορωναίος Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Άγχος, Εφηβεία, Αλλαγή του σώματος, φιλία, συναισθήματα ,bullying
:Project: ομάδες mαθητών : Killers– Pojerqkiq-- Stroufqkiq Αnonymous Amigos Άγχος, Εφηβεία, Αλλαγή του σώματος, φιλία, συναισθήματα ,bullying Όνομα: Ευλαμπία Επώνυμο: Συρίγου Τάξη: Α’3
2
Άγχος όρος άγχος (ή στρες) προέρχεται από το ρήμα ἄγχω, που στην αρχαία ελληνική γλώσσα σημαίνει σφίγγω ή πνίγω. Το άγχος είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή η σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων. Όταν νιώθεις στρες το σώμα σου είναι σε ένταση και ο εγκέφαλος σου πυροδοτείται από πολλαπλές σκέψεις. Ο καθένας μας εκτίθεται καθημερινά σε στρες καταστάσεις. Το στρες μάλιστα μπορεί να είναι και θετικό - το λεγόμενο ευ στρες - όταν καλούμαστε να το αντιμετωπίσουμε σπάνια (ή μόνο μερικές φορές) και σε περιορισμένο βαθμό. Σε αυτή την περίπτωση λειτουργεί σαν καταλύτης και μας ενεργοποιεί για να αντεπεξέλθουμε στις όποιες καταστάσεις. Όσο πιο συχνό και έντονο είναι το στρες, τόσο πιο δύσκολο μας είναι να αντιμετωπίσουμε τις καθημερινές μας υποχρεώσεις. Συναισθήματα, θυμού, απογοήτευσης και φόβου, όπως επίσης, οξυθυμία, κούραση και κατάθλιψη, μας κυριαρχούν και δεν μας επιτρέπουν να λειτουργήσουμε έτσι όπως θα θέλαμε. Το στρες μας κάνει ιδιαίτερα απαιτητικούς, ανυπόμονους και ευερέθιστους με ιδιαίτερα χαμηλή διάθεση για συνεργασία. Διατρέχουμε μάλιστα κίνδυνο να κακοποιήσουμε λεκτικά η ακόμη και σωματικά τα παιδιά μας. Λειτουργώντας κάτω από στρες έχουμε την τάση να παρεξηγούμε συμπεριφορές των παιδιών μας, πιστεύοντας ότι για παράδειγμα έκαναν κάτι από πρόθεση, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για μια απλή απροσεξία. Το άγχος μπορεί να έχει ψυχογενή προέλευση ή μπορεί να είναι συνέπεια σωματικής πάθησης. Επιπλέον, εξαρτάται από τις γνωστικές, συναισθηματικές διεργασίες, τον τρόπο ζωής του ατόμου και τον τρόπο αντίληψης του. Κάθε άτομο έχει ένα ορισμένο βαθμό άγχους, ο οποίος θεωρείται φυσιολογικός κάτω από ορισμένες περιστάσεις. Σε κάποιες άλλες όμως περιπτώσεις αυξημένου άγχους, προξενεί κακό και συντελεί στο να υπολειτουργεί το άτομο στις δραστηριότητες του και στο να επηρεάζεται αρνητικά η υγεία του.
4
Εφηβεία Με τον όρο εφηβεία (επί+ήβη) για το ανθρώπινο είδος εννοείται μια διακριτή αναπτυξιακή φάση εξαιτίας των ραγδαίων βιοσωματικών αλλαγών και των νέων εξελίξεων: ως προς τις νοητικές ικανότητες και ως προς την σεξουαλικότητα. Με τον διακριτό όρο ήβη εννοούνται τα φυσιολογικά, ορμονικά φαινόμενα που εμφανίζονται στα κορίτσια σε ηλικία ετών περίπου και στα αγόρια ετών περίπου. Χρώματα πολύχρωμα και εκρηκτικά. Έρωτας και μίσος, μελαγχολία , απελπισία. Η εφηβεία είναι μια περίοδος στη ζωή του ανθρώπου που ξεκινά από τα χρόνια του και διαρκεί επτά περίπου χρόνια. Σκέψεις που ταράζουν το σώμα και το μυαλό. Όνειρα που τροφοδοτούν τον ύπνο. Η εφηβεία από τα βάθη των αιώνων και μέχρι σήμερα, αποτελεί την πιο γοητευτική ίσως περίοδο της ζωής. Η εφηβεία εξακολουθεί να προβάλλει σαν μια άγνωστη χώρα που φοβίζει, εκπλήσσει, συγκινεί. Είναι μια άγνωστη για τους γονείς χώρα, που βλέπουν από τη μια στιγμή στην άλλη το παιδί τους να μεταμορφώνεται σε κάποιον άλλον. Κάποιον που προτάσσει τις δικές του επιθυμίες και πειραματίζεται για το σχηματισμό μιας ανεξάρτητης ταυτότητας. Άγνωστη χώρα και για τον ίδιο τον έφηβο η εφηβεία, έτσι καθώς παρακολουθεί σαν αμήχανος θεατής συγκλονιστικές αλλαγές να συμβαίνουν στο σώμα, στο μυαλό, στον ψυχισμό του.
6
Φιλία Φιλία ονομάζεται η σχέση μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων, με κύριο χαρακτηριστικό την αμοιβαία πλατωνική αγάπη, αφοσίωση και κατανόηση, χωρίς κατ' ανάγκη να υπάρχει συμφέρον, κίνητρο ή ανώτερος στόχος.Είναι να εμπιστεύεται ο ένας τον άλλον, και να είναι ειλικρινείς μεταξύ τους. Η φιλία βοηθάει σημαντικά στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και στην ανάπτυξη υγειών σχέσεων στους ενήλικες.Οι φιλίες αρχίζουν να χτίζονται την περίοδο της ενηλικίωσης,συνήθως στην εφηβεία. Παίζει ρόλο στην ανάπτυξη του ατόμου, της προσωπικότητας, της σωματικής και ψυχικής υγείας. Οι φιλίες είναι γεγονός ότι αποτελούν ένα σημαντικό και αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Είναι γνωστό ακόμα ότι η φιλία δεν είναι μια εύκολη ή απλή υπόθεση. Για πολλούς ανθρώπους το να κάνουν ή να διατηρούν φίλους είναι δύσκολο. Το να έχει κάποιος αληθινούς φίλους, είναι μεγάλη υπόθεση.Είναι και πολύ δύσκολο ειδικότερα στις μέρες μας να βρεις αληθινούς φίλους. Πότε όμως είναι μια φιλία αληθινή, προορισμένη να αντέξει στις τρικυμίες του χρόνου, και πότε είναι απλά και μόνο μια "παρέα", που σήμερα είναι και αύριο δε θα είναι; Το βασικό που πρέπει κάποιος να κοιτάξει για να διαχωρίσει αυτές τις δύο καταστάσεις, είναι τα κίνητρα. Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι συνοδοιπόρος μου, όχι μόνο στις εύκολες και ευχάριστες στιγμές, αλλά επίσης στις αναπόφευκτες περιόδους θλίψης και δυσκολίας.Μπορούν να σε παρηγορήσουν στις δύσκολες στιγμές αλλά και να είναι δίπλα σου και στις ευχάριστες στιγμές. Σε μια γνήσια φιλία υπάρχει ο αμοιβαίος σεβασμός, ώστε να υπάρχει ώρα και χώρος για να εκφραστούν όλοι. Είναι όμως παράλληλα έτοιμος να σεβαστεί τις επιλογές μας, έστω και αν διαφωνεί, χωρίς να φύγει από το πλευρό μας. Αντιθέτως όταν μιλάμε για "σκέτη παρέα" τα κίνητρα είναι διαφορετικά. Εδώ δε συναντιόμαστε για να μοιραστούμε τη ζωή στην ολότητά της, αλλά μόνο για να ευχαριστηθούμε κάποια συγκεκριμένα πράγματα, πρόσκαιρα πράγματα, που τυγχάνει να μας αρέσουν και των δύο. Σε τέτοιες σχέσεις γνωρίζουμε κατά βάθος ότι υπάρχουν όρια στο τι μπορούμε να μοιραστούμε με τον άλλο. Όταν πια ο ένας από τους δύο βαρεθεί ή αν προκύψει εν τω μεταξύ κάποια διαφωνία, η "φιλία" αυτή εξανεμίζεται. Καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει το φίλο του και αυτό να το κάνει με πολύ προσοχή γιατί σήμερα σπανίζουν οι αληθινοί φίλοι .Γενικά οι φίλοι είναι πολύ σημαντικοί στη ζωή μας όσο δύσκολο και αν είναι να τους βρεις.
8
Αλλαγή σώματος Οι αλλαγές του σώματος είναι αρκετά ενδεικτικές και στην άντρα και κυρίως στις γυναίκες. Στις γυναίκες δημιουργούνται καμπύλες καθώς και η φωνή τους λεπταίνει. Στους άντρες βγαίνουν σε αρκετές περιοχές τρίχες και η φωνή τους βαραίνει
9
Συναισθήματα άγχος αγωνία χαρά περιέργεια φόβο για το άγνωστο δυσκολία
Εάν έχουν ξαναζήσει παρόμοια συναισθήματα και πώς τα ξεπέρασαν, είπαν: τα έχουμε ζήσει στην Α΄ Δημοτικού τα ξεπεράσαμε σιγά σιγά 1) διαβάζοντας και μαθαίνοντας καινούργια πράγματα. 2) κάνοντας φίλους 3) συνηθίζοντας στο νέο περιβάλλον
10
Bullying Κύρια χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού πρόθεση από το παιδί - δράστη να βλάψει, να κάνει ζημιά στο παιδί - στόχο – θύματος, έλλειψη συχνά δικαιολογίας για την πράξη επανάληψη της συμπεριφοράς ικανοποίηση που αντλεί ο δράστης από τη βλάβη του θύματος. Με βάση τα αποτελέσματα μιας μελέτης που πραγματοποίησε η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου σε συνεργασία με την Παιδαγωγική σχολή του Α.Π.Θ., το 29% των μαθητών έχει υποστεί κάποια μορφή εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος με συχνότητα δύο ως τρεις φορές το μήνα ή και περισσότερο. Τα αγόρια είναι πιο συχνά θύτες και θύματα εκφοβιστικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στο σχολικό περιβάλλον σε χώρους χωρίς επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, όπως η αυλή, ο διάδρομος και η τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Η κατάσταση αυτή μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού αρχικά νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά-θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι. Από την άλλη μεριά οι γονείς συνήθως δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και δηλώνουν άγνοια. Αυτό συμβαίνει γιατί τα θύματα εξομολογούνται το γεγονός του εκφοβισμού συχνότερα σε φίλους τους. Αν όμως οι γονείς εντοπίσουν κάποιο από τα προαναφερθέντα συμπτώματα και υποψιάζονται ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού κρίνεται αναγκαίο να προσεγγίσουν το παιδί και να αντιδράσουν απευθυνόμενοι αρχικά στους εκπαιδευτικούς και στις αρμόδιες Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το παιδί να αισθανθεί ότι έχει στήριγμα τους γονείς του και το σχολείο. Επιπλέον, οι ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «αντιδρούν». Με βάση προτάσεις που παρουσιάστηκαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τονίστηκε η ανάγκη εντοπισμού και επίλυσης των κοινωνικών προβλημάτων που σχετίζονται με τη νεανική εγκληματικότητα. Επισημάνθηκε ακόμα, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών που καλούνται να ακολουθήσουν ενιαία γραμμή για την αντιμετώπιση της βίας, η ενθάρρυνση των νέων για συμμετοχή τους στα κοινά και στον αθλητισμό, η προβολή σωστών προτύπων συμπεριφοράς, αλλά και η συνεργασία με φορείς που αγωνίζονται για την εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας.
12
ΕΦΗΒΕΙΑ – ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΛΑΓΗ
ΕΦΗΒΕΙΑ – ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΛΑΓΗ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΟΧΟΙ ΓΕΝΙΚΟΙ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ , ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ / ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΑΞΗΣ/ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΟΛΑΖ ΣΕ ΧΑΡΤΟΝΙΑ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ: ΘΕΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ ΓΝΩΣΕΩΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ
13
ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ:
15
ΦΙΛΙΠΠΙΑ ΓΑΛΙΑΤΣΟΥ:
16
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΓΥΡΟΥ:
21
ΜΑΡΙΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ:
23
ΕΥΛΑΜΠΙΑ ΣΥΡΙΓΟΥ:
25
δημιουργώ
26
ΖΩΗ ΤΣΟΛΙΑΡΙΔΗ:
28
ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ AMIGOS:
30
Ευχαριστούμε και την καθηγήτριά μας που ήταν πάντα κοντά μας, μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τα συναισθήματά μας και με ποιον τρόπο να τα διαχειριζόμαστε καθώς και οι συμβουλές της μας ήταν πολύτιμες για να συνεχίσουμε μεγαλώνοντας να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποί με αλληλεγγύη προς τους συνανθρώπους μας.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.