Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΧαρά Δελή Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Διευθύντρια, Κέντρου Συμβουλευτικής και
2
1 Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι παιδιά με Φυσιολογική Νοημοσύνη (ορισμένα μάλιστα είναι και ιδιαίτερα χαρισματικά, gifted children) αλλά εξαιτίας κάποιας νευρολογικής διαφοροποίησης που έχει ο εγκέφαλος τους προκαλείται μια Μαθησιακή Διαφορετικότητα και αποκωδικοποιούν πληροφορίες διαφορετικά. Έτσι λοιπόν επεξεργάζονται και οργανώνουν πληροφορίες διαφορετικά και μαθαίνουν διαφορετικά από το γενικό πληθυσμό. Εξαιτίας αυτής της διαφορετικότητας αυτά τα παιδιά στιγματίζονται και απομονώνονται (marginalization) στο σχολικό χώρο και από το κοινωνικό περίγυρο.
3
2 Συχνά, από άγνοια, δίνονται σε αυτά τα παιδιά διάφοροι αρνητικοί χαρακτηρισμοί «ταμπέλες» (labels), που όχι μόνο στιγματίζουν τα παιδιά αλλά και θίγουν την προσωπικότητα τους, αλλά και επηρεάζουν την μελλοντική ακαδημαϊκή και ψυχολογική τους επιτυχία και ισορροπία. Ακόμα περισσότερο, αν αυτά τα παιδιά βρίσκονται στην ηλικία της εφηβείας, που από μόνη της είναι μια δύσκολη μεταβατική ηλικία, (από μία περίοδο εξαρτημένης παιδικότητας σε μία περίοδο σταδιακής ανεξαρτικοποίησης και ενηλικίωσης), όπου ο έφηβος προσπαθεί να καθορίσει την καινούρια του ταυτότητα και να τονώσει την πίστη στον εαυτό του και στις ικανότητές του. Σε αυτή την ηλικία είναι ακόμα πιο δύσκολο το παιδί να αντιμετωπίσει και τα εφηβικά του προβλήματα και ταυτόχρονα και τις μαθησιακές του δυσκολίες.
4
3 Δυστυχώς, στην εφηβεία αν ένα παιδί έχει Μαθησιακή Δυσκολία που έχει αρχίσει από νεαρή ηλικία και δεν έχει διαγνωστεί σωστά και βοηθηθεί έγκαιρα, μπορεί να αντιμετωπίσει πολλά ακαδημαϊκά προβλήματα, να βιώσει μεγάλη απόρριψη, αδικία, να νοιώσει αβοήθητο και περιθωριοποιημένο κοινωνικά, ακαδημαϊκά, και προσωπικά και έτσι να αναπτύξει ακόμα πιο χαμηλή εικόνα για τον εαυτό του και ακόμα πιο χαμηλή πίστη στην προσωπικότητα και τις ικανότητές του.
5
4
6
5
7
6 1.Να σπάσουμε τον Φαύλο Κύκλο των ΜΔ και αδιέξοδο που βιώνουν τα παιδία 2. Να κατανοήσουμε την φύση των Μαθησιακών Δυσκολιών όχι σαν μια αναπηρία, ένα εμπόδιο στην ανάπτυξή τους αλλά σαν μία διαφορετικότητα σεβαστή που με σωστό χειρισμό και συστηματική αντιμετώπιση μπορεί να ξεπεραστεί 3. Να επιτρέψουμε και να βοηθήσουμε το παιδί να αναπτυχθεί ακαδημαϊκά, ψυχολογικά, και κοινωνικά Τι μπορούμε να κάνουμε σαν γονείς, καθηγητές, σύμβουλοι για να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά;
8
7 4.Να προσφέρουμε στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες την δυνατότητα να έχουν: α) Έγκαιρη και σωστή διάγνωση της μαθησιακής δυσκολίας με σωστά διαγνωστικά testς από σωστούς επαγγελματίες β)Γραπτή αξιολόγηση των δυνατών και αδύνατων σημεία του παιδιού γ)Σωστή και συστηματική ακαδημαϊκή υποστήριξη στα παιδιά μέσα και έξω από την τάξη (περισσότερο χρόνο, εξατομικευμένο πρόγραμμα κτλ.) δ)Ψυχολογική υποστήριξη στα παιδιά, στους γονείς και καθηγητές ε)Κοινωνική Ένταξη και Υποστήριξη οπότε το παιδί και οι γονείς να αποδεχτούν την διαφορετικότητα και να μάθουν να ζουν με αυτή και να προχωρήσουν στην ζωή και πρόοδο.
9
8 Τότε η Μαθησιακές Δυσκολίες, όχι μόνο δεν θα γίνουν εμπόδια αλλά θα γίνουν ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ για Ανάπτυξη (ψυχολογική και κοινωνική), θα γίνουν ΔΩΡΑ ("The Gift of Dyslexia" by Ronald Davis), μπορούν να γίνουν μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Σαν Σύμβουλοι, Καθηγητές Ψυχολόγοι και Ειδικοί Εκπαιδευτικοί αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να σταθούμε δίπλα σε αυτά τα παιδιά με τις ιδιαιτερότητες με υπομονή, επιμονή, αγάπη, πίστη, ιδιαίτερα στην εφηβεία που είναι μία ακόμη πιο δύσκολη ηλικία. Να τους εμπνεύσουμε: 1.να αποδεχτούν τον εαυτό τους όπως είναι, 2.να τα βοηθήσουμε να καλλιεργήσουν τις πραγματικές ικανότητές τους και να δουλέψουν πάνω στις αδυναμίες τους, 3.να σχεδιάσουμε ένα ειδικό ακαδημαϊκό πρόγραμμα αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών, 4.και ιδιαίτερα να τονώσουμε την πίστη στον εαυτό τους και τις ικανότητές τους.
10
9 Παιδοκεντρικό Θεραπευτικό Τρίγωνο
11
10 Μόνο με την διαρκή Υποστήριξη, Ψυχολογική Συμβουλευτική, και σωστή Ακαδημαϊκή Παρέμβαση, μπορούν αυτά τα παιδιά να ξεκλειδώσουν τους θησαυρούς που έχουν στην ψυχή και στο μυαλό τους, να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους, να μάθουν να χειρίζονται ευεργετικά τις αδυναμίες τους, να κτίζουν πάνω στις δυνάμεις τους, να πιστέψουν στον εαυτό τους, να καλλιεργούν τα μοναδικά τους ταλέντα και με αυτό τον τρόπο τελικά να αναπτύσσουν τον αληθινό ψυχολογικό και ακαδημαϊκό τους εαυτό.
12
11 Γι' αυτό πρέπει να πιστέψουν στα παιδία τους και να τα αποδεχτούν έτσι ακριβώς όπως είναι, και όχι όπως θα ήθελαν να είναι. Ο Ρόλος του Γονέα Είναι Καταλυτικός και Αναντικατάστατος !!! Οι γονείς μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στο να τονώσουν τα παιδιά για να πιστέψουν στον εαυτό τους και να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους και να καλλιεργήσουν τις πραγματικές ικανότητές τους. Οι γονείς γίνονται καθρέφτες των παιδιών τους.
13
12 Τα παιδιά έχουν την ανάγκη να ξέρουν ότι οι γονείς τους: 1.πιστεύουν σε αυτά 2.τα υποστηρίζουν 3.τα ακούν 4.συζητούν μαζί τους 5.δημιουργούν μαζί τους 6. τα εμπιστεύονται και, 7. κτίζουν ΜΑΖΙ ένα μέλλον πετυχημένο Μόνο όταν υπάρχουν υποστηρικτικοί γονείς, καθηγητές, και σύμβουλοι που στέκονται δίπλα στα παιδία και τα καθοδηγούν, τα εμπνέουν, τα τονώνουν, μόνο τότε τα παιδία μπορούν να πιστέψουν στον εαυτό τους, στις αληθινές ικανότητές τους μπορούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και να κτίσουν μια δυνατή ισορροπημένη προσωπικότητα και να αναπτύξουν ένα σωστό ακαδημαϊκό μέλλον.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.