Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
2
Ο Κανόνας της Χρυσής Τομής
Έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένα σημεία ως προς τη σύνθεση μιας εικόνας προσελκύουν αυτόματα την προσοχή του θεατή. Παρομοίως, πολλά φυσικά ή τεχνητά αντικείμενα και σχέδια με συγκεκριμένες αναλογίες (είτε από τύχη ή από το σχεδιασμό), μας ευχαριστούν με την πρώτη ματιά. Ο Leonardo da Vinci ασχολήθηκε πολύ με το τι κρύβετε πίσω από τις έννοιες που έχουμε δώσει στην ομορφιά και στην αρμονία και το τέλειο το ονόμασε, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, Χρυσή Τομή. Φυσικά η Χρυσή Τομή συναντάτε πολύ πριν τον Leonardo da Vinci στην αρχιτεκτονική και στην τέχνη των Βαβυλωνίων, των Αιγυπτίων και των Ελλήνων. Ο Πυθαγόρας την είχε ονομάσει παγκόσμια ομορφιά
4
Ο Κανόνας των Τρίτων Ο Κανόνας των Τρίτων βασίζεται στο γεγονός ότι το ανθρώπινο μάτι από φυσικού του προσελκύεται από τα σημεία που βρίσκονται περίπου στα δύο τρίτα της εικόνας. Για να τον εφαρμόσουμε, τραβάμε τέσσερις νοητές γραμμές (δύο οριζόντιες και δύο κάθετες) έτσι ώστε να χωρίζουμε την εικόνα σε εννιά ίσα μέρη, οριζοντίως και καθέτως. Καδράρουμε (ή κροπάρουμε κατα την επεξεργασία) τη φωτογραφία, έτσι ώστε τα κύρια αντικείμενα να βρίσκονται γύρω από τα τέσσερα σημεία τομής των γραμμών των τρίτων, παρά στο κέντρο της εικόνας.
6
Ο Κανόνας της Διαγωνίου
Οι διαγώνιες γραμμές δίνουν ζωντάνια και νεύρο στις συνθέσεις μας. Πολλές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες χρησιμοποιούν αυτόν τον κανόνα, μόνο του, ή σε συνδυασμό με κάποιον από τους προηγούμενους. Για να εφαρμόσουμε τον κανόνα της Διαγωνίου, χωρίζουμε τη μια οριζόντια πλευρά της εικόνας στα δύο. Στη συνέχεια κάθε μισό διαιρείται στα τρία. Με λίγα λόγια, κάθε πλευρά χωρίζεται στα έξι. Μας ενδιαφέρουν οι γωνίες και τα αμέσως διπλανά σημεία τους.
8
Ενώνουμε πρώτα δύο απέναντι γωνίες και σχηματίζουμε νοητά τη μία διαγώνιο. Στη συνέχεια ενώνουμε τα αμέσως διπλανά σημεία, έτσι ώστε να σχηματιστεί ένα διαγώνιο «πλαίσιο». Σύμφωνα με τον Κανόνα της Διαγωνίου, τα σημαντικά στοιχεία της εικόνας πρέπει να προσπαθήσουμε να τοποθετηθούν κατά το δυνατόν, μέσα στο πλαίσιο αυτό και κατά μήκος των διαγωνίων.
10
Πως προκύπτει ο χρυσός λόγος της αρμονίας και της ομορφιάς φ :
Έχω δύο ευθύγραμμα τμήματα α και β με α>β Θέλω τον λόγο του αθροίσματος των μηκών των δύο τμημάτων προς το μήκος του μεγαλύτερου ώστε να είναι ίσος με το λόγο του μήκους του μεγαλύτερου προς το μήκος του μικρότερου: (α+β)/α=α/β=φ Έχουμε ένα σύστημα εξισώσεων α/β=φ συνεπάγεται α=φ*β (1) (α+β)/α=φ ==> α+β=α*φ αντικαθιστώντας σύμφωνα με την (1) συνεπάγεται φ*β+β=φ^2*β ==> φ+1=φ^2 ==>φ^2-φ-1=0 Το άνω τριώνυμο έχει διακρίνουσα Δ=(-1)^2-4*1*(-1)=5>0 άρα έχει δύο ρίζες μια θετική και μια αρνητική φ+-=(1+-√5 )/2 Μία δηλαδή θετική ρίζα: φ=(1+√5 )/2=1, Για την όμοια διφωνία παίρνω τον επόγδοο τόνο 9/8 και τον ελάσσωνα του Χρυσάνθου 12/11 Μετατρέπω τους λόγους σε τμήματα σκάλας των 72 χρησιμοποιόντας την γνωστή λογαριθμική σχέση: 72 * log((12/11)/1)/log2=9, =9 (ελλάσων πτωλεμαϊκός Χρυσάνθου) 72 * log((9/8)/1)/log2=12, =12 (μείζων επόγδοος)
12
Άρα η διφωνία μου είναι το άθροισμά τους 12, , = 21, =21 τμήματα Από την διφωνία των 21 παίρνω τον μείζωνα τόνο σύμφωνα με την χρυσή τομή φ: 21, /φ= 21, /(1+√5 )/2= 21, /1, = 13, =13 (μείζων τόνος 13 τμημάτων) Αφαιρόντας τον μείζωνα τόνο (13) από την διφωνία (21) παίρνω τον υπολοιπόμενο ελάχιστο τόνο 21, , =8, =8 (ελάχιστος 8 τμημάτων) Έτσι έχω μια κλίμακα όμοιας διφωνίας =71 κατά την χρυσή τομή των πυθαγορείων. Εδώ να πούμε ότι το 8, το 13 και το 21 είναι μέλη της ακολουθίας fibonacci η οποία επίσης ακολουθεί αυτόν τον χρυσό κανόνα της φύσης
14
Ομαδική εργασία Δέσποινα Χαϊνά Γεωργία Βαρδακώστα Χριστίνα Πεππέ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.