Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεParthenios Tocci Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
http://www.youtube.com/watch?v=21ymOoueH5M http://www.youtube.com/watch?v=21ymOoueH5M ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- MAIL : gzee11@otenet.gr / akalamatas@sch.grgzee11@otenet.grakalamatas@sch.gr ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓ AI ΟΥ
2
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
3
Νέστωρ Κυρβουγιούκης, Β 1 Κωνσταντίνος Ματαρέλλης, Β 2 Βασιλική Χιώτη, Β 3 Παναγιώτης Ματζουράνης, Β 3 Μαριτίνα Ρουσέλλη, Β 3 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
4
ΓΙΑΤΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ; Ως «γλώσσα»… που «ερμηνεύει» την ανθρώπινη ιστορία… αλλά και «κατανοεί» την Ιστορία… βέβαια, και τη θρησκευτική…
5
Ο Αντρέι Ταρκόφσκι υπήρξε ο σημαντικότερος, ίσως, σκηνοθέτης που ανέδειξε το σοβιετικό σινεμά. Το έργο του χαρακτηρίζεται από χριστιανικά και μεταφυσικά θέματα, τους αργούς ρυθμούς, τα εξαιρετικής αισθητικής και μακράς διάρκειας μακρινά πλάνα. ΑΝΤΡΕΪ ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ O σκηνοθέτης της χριστιανικής μεταφυσικής ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ PROJECT Β΄ Τετράμηνο (Φεβρουάριος – Μάιος 2014 )
6
1 η : Ειρηνάνθη Λαμπούση / Ραλλού Αλβανού / Κωνσταντίνος Ματαρέλλης. 2 η : Τατιάνα Σβώρου / Χαρά Κουντουρέλλη / Βασιλική Χιώτη / Ραλλού Καραγιώργη. 3 η : Βάνα Ξυπτερά / Γεώργιος Μιχαήλ / Νέστωρ Κυρβουγιούκης / Παναγιώτης Ματζουράνης. 4 η : Μιχαήλ Αντωνιάδης / Μαριτίνα Ρουσέλλη / Ραφαέλλα Σκαλοχωρίτου. ΟΙ ΥΠΟΟΜΑΔΕΣ
7
1 η ΥΠΟΟΜΑΔΑ : Η 7 η Τέχνη και η σχέση της με τη χριστιανική πίστη. Πρώην Σοβιετική Ένωση και Χριστιανισμός. 2 η ΥΠΟΟΜΑΔΑ : Ο Αντρέι Ταρκόφσκι καταγράφει την ανθρώπινη εμπειρία του χρόνου. Ποιητικός και προφητικός κινηματογράφος. 3 η ΥΠΟΟΜΑΔΑ : Άγνωστος / δύσκολος κινηματογράφος. Αργές σκηνές. 4 η ΥΠΟΟΜΑΔΑ : Αναζήτηση της αλήθειας της ανθρώπινης ύπαρξης. Ποια είναι η σχέση του ανθρώπου με την κτίση ; ΚΑΘΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
8
Αντρέι Ρουμπλιόφ (Andrei Rublyov), 205 ΄, 1969, βιογραφική ταινία για τον πιο διάσημο ρώσο αγιογράφο, που έζησε τον 15 ο αιώνα. Νοσταλγία (Nostalghia), 125 ΄, 1983, ένας ρώσος πανεπιστημιακός αναζητά στην Ιταλία τα ίχνη ενός συμπατριώτη του συνθέτη του 18 ου αιώνα. Θυσία (Offret), 149 ΄, 1986, ο άνθρωπος μπροστά στην προοπτική ενός πυρηνικού ολοκαυτώματος. ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ
9
Μιλώντας με εικόνες … ΑΝΤΡΕΪ ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ
10
Οι μαθητές / τριες να έρθουν σε επαφή με την έννοια της προφητείας ως κατανόηση της ιστορίας. Εξού και η σύνδεση του προφητικού κινηματογράφου με την Ορθόδοξη Θεολογία. Γι ’ αυτό και η επιλογή του συγκεκριμένου σκηνοθέτη Αντρέϊ Ταρκόφσκι. Ανάδειξη αναγκαιότητας της διεπιστημονικότητας και του αιτήματος ανοιχτού διαλόγου μεταξύ των επιστημών με τις τέχνες · εδώ Θεολογίας και Κινηματογράφου. Άμεση επαφή των μαθητών / τριών με μείζονα υπαρξιακά και οντολογικά ζητήματα. Καίρια ανάδειξη του παρεμβατικού χαρακτήρα της Θεολογίας, τόσο στο σύνολο του σύγχρονου πολιτισμού γενικότερα, όσο στην εκπαίδευση μέσω του Μαθήματος των Θρησκευτικών ( ΜτΘ ), ειδικότερα. ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦ Ο ΣΤΟΧΕΥΣΗ
11
H ΘΥΣΙΑ ΑΝΤΡΕΙ ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ
12
Ο Ταρκόφσκι επιχειρεί να αποκαταστήσει – κινηματογραφικά – τη χαμένη αρμονία ανάμεσα στον άνθρωπο και τη φύση μέσα από την ίδια τη γεωμετρική σύνθεση των πλάνων του. Στα μακρινά πλάνα που λαμβάνουν χώρα στον εξωτερικό χώρο, ( έξω από το σπίτι ), οι ανθρώπινες μορφές « καδράρονται » στο κέντρο της εικόνας. Έτσι, ο Ταρκόφσκι επιχειρεί να εντάξει τον άνθρωπο στη σωστή κλίμακα της σχέσης του με τη φύση, δηλαδή μέσα σ ’ αυτήν, ως οργανικό μέρος της και όχι έξω απ ’ αυτήν, ως εξουσιαστή της. http://www.youtube.com/watch?v=pY45vQVoTxg H ΧΑΜΕΝΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ Η ΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ …
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.