Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
PROJECT Α’ Λυκείου Σχ. έτος 2011-12 β’ τετράμηνο
Φανταστείτε … ένα σχολείο πιο χαρούμενο, πιο ήρεμο, πιο ασφαλές, εναρμονισμένο με το περιβάλλον και τους ανθρώπους. PROJECT Α’ Λυκείου Σχ. έτος β’ τετράμηνο
2
Ο στόχος μας Θέλουμε ένα σχολείο χαρούμενο, ήρεμο, ασφαλές
ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες χαίρονται να φοιτούν ένα σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν τα ταλέντα, τις ικανότητές τους και την κριτική σκέψη ένα σχολείο που δίνει χρόνο για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους στα μαθήματα ένα σχολείο εργαστήρι της ζωής και της χαράς
3
Το αειφόρο σχολείο προτείνει
Βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου ως οργανισμού μάθησης Βελτίωση του επιπέδου των εκπαιδευτικών μέσω της ενδοσχολικής συνεργασίας και επιμόρφωσης. Μείωση του οικολογικού αποτυπώματος των σχολείων Μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, χαρτιού, νερού Μείωση του κόστους συντήρησης από τη μείωση ή εξαφάνιση των βανδαλισμών. Δημιουργία ευαισθητοποιημένων, ενημερωμένων, δραστήριων, πληροφορημένων, υπεύθυνων και ενεργών μαθητών-πολιτών.
4
What is a Sustainable School?
A Sustainable School prepares young people for a lifetime of sustainable living, through its teaching and its day-to-day practices. It is guided by a commitment to care: Care for ourselves (our health and well-being) Care for others (across cultures, distances and generations) Care for the planet (both locally and globally). A Sustainable School puts a high value on the well-being of its pupils and the school environment. It is also a great place to learn, where pupils develop self-esteem and reach high standards of achievement. You might notice things such as: Little is wasted and anything surplus is recycled, composted or donated Rainwater is collected for school grounds maintenance A zero-tolerance approach to litter, graffiti and bullying What is a Sustainable School?
5
Στην έρευνα που ακολουθεί προσπαθήσαμε να λάβουμε υπόψη μας κάποιους μετρήσιμους δείκτες της εικόνας του σχολείου μας και τους χωρίσαμε σε τρεις κατηγορίες: Παιδαγωγικούς – Κοινωνικούς - Περιβαλλοντικούς Στην έρευνα μας είχαμε την αμέριστη βοήθεια του διευθυντή, των υποδιευθυντών, των καθηγητών αλλά και όλων των συμμαθητών μας.
6
Α. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ
Ερευνήσαμε τη θεωρία σχετικά με: Τις σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών: μια στενή σχέση ψυχικής αλληλεπίδρασης Τη χρήση Η/Υ για τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων Τη χρησιμότητα των σχολικών δράσεων: το σχολείο μας οργανώνει προγράμματα (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας) με σκοπό την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτιστική ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό των μαθητών. Το θέμα της ενδοσχολικής βίας: οι μαθητές προκαλούν καταστροφές στο σχολείο (ανελκυστήρας, πόρτες, θρανία) και έρχονται σε αντιπαράθεση μεταξύ τους, αλλά και με τους καθηγητές.
7
Α. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ
Προτείνουμε τη συμμετοχή των μαθητών σε μαθητικούς διαγωνισμούς. Προτείνουμε την εισαγωγή θεσμών όπως του "Καλοπροαίρετου Συμμαθητή" με απονομή ετήσιου βραβείου. Προτείνουμε να οριστεί "Ημέρα Παραπόνων" κατά την οποία θα συζητούνται τα προβλήματα στις σχέσεις καθηγητών και μαθητών.
8
Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Την ημέρα εκείνη το σχολείο μας οργάνωσε ημερίδα όπου η σχολική ψυχολόγος, κα Όλγα Λέτσιου, μας μίλησε για τον σχολικό εκφοβισμό και τη διαχείρισή του.
9
Εικόνες από την ημερίδα του 2ου Λυκείου για τη σχολική βία
10
Σας προτείνουμε να δείτε τα παρακάτω:
Ένα βιντεάκι που αναφέρεται στην ενδοσχολική βία Ένα ενδιαφέρον άρθρο από το TIME.com: The Relationship Between Bullying and Depression: It's Complicated
11
Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ Ερευνήσαμε το σύνολο των ωρών και το αντικείμενο των επιμορφωτικών σεμιναρίων που παρακολούθησαν 14 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Στις ερωτήσεις: Έχετε παρακολουθήσει κάποια επιμορφωτικά σεμινάρια; Σχετικά με ποια θέματα; Πόσες ώρες συνολικά; Παρατηρήσαμε ότι όλοι οι καθηγητές μας παρακολούθησαν καi παρακολουθούν επιμορφωτικά σεμινάρια από 100 έως και 3,200 ωρών πάνω στα εξής: Το γνωστικό τους αντικείμενο παιδαγωγικά θέματα χρήση υπολογιστών στη διδασκαλία επιμόρφωση εκπαιδευτικών διδακτική μεθοδολογία περιβαλλοντική εκπαίδευση καλλιτεχνικά projects
12
Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ Ρωτήθηκαν 30 μαθητές:
Ερευνήσαμε τη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων: ο χώρος για την ανάπτυξη της μαθητικής πρωτοβουλίας. Ρωτήθηκαν 30 μαθητές: «Ποια είναι τα πιο δημοφιλή θέματα στις συνελεύσεις του τμήματος κάθε μήνα; Οι μαθητές ζητούν συνέλευση μια φορά τον μήνα με κυριότερα αιτήματα: καθαριότητα και διακόσμηση της τάξης τιμές κυλικείου χρήματα του ταμείου της τάξης βελτίωση συνεργασίας μαθητών και καθηγητών εκδρομές
13
Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ Επίσης ρωτήθηκαν 30 μαθητές:
Α) Τι δραστηριότητες θα θέλατε να προστεθούν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος; Μουσική στους διαδρόμους, δημιουργία αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, μπάλες για παιχνίδι στο διάλειμμα, δημιουργία καφετέριας ή εστιατορίου. Β) Γιατί, κάποιες φορές, οι καθηγητές μας κρατάνε μέσα στη τάξη στο διάλειμμα; Υπάρχει πίεση χρόνου για την ύλη, μπορούμε όμως να το συζητήσουμε με τους καθηγητές, να είμαστε πιο ήρεμοι στην τάξη και να προτείνουμε την αναπλήρωση της ύλης στο επόμενο μάθημα.
14
Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ Προτείνουμε την αισθητική αναβάθμιση του σχολείου με τη συνεργασία μαθητών, καθηγητών, γονέων και Δήμου: Τη διακόσμηση των διαδρόμων και των αιθουσών του σχολείου: Τοποθέτηση στους τοίχους αφίσες από δραστηριότητες του σχολείου, ζωγραφιές και έργα των μαθητών. Ηχεία για μουσική στα διαλείμματα. Χρώματα στις αίθουσες: Tο KITPINO σχετίζεται με την πνευματικότητα. Το MΠΛE αναπτύσσει το στοιχείο της ηρεμίας. Το ΠPAΣINO φέρνει τη δυναμική ισορροπία ανάμεσα στο κίτρινο και το μπλε. Το ΠOPTOKAΛI προκαλεί μια υγιή αίσθηση. Διαμόρφωση της αυλής με λουλούδια και παρτέρι με βότανα και φυτά από την χλωρίδα της περιοχής.
15
Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ Οι υπεύθυνες του σχολικού κυλικείου μας είπαν ότι: Δεν πουλούν βιολογικά προϊόντα γιατί στην περιοχή μας δεν υπάρχουν οι ανάλογοι προμηθευτές. Όλα τα τρόφιμα του κυλικείου είναι φρέσκα και ανανεώνονται συνεχώς. Έχουν δεχθεί προτάσεις από τη διεύθυνση του Λυκείου για εισαγωγή νέων σνακ, όπως σάντουιτς με μέλι και ταχίνι. Είναι πρόθυμες να συζητήσουν με τα παιδιά για τις προτιμήσεις τους.
16
Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ (Α)
Ερευνήσαμε τα οφέλη για τους μαθητές όταν πηγαίνουν στο σχολείο με το ποδήλατο ή με τα πόδια: η άσκηση και ιδιαίτερα η πρωινή, προσφέρει διαύγεια και καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα, έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, σ’ έναν καθαρότερο κόσμο χωρίς ρύπους. Ερευνήσαμε τα οφέλη της ανακύκλωσης: η ανακύκλωση αποτελεί μια βασική έννοια της σύγχρονης διαχείρισης των αποβλήτων. Το 2010 η Ελλάδα κατείχε την τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς την ανακύκλωση. Εμείς τι κάνουμε γι’αυτό;
17
Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ (Α)
Στο σχολείο μας: Μηνιαίως καταναλώνονται περίπου 160 κυβικά μέτρα νερού και η μεγαλύτερη ποσότητα νερού καταναλώνεται το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Το νερό αυτό χρησιμοποιείται κυρίως για την καθαριότητα και τις τουαλέτες. Προτείνουμε να ρυθμιστούν τα φλοτέρ χαμηλότερα και να τοποθετηθούν τούβλα μέσα στα καζανάκια. Μηνιαίως καταναλώνονται περίπου 4300 κιλοβατώρες ηλεκτρικού ρεύματος. Περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα καταναλώνεται το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο και χρησιμοποιείται κυρίως για το φωτισμό και τη λειτουργία των μηχανημάτων. Προτείνουμε να χρησιμοποιηθούν λαμπτήρες φθορισμού , λαμπτήρες led και να τοποθετηθούν ηλιακοί συλλέκτες.
18
Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ (Α)
Προτείνουμε να κατασκευαστεί σύστημα αποθήκευσης και αξιοποίησης του νερού της βροχής: Κατασκευή δεξαμενής για τη συγκέντρωση του βρόχινου νερού για να χρησιμοποιηθεί για το πότισμα των λουλουδιών. Προτείνουμε ο κάθε μαθητής να αναλάβει πιο συνειδητά το ρόλο του στην οργάνωση του συστήματος ανακύκλωσης: χαρτιού, γυαλιού, μετάλλων, πλαστικού μπαταριών, λαμπτήρων, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Ιδιαίτερα οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να ανακυκλώνονται όχι μόνο γιατί η τοποθέτηση τους σε χώρους ταφής απορριμμάτων επιβαρύνει το περιβάλλον, αλλά και γιατί βλάπτει την υγεία μας.
19
Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ( Β’)
Οι καθαρίστριες του σχολείου μας ενημέρωσαν ότι: Ανά εβδομάδα, το σχολείο μας συγκεντρώνει 12 σακούλες απορριμμάτων και η κάθε μία ζυγίζει κιλά. Δεν χρησιμοποιούν οικολογικά απορρυπαντικά γιατί έχουν τριπλάσιο κόστος. Τα οικολογικά απορρυπαντικά χρησιμοποιήθηκαν για έναν χρόνο και στοίχισαν ευρώ, ενώ τα συμβατικά στοιχίζουν ευρώ. Κατόπιν, η ομάδα ενημέρωσε όλα τα τμήματα της Α’ Λυκείου για το περιορισμένο απόθεμα σε χαρτί και την ανάγκη οικονομίας στη χρήση του.
20
Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ( Β’)
Έγινε καταμέτρηση των δέντρων του σχολείου και κατόπιν πρωτοβουλίας της ομάδας, έγινε πρόταση στον διευθυντή να φυτευτούν κάποια πρόσθετα δέντρα. Η πρόταση έγινε δεκτή και ο διευθυντής προσφέρθηκε να παραγγείλει τα δέντρα από τη ΔΕΗ. Έγινε επίσκεψη σε ανθοπωλείο και ενημερωθήκαμε για το ποια δέντρα είναι ανθεκτικά και δε χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα, όπως τα κυπαρίσσια και τα πεύκα. Οι τιμές ποικίλουν ανάλογα με το ύψος και την προέλευση του δέντρου.
21
Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ( Β’)
Προτείνουμε: να γίνεται κομποστοποίηση: τα βιοδιασπώμενα απόβλητα, όπως τα υπολείμματα τροφίμων είναι ανακυκλώσιμα με τη βοήθεια μικροοργανισμών μέσω της λιπασματοποίησης (κομποστοποίησης). τη συχνή συντήρηση του καυστήρα-λέβητα του καλοριφέρ για να έχουμε την καλύτερη απόδοση. να τοποθετηθούν στο σχολείο φωτοβολταϊκά συστήματα: η ηλιακή ενέργεια είναι ανεξάντλητη ενεργειακή πηγή, διατίθεται παντού και δεν στοιχίζει απολύτως τίποτα.
22
Επίσκεψη στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Διαδικασία ανακύκλωσης τηγανέλαιων για την παραγωγή βιοντίζελ
Ο καθηγητής του τμήματος μηχανολογίας του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και υπεύθυνος του εργαστηρίου, κος Γιάννης Κάρμαλης μας ξενάγησε στο εργαστήριο που δημιούργησε με την ομάδα του το 2006. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και τις πιο σύγχρονες μονάδες σε εργαστηριακή και εκπαιδευτική κλίμακα με δυνατότητα παραγωγής 600 λίτρων βιοντίζελ την ημέρα.
23
Η επίσκεψη μας στο εργαστήριο Θερμικών Συστημάτων και Βιοκαυσίμων του τμήματος Μηχανολογίας του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, στην Κοζάνη Συμμετείχαμε στη διαδικασία μετατροπής των τηγανέλαιων σε βιοκαύσιμο.
24
Στην παρουσίαση του project μας στο Πνευματικό Κέντρο Πτολεμαΐδας… «παίξαμε» και το θεατρικό μονόπρακτο που γράψαμε για να μην υπάρχουν σκουπίδια στο σχολείο μας.
25
Χαιρόμαστε όταν συμμετέχουμε στις δράσεις άλλων σχολείων και στα όνειρα κι άλλων παιδιών.
Γνωρίσαμε τη μαθητική δράση του 6ου Γυμνάσιου Κοζάνης και τη συμμετοχή των μαθητών του στον ψηφιακό διαγωνισμό, ως πρεσβευτές των Ονείρων του Τόπου τους. Ενταχθήκαμε στο κοινωνικό δίκτυο των σχολείων που δημιουργικά έχουν συνταχθεί στην ψηφιακή δράση των Ονείρων της Ιστοσελίδας «Ζητάμε Αδέρφια στο Όνειρο» στέλνοντας και τα δικά μας όνειρα! Παιδιά, καλή επιτυχία στο διαγωνισμό!
26
Ο διαγωνισμός για το Βραβείο του Αειφόρου Σχολείου μας … έκλεισε το μάτι, γιατί συναντά τα όνειρά μας! Το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου είναι ένας διαγωνισμός μεταξύ σχολείων για το συνολικό «πρασίνισμα» του σχολείου, ή, καλύτερα, για τον προσανατολισμό όλης της σχολικής κοινότητας προς την αειφορία. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από Υπουργεία και Πανεπιστήμια. Ραντεβού τον Σεπτέμβριο για να συνεχίσουμε την προσπάθεια!!
27
Η διαδικασία της μάθησης είναι μία μεγάλη και δημιουργική περιπέτεια!
Σας ευχαριστούμε Η διαδικασία της μάθησης είναι μία μεγάλη και δημιουργική περιπέτεια!
28
Χρήσιμοι ιστοχώροι (ο ιστοχώρος του Συνηγόρου του Παιδιού) (Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2012)
29
Βιβλιογραφία http://www.aeiforosxoleio.gr www.kasimistraining.gr
EcoView.gr Ιωαννίδης, Κώστας. Το λεξικό της γλώσσας μας Β. Δαγδιλέλης, Γ, Ευαγγελίδης, Μ. Σατρατζέμη Εισαγωγή στην χρήση των Η/Υ
30
Συντονίστριες καθηγήτριες Θεοφανούλα Μπαλίτα ΠΕ 06 Αναστασία Βαλσαμάρα ΠΕ 04.04
1η ομάδα Ηλιάδης Χρήστος Κατσαβού Νικολέτα Κασπάρη Θεοδώρα-Γεωργία Λούσιου Μαρία 2η ομάδα Θεοδωρίδου Ηλιάνα Καλαϊτζοπούλου Ιουστίνη Λαζαρίδου Δήμητρα- Παρασκευή Χατζή Μαρίνα 3η ομάδα Λιάπτση Καλυψώ ΠλανάκηΔέσποινα Ραμπίδης Χαρίλαος Σαχανίδης Ιωάννης 4η ομάδα Κάλφας Χρήστος Καραπακλίδης Μιχάλης Λαζαρίδης Κυριάκος Μουρούζης Κλεάνθης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.