Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ, ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
2
ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
Ορισμός, πηγές και περίοδοι της ιστορίας. Ορισμοί της ιστορίας φυσικής αγωγής και του αθλητισμού. Περίοδοι και εποχές της ιστορίας φυσικής αγωγής.
3
ΟΡΙΣΜΟΙ Τι είναι ιστορία (ίστωρ=εξεταστής, μάρτυρας, γνώστης)
Τι είναι ιστορικό γεγονός (κάθε δραστηριότητα και κάθε φυσικό φαινόμενο, σε ορισμένο χρόνο και τόπο, που έχει επιπτώσεις θετικές ή αρνητικές στη ζωή και εξέλιξη μιας κοινωνίας) Σκοπός της ιστορίας (είναι η γνώση του παρελθόντος αλλά και του παρόντος ώστε να ανασυνδέουμε το παρόν με το παρελθόν και να αντλούμε με άνεση τα πλούσια πορίσματα της εμπειρίας)
4
ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γραπτά μνημεία Προφορική παράδοση
Αρχαιολογικά και μνημεία τέχνης Οπτικοακουστικό υλικό
5
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΠΗΓΩΝ Άμεσες (που αποτελούν μέρος της ίδιας της ιστορικής πραγματικότητας, αυθεντικές μαρτυρίες, π.χ. νομοθεσίες, έγγραφα, νομίσματα, μνημεία, οπτικοακουστικό υλικό…) Έμμεσες (εκφράζουν την υποκειμενική γνώμη του συγγραφέα τους, π.χ. ιστοριογραφίες, απομνημονεύματα, έργα λογοτεχνίας…)
6
ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ Πλαστές πηγές Προσωπικές συμπάθειες ή αντιπάθειες
Φιλοδοξίες και συμφέροντα Ιδεολογία
7
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ
Γενικοί και ειδικοί κατάλογοι των βιβλιοθηκών Ειδικά επιστημονικά περιοδικά Βιβλιογραφικοί οδηγοί Παγκόσμιες ιστορίες Κρατικά αρχεία Γενικές εγκυκλοπαίδειες
8
ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Επιγραφική Παπυρολογία Παλαιογραφία Νομισματική Σφραγιδογραφία
9
ΠΕΡΙΟΔΟΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Αρχαία (από 2η χιλιετία π.Χ. – 330μ.Χ.) Βυζαντινή (330μ.Χ. – 1453) Νεότερη (1453 – σήμερα)
10
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Γυμναστική (γυμνάζω, γυμνός) Γυμνάζω = διδάσκω κάποιον σωμασκία, εξασκώ σωματικά και ψυχικά Γυμνάζομαι = εκτελώ σωματικές ασκήσεις, μετέχω σε γυμνάσια
11
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Αθλητικά αγωνίσματα. Σωματική προσπάθεια που αποβλέπει στην τελειοποίηση του σώματος, στην ανάπτυξη δύναμης, επιδεξιότητας και την εξασφάλιση της υγείας του ατόμου.
12
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Αθλητισμός (αθλητής, αθλώ=αγωνίζομαι, παλεύω για βραβείο, είμαι αθλητής)
13
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Ερευνά και μελετά την εφαρμογή και εξέλιξη της γυμναστικής. Ερευνά και μελετά αθλητικά γεγονότα και τις επιδράσεις του στο άτομο.
14
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ Είναι κάθε αθλητική δραστηριότητα άξια μνείας.
15
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Φ.Α. ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Περιγραφή των αγωνιστικών και γυμναστικών δραστηριοτήτων των λαών Δημιουργία κοινωνικών ατόμων Ανάπτυξη του πολιτισμού
16
ΠΕΡΙΟΔΟΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Φ.Α. (1)
Των αρχαίων ανατολικών λαών (5000π.Χ.), των λαών της κεντρικής Αμερικής ( π.Χ) και των Αιγυπτίων (3000π.Χ.) Του Κρητομηκυναϊκού πολιτισμού ( π.Χ.) Του Ομηρικού πολιτισμού ( π.Χ.)
17
ΠΕΡΙΟΔΟΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Φ.Α. (2)
Των Ολυμπιακών χρόνων (776π.Χ.-394μ.Χ.) Των Βυζαντινών χρόνων ( μ.Χ.) Της Τουρκοκρατίας ( ) Των Νεότερων χρόνων (κυρίως από το 1896-σήμερα)
18
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Να δημιουργήσουν τον άνδρα υπέροχο «στα λόγια και στις πράξεις»
19
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Να επιτευχθεί «ο καλός καγαθός πολίτης»
20
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Επιδιώκεται ο καλός στρατιώτης, ως σκληροτράχειλος πολεμιστής, εκείνος που υπακούει τυφλά στο «κρατούν κοινωνικό σύστημα»
21
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ
Ο άνθρωπος της φατρίας, ο περιορισμένος στις ψυχοπνευματικές ασκήσεις
22
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ
Καλλιεργείται με τη θρησκευτική αγωγή «ο θρησκευτικός τύπος»
23
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Αναβιώνεται το αρχαίο πρότυπο παρμένο από τις περιγραφές των αρχαίων ελλήνων κλασικών συγγραφέων.
24
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Μουρατίδης, Ι. (1998). Ιστορία Φυσικής Αγωγής (με στοιχεία φιλοσοφίας). Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Γιαννάκης, Θ. (1990). Ιστορία φυσικής αγωγής. Αθήνα. Γιάτσης, Σ. (1989). Εισαγωγή στην ιστορία της φυσικής αγωγής στον ελληνικό κόσμο. Θεσσαλονίκη, ΑΠΘ.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.