Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεZerro Barberis Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα ΒΕ – 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΡΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΑ:ΤΙΤΑΝΕΣ Νίκος Τζουμανέκας Αριέλα Γκιόναι Στεφανία Βλάχου
2
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΡΙΟΥΡΓΙΑΣ
3
«Ο πολιτισμός της μηχανής», που σημαδεύει τους δυο τελευταίους αιώνες της ιστορίας μας, άφησε τα αποτυπώματά του στα εργοστάσια - τρένα - μηχανικά έργα -μέσα επικοινωνίας και μεταφοράς - μηχανές, εργαλεία - εργατική κατοικία κλπ. Η ανάδειξη ενός βιομηχανικού κτιρίου αφορά στον τρόπο διατήρησης του σε σχέση με την ιστορική του σημασία, την αρχιτεκτονική του ποιότητα, τις συνθήκες και τις ανάγκες της περιοχής που εκείνο εντάσσεται.
4
Το πρώτο εργοστάσιο, στην περιοχή των Ποδαράδων, όπως ονομαζόταν η περιοχή πριν την εγκατάσταση προσφύγων, ανάγεται στο τέλος του 1919, όταν ο Νικόλαος Κυρκίνης, κύριος μέτοχος της κλωστοϋφαντουργικής εταιρείας «Ελληνική Εριουργία Α.Ε.» στα Πατήσια, εγκατέστησε εδώ το πλυντήριο και το βαφείο της εριουργίας του δίπλα στο ρέμα του Περσού.
5
Το 1920 στην ίδια περιοχή ίδρυσε μικρό εργοστάσιο μεταξουργίας, το οποίο μετά την έλευση των προσφύγων κι ανάμεσα στα έτη αναπτύχθηκε σε Ανώνυμη Εταιρεία και περιλάμβανε κλωστήριο, υφαντήριο, βαφείο, φινιριστήριο, γραφεία και αποθήκες. Παράλληλα, ο Κυρκίνης για να αντιμετωπίσει την αυξημένη ζήτηση σε ενέργεια, τόσο της «Μεταξουργίας» όσο και της «Ελληνικής Εριουργίας» ίδρυσε την «Ηλεκτροβιομηχανική Α.Ε.».
6
Στο πλαίσιο της εταιρείας αυτής ιδρύθηκε εργοστάσιο Κοπής και Ραφής, ξυλουργείο, μηχανουργείο και σιδηρουργείο καθώς και το μνημειώδες εργοστάσιο Βαμβακουργίας, το μέχρι πρόσφατα Κλωστήρια Αττικής Α.Ε. Το 1927 όμως κατηγορείται για απάτες, καθαιρείται απ’ την θέση του προέδρου της εταιρείας και εξαναγκάζεται σε πώληση της περιουσίας του, την οποία αγοράζει το 1935 ο Μποδοσάκης Αθανασιάδης. Έτσι ξεκινάει για την «Ελληνική Εριουργία» μια νέα περίοδος ανάπτυξης. Μετά το 1950, όμως, έτος διεθνούς κρίσης για τη βιομηχανία, η τεράστια βιομηχανική πόλη του Κυρκίνη- Μποδοσάκη κλείνει όλα τα εργοστάσιά της στη Ν. Ιωνία και στο διάστημα ξεπουλιέται τμηματικά για να καλυφθούν τα χρέη της.
7
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
8
Η συνέντευξη ήταν ημιδομημένη .
Η συνέντευξη έγινε από τους μαθητές του 4ου ΕΠΑΛ προς τον υπεύθυνο της εριουργίας. Με βάση την συνέντευξη το κτίριο αυτό άνηκε σε έναν ονόματι κ.Κιρκίνη . Αργότερα νοικιάστηκε από έναν κ.Μποδοσάκη το οποίο λειτούργησε ως υφαντήριο του στρατού . Το 32 με 33 περίπου το εργοστάσιο δεν πήγαινε καλά . Και αργότερα το κτίριο νοικιάστηκε από την Πυρκάλ . Ο συγκεκριμένος κύριος που μας μίλησε στην συνέντευξη στο κτίριο αυτό εργάζονταν από το 1948 δηλ. 65 χρόνια και δήλωσε ότι κάποτε στα χρόνια που εργάζονταν στο κτήριο αυτό δούλευαν ως και άτομα από διάφορες ξένες χώρες ενώ τώρα δουλεύουν λιγότερα από 10 άτομο . Το κτίριο αυτό είναι ενοικιασμένο από διάφορους επιχειρηματίες . Η μπροστινή μεριά προς την είσοδο χρησιμοποιείτε ως παρκινγκ . Ένα κομμάτι της πλευράς προς το γήπεδο είναι ενοικιασμένο από την Πυρκάλ ,είναι δυο χώροι οι οποίοι έχουν διαφορετικές χρήσεις και το καθένα έχει το δικό του προσωπικό και το υπόλοιπο ανήκει στην Ο.Σ.Κ
9
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
10
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ Β ΤΑΞΗΣ (ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜ. ΤΕΧΝΩΝ) ΤΟΥ 4ου ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Άντρας Γυναίκα
11
Ηλικία 15-25 25-35 35-45 45-55 55 και άνω
12
1. Υπάρχουν παιδιά στην οικογένεια σας ;Αν ναι, πόσα;
1. Κανένα 2. Ένα παιδί δυο παιδιά τρία παιδιά και άνω
13
2. Σε τι απόσταση πηγαίνουν τα παιδιά σας σχολείο;
2. Σε τι απόσταση πηγαίνουν τα παιδιά σας σχολείο; 1. Έως 5 λεπτά με τα πόδια 2. 5 έως 10 λεπτά λεπτά και άνω
14
3 Θα νιώθατε πιο ήσυχοι αν το παιδί σας πήγαινε σ’ ένα σχολείο κοντά στην περιοχή σας;
1.ΝΑΙ ΟΧΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟ
15
4 Υπάρχει σχολικό συγκρότημα που εξυπηρετεί τις ανάγκες της περιοχής σας; 1. ΝΑΙ ΟΧΙ
16
5 Πιστεύετε ότι η γειτονιά σας έχει ανάγκη από ένα επιπλέον σχολικό συγκρότημα και αν ναι, τι τύπου;
1. δημοτικό γυμνάσιο 3. λύκειο επαγγελματικό λύκειο
17
6 Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσφέρει ένα σχολείο πέραν της εκπαιδευτικής του λειτουργίας; Αθλητικών δραστηριοτήτων Πολιτιστικών δραστηριοτήτων Ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων 4. Επιμορφωτικών δράσεων
18
7 Θα σας φαινόταν καλή ιδέα το παιδί σας να συμμετείχε πέραν του εκπαιδευτικού ωραρίου σε κάποια από τις προαναφερθείσες λειτουργίες ; 1.ΝΑΙ ΟΧΙ
19
8 Πιστεύετε πως αξίζει να αξιοποιούμε τα εγκαταλελειμμένα κτήρια για δημόσια χρήση; 1.Ναι 2.Όχι
20
9 Έχει κάποια σημασία για σας ο χώρος της Εριουργίας ; Κι αν ΝΑΙ τι?
1. Ιστορική σημασία Αισθητική σημασία 3. Προοπτικής ανάπλασης Καμία
21
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
22
17/10/12 επίσκεψη στο εργοστάσιο της ελληνικής εριουργίας φυτογραφίες
24/10/12 επεξεργασία φωτογραφιών . πληροφορίες σχετικά με την ιστορία της ελληνικής εριουργίας 31/10/12 συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού ονομασία ομάδας 7/11/12 προσθήκη φωτογραφιών και συζήτηση για το ερωτηματολόγιο 14/11/12 προετοιμασία ερωτηματολογίου 21/11/12 προετοιμασία ερωτηματολογίου 28/11/12 επεξεργασία ερωτηματολογίου 5/12/12 επεξεργασία ερωτηματολογίου 12/12/12 προετοιμασία συνέντευξης 19/12/12 προετοιμασία συνέντευξης 9/1/13 πρώτη συνάντηση με τους κατοίκους της περιοχής 16/1/13 τελική μορφή ερωτηματολογίου επεξεργασία ερωτήσεων για τους εργαζομένους του κτηρίου
23
23/1/13 σχεδιασμός σε χάρτη κάτοψης κτηρίου
6/2/13 συμπλήρωση ερωτηματολογίου από κατοίκους 13/2/13 σχεδιασμός ανατολικής όψης 20/2/13 σχεδιασμός δυτικής όψης 27/2/13 δημιουργία ερωτήσεων προετοιμασία συνέντευξης 6/3/13 συνέντευξη με τους εργαζομένους στο χώρο της εριουργίας 13/3/13 διαμόρφωση γραφημάτων από της απαντήσεις του ερωτηματολογίου 20/3/13 γραφήματα ερωτηματολογίου επεξεργασία 27/3/13 γραφήματα ερωτηματολογίου συμπεράσματα 3/4/13 δεύτερη συνέντευξη με εργαζομένους για τη η πρώτη ήταν ελλιπείς 10/4/13 συγκέντρωση και επεξεργασία ιστορικόν στοιχειών 12/4/13 επεξεργασία ημερολογίου και ιστορικού 16/4/13 επεξεργασία power point
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.