Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Εργαστηριακές Ασκήσεις Λυκείου 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
2
Καλλιέργεια Βακτηρίων
Γ ΄ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ 1 (α) Καλλιέργεια Βακτηρίων 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
3
Όργανα και υλικά Λύχνος Bunsen ή γκαζάκι Τρίποδο με πλέγμα
6 καινούρια τρυβλία Petri Γυάλινη ράβδος Ποτήρι ζέσεως των 250 ml Σύρμα εμβολιασμού ή χειρολαβή ψήκτρας 200 ml απεσταγμένο νερό Ζυγός ακριβείας 3 g Άγαρ 4 g θρεπτικό υλικό LB (Luria Browth) Χώμα 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
4
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
5
Πορεία του πειράματος Παρασκευή θρεπτικού υλικού
Πορεία του πειράματος Παρασκευή θρεπτικού υλικού Ζυγίζουμε στο ζυγό ακριβείας 3g Άγαρ και 4g LB 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
6
Στο ποτήρι ζέσεως των 250 ml ζεσταίνουμε 200 ml νερό (κοντά στους 100οC)
διαλύουμε το Άγαρ και το θρεπτικό υλικό LB, σιγά-σιγά αναδεύοντας συνεχώς Αφήνουμε το διάλυμα να βράσει για μερικά λεπτά προκειμένου να αποστειρωθεί προσέχοντας να μην ξεχυλίσει 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
7
Αφού κρυώσει λίγο, αλλά πριν στερεοποιηθεί, μεταφέρουμε το θρεπτικό υλικό στα πλαστικά τρυβλία Petri,τα οποία έχουμε αριθμήσει προηγουμένως στην κάτω επιφάνεια από 1 ως 6 (μην αριθμείτε στα καπάκια γιατί μπορεί να μπερδευτούν). 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
8
Εναλλακτικά, αν δεν υπάρχουν τρυβλία Petri, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ποτήρια ζέσεως
ή μεγάλους δοκιμαστικούς σωλήνες τους οποίους θα διατηρήσετε σε κεκλιμένη θέση μέχρι να πήξει το θρεπτικό υλικό 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
9
Εμβολιασμός θρεπτικού υλικού
Αφήνουμε το τρυβλίο 1 ανοιχτό μέσα στην τάξη για 5 λεπτά το τρυβλίο 2 ανοιχτό έξω από την τάξη για 5 λεπτά Ένας μαθητής αγγίζει με το δάχτυλο του το τρυβλίο 3. Ένας άλλος μαθητής πλένει τα χέρια του με σαπούνι και χωρίς να τα στεγνώσει αγγίζει με το δάχτυλο του το τρυβλίο 4. 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
10
Στο τρυβλίο 5 βάζουμε λίγο χώμα με αποστειρωμένη στη φλόγα βελόνα ανατομίας με τους τρόπους που δείχνει το σχήμα Το τρυβλίο 6 το χρεισιμοποιούμε ως «μάρτυρα», για σύγκριση με τα άλλα τρυβλία 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
11
Στην περίπτωση του χρησιμοποιήσουμε ποτήρια ζέσεως και μεγάλους δοκιμαστικούς σωλήνες κεκλιμένους θα πρέπει να σκεπάσουμε τα εμβολιασμένα δείγματα με βαμβάκι και χαρτί κουζίνας το οποίο στερεώνουμε με σελοτέιπ 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
12
Τοποθετούμε τα τρυβλία σε σκοτάδι και θερμοκρασία δωματίου για 2-3 μέρες
Και παρατηρούμε σε ποια από τα τρυβλία έχουν εμφανιστεί αποικίες (στρογγυλοί κύκλοι διαφόρων χρωμάτων και διαφορετικής υφής, ανάλογα με το είδος του βακτηρίου) Για να διατηρήσουμε και να επιβραδύνουμε την ανάπτυξη των αποικιών μπορούμε να βάλουμε τα τρυβλία στη συντήρηση του ψυγείου μέσα σε καλά σφραγισμένη σακούλα προκειμένου να αποφύγουμε την μόλυνση των περιεχόμενων του ψυγείου 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
13
Τυβλίο που έμεινε έξω από την τάξη για 5 λεπτά
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
14
Τρυβλίο που έμεινε μέσα για 5 λεπτά
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
15
Τρυβλίο όπου ακούμπησαν μη πλυμένα δάχτυλα
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
16
Στην εναλλακτική περίπτωση σε ποτήρι ζέσεως
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
17
Στην εναλλακτική περίπτωση σε μεγάλο δοκιμαστικό σωλήνα κεκλιμένο
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
18
Πολλαπλασιασμός βακτηρίων (εκθετική αύξηση)
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
19
Καλή διασκέδαση!!! 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.