Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεRhea Kakos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
2
2 Η συνύπαρξη των διαφόρων πολιτισμών στον ίδιο γεωγραφικό χώρο είναι ένα φαινόμενο τόσο παλιό όσο και η ανθρωπότητα Η πολυπολιτισμική κοινωνία είναι ένα πολύχρωμο μωσαϊκό από πολιτιστικές ομάδες Η πολυπολιτισμική κοινωνία είναι ένα πολύχρωμο μωσαϊκό από πολιτιστικές ομάδες Για την αρμονική ενσωμάτωση και συνύπαρξη πρέπει κάθε άτομο: Για την αρμονική ενσωμάτωση και συνύπαρξη πρέπει κάθε άτομο: να μάθει να ζει μαζί με τον ‘άλλο’ να σέβεται τον πολιτισμό και τη γλώσσα του ΄άλλου’ να διατηρεί τη δική του εθνική και πολιτιστική ταυτότητα
3
3 Οι πολιτισμικές διαφορές θα πρέπει να υπάρχουν : Οι πολιτισμικές διαφορές θα πρέπει να υπάρχουν : –Όχι ως διαχωριστικές γραμμές –ως σημεία ένωσης Ο πολιτισμός πρέπει να ενώνει τους ανθρώπους, να υποστηρίζει το συνεργατικό πνεύμα, την αμοιβαία αναγνώριση και αποδοχή Ο πολιτισμός πρέπει να ενώνει τους ανθρώπους, να υποστηρίζει το συνεργατικό πνεύμα, την αμοιβαία αναγνώριση και αποδοχή Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσουμε καλύτερα τον πολιτισμό του ‘άλλου’ είναι να δούμε πως ζει και πως ενεργεί. Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσουμε καλύτερα τον πολιτισμό του ‘άλλου’ είναι να δούμε πως ζει και πως ενεργεί.
4
4 Η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη με την ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη με την ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στόχοι της διαπολιτισμικής αγωγής είναι: Στόχοι της διαπολιτισμικής αγωγής είναι: –να συνειδητοποιήσουμε ότι καθένας από εμάς ανήκει σε ένα πολιτισμό –να αποδεχτούμε ότι υπάρχουν και άλλοι πολιτισμοί –να κατανοήσουμε τις διαφορές μεταξύ των πολιτισμών –να σεβόμαστε τους άλλους πολιτισμούς Η διαπολιτισμική αγωγή μπορεί να διδάξει πως: Η διαπολιτισμική αγωγή μπορεί να διδάξει πως: –να βρούμε περισσότερα στοιχεία για την ιστορία κάθε πολιτιστικού στοιχείου του ‘αλλου’ –να αναπτύξουμε μια στάση σεβασμού προς τα πολιτιστικά στοιχεία και μια λιγότερο ‘τουριστική’ στάση Τότε θα μάθουμε να εκτιμούμε την πολιτιστική διαφορετικότητα και να σεβόμαστε τους άλλους πολιτισμούς. Τότε θα μάθουμε να εκτιμούμε την πολιτιστική διαφορετικότητα και να σεβόμαστε τους άλλους πολιτισμούς.
5
5 Η διαπολιτισμική αγωγή έχει σημαντικό ρόλο στη διδασκαλία της πολιτιστικής κληρονομιάς Η πολιτισμική κληρονομιά περιλαμβάνει: Γλώσσα Γλώσσα Τέχνες Τέχνες Μνημεία Μνημεία Έθιμα Έθιμα Θρησκευτική παράδοση Θρησκευτική παράδοση Θεσμοί αξίες κοινωνικής ζωής Θεσμοί αξίες κοινωνικής ζωής
6
6 Η τέχνη στη διαπολιτισμική αγωγή μπορεί να βοηθήσει να μάθουμε: πώς οι άλλοι πολιτισμοί εκφράζονται μέσω της μουσικής, θεάτρου, ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής, χειροτεχνίας κλπ πώς οι άλλοι πολιτισμοί εκφράζονται μέσω της μουσικής, θεάτρου, ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής, χειροτεχνίας κλπ πώς η τέχνη εκφράζει τις ανάγκες και τα προβλήματα των ανθρώπων πώς η τέχνη εκφράζει τις ανάγκες και τα προβλήματα των ανθρώπων πώς να εντοπίζουμε τα παραπάνω σε ένα έργο τέχνης. πώς να εντοπίζουμε τα παραπάνω σε ένα έργο τέχνης.
7
7 Η διαπολιτισμική αγωγή στην τέχνη μπορεί να βοηθήσει να : γνωρίσουμε καλύτερα τους τρόπους έκφρασης της τέχνης γνωρίσουμε καλύτερα τους τρόπους έκφρασης της τέχνης καταλάβουμε ότι η τέχνη δεν έχει σύνορα καταλάβουμε ότι η τέχνη δεν έχει σύνορα ότι δεν πρέπει να βλέπουμε τα έργα τέχνης χωρίς την ιστορία τους και χωρίς κριτικό πνεύμα αλλά σε σχέση με ότι δεν πρέπει να βλέπουμε τα έργα τέχνης χωρίς την ιστορία τους και χωρίς κριτικό πνεύμα αλλά σε σχέση με –τη φιλοσοφία, –πνευματικό και –κοινωνικό υπόβαθρο του πολιτισμού από τον οποίο προέρχονται
8
8 Απλή μεταφορά εικόνων και αναπαραστάσεων έργων τέχνης ενισχύει στερεότυπα: εξωτικού εξωτικού περίεργου περίεργου μυστηριώδη μυστηριώδη πρωτόγονου πρωτόγονου «τουριστικής» στάσης «τουριστικής» στάσης προς τους άλλους πολιτισμούς
9
9 Τα μνημεία ως έργα τέχνης εκφράζουν: Πολιτιστικές απόψεις Πολιτιστικές απόψεις Αξίες Αξίες Ιδέες Ιδέες Θρησκευτικά πιστεύω Θρησκευτικά πιστεύω μιας κοινωνικής ομάδας μιας κοινωνικής ομάδαςΠαράδειγμα: Τι διηγείται η ιστορία ενός μνημείου; Ποιες ιστορίες μένουν ξεχασμένες ή αγνοημένες;
10
10 Τα μνημεία : βοηθούν στη διατήρηση της μνήμης βοηθούν στη διατήρηση της μνήμης μεταφέρουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα σε ένα συγκεκριμένο χώρο μεταφέρουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα σε ένα συγκεκριμένο χώρο Επάνω σε αυτά συναντούμε: θρησκευτικές ιδέες πολιτικές ιδέες ιστορία παραδόσεις Θεσμούς Κίνδυνος: μείωση της αξίας του πολιτισμού του ‘άλλου’
11
11 Πώς θα μπορέσουμε να γνωρίσουμε τον ‘άλλο’ μέσα από τα μνημεία του στη χώρα του ή στη δική μας Η γνωριμία αυτή διευκολύνεται από : Πληροφορίες Πληροφορίες Κριτικό πνεύμα Κριτικό πνεύμα Γνώση της ιδεολογίας του Γνώση της ιδεολογίας του Κατανόηση των κοινωνικών και πολιτισμικών επιδράσεων Κατανόηση των κοινωνικών και πολιτισμικών επιδράσεων Αισθητική προσέγγιση Αισθητική προσέγγιση Εντοπισμό διαπολιτισμικών σημείων Εντοπισμό διαπολιτισμικών σημείων Σύγκριση και αντιπαράθεση Σύγκριση και αντιπαράθεση
12
12 Τα μνημεία αποτελούν μέρος της ιστορίας και μπορούν: να πληροφορήσουν για τη ζωή των ανθρώπων να πληροφορήσουν για τη ζωή των ανθρώπων να αποτελέσουν πιθανά μέρη για διερεύνηση των διαφορών και ομοιοτήτων να αποτελέσουν πιθανά μέρη για διερεύνηση των διαφορών και ομοιοτήτων να αποτελέσουν μέρος της ζωής των ανθρώπων να αποτελέσουν μέρος της ζωής των ανθρώπων να πληροφορήσουν για χαρακτηριστικά ομάδων ανθρώπων να πληροφορήσουν για χαρακτηριστικά ομάδων ανθρώπων
13
13 Τα μνημεία Αντανακλούν την ιστορία Αντανακλούν την ιστορία Συνδέουν ιστορικές εποχές και πολιτισμούς Συνδέουν ιστορικές εποχές και πολιτισμούς «μιλούν» «μιλούν» Χρησιμοποιούνται ως σύστημα μνήμης Χρησιμοποιούνται ως σύστημα μνήμης Η διαπολιτισμική αγωγή μπορεί να συμβάλλει στην σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ ατόμων από διαφορετικές εθνικές, γλωσσικές, θρησκευτικές ομάδες και στην ανοχή της πολιτισμικής διαφοράς του ‘άλλου’.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.